
tomant
Se olisi varmaan hyvä juttu, mutta kun ei ole mitään kokemusta noista remmiahtimista. Ehkä sä voisit, Sergey, toimia konsulttina remmiahtimen toiminnan suhteen. Onhan se ahtimien yhteiskäyttö onnistunut Volkkarilta, niin miksi ei sitten muiltakin.Sergey kirjoitti:Tomant, paa remmiahdin ahtamaan tyhjäkäynniltä alkaen 0,5 ja sit bypassilla tai magneettikytkimel poistat sen käytöstä kun turbon paine ylittää remmin paineen ;)
Miten turbon vesikierto kannattaisi vetää, että kertomasi ongelma saataisiin korjattua?napa kirjoitti:...Edit: kävin tutkimassa pihalla tuota omaa ja jos tuo sun autos jäähdytysjärjestemä on edes yhtään tuon mun 300E:n tapainen, niin tuo, että olet laittanut sen paluun turbolta paisarin ja syylärin väliseen letkuun, vaikuttaa samalla tavalla, kuin että olisit ohittanut termarin :D ei ihme, jos ei meinaa lämmetä, kun vesi pääsee nyt vapaasti kiertämään syyläriin ja sieltä jäähtyneenä koneeseen :wink: tuo että se putki on vain 8 mm on varmaan tehnyt sen, että siihen ei ole tullut kiinnitettyä huomiota aikaisemmin, mutta nyt kun ilma on kylmempää, se pieni ohivirtaus termarin ohi, riittää voittamaan koneen lämmöntuoton ja siksi kone ei lämpene edes siihen 80 C...
Kiertääkö muuten vesi aina lämmityslaitteen läpi, vaikka lämmönsäätimet kierretään kylmälle? Tällöin voisi turbolle menevän veden ottaa lämppäin perästä. Jos taas veden kierto lämppärin läpi katkeaa kesällä, pitää turbolle menevä vesi ottaa ennen lämppäriä (kuten se nyt on tehty).napa kirjoitti:jep, eli w124 se sähköpumppu on lämppäriltä tulevassa letkussa ja niin että se imee sitä vettä lämppäristä ja lykkää vesipumpulle päin...