Nyt alkaa olla hermot tuon homman kanssa sillä mallilla, että tämä osien kokeilemalla vaihtelu rupeaa riittämään. Seuraavaksi nostan kannen lattialle ja katon mitä se on syöny. Jos ei silläkään korjaannu, niin olkoon; leikatkoot sitte vaikka kiinni...
Pakardisen "Ye Olde" rauta, w123 300d vm. -82
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Visko vaihdettu, ei vaikutusta.
Nyt alkaa olla hermot tuon homman kanssa sillä mallilla, että tämä osien kokeilemalla vaihtelu rupeaa riittämään. Seuraavaksi nostan kannen lattialle ja katon mitä se on syöny. Jos ei silläkään korjaannu, niin olkoon; leikatkoot sitte vaikka kiinni...
Nyt alkaa olla hermot tuon homman kanssa sillä mallilla, että tämä osien kokeilemalla vaihtelu rupeaa riittämään. Seuraavaksi nostan kannen lattialle ja katon mitä se on syöny. Jos ei silläkään korjaannu, niin olkoon; leikatkoot sitte vaikka kiinni...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Onko jäähdytysjärjestelmänä huuhteluun jotain vahvempaa ainetta, kuin se tiskiaine? Kun tässä myöhemmin tänään vaihdoin jälleen kerran vedet tuohon kotteroon, niin vieläkin se neste joka tulee ulos on ihan ruosteista paskaa. Eli siellä on vieläkin (noin kymmenen vesien vaihdon jälkeen...) jäähdytyskanavat niin ruosteessa, että ei varmaan senkään takia vesi kierrä kunnolla.
Jostain muistelen täältä lukeneeni, että jotain ihan siihen tarkoitukseen olevaa ainetta olis olemassa. Edelleen, että se se sitten vasta tukkeuttaisikin kanavat, kun paskat lähtee liikkeelle. Eipä tuossa nyt hyvä menis...
Jostain muistelen täältä lukeneeni, että jotain ihan siihen tarkoitukseen olevaa ainetta olis olemassa. Edelleen, että se se sitten vasta tukkeuttaisikin kanavat, kun paskat lähtee liikkeelle. Eipä tuossa nyt hyvä menis...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Fortella ainakin on hyvää litkua jäähdyttimen puhdistukseen. Käytä kuitenkin ohjeen mukaan ettei tule vuotoja järjestelmään.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Sitruunahappoa käyttää täälläpäin ainakin Volvon merkkikorjaamo, yks 50g pussi kerralla eikä oo kallista.... euron pussi.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Lipeästä ja sitruunahaposta oli puhetta Sergeyn kanssa tuossa lomamatkan aikana. Pitänee tuota happoa vielä kokeilla ja sitten Sergey saat ettiä ihan oikeasti mulle sen koneen + tekniikan luovuttajan... 
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Eihän cdi:n laittamisessa tuonne muuta hankalaa ole kuin se moottorin ohjausjärjestelmä, eli varmaan pitäis kaikki moottoriin liittyvät sähköt vaihtaa sitte toisesta autosta, päästöjenpuolestahan vanhaan autoon saa laittaa uudemman moottorin mun mielestä, oikein mielellään? 
OM60X vaa pellinalle niin hvyä tulee.
Ja on kyllä hieno, vanteet tekee auton
OM60X vaa pellinalle niin hvyä tulee.
Ja on kyllä hieno, vanteet tekee auton
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Kristallisooda pitäisi toimia kattilakiven ja ehkä ruosteenkin irroituksessa.Pakardinen kirjoitti:Lipeästä ja sitruunahaposta oli puhetta Sergeyn kanssa tuossa lomamatkan aikana. Pitänee tuota happoa vielä kokeilla ja sitten Sergey saat ettiä ihan oikeasti mulle sen koneen + tekniikan luovuttajan...
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Lipeä ja sitä mukaa kristallisoda olisi käyttökelpoista patarautaan, mutta alumiinikannen kohdatessa on tuloksena vetykaasua ja nopeasti entinen kansi.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Olen kuullut moisesta lämpö mysteeristä ja vian aiheuttaja oli vesipumpun kavitointi joka johtui pumpun siipien pesään tulleesta syöpymästa.Mulla olis edelleen ne zenderin helmat sun meseen.http://i4.photobucket.com/albums/y107/9 ... C00627.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kuvan helmat ei ole kyseiset mutta saman moiset
tein itse ja säästin
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Andreas: tuossa on ihan patarautakansi ja lohko. Alumiiniä ainoostaan öljypohjassa ja venttiilikopassa.
Jos sieltä kerran sitä ruosteista möhnää lähtee, niin silloin sitä pitää vaan huuhdella. Kyllä se jossainvaihteessa lopahtaa...
Oletko kokeillut myös sitä, että kuinka hyvin vesi yleensäkään virtaa ko. masiinassa. Esim. lämppärin kennohan on helppo kopasta ottamalla molemmat letkut tulipellin juuresta irti ja tyrkätä puutarhaletkulla vettä putkeen. Jos vierestä lorottaa samaa tahtia, niin se on ainankin estoton kulku. Samoin tyrkkäät kanteen letkun kiinni ja esim alavesiletkun kautta kokeilet kuinka virtaa vesi vastakarvaan...saattaa lähteä ruosteskeidaa jonkunverran....
Jos sieltä kerran sitä ruosteista möhnää lähtee, niin silloin sitä pitää vaan huuhdella. Kyllä se jossainvaihteessa lopahtaa...
Oletko kokeillut myös sitä, että kuinka hyvin vesi yleensäkään virtaa ko. masiinassa. Esim. lämppärin kennohan on helppo kopasta ottamalla molemmat letkut tulipellin juuresta irti ja tyrkätä puutarhaletkulla vettä putkeen. Jos vierestä lorottaa samaa tahtia, niin se on ainankin estoton kulku. Samoin tyrkkäät kanteen letkun kiinni ja esim alavesiletkun kautta kokeilet kuinka virtaa vesi vastakarvaan...saattaa lähteä ruosteskeidaa jonkunverran....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
ups..my bad, tullut kurkittua liikaa vanhojen bensapolttimien myllyjä.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Täältä ehjä pata viskoineen 300 e, ei tarvii pelleillä. Hyvä kone, ei huohottele hyvään kotiin.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
En oo kokeillu, en. Tuota olen kyllä miettinyt, että saisko sinne mitenkään sellasen läpivirtaavan huuhtelun tuohon lohkoon. Noin se sitten ilmeisesti onnistuu. Kun ei tuo tule kerta kaikkiaan kummemmaksi tuolla vesien vaihdolla...Mesedesi kirjoitti:Oletko kokeillut myös sitä, että kuinka hyvin vesi yleensäkään virtaa ko. masiinassa. Esim. lämppärin kennohan on helppo kopasta ottamalla molemmat letkut tulipellin juuresta irti ja tyrkätä puutarhaletkulla vettä putkeen. Jos vierestä lorottaa samaa tahtia, niin se on ainankin estoton kulku. Samoin tyrkkäät kanteen letkun kiinni ja esim alavesiletkun kautta kokeilet kuinka virtaa vesi vastakarvaan...saattaa lähteä ruosteskeidaa jonkunverran....
Kiitos, mutta ei kiitos. Jos tuohon kattila vaihdetaan, niin sit se on kuusmukinen. Ne äänet, ne äänet you know...jusa82 kirjoitti:Täältä ehjä pata viskoineen 300 e, ei tarvii pelleillä. Hyvä kone, ei huohottele hyvään kotiin.
Tuon saman jutun olen jostain kuullut, luinko sen täältä vai kuulinko joltain, en muista. Moon noita sun helmoja kyllä miettiny, mutta olen edelleen kahden vaiheilla. Tekis mieli pitää "alkuperäisenä" (GMB kirjoitti:Olen kuullut moisesta lämpö mysteeristä ja vian aiheuttaja oli vesipumpun kavitointi joka johtui pumpun siipien pesään tulleesta syöpymästa.Mulla olis edelleen ne zenderin helmat sun meseen.http://i4.photobucket.com/albums/y107/9 ... C00627.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kuvan helmat ei ole kyseiset mutta saman moiset
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
joku 5-10% seos sitruunahappoa niin ei alumiinikaan tuhoudu, tosin jää hapettuneet pinnat joten ei sovi kiiltäville pinnoille. Sellasen liemen kun ajaa koneessa jonku aikaa...pitäs alkaa ruoste irtoamaan kunnolla ja syylärin tukkeumat poistuu. Toimii hyvin kalkkisaostumiinkin.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
No niin. Nyt kun vielä joku kertoo, että paljonko on OM617:ssa nesteen määrä, niin saan laittaa eukon laskemaan, että paljonko pitää laittaa sitruunahappoa, että tulee 5-10% seos!
Se on muuten tuo matematiikka, kun ei luonnistu multa ollenkaan. 
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Kyllähän viritetty korkeasti kiertävä OM617 on aika perhanan hienon kuuloinen vedättäessä...Pakardinen kirjoitti: Kiitos, mutta ei kiitos. Jos tuohon kattila vaihdetaan, niin sit se on kuusmukinen. Ne äänet, ne äänet you know...![]()
Tässä viitosen soundeja
http://www.youtube.com/watch?v=mdomL00X ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=hEK7POxp ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
No joo, mutta vanhan Quattron soundeja ei oikein saa OM617:sta. Jos sais, niin sitten jättäisin sen kuuspyttysen.
Kyllä se vaan on niin, että OM603/606 "vähän" virtaavammalla pakoputkella ja kunnon imuäänillä = housupyykkiä...
Kyllä se vaan on niin, että OM603/606 "vähän" virtaavammalla pakoputkella ja kunnon imuäänillä = housupyykkiä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Sä et vaan ole kuullut oikeasti viritetyn OM617 koneen soundeja...
Ei se audille kuulosta, mutta makealle... 
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Myönnän, en ole...
Mutta olen henkeen ja vereen kutosmies. Esimerkkinä mainittakoon, että keväällä hommattiin traktori nelisylinterisellä turbolla. Voi että se saa mielen mukavaksi, kun avaa oikean puoleisen sivuikkunan ja kaasuttelee. Kuulostaa niin mukavalta, kun turbo viheltää. Mutta silti. Appiukon ikivanha kuussylinterinen Intikka, voi ooh aah...
Mutta olen henkeen ja vereen kutosmies. Esimerkkinä mainittakoon, että keväällä hommattiin traktori nelisylinterisellä turbolla. Voi että se saa mielen mukavaksi, kun avaa oikean puoleisen sivuikkunan ja kaasuttelee. Kuulostaa niin mukavalta, kun turbo viheltää. Mutta silti. Appiukon ikivanha kuussylinterinen Intikka, voi ooh aah...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Täysin totta tuokin traktori juttu. Viitonen ja kuutonen ovat soundeiltaan niin erilaisia. Sitten taas isoissa työkoneissa V8 koneesta hyppäys V12 koneeseen antaa täysin uudenlaista soundimailmaa. Nyt lähti jo juttu sivuraiteille... 
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Niin joo, sellainen 40g litraan sitruunahappoa on ainakin ruosteen poistossa hyvä määrä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Tässä vapari 617 laulaa.http://forums.petrisimolin.com/media/pl ... I_2493.AVI" onclick="window.open(this.href);return false; .Olisko 80€ hurja?(kulkeutuisivat vkl pälkäneelle)
tein itse ja säästin
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
mä oon laittanut sitruunahappo/vesi seoksen 50g/950g, tasan 5%Heavy kirjoitti:Niin joo, sellainen 40g litraan sitruunahappoa on ainakin ruosteen poistossa hyvä määrä.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Hauskaltahan se kuulostaa, mutta ei vedä vertoja kutoselle.GMB kirjoitti:Tässä vapari 617 laulaa.http://forums.petrisimolin.com/media/pl ... I_2493.AVI" onclick="window.open(this.href);return false; .Olisko 80€ hurja?(kulkeutuisivat vkl pälkäneelle)
Emmäätiä noista helmoista, taidan jättää väliin. Kun sitte jos laitan nuo, niin varsinkin takahelma näyttää todella orvolta, kun se sitä tekee jo nyt. Eli sinne sitten pitäs laittaa helma kans. Ja eihän sitä nyt stna voi takahelmaa laittaa, jos ei laita etuhelmaa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Siellähän on vettä joku 12 litraa kierrossa, jos oikein muistanen.
Tunge sinne sitä happoa vaikka pari löylykauhallista. Liikaa sitä ei ole niinkauan kun se vaan sulaa veteen. Sitten kyllästymispisteen jälkeen se ei enää liukene, vaan jää sakeana jauhona pohjalle.
Kokeilkaapa muuten sellaista, että keitätte kahvinkeittimellä täyden pannullisen vettä. Sitten kipatkaa kahvikupillinen sitruunahappojauhoa sinne kuuman veden sekaan. Hämmentäkää ja työntäkääpä sormi samointein siihen nesteeseen.
Äkkinäisiä hyvä säikytellä, että nyt se poltti sormesa.....
Tunge sinne sitä happoa vaikka pari löylykauhallista. Liikaa sitä ei ole niinkauan kun se vaan sulaa veteen. Sitten kyllästymispisteen jälkeen se ei enää liukene, vaan jää sakeana jauhona pohjalle.
Kokeilkaapa muuten sellaista, että keitätte kahvinkeittimellä täyden pannullisen vettä. Sitten kipatkaa kahvikupillinen sitruunahappojauhoa sinne kuuman veden sekaan. Hämmentäkää ja työntäkääpä sormi samointein siihen nesteeseen.
Äkkinäisiä hyvä säikytellä, että nyt se poltti sormesa.....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Eli Mesedesin kertoman nestemäärän 12l mukaan, sitruunahappoa pitäs laittaa 600g, niinkö? Tuolla tulis (kait) se 5%:n seos.
Kiitokset näistä opastuksista, kunhan puintikiireet hellittää niin sitten hapotetaan vanhus.
Kiitokset näistä opastuksista, kunhan puintikiireet hellittää niin sitten hapotetaan vanhus.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
tolleen tulee 4,76%
11,4l + 600g = 5%
nusnus
11,4l + 600g = 5%
nusnus
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Puintikiireet pitäneet huolen siitä, etten ole vielä ehtinyt hapottaa. Nyt kuitenkin näyttäis siltä, että lämmöt on alkaneet itsekseen hivenen laskea, vaikkakin on tullut ajeltua ihan lämpiminäkin päivinä. Ei enää moottoritielläkään nouse juurikaan yli 90 asteen. Jospa sieltä ruosteet alkaa häipyä pikkuhiljaa kanavista. Tuo hapotus pitää vielä joskus tässä tehdä, jahka ehtii.
Muuten on pientä ropaamista tehty. Pakoputki tuli vaihdettua, oli yllättävän kivuton homma. Suurin ongelma tuli siitä, etten meinannut saada nousemaan autoa naapurin ajosillalle, kun otti runkopalkeista kiinni "taitoksessa"...
No meni se sitten kuitenkin reippaammalla kaasun käytöllä. Klemmarit aukes helposti, eikä liitoksetkaan olleet ihan sikakiinni.
Audioasennuksiakin tullut tehtyä. Laitoin subbarin takaronttiin, toistaiseksi ryöstösähköillä. Ensiapupakkaus hanskalokeroon ja pakkauksen koteloon reikä pohjaan. Takakaiuttimet vaihdoin. Huomasin, että potentiometri (se fadersäätö siitä keskikonsolista) on sökö (kaiuttimet piereskeli vähänkään kovemmalla äänenkäytöllä), joten päätin tehdä suorat liitokset kaiutinpiuhoihin ja käyttää rarion säätöjä. Johdot yhdistin puhtaasti arvaamalla, kun ei niitä ollu merkitty mitenkään. Kaikki sattui kerralla kohdalleen
Onneksi kestolotto oli jo voimassa, tuon päivän tuuri tuli tuossa käytettyä kyllä... Nyt kelpaa ajellessa kuunnella musiikkia. Ei se taatusti hifistien mielestä hyvin soi, mutta mulle välttää kyllä.
Kytkimen painelaakeri alkaa pitää melko pahaa ääntä, saas nähdä ehtiikö tehdä kytkinremppaa (tai vaihtaa konetta ja laatikkoa
) ennenkun hajoaa lopullisesti.
Ai niin. Vanteisiin sain keskikupit lopulliseen ulkoasuun, niistä ei kuvaa ole vielä...
Muuten on pientä ropaamista tehty. Pakoputki tuli vaihdettua, oli yllättävän kivuton homma. Suurin ongelma tuli siitä, etten meinannut saada nousemaan autoa naapurin ajosillalle, kun otti runkopalkeista kiinni "taitoksessa"...
Audioasennuksiakin tullut tehtyä. Laitoin subbarin takaronttiin, toistaiseksi ryöstösähköillä. Ensiapupakkaus hanskalokeroon ja pakkauksen koteloon reikä pohjaan. Takakaiuttimet vaihdoin. Huomasin, että potentiometri (se fadersäätö siitä keskikonsolista) on sökö (kaiuttimet piereskeli vähänkään kovemmalla äänenkäytöllä), joten päätin tehdä suorat liitokset kaiutinpiuhoihin ja käyttää rarion säätöjä. Johdot yhdistin puhtaasti arvaamalla, kun ei niitä ollu merkitty mitenkään. Kaikki sattui kerralla kohdalleen
Kytkimen painelaakeri alkaa pitää melko pahaa ääntä, saas nähdä ehtiikö tehdä kytkinremppaa (tai vaihtaa konetta ja laatikkoa
Ai niin. Vanteisiin sain keskikupit lopulliseen ulkoasuun, niistä ei kuvaa ole vielä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "wanha" rauta, w123 300d vm. -82
Tuotaniinniin, mullakin on taas yksi vanteidenkunnostusprojekti työn alla. Nyt kun sinulla on ilmeisen selvästi kokemusta, niin onko jotakin hyvää vinkkiä siihen, miten nuo vanteiden huulet saa näppärästi kiiltäväksi siinä vaiheessa, kun lähtötilanne on hiekkapuhallettu tai jotakin sen kaltaista? Kokemuksesta tiedän, että ainakin niin sen saa tehtyä, että aloittaa kuuskymppisellä hiomapaperilla (tai -kankaalla) ja siitä sitten pikku hiljaa siirrytään hienompaan paperiin ja tahnaan ja rättilaikkaan ja toiseen rättilaikkaan jne... Se on vain semmoinen projekti, joka ei kuulu kategoriaan näppärä...Pakardinen kirjoitti:Kukahan säätäis Suomeen lain, joka kieltäis klassisten alumiinivanteiden hiekkapuhaltamisen...?![]()
Vasta yksi vanne on siinä vaiheessa, että keskusta ja puolat on hiottu epäkeskolla maalauskarkeuteen ja huulesta kuivahionnat tehty. Siihenkin on jo "muutama" tunti saatu tärvättyä...
Olipa reilussa kahdessa vuodessa päässyt jo täysin unohtumaan, millaista homostelua tuo vanteiden hiominen käsipelillä on.![]()
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Eipä siihen juuri oikotietä ole. Ite vetelin nuo hiekkapuhalluksen aiheuttamat kolot pois porakoneeseen kiinnitettävällä pyörivällä hiomapaperilaikalla, mikä sitten sen oikea nimi liekään. Melkonen homma silti...
Siitä sitten jatkoin papereilla hiomista ja laikat sitte lopuks. Vanteenpyörityskone olis ihan jeesus näihin hommiin...
Siitä sitten jatkoin papereilla hiomista ja laikat sitte lopuks. Vanteenpyörityskone olis ihan jeesus näihin hommiin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.




