Nyt en taas oikein ymmärrä. Jos pitää päästä metsäautotielle, niin ei kai sinne ole pakko mennä 500E:llä..... ei edes vakio korkuisella.napa kirjoitti:mulle taas tuo yläkuvan auto edestaa käyttökelvotonta tapausta... ei ole pahemmin metsäautoteille asiaa tuollaisella alustalla...Sergey kirjoitti:kyl tommone rikkinäinen kelpais mulleehjäkin...
560 SEC wide body
mun on mentävä, oli sitten mikä auto tahansa silloin alla, kun käsky käy, niin silloin mennään... siksi joudunkin aina katsomaan, että jokainen auto jolla olen matkassa, on edes joten kuten maastokelpoinen... eli ei siinä silloin "ulkonäkö kysymykset" paljoa jaksa kiinnostaa... hyvin tuo oma 300E muuten meni kesän ajot, mutta ensimmäisen viikon jälkeen oli takapään tuenta sökö, vaikka yrittikin muka varovasti ajaa...Petehri kirjoitti:
Nyt en taas oikein ymmärrä. Jos pitää päästä metsäautotielle, niin ei kai sinne ole pakko mennä 500E:llä..... ei edes vakio korkuisella.
kaikki ei hanki elantoaan jossain konttorissa istumalla tai hienoja pikiteitä ajellen, jonku täytyy myös aina tehdä se "likainen työkin"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- sepulaakeri
- Mersumies

- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Eikös ne mee jollai G 55 AMG metsään. Hienot valkoinen nahkasisusta ja sitte saappaan pohjassa kilo mutaaPTracing kirjoitti:Rahamiehet menee mettäänkin E500:lla
Kuinkas paljon saa muute autoa levittää? Oliko se 200mm per puoli vai yhteensä?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
eikös w124 ole leveimmillään etulokasuojien kohdalta
eli se 100 mm pitäis sitten laskea siihen lisää, kun takapään levityksiä lasketaan maksimiin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kirjoitti:onhan tuo kunnon kasaria, kyllä niitä suomeen vielä mahtuu... ja on sitten niitä orgnaalikuntoisiakin vielä ihan riittävästi, että ei maailma siinäkään kohtaa kaadu...C 124 320 kirjoitti:Tuo olisi tavoitetila:
[ http://i456.photobucket.com/albums/qq282/C124320/Kulkupelit/AMGwidebody2.jpg ]
Yhdyn edelliseen ja ilomielin näkisin myös suomessa ja luonnossa......
Kyl mäki voisin samaan hommaan ryhtyä jos olisi sopiva kulkinen tuohon....
- http://www.v-tuning.fi
Tuolta linkistä löytyy tarinaa yhdestä tekeillä olevasta wide bodysta:
http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... -wide.html
http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... -wide.html
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Kävin kaverini (autopeltiseppä) kanssa projektia läpi, vastaus oli:
"Ei oikein noi venemiesten työt nappaa, joten älä säkään pilaa upeeta marsua kuidulla."
Tämä oli peltimiehen tuomio. Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.
Kartoitus jatkuu...
"Ei oikein noi venemiesten työt nappaa, joten älä säkään pilaa upeeta marsua kuidulla."
Tämä oli peltimiehen tuomio. Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.
Kartoitus jatkuu...
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Viittatko tuohon tavoitekuvaan vai eka linkkiin? Onko tavoitekuvan vanteet BBS RSt? Ei taida olla?Sergey kirjoitti:leveät vanteet ei ole ongelma. Muutamassa viikossa sellaiset hankkiiadenauer300 kirjoitti:Käytännössä suurin työmaa ... ja tarpeksi leveiden, tyyliin sopivimpien vanteiden löytäminen. .esim. juuri tuollaiset mitkä "C 124 320" ekassa esimerkki AMG autossa on, ostin 400 eurolla ihan tällä viikolla.
Ne tosin ei ole kuin 9 ja 10 tuumaa leveät, joten widebodyyn pitää nuo 10 laittaa eteen ja kaks uutta 3 tuumaa leveäpää kehää tilata saksasta nii että saa ysit 12 tuumasiks.
Kävishän ne RSt myös, kait? Ja leveitä kehiä saa... minulla on se 17" sarja edelleen joutilaana.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Tuohon kun saisi vastauksen niin olisi hyvä. Olen joskus itsekkin samaa miettinyt.Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.
Kerran lainasin kirjastosta kirjan jossa opastettiin tuo lasikuitulevikkeiden laitto koriin kiinni eli siis suoraan peltiin. Siinä taidettiin tehdä porscheen levikeetä.
Muistasin että palat oli erilliset ja ne laitettiin ensin kiinni niiteillä sitten se vaan lamikoitti siihen päälle kuitua ja pakkelia. En tie sitten miten kauan liitoskohdasta pysyy hyvänä.
Onko ketään ikinä tehnyt?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Jooo tavoitekuvaan siis, kuvan vanteet on (muista kuvista nähny selvemmin) AMG by OZ Racing.karra kirjoitti:Viittatko tuohon tavoitekuvaan vai eka linkkiin? Onko tavoitekuvan vanteet BBS RSt? Ei taida olla.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- adenauer300
- Asiantuntija

- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ei ole ikuinen sauma tuon lasikuidun ja pellin sauma. Sen kestävyys rippuu täysin kuinka monesta paikka levikkeen sen saa kiinni peltiin ja kuinka tiukkaan. Siksi tekisin itse nuo kylkilevikkeet pellistä.jupehalm kirjoitti:Tuohon kun saisi vastauksen niin olisi hyvä. Olen joskus itsekkin samaa miettinyt.Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.
Kerran lainasin kirjastosta kirjan jossa opastettiin tuo lasikuitulevikkeiden laitto koriin kiinni eli siis suoraan peltiin. Siinä taidettiin tehdä porscheen levikeetä.
Muistasin että palat oli erilliset ja ne laitettiin ensin kiinni niiteillä sitten se vaan lamikoitti siihen päälle kuitua ja pakkelia. En tie sitten miten kauan liitoskohdasta pysyy hyvänä.
Onko ketään ikinä tehnyt?
Helma ja puskurin levikkeet on asia erikseen. Niiden sauman saa tehtyä siistiksi helposti.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Tuossa jenkkilinkissä, jossa käytetään tuota lasikuitukittiä näyttäysi takalokasuojan levike olevan ensin kiinni niiteillä, jonka jälkeen on vedetty päälle kittiä tai jotain vastaavaa. Täytyy lukea tarinaa tarkemmin.
Vaatii rekisteröitymisen, jos haluan nähdä tarinan kuvat.



Vaatii rekisteröitymisen, jos haluan nähdä tarinan kuvat.



C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
kiinnostasko nähdä wide body livenä? yhdellä tutulla on porin nurkissa ehta tuote. tosin 500 ja prefacelift. olen luvannut omasta varaosa tölkistä myydä osia. vois olla koko kampe myytävänä. tällöin ei tarvi muokata omaa ja aito on aina aito. vaikkei auto tällä hetkellä olekaan priima niin mielestäni kannattaa laittaa kuntoon. yv:llä tavoittaa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
kattokaas tämä topikki
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
aika pieni on tämä maapallo......
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
aika pieni on tämä maapallo......
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
- adenauer300
- Asiantuntija

- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Olin yhteydessä tämän jenkkiprojektin tekijään tuosta takalokasuojan levikkeen kiinnityksestä.C 124 320 kirjoitti:Tuossa jenkkilinkissä, jossa käytetään tuota lasikuitukittiä näyttäysi takalokasuojan levike olevan ensin kiinni niiteillä, jonka jälkeen on vedetty päälle kittiä tai jotain vastaavaa. Täytyy lukea tarinaa tarkemmin.
Vaatii rekisteröitymisen, jos haluan nähdä tarinan kuvat.
[ http://i456.photobucket.com/albums/qq282/C124320/Wide%20body/Widebodykit.jpg ]
[ http://i456.photobucket.com/albums/qq282/C124320/Wide%20body/WBtakalokasuoja1.jpg ]
[ http://i456.photobucket.com/albums/qq282/C124320/Wide%20body/WBtakalokasuoja2.jpg ]
Sain seuraavanlaisen vastauksen:
The rear quarter panels are attached primarily with an epoxy base adhesive and a large number of screws and rivets. The seams have been blended with an epoxy fiber resin multiple times. Final blending techniques were traditional methods.
I realize that there is much controversy over the fiberglass rear quarters attached to the OEM metal quarters. The originals endured 27 years with signs of cracking with products that were used then but I am confident that today's products are even more advanced, stronger and more durable.
Regardless, both past metal and fiberglass AMG panels have required attention after years of service and I take that as part of what is required while owning such a unique conversion.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
- adenauer300
- Asiantuntija

- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Vaikea laittaa takakyljen vekkiä oikealle paikalle,kun levike on vanhan pellin päällä ( AMG Wide Bodyssä kuvassa vekki on terävä ja lasikuitu viritelmässä se on pyöreä, eli "ärrää" on paljon.C 124 320 kirjoitti:
[ http://i456.photobucket.com/albums/qq282/C124320/Wide%20body/WBtakalokasuoja1.jpg ]
Jos homman tekis kunnolla pellistä, sais vekin kulkemaan kelposti siististi samassa linjassa etuvilkusta takavilkkuun.
Jos taas vekki on pyöreä ( kuten UK kuvassa) etulokarissa ja takakyljessä, sen pitäis olla myös ovssa saman näköinen. Muuten on karmean näköinen viritelmä, joka pilaa muuten hyvän kokonaisuuden.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
tässä on se vimenen kuva missa nät ne linjat on paljo parremin laittetu. lisää tÿo on tetävä. mutta kullä kestä monta voutta. pisstän lisää kuvia kun pässen seourva kerta pajale.
http://gallery.me.com/henric/100089/IMG ... 1053740001
ja anteeksi kauhea Suomen kirjakielen
http://gallery.me.com/henric/100089/IMG ... 1053740001
ja anteeksi kauhea Suomen kirjakielen
Olikos tämä mikkeliläinen auto? Sehän on Koenig, ja siisti onkin. Ainakin viime marraskuussa oli kaupan.hlappis kirjoitti: tuommonen widebody pyörii täälläpäin...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi






