500SL 1990
Re: 500SL 1990
Noo, kyllähän se Matkahuollon kautta sarja Ruotsiinkin kulkee. Ja Completokselta nuo tarvikkeet ainakin tulis perille. Itse ostaisin surutta uudet tarvikkeet. Nuo 30-vuotta vanhat käytetyt on järjestään niin surkeessa kunnossa, että tulee tuplahintoihin oiottuna ja maalattuna.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 500SL 1990
https://www.maxilite.ch/
Tuolta tulee ruotsiinkin.
Tuolta tulee ruotsiinkin.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 500SL 1990
Se on kyllä ihan tottaEVO X kirjoitti: ↑Ti 16.05.2023 09:26 Noo, kyllähän se Matkahuollon kautta sarja Ruotsiinkin kulkee. Ja Completokselta nuo tarvikkeet ainakin tulis perille. Itse ostaisin surutta uudet tarvikkeet. Nuo 30-vuotta vanhat käytetyt on järjestään niin surkeessa kunnossa, että tulee tuplahintoihin oiottuna ja maalattuna.

Re: 500SL 1990
Kiitos vinkistä

Re: 500SL 1990
Katoin tänään tuota perää ja siellä on kolmoskumit jousien päällä eli ne korkeemmat. Tilaan siihen ykköset, eli matalimmat koska silloin madaltuu noin 20mm takaa ja se pitäis sitten olla ihan ok. Nyt siinä ei ole takana oikeastaan yhtään camberia ja jos nostan sitä eestä niin camber menee positiiviseks edestä, vaikka sen pystyy kyllä korjaamaan niillä camberpulteilla. Mutta oikeassa olet että perästä taitaa olla liian korkea jostain syystä..
Oiskohan joskus vaihettu jouset taakse ja ne on väärät..
Re: 500SL 1990
Minusta tuo takapää on oikealla korkeudella (kun vertaan omaan 320:een), paremminkin edestä sais vähän nostaa. Jos laitat joskus ne 16" orkkisvanteet niin näyttää hassulta jos on liian matala.pasi84 kirjoitti: ↑Ti 16.05.2023 20:29Katoin tänään tuota perää ja siellä on kolmoskumit jousien päällä eli ne korkeemmat. Tilaan siihen ykköset, eli matalimmat koska silloin madaltuu noin 20mm takaa ja se pitäis sitten olla ihan ok. Nyt siinä ei ole takana oikeastaan yhtään camberia ja jos nostan sitä eestä niin camber menee positiiviseks edestä, vaikka sen pystyy kyllä korjaamaan niillä camberpulteilla. Mutta oikeassa olet että perästä taitaa olla liian korkea jostain syystä..
Oiskohan joskus vaihettu jouset taakse ja ne on väärät..

1991 420 SE
Re: 500SL 1990
Älä höpise

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 500SL 1990
Hyvältä näyttää!
Vähän ehkä speisseriä laittaisin tuomaan vanteita ulos kaarelle mutta nämä on makuasioita.
Hieno kesäkruisailu auto ja väri on se avoon sopivin punainen.
Vähän ehkä speisseriä laittaisin tuomaan vanteita ulos kaarelle mutta nämä on makuasioita.
Hieno kesäkruisailu auto ja väri on se avoon sopivin punainen.
Re: 500SL 1990
Kiitos


Re: 500SL 1990
Näyttää hyvältä, mukava kurvailla hienolla klassikolla!
Re: 500SL 1990
Siistin näköinen. Väri on hyvä, lauantaina oli kaksi samanväristä Kymen jaoksen ajelulla, toinen mustilla ja toinen creme nahoilla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 500SL 1990
Kiitos vinkistä, olen lähettänyt sähköpostia tuonneEVO X kirjoitti: ↑Su 14.05.2023 21:56 No jos ei elämä ole kiinni Mersun varaosanumerosta vanteen sisäpuolella, niin saahan niitä 16” kaivoja Suomestakin uutena.
https://www.completos.fi/fi/tuote/vante ... -flat-face


Re: 500SL 1990
Sattu eteen 8-reikäset vanteet 8x16 et34 ja 124 numerolla joka on myös 129 numerolla käyvä, maksoin niistä 200euroa renkaikaineen
Saan ne muutaman viikon kuluttua, nykyset vanteet menee myyntiin 


Re: 500SL 1990
Sitten vaan uusia kuvia kehiin miltä näyttää oikeilla vanteilla.
Re: 500SL 1990
Juu kasireikäsiä 500E vanteita pyörii välillä jopa satasella. Muistaakseni viimeisimmät ostin itsekin 180€ juurikin uusilla renkailla.. niitäkin on useampi setti tullut omistettua. Sinänsä jännä kuinka paljon kalliimmat nuo 15-reikäiset on.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 500SL 1990
Täällä ei löydä kasireikäsiä noin halvalla muuten.. maksaa useemman tonnin(monta sataa euroa).. täällä 15 tuumaset on paljon halvemmat kuin 16.
Re: 500SL 1990
15” suomessa on käytännössä romualumiinin hintaisia. 16” on sentään joku arvo.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 500SL 1990
Tullut jonkun verran ajeltua autolla nyt kesällä. Automaattilaatikko ei pelaa niinkun haluaisin. Vaihtaa myöhään noin 2500 kierroksen kohalla seuraavalle vaihteelle, vaihtaa kyllä hyvin, ei luista eikä nykähtele. Olen kokeillut säätää sitä vaijeria mikä menee laatikkoon ilman minkään näköstä muutosta ja alipaineventtiilin kytkenyt irti joka nostaa kylmänä vaihtamisen kierroksia eikä sekään auttanut.
Vaijerista on mennyt rikki se musta muovinuoli jolla sen saa säädettyä kohilleen joten vähän arvailuks menee se säätö siinä mutta kuvien perusteella olen kattonut sen suunniilleen ja vaikka siitä sitä sitten säätää mihin päin vaan niin ei vaikuta..
Filtteri ja öljyt on vaihtanut laatikkkoon ja öljytaso on oikea. Kun laittaa pakkia päälle auton ollessa paikallaan niin kuuluu semmosta pientä kitiniää, ihan niinkun joku remmi luistais laatikossa (vaikka ei siellä remmiä olekkaan).. Toimii muuten niinkun pitää.
En tiiä onko sitten tuo pitkän ajan, vuosien seisonta tehnyt jotain pahaa laatikolle ja venttiilipaketille, oisko siellä jotain tukossa?
Mietin että jos tekisin saman operaation kun tein mun 300tdt laatikolle joka kanssa on 722.3, vaihtaa jouset sinne venttiilipakettiin ja tiivisteet..
Kun moottori/laatikko lämpenee kunnolla niin silloin vaihtaa normaalisti. Ja yleensä kun lämpö moottorissa nousee sinne 100 asteeseen niin sit vaihtaa kunnolla. En tiiä sitten oisko tuossa alujäähyttimessä liian pienet öljykanavat? Öljyn lämmetessä kunnolla niin liukenee sieltä läpi paremmin?
Vain arvailuja tässä..
Toinen arvaus on että jos kaasuplokimen kickdown kytkin on jäänyt jumiin mutta silloinhan sen pitäis lähteä aina ykkösellä paikaltaan ja sitä se ei tee, lähte kakkosella..
Vaijerista on mennyt rikki se musta muovinuoli jolla sen saa säädettyä kohilleen joten vähän arvailuks menee se säätö siinä mutta kuvien perusteella olen kattonut sen suunniilleen ja vaikka siitä sitä sitten säätää mihin päin vaan niin ei vaikuta..
Filtteri ja öljyt on vaihtanut laatikkkoon ja öljytaso on oikea. Kun laittaa pakkia päälle auton ollessa paikallaan niin kuuluu semmosta pientä kitiniää, ihan niinkun joku remmi luistais laatikossa (vaikka ei siellä remmiä olekkaan).. Toimii muuten niinkun pitää.
En tiiä onko sitten tuo pitkän ajan, vuosien seisonta tehnyt jotain pahaa laatikolle ja venttiilipaketille, oisko siellä jotain tukossa?
Mietin että jos tekisin saman operaation kun tein mun 300tdt laatikolle joka kanssa on 722.3, vaihtaa jouset sinne venttiilipakettiin ja tiivisteet..
Kun moottori/laatikko lämpenee kunnolla niin silloin vaihtaa normaalisti. Ja yleensä kun lämpö moottorissa nousee sinne 100 asteeseen niin sit vaihtaa kunnolla. En tiiä sitten oisko tuossa alujäähyttimessä liian pienet öljykanavat? Öljyn lämmetessä kunnolla niin liukenee sieltä läpi paremmin?
Vain arvailuja tässä..
Toinen arvaus on että jos kaasuplokimen kickdown kytkin on jäänyt jumiin mutta silloinhan sen pitäis lähteä aina ykkösellä paikaltaan ja sitä se ei tee, lähte kakkosella..
Re: 500SL 1990
Mikä vaihteisto tässä olikaan? Mulla ei ole kyllä 5G ja 7G askit vaihdelleet yhtään sen erilailla oli kylmä tai kuuma, siitäkään huolimatta että olen aina käyttänyt keulalla erillistä öljynjäähdytintä ilman termostaattia eriytettynä moottorin vesikierrosta kokonaan. Vaikuttaakohan tämän ikäsissä moottorin MAF paljonkin vaihteiston toimintaan? Ainakin tuoreemmissa (M113 & 722.6) moottori-vaihteisto komboissa MAFfilla on suuri merkitys vaihteistonkin toimintaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
Tässä on 722.353 vaihteisto eli 4G. Näissä on niinkuin myös 722.6 (5G) laatikoissa niin kylmänä vaihtojen nostojärjestelmä ja luulen että se on myös 7G laatikoissa. 5G ja 7G laatikoissa se hoituu elektroonisesti. Tässä 722.3 laatikossa se toimii alipaineventtiilin kanssa jota käskyttää moottorin ohjainyksikkö. Kun moottori on kylmä niin alipaineventtiili saa jännitteen ohjausyksiköltä ja venttiilin läpi kulkee alipaine laatikon bowdenkaapelin venttiilin joka nostaa tälloin vaihtokierroksia. Tehty siks että katalysaattorit lämpenee nopeemmin. Mun autossa kytken sen pois.MouTine kirjoitti: ↑To 14.09.2023 07:24 Mikä vaihteisto tässä olikaan? Mulla ei ole kyllä 5G ja 7G askit vaihdelleet yhtään sen erilailla oli kylmä tai kuuma, siitäkään huolimatta että olen aina käyttänyt keulalla erillistä öljynjäähdytintä ilman termostaattia eriytettynä moottorin vesikierrosta kokonaan. Vaikuttaakohan tämän ikäsissä moottorin MAF paljonkin vaihteiston toimintaan? Ainakin tuoreemmissa (M113 & 722.6) moottori-vaihteisto komboissa MAFfilla on suuri merkitys vaihteistonkin toimintaan.
En tykkää huudattaa kylmää moottoria..
Mafia tässä ei taida olla? Ainut anturi on imuilman lämpöanturi ja sittenhän tässä on mekaaninen ruisku..
Re: 500SL 1990
Aloin eilen vähän tutkimaan lähemmin tätä.. otin moottorin muovikopat irti ja seurasin kaikki alipaineletkut ja sieltähän puuttuu alipaineletkuja.. Bensapaineen säätimessä ei ole edes letkua paikallaan.. ja joku toinenkin sähkönen venttiili siinä bensanjakajan luona missä on vain yks letku ja toinen pää on siitä auki..
Ilmapumpun ja egr venttiilin alipaineletkut otin kokonaan pois eilen koska ne ei ole kuitenkaan käytössä enään ja meni leimasta läpi hyvillä arvoilla. Ilmapumpun kaapeli on myös irti että ei kytke sitä päälle ollenkaan.
Ilmapumpun ja egr venttiilin alipaineletkut otin kokonaan pois eilen koska ne ei ole kuitenkaan käytössä enään ja meni leimasta läpi hyvillä arvoilla. Ilmapumpun kaapeli on myös irti että ei kytke sitä päälle ollenkaan.
Re: 500SL 1990
Jaajaa... No eihän tuossa mun horinassa ollut mitään mieltä sitten. Carry ooon...pasi84 kirjoitti: ↑To 14.09.2023 10:57Tässä on 722.353 vaihteisto eli 4G. Näissä on niinkuin myös 722.6 (5G) laatikoissa niin kylmänä vaihtojen nostojärjestelmä ja luulen että se on myös 7G laatikoissa. 5G ja 7G laatikoissa se hoituu elektroonisesti. Tässä 722.3 laatikossa se toimii alipaineventtiilin kanssa jota käskyttää moottorin ohjainyksikkö. Kun moottori on kylmä niin alipaineventtiili saa jännitteen ohjausyksiköltä ja venttiilin läpi kulkee alipaine laatikon bowdenkaapelin venttiilin joka nostaa tälloin vaihtokierroksia. Tehty siks että katalysaattorit lämpenee nopeemmin. Mun autossa kytken sen pois.MouTine kirjoitti: ↑To 14.09.2023 07:24 Mikä vaihteisto tässä olikaan? Mulla ei ole kyllä 5G ja 7G askit vaihdelleet yhtään sen erilailla oli kylmä tai kuuma, siitäkään huolimatta että olen aina käyttänyt keulalla erillistä öljynjäähdytintä ilman termostaattia eriytettynä moottorin vesikierrosta kokonaan. Vaikuttaakohan tämän ikäsissä moottorin MAF paljonkin vaihteiston toimintaan? Ainakin tuoreemmissa (M113 & 722.6) moottori-vaihteisto komboissa MAFfilla on suuri merkitys vaihteistonkin toimintaan.
En tykkää huudattaa kylmää moottoria..
Mafia tässä ei taida olla? Ainut anturi on imuilman lämpöanturi ja sittenhän tässä on mekaaninen ruisku..

Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
Savutesterillä kokeilin imusarjasta laittaa savua sisään ja löyty kaks vuotoa. Yks vuotopaikka oli alipainesähköventtiilin tulppa ja toinen oli alipaineletkujen jakorasia joka on tulipellin takana. Imusarjaa ei siis tarvii irrottaa. Kaikki suuttimet toimii nyt myös kun käytin ne ultraäänipesussa, kaks niistä oli tukossa.
Re: 500SL 1990
Suhteellisen helpolla pääsit tuon kanssa. No olisihan kohta taas koko talvi aikaa rakentaa autoa.
Re: 500SL 1990
Laitetaanpa kuvia tänne
Tässä se hattu mistä vuoti alipainetta:

Tuossa alipaineen jakaja jossa oli halkeema, liimasin sen kiinni ja nyt pitää paineet sisällä. Kokeilin liimata koska uus tuommonen muoviosa ois maksanut 100euroa.

On siinä paljon letkuja joka puolelle

Tilasin uudet letkut tuohon tyhjäkäyntijärjestelmään ja suuttimille uudet tiivisteet. Myös öljyn huohotusputket menee vaihtoon.
Huomasin moottoria tutkiessa että vasemman puolen nokka akselin stefa vuotaa öljyä joten sen tilasin uuden myös vaikka sen oon jo vaihtanut aikasemmin.
Sitten tuo vasemman puolen venttiilikopan tiiviste vuotaa vähän öljyä, vaikka sekin tiiviste on uus, mistä se johtuu? Ei vuoda onnenks pakosarjan päälle enään niinkuin ennen mutta ärsyttää kuitenkin, vuotaa nurkan kohalta kuskin puolelta..
Katoin myös ajoituksen uudestaan koska kävi vähän epätasasesti tyhjäkäynnillä mutta se oli kohillaan
Otan siitä tuon ilmapumpun pois kokonaan koska se ei ole kuitenkaan käytössä. Tilasin lyhyemmän remmin tilalle.


Tuossa alipaineen jakaja jossa oli halkeema, liimasin sen kiinni ja nyt pitää paineet sisällä. Kokeilin liimata koska uus tuommonen muoviosa ois maksanut 100euroa.

On siinä paljon letkuja joka puolelle


Tilasin uudet letkut tuohon tyhjäkäyntijärjestelmään ja suuttimille uudet tiivisteet. Myös öljyn huohotusputket menee vaihtoon.
Huomasin moottoria tutkiessa että vasemman puolen nokka akselin stefa vuotaa öljyä joten sen tilasin uuden myös vaikka sen oon jo vaihtanut aikasemmin.
Sitten tuo vasemman puolen venttiilikopan tiiviste vuotaa vähän öljyä, vaikka sekin tiiviste on uus, mistä se johtuu? Ei vuoda onnenks pakosarjan päälle enään niinkuin ennen mutta ärsyttää kuitenkin, vuotaa nurkan kohalta kuskin puolelta..
Katoin myös ajoituksen uudestaan koska kävi vähän epätasasesti tyhjäkäynnillä mutta se oli kohillaan

Otan siitä tuon ilmapumpun pois kokonaan koska se ei ole kuitenkaan käytössä. Tilasin lyhyemmän remmin tilalle.