124 300d super turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Aivan, niin diisselöitynyt jo koko jätkä, ettei muista sitä bensan kierrätystä :lol: Siinä on kyllä varmasti syy miksi antautuisi.. Paljonko sulla sitten tavote on tehojen suhteen?

ps. Ala jo perkele rakentaa, haluun seurata tätä projektia! Kerrankin jotakin uutta ainaisten std vehkeiden sekaan 8)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ei mulla ole mitään varsinaista tehotavoitetta, se otetaan mitä irti saadaan :P

paljon mulla on vielä tutkimista ja opettelemista näissä mersun m103 koneissa, joten ensimmäiset 5 kpl luultavasti räjähtää käsiin :? sitten pitäis jo alkaa koneet kestämään...

joka päivä (kun vain jaksaa selata nettiä) tulee pieniä tiedonjyväsiä vastaan (esim. se, että OM60X koneen oljysuihkut männille on paremmat, kuin M104 jne.), mitkä kohdat on osoittautuneet heikoiksi/kaipaavat parantelua näissä m103 koneissa ja mikä niissä on hyvää/mitkä osat sopii ristiin vaikka dieselistä... vielä ei ole kuitenkaan sellaista dataa tullut vastaan, joka sais mut hylkäämään projektin...

peruskoneet on onneksi niin halpoja, että ei tule taloudellinen katastrofi, vaikka muutama menisikin vähän särki aluksi :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mutta sitte kun sieltä tulee ne 600e kiertokanget lohkosta kurkkimaan, alkaa jo tuntuakin :lol: Itekin suunnitellut josko ostais 2.6l tenavana ja tekis kireen m104 vaparin, mutta jos rakennetaan tämä kiisselivehje eka kuntoon :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nj^ kirjoitti:Mutta sitte kun sieltä tulee ne 600e kiertokanget lohkosta kurkkimaan, alkaa jo tuntuakin :lol:
jep, siksi kasikoneiden kankivalikoimaa hieman lähdinkin tutkimaan, sarjasta jäis aina 2 kpl "varalle", eikä sarjat maksa, kuin jotain 500 €...

m103 lohkoja nyt saa muutamalla kympillä, eikä OM603 kampiakselitkaan hinnankiroissa enää ole...

sitten kun sais alakerran pysymään nipussa, niin vois kokeilla m104 kantta vielä siihen paketin päälle :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

meneekö suoraan vai pitääkö ns. keksiä pyörä uudelleen?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nj^ kirjoitti:meneekö suoraan vai pitääkö ns. keksiä pyörä uudelleen?
mikä :roll: m104 kansi m103 lohkoon vai, pitäis ainakin mennä, koska ensimmäiset m104 oli tehty m103 lohkoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Juurikin kansi, tuokin mukava tietää :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nj^ kirjoitti:Juurikin kansi, tuokin mukava tietää :wink:
ainakin pienen googletuksen perusteella näin pitäisi olla :roll: jakopää on 2 rivisellä ketjulla m104 koneessa ja m103 yksirivisellä, mutta ei tuollaiset asiat pitäisi ongelmaa tuottaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
rapelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 28.06.2010 19:39
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja rapelo »

itellä ois kans kohta menossa tuo 3.2l m104 pellin alle ja tekis mieli vähä turbottaa, mutta ku tullee teho rajat vastaan!!
en tiiä mitä ne katsastus miehet sanois jos pään kokosella turbolla ja koko keulan cuulerilla katsastas jonku vajaa 10hp lissää koneeseen

no jos sitte kun tuo on katsastettu nii sitten vois vaikka siitä 2.8 rakentaa oma valmiste moottorin
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

rapelo kirjoitti:itellä ois kans kohta menossa tuo 3.2l m104 pellin alle ja tekis mieli vähä turbottaa, mutta ku tullee teho rajat vastaan!!
en tiiä mitä ne katsastus miehet sanois jos pään kokosella turbolla ja koko keulan cuulerilla katsastas jonku vajaa 10hp lissää koneeseen

no jos sitte kun tuo on katsastettu nii sitten vois vaikka siitä 2.8 rakentaa oma valmiste moottorin
eikö sitä 3.2 litraista voisi katsastaa omavalmiste moottorina :roll: väittää, että se on 2850 cc tai jotain... tuskin ne sitä avaamaan siellä konttorilla alkaa...

260 hp taitaa olla se tehoraja, eli ei kuitenkaan ihan siihen 10 heppaan tarvitse sentään tyytyä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo ja ei oo ollu ikinä nuo tehorajat ongelma, tai yli menny että paukkuu mut kyll aina paperit saatu :) ja konttoril turha jupista :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:
eikö sitä 3.2 litraista voisi katsastaa omavalmiste moottorina :roll: väittää, että se on 2850 cc tai jotain... tuskin ne sitä avaamaan siellä konttorilla alkaa...
Täytyy jollaki pystyä tojistaa millä muutoksilla tilavuutta o pienennetty.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jeemu kirjoitti:
napa kirjoitti:
eikö sitä 3.2 litraista voisi katsastaa omavalmiste moottorina :roll: väittää, että se on 2850 cc tai jotain... tuskin ne sitä avaamaan siellä konttorilla alkaa...
Täytyy jollaki pystyä tojistaa millä muutoksilla tilavuutta o pienennetty.
m104 2.8:n kampuralla isku lyhemmäksi ja porattu 0,5 mm suuremmaksi, nämä muutokset tehty siis "paperilla", kun tuskin sitä tarkistetaan... tai sitten väittää, että kone on putkitettu pienemmille männille...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
rapelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 28.06.2010 19:39
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja rapelo »

nii eikös se katiton 2.5-16v ole 204hp eli siihen korotus 244hp
jäishä tuohon viel 24 heppaa lisättävää.

jos kuitenki ensin tuon tuollee leimaa nii sitten rakentaa ajan kanssa kunnon koneen ja tietysti rahan

ei tuo uuden karhea miljoona ajettu 200 liising dieseli oikeen nappaa.

paljonko se bensiinissä pittää olla tehoja että on ns. super turbo
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
napa kirjoitti:
eikö sitä 3.2 litraista voisi katsastaa omavalmiste moottorina :roll: väittää, että se on 2850 cc tai jotain... tuskin ne sitä avaamaan siellä konttorilla alkaa...
Täytyy jollaki pystyä tojistaa millä muutoksilla tilavuutta o pienennetty.
m104 2.8:n kampuralla isku lyhemmäksi ja porattu 0,5 mm suuremmaksi, nämä muutokset tehty siis "paperilla", kun tuskin sitä tarkistetaan... tai sitten väittää, että kone on putkitettu pienemmille männille...
Jos työn tehneeltä koneistamolta löytyy lappu asiasta, nii ei ongelmaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

unohtakaa nuo bensa vehkeet hetkeks ja mitä suutin kärkiä suosittelisitte ja mistä.. kuullu huonoa kl- saatavista alkuperäis käristä...
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

peltsi_racing kirjoitti:unohtakaa nuo bensa vehkeet hetkeks ja mitä suutin kärkiä suosittelisitte ja mistä.. kuullu huonoa kl- saatavista alkuperäis käristä...
pp-dieseliltä löytyy bosion kärkiä.
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

onkohan minkä hintasia??
johtaja: Antti Peltomäki
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^Tässä ajassa olisit jo kysynyt suoraan pp-dieseliltä, tuskin täällä kukaan heidän hintoja tietää.
Holset siellä lukee..
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

rapelo kirjoitti: paljonko se bensiinissä pittää olla tehoja että on ns. super turbo
Tärpätillä 300hv/L ja viinalla 400hv/L.

Ja tämä on päätetty korkeimmissa mahdollisissa instansseissa. :roll:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

norsu kirjoitti:
rapelo kirjoitti: paljonko se bensiinissä pittää olla tehoja että on ns. super turbo
Tärpätillä 300hv/L ja viinalla 400hv/L.

Ja tämä on päätetty korkeimmissa mahdollisissa instansseissa. :roll:
" Uskaltaiskohan " söhästä. 8)
En tiedä, kun tuo nitrometaanikin jäi kuvioista pois ( 500 hv/l ).
Uraanilla 1000 hv/l. :shock:
Ja tämä on myös kuulutettu korkeimmassa mahdollisessa instanssissa. 8)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tänään purkasin eilen hakemaani M103 2.6 konetta... meinas tulla aivan ilopissat housuun, kun huomasin, ettei pyttyjen välistä oltukaan vedetty lohkoa halki, kuten on dieseleissä ja käsittääkseni myös M103 3.0 ja M104 moottoreissa... tuostahan rakentaa vaikka mitä, jos tekisin kireän vaparin, niin ehdottomasti 2.6 lohko pohjaksi :wink:

dieselin 84 mm iskulla ja 90 mm männällä tuosta sais 3206 cc koneen, mutta se ei enää kovin suuria ahtoja varmaan kestäisi, vaikka siihen pystyis vielä liekkirenkaat tekemäänkin, kun ei ole sitä halkeamaa pyttyjen välissä... 3 litraisen lohkossa kunnollisten liekkirenkaiden teko on kyseenalaista jo vakio porauksellakin, kun menee sylinteri puhki vesikanavaan sen halkioimen takia :x

samalla sain kiertarin mittoja selville, mutta ainut mikä tuossa hirvittää, on koneen runkolaakerit ja niiden pukit :? aika aneemisen kokoiset ne on, mutta kai ne kestää :roll:

tuossa vielä kuva selventämään pyttyjen välistä materiaali määrää vakiolla 82.9 mm porauksella...

niillä 85 mm evo mitsun männillä ja dieselin kampiakselilla tuo vaikuttais kyllä erittäin mielenkiintoiselta lohkolta :roll: luultavasti joutuu vain käyttämään tuon omaa 2.6 kantta, että liekkirenkailla on jotain mistä "ottaa kiinni" kannen puolelta :roll: no, imuvena on vähän pienempi, mutta on siinä hieman varaa suurentaa, kun porauskin suurenee...

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:tänään purkasin eilen hakemaani M103 2.6 konetta... meinas tulla aivan ilopissat housuun, kun huomasin, ettei pyttyjen välistä oltukaan vedetty lohkoa halki, kuten on dieseleissä ja käsittääkseni myös M103 3.0 ja M104
Helposti ratkastavisa oleva toi halkio. Ite en viittyny alakaa kahesta eri koneesta tekeen tuon takia vaan valihtin suoraan m104 ni sai leveen kannen.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jeemu kirjoitti:Helposti ratkastavisa oleva toi halkio. Ite en viittyny alakaa kahesta eri koneesta tekeen tuon takia vaan valihtin suoraan m104 ni sai leveen kannen.
onko varmasti kestävä, se ratkaisu siihen railoon :roll: kuitenkin, tuo 2.6 lohko antaa mielestäni paremmat eväät hakea rajuja ahtopaineita...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jumankekka, nytkö se napa alkoi tekemään sitä konetta, hyvä homma.

vai uraanilla, enemmän mä saan "litratehoa" 230 V töpselistä :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Helposti ratkastavisa oleva toi halkio. Ite en viittyny alakaa kahesta eri koneesta tekeen tuon takia vaan valihtin suoraan m104 ni sai leveen kannen.
onko varmasti kestävä, se ratkaisu siihen railoon :roll: kuitenkin, tuo 2.6 lohko antaa mielestäni paremmat eväät hakea rajuja ahtopaineita...
Sen näkee ku laitetaa painetta pyttyy, väitän että pettää ihan jostain muualta.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:jumankekka, nytkö se napa alkoi tekemään sitä konetta, hyvä homma.
no nyt vasta joku suostui myymään sopivalla hintaa 2.6 lohkon, vaikka olen niitä jo pian puolivuotta kysellyt...

olikos jeemulla se 2.8 M104 käsittelyssä, vai kenellä se oli :roll: turboa ja megaa siihen kai sovitellaan... muistaakseni se oli kalajoelta päin ainakin se projekti, johon joskus törmäsin finsquirtin sivuilla :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:
veskola kirjoitti:jumankekka, nytkö se napa alkoi tekemään sitä konetta, hyvä homma.
no nyt vasta joku suostui myymään sopivalla hintaa 2.6 lohkon, vaikka olen niitä jo pian puolivuotta kysellyt...

olikos jeemulla se 2.8 M104 käsittelyssä, vai kenellä se oli :roll: turboa ja megaa siihen kai sovitellaan... muistaakseni se oli kalajoelta päin ainakin se projekti, johon joskus törmäsin finsquirtin sivuilla :roll:
On rakenteilla 2.8 m104, mutta aika alakutekiöis, mutta uskosin että oot törmänny Kynsi nimimerkillä olevan kaverin juttuihi. Sillä on sellane kokoonpano ollu jo ajoski.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jeemu kirjoitti:On rakenteilla 2.8 m104, mutta aika alakutekiöis, mutta uskosin että oot törmänny Kynsi nimimerkillä olevan kaverin juttuihi. Sillä on sellane kokoonpano ollu jo ajoski.
ok. tais olla kynsi juu :oops:

mutta nyt taitaa olla niin, että menee myös mitsun kankiin tämä alakerta, no sopii ainakin mäntiin sitten sovittamatta :D

on nimittäin niin sopivilla mitoilla nuo evo mitsujen kanget, että ne on pakko laittaa harkintaan...

(olisin laittanut linkkiäkin, mutta kun tämä läppäri ei ole suostunut koko päivänä copypasteemaan mitään :x )

edit: nyt taas pystyy copypasteen :D

http://www.godspeedproject.com/store/in ... cts_id=849
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Onkos noissa mitsun männissä 2 öljyreikää neulalaakerille? Ainakin tuo yks on vinossa, että aattelis siellä olevan toinenki. Onkos vakkarina 1 vai 2 näissä tärpätti vehkeissä, esim. m104 ja tuo 2.6l? Aattelin, että mites arrow:in kiertokanget? Eikö ne ainakin olis kevyet ja kestävät...? Vai liekkö turhankin kestävät... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin