Petehri kirjoitti:
Nyt en taas oikein ymmärrä. Jos pitää päästä metsäautotielle, niin ei kai sinne ole pakko mennä 500E:llä..... ei edes vakio korkuisella.
mun on mentävä, oli sitten mikä auto tahansa silloin alla, kun käsky käy, niin silloin mennään... siksi joudunkin aina katsomaan, että jokainen auto jolla olen matkassa, on edes joten kuten maastokelpoinen... eli ei siinä silloin "ulkonäkö kysymykset" paljoa jaksa kiinnostaa... hyvin tuo oma 300E muuten meni kesän ajot, mutta ensimmäisen viikon jälkeen oli takapään tuenta sökö, vaikka yrittikin muka varovasti ajaa...
kaikki ei hanki elantoaan jossain konttorissa istumalla tai hienoja pikiteitä ajellen, jonku täytyy myös aina tehdä se "likainen työkin"...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
itsekkin harkitsin samanlaista projektia... päädyin sitten slc:hen kun kun ei ollut sopivaa secciä tarjolla, toi sun on mielestäni jo liian hyvä laitettavaksi lihoiksi meinaan että on muutes hieno jo noin onnea rojektiin!
Jos auto on muuten mieleinen, niin vieterithän on suht' heleppo vaihtaa. Näinhän ne madaltajatkin tekevät. Muiden tuunausten poistaminen ei välttämättä ole yhtä yksinkertaista.
PTracing kirjoitti:Rahamiehet menee mettäänkin E500:lla
Eikös ne mee jollai G 55 AMG metsään. Hienot valkoinen nahkasisusta ja sitte saappaan pohjassa kilo mutaa Takaluukkuun voi heittää sitte vei hirven raadon.
Kuinkas paljon saa muute autoa levittää? Oliko se 200mm per puoli vai yhteensä?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
onhan tuo kunnon kasaria, kyllä niitä suomeen vielä mahtuu... ja on sitten niitä orgnaalikuntoisiakin vielä ihan riittävästi, että ei maailma siinäkään kohtaa kaadu...
Yhdyn edelliseen ja ilomielin näkisin myös suomessa ja luonnossa......
Kyl mäki voisin samaan hommaan ryhtyä jos olisi sopiva kulkinen tuohon....
Kävin kaverini (autopeltiseppä) kanssa projektia läpi, vastaus oli:
"Ei oikein noi venemiesten työt nappaa, joten älä säkään pilaa upeeta marsua kuidulla."
Tämä oli peltimiehen tuomio. Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.
Kartoitus jatkuu...
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
adenauer300 kirjoitti:Käytännössä suurin työmaa ... ja tarpeksi leveiden, tyyliin sopivimpien vanteiden löytäminen. .
leveät vanteet ei ole ongelma. Muutamassa viikossa sellaiset hankkii esim. juuri tuollaiset mitkä "C 124 320" ekassa esimerkki AMG autossa on, ostin 400 eurolla ihan tällä viikolla.
Ne tosin ei ole kuin 9 ja 10 tuumaa leveät, joten widebodyyn pitää nuo 10 laittaa eteen ja kaks uutta 3 tuumaa leveäpää kehää tilata saksasta nii että saa ysit 12 tuumasiks.
Viittatko tuohon tavoitekuvaan vai eka linkkiin? Onko tavoitekuvan vanteet BBS RSt? Ei taida olla?
Kävishän ne RSt myös, kait? Ja leveitä kehiä saa... minulla on se 17" sarja edelleen joutilaana.
Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.
Tuohon kun saisi vastauksen niin olisi hyvä. Olen joskus itsekkin samaa miettinyt.
Kerran lainasin kirjastosta kirjan jossa opastettiin tuo lasikuitulevikkeiden laitto koriin kiinni eli siis suoraan peltiin. Siinä taidettiin tehdä porscheen levikeetä.
Muistasin että palat oli erilliset ja ne laitettiin ensin kiinni niiteillä sitten se vaan lamikoitti siihen päälle kuitua ja pakkelia. En tie sitten miten kauan liitoskohdasta pysyy hyvänä.
Onko ketään ikinä tehnyt?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.
Tuohon kun saisi vastauksen niin olisi hyvä. Olen joskus itsekkin samaa miettinyt.
Kerran lainasin kirjastosta kirjan jossa opastettiin tuo lasikuitulevikkeiden laitto koriin kiinni eli siis suoraan peltiin. Siinä taidettiin tehdä porscheen levikeetä.
Muistasin että palat oli erilliset ja ne laitettiin ensin kiinni niiteillä sitten se vaan lamikoitti siihen päälle kuitua ja pakkelia. En tie sitten miten kauan liitoskohdasta pysyy hyvänä.
Onko ketään ikinä tehnyt?
Ei ole ikuinen sauma tuon lasikuidun ja pellin sauma. Sen kestävyys rippuu täysin kuinka monesta paikka levikkeen sen saa kiinni peltiin ja kuinka tiukkaan. Siksi tekisin itse nuo kylkilevikkeet pellistä.
Helma ja puskurin levikkeet on asia erikseen. Niiden sauman saa tehtyä siistiksi helposti.
Tuossa jenkkilinkissä, jossa käytetään tuota lasikuitukittiä näyttäysi takalokasuojan levike olevan ensin kiinni niiteillä, jonka jälkeen on vedetty päälle kittiä tai jotain vastaavaa. Täytyy lukea tarinaa tarkemmin.
Vaatii rekisteröitymisen, jos haluan nähdä tarinan kuvat.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
kiinnostasko nähdä wide body livenä? yhdellä tutulla on porin nurkissa ehta tuote. tosin 500 ja prefacelift. olen luvannut omasta varaosa tölkistä myydä osia. vois olla koko kampe myytävänä. tällöin ei tarvi muokata omaa ja aito on aina aito. vaikkei auto tällä hetkellä olekaan priima niin mielestäni kannattaa laittaa kuntoon. yv:llä tavoittaa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
C 124 320 kirjoitti:Tuossa jenkkilinkissä, jossa käytetään tuota lasikuitukittiä näyttäysi takalokasuojan levike olevan ensin kiinni niiteillä, jonka jälkeen on vedetty päälle kittiä tai jotain vastaavaa. Täytyy lukea tarinaa tarkemmin.
Vaatii rekisteröitymisen, jos haluan nähdä tarinan kuvat.
Olin yhteydessä tämän jenkkiprojektin tekijään tuosta takalokasuojan levikkeen kiinnityksestä.
Sain seuraavanlaisen vastauksen:
The rear quarter panels are attached primarily with an epoxy base adhesive and a large number of screws and rivets. The seams have been blended with an epoxy fiber resin multiple times. Final blending techniques were traditional methods.
I realize that there is much controversy over the fiberglass rear quarters attached to the OEM metal quarters. The originals endured 27 years with signs of cracking with products that were used then but I am confident that today's products are even more advanced, stronger and more durable.
Regardless, both past metal and fiberglass AMG panels have required attention after years of service and I take that as part of what is required while owning such a unique conversion.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Vaikea laittaa takakyljen vekkiä oikealle paikalle,kun levike on vanhan pellin päällä ( AMG Wide Bodyssä kuvassa vekki on terävä ja lasikuitu viritelmässä se on pyöreä, eli "ärrää" on paljon.
Jos homman tekis kunnolla pellistä, sais vekin kulkemaan kelposti siististi samassa linjassa etuvilkusta takavilkkuun.
Jos taas vekki on pyöreä ( kuten UK kuvassa) etulokarissa ja takakyljessä, sen pitäis olla myös ovssa saman näköinen. Muuten on karmean näköinen viritelmä, joka pilaa muuten hyvän kokonaisuuden.
siinä on hyvä perustelu amerikkalaisella miksi ei tekis kuidusta. Veikkaan että huono maine on tullu sen takia kun valtaosa ei tee hommaa kunnolla, mutta jos tekee niin miksi ei kestäisi.
tässä on se vimenen kuva missa nät ne linjat on paljo parremin laittetu. lisää tÿo on tetävä. mutta kullä kestä monta voutta. pisstän lisää kuvia kun pässen seourva kerta pajale.
Olikos tämä mikkeliläinen auto? Sehän on Koenig, ja siisti onkin. Ainakin viime marraskuussa oli kaupan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi