Laitatko auton kasaan ennen moottorin virittelyä?
W140 CL600 Ehostusprojekti
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa

- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Tätä projektia on kyllä ollut ilo seurata, hommat tehdään kunnolla ja huolellisesti sekä juttuja on monipuolisesti.
Laitatko auton kasaan ennen moottorin virittelyä?
Laitatko auton kasaan ennen moottorin virittelyä?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Kardaaniveto kirjoitti:Tätä projektia on kyllä ollut ilo seurata, hommat tehdään kunnolla ja huolellisesti sekä juttuja on monipuolisesti.![]()
Laitatko auton kasaan ennen moottorin virittelyä?
Kyllä auto on tarkoitus kasata valmiiksi ennen tuota säätö-operaatiota. Tässä vaiheessa on helppo tiputtaa uudet nokat sekä tiivisteet paikkaansa kun on lukkopelti, syylärit ja muut osat tieltä pois. Samalla tulee varmasti maalattua imusarja sekä venttiilikopan kannet.
Tässä hieman listaa, että mitä on vielä tekemättä.
-Jarrupuristimien kunnostus ja jarrulinjojen asennus. (käsijarru on asennettu valmiiksi)
-rattiakselin lukituspultin kiristys. (unohdin prkl)
-alustan peräpään painelinja.
-sisustan loppujen puuosien maalaus mustaksi ja lakaus.
-muovilistojen maalaus.
-takaluukun, konepellin ja ovien maalaus. Pohjat valmiit. Pinnat teen vuokrauunissa ensikuun alussa.
-sisustasta uupuu vielä penkit. Etupenkit käyvät vielä verhoilijalla ennen asennusta.
-pakoputkisto
-konehuonen kasaus
Varmasti joitain pikkujuttuja jäi vielä mainitsematta mutta tuossa nuo jotka vievät aikaa. Täytynee pistää hösseliksi, että kerkeää kevääksi! Pari kuukautta tehokasta ropailua niin luulisi saavan jotain aikaiseksi. =)
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Dodih! Nyt on jakkaroista verhoilut irti, täytyy huomenna kiikuttaa verhoomoon ne. Oli aikamoinen savotta tuo verhoilujen irroitus penkeistä.

Jos jollekin on käyttöä niin otin apua antavia kuvia irroituksen eri vaiheista, kuvat on numeroitu ja löytyy alla olevasta linkistä.
http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedos ... 0irroitus/

Jos jollekin on käyttöä niin otin apua antavia kuvia irroituksen eri vaiheista, kuvat on numeroitu ja löytyy alla olevasta linkistä.
http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedos ... 0irroitus/
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Penkkien verhoilut toimitettu verhoilijalle ja purin tänään tuota moottoria.
Aiemmin tässä ketjussa keskusteliin, että öljyn vuoto tulee luultavasti nokkien naamatauluista.. Mutta eihän tuossa koneessa edes ole mitään irtonaisia naamatauluja nokka-akseleille joista vuotaisi. Toivon, että venttiilikoppien tiivisteet vuota etu ulkosivuista. Jos kannentiiviste vuotaisi niin sittenhän olisi öljyä vedessä tai toisinpäiin sekä sylintereissä matalat paineet? Auto kuitenkin kävi ja kulki ihan normaalisti. En haluaisi irroittaa kansia, koska en ole koskaan ennen edes purkanut auton moottoria. Mahtaako noita kansia edes saada irti ilman koneen ottamista pois?
Sähköt ja suutintukki irti.

Kaasuläpät irti.

Imusarja irti.

Venttiilikopat irti.

Aiemmin tässä ketjussa keskusteliin, että öljyn vuoto tulee luultavasti nokkien naamatauluista.. Mutta eihän tuossa koneessa edes ole mitään irtonaisia naamatauluja nokka-akseleille joista vuotaisi. Toivon, että venttiilikoppien tiivisteet vuota etu ulkosivuista. Jos kannentiiviste vuotaisi niin sittenhän olisi öljyä vedessä tai toisinpäiin sekä sylintereissä matalat paineet? Auto kuitenkin kävi ja kulki ihan normaalisti. En haluaisi irroittaa kansia, koska en ole koskaan ennen edes purkanut auton moottoria. Mahtaako noita kansia edes saada irti ilman koneen ottamista pois?
Sähköt ja suutintukki irti.

Kaasuläpät irti.

Imusarja irti.

Venttiilikopat irti.

- Messerschmitt
- Mersumies

- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
eikö ne venakopat tahdo vuotaa aina joka autossa vähän ainakin.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
On siinä "naamataulut" joiden välistä se todennäköisimmin vuotaa.




Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Menen välittömästi talliin tarkastamaan tilanteen! 
[EDIT] Kyllähän sieltä ne erilliset naamataulut löytyi. Hain paksua kumitiivistettä joka erottais sen mutta sielähän on vaan ohut paperitiiviste. Niinkuin prätkien lohkoissa. Amatöörivirhe siis.
[EDIT] Kyllähän sieltä ne erilliset naamataulut löytyi. Hain paksua kumitiivistettä joka erottais sen mutta sielähän on vaan ohut paperitiiviste. Niinkuin prätkien lohkoissa. Amatöörivirhe siis.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
miten ne m104 nokat tuossa toimii? eikös ne nuo imunokat sitten väärään suuntaakun tuo ketju kiertää tuollai?

v12

m104

v12

m104
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Ei kai ne samoja M104sen kanssa olekkaan.
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Ilmaister kirjoitti:Nokat on peräisin c36 amg'stä. Eli ohjelman hyödyntäminen ei käy vanhasta autosta tässä tapauksessa.MouTine kirjoitti:Missä autossa ja millä ohjelmalla nuo AMG nokat sitten on olleet? Voisko sellasta hyödyntää?
Tätä lähinnä tarkoitin. Ja mites sytytysjärjestyksen laita. Eikai ne c36:n nokat voi toimia tässä.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Kiitos Mika.T ja jukkis.
Niinkuin tuolla aikaseimmin kirjoitin, että faktatietoa ei ole ja jenkkifoorumilta lueskelin, että näin olisi tehty ja itsellänikin se herätti hieman hämmennystä mutta en siitä sen enempää pohtinut. Eli kyseiset nokat tulee suosiolla unohtaa. Vaihtoehto kaksi on tehdä alkuperäisistä nokista agresiivisemmat.
Voiko nokan profiili muuten olla symmetrinen?
Niinkuin tuolla aikaseimmin kirjoitin, että faktatietoa ei ole ja jenkkifoorumilta lueskelin, että näin olisi tehty ja itsellänikin se herätti hieman hämmennystä mutta en siitä sen enempää pohtinut. Eli kyseiset nokat tulee suosiolla unohtaa. Vaihtoehto kaksi on tehdä alkuperäisistä nokista agresiivisemmat.
Voiko nokan profiili muuten olla symmetrinen?
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Voi olla mutta nykyaikana hyvin harvinaista.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Tuosta naamat irti ja hiukan puhdistettu noita valuneita öljyjä pois. Nokat lähtenee seuraavaksi.


Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Nokat nostettu pois ja tuli askarreltua tuommonen nokkien kuljetusteline. Huomenna lähtee nuo hiontaan. Eli amg-nokat on unohdettu kalliin hankintahintansa ja todella huonon saatavuden takia.


-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3182
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Virityshän on sitten onnistunut, jos teho ei laske yli 10% No onhan tuossa varaa.....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
tahtoomersun kirjoitti:Virityshän on sitten onnistunut, jos teho ei laske yli 10% No onhan tuossa varaa.....
Heetkoonen. Eikös se ollu 15%? Kympillä saattaa tehä tiukkaa..
- sepulaakeri
- Mersumies

- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Ja mun muistin mukaan se oli ... kun teho laskee 15%Ilmaister kirjoitti:tahtoomersun kirjoitti:Virityshän on sitten onnistunut, jos teho ei laske yli 10% No onhan tuossa varaa.....
Heetkoonen. Eikös se ollu 15%? Kympillä saattaa tehä tiukkaa..
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
slk203k kirjoitti:Voi olla mutta nykyaikana hyvin harvinaista.
Nokat viety pajalle. Nokkien profiili oli symmetrinen ja c36amg nokat olisi mennyt tipauttamalla paikoilleen.
Viimeksi muokannut Ilmaister, To 13.02.2014 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Muistatko Mika.T, että minkälaiset tiivisteet laitoit naamataulujen ja kannen väliin? Eli naamataulun pohjalle tulee se kumitiiviste mutta epc'n avulla kun tilailtiin tiivisteitä ja nippeleitä niin ei löytynyt tuota kyseistä tiivistettä ollenkaan?


Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Ei sinne kuulu kuin liima.
Se alareunan kumitiivistekkin kannattaa liimata kiinni jotta tulee varmasti tiiviiksi. Samoten tuo kansien välille tuleva "tunneli"
Se alareunan kumitiivistekkin kannattaa liimata kiinni jotta tulee varmasti tiiviiksi. Samoten tuo kansien välille tuleva "tunneli"
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Mika.T kirjoitti:Ei sinne kuulu kuin liima.
Se alareunan kumitiivistekkin kannattaa liimata kiinni jotta tulee varmasti tiiviiksi. Samoten tuo kansien välille tuleva "tunneli"
Kiitoksia, nyt vaan odotellaan osia niin saa konehuoneen nippuun. Onko sinulla Mika.T suositella hyvää liimaa tuohon?
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
No eipä oikeastaan.
Kunhan jotain tiivisteliimaa joka kestää lämpöä ja öljyä.
Kunhan jotain tiivisteliimaa joka kestää lämpöä ja öljyä.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Kylläpä se tahtoo olla että kallein on parasta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
locktiten tiivistesilikooni on ainakin mulla toiminut moitteetta. kestää kuumaa ja öljyjä jne.
samaten biilteman kuumankesto silikooni on toimivaa. sitä laitoin joskus honda xr600:sen kannen tiivisteeks. tollasessa ilmajäähdyttiesessä vähän epäilin kestävyyttä, mutta pakko oli kokeilla. hyvin kesti. on noi nykyään aika hyvää tavaraa, kunhan vaan puhtaille pinnoille laittaa.
samaten biilteman kuumankesto silikooni on toimivaa. sitä laitoin joskus honda xr600:sen kannen tiivisteeks. tollasessa ilmajäähdyttiesessä vähän epäilin kestävyyttä, mutta pakko oli kokeilla. hyvin kesti. on noi nykyään aika hyvää tavaraa, kunhan vaan puhtaille pinnoille laittaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Kiitosta, täytyy ensviikolla hakea loctaittia tai wurthia. Mutta kertokaas joku, että miten lähtee suuttimet pois imusarjasta, että saan puhallettua imusarjan puhtaaksi? Tuntuvat, että vois lähtee vetämällä mutta en uskalla käyttää voimaa, ettei vaan mene rikki.
Jarrusatulat on purettu ja huomenna pitäis hiukan puhallella ja maalailla niitä. Tuli myös hitsasttua grilli tuolle konepelellille, että on helpompi työstää sitä.
Jarrusatulat on purettu ja huomenna pitäis hiukan puhallella ja maalailla niitä. Tuli myös hitsasttua grilli tuolle konepelellille, että on helpompi työstää sitä.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Vetämällä lähtee mutta ovat aika tiukassa ja vaarana on suuttimen nokan hajoaminen.
Itse sain yhden hajotettua kun 600sta remontoin.
Itse sain yhden hajotettua kun 600sta remontoin.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Kiitoksia Mika.T!
Suuttimet lähti nätisti irti, jarrusatulat ja konepelti tuli puhallettua. Samalla hitsasin konepellin mb-merkin kiinnikereijät umpeen ja tinasin sen tasaiseksi. Kittaukset kun tahtoo paistaa pellistä läpi, kun on niin suuret lämpötilavaihtelut, että kitti vetäytyy.
Samalla puhalsin hilseilevät maalit venttiilikopista ja imusarjasta varovasti, ettei tule vaurioita.

Tinahommia

Suuttimet lähti nätisti irti, jarrusatulat ja konepelti tuli puhallettua. Samalla hitsasin konepellin mb-merkin kiinnikereijät umpeen ja tinasin sen tasaiseksi. Kittaukset kun tahtoo paistaa pellistä läpi, kun on niin suuret lämpötilavaihtelut, että kitti vetäytyy.
Samalla puhalsin hilseilevät maalit venttiilikopista ja imusarjasta varovasti, ettei tule vaurioita.

Tinahommia

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Siistii toimintaa.
Ps. Kattoluukku olis jo irti, mikäli vielä käyttöä.
Ps. Kattoluukku olis jo irti, mikäli vielä käyttöä.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Kyllä on kattoluukulle vielä käyttöä, kesällä pitäisi hierasta se w126 SEL 500 museokuntoiseksi.tango kirjoitti:Siistii toimintaa.
Ps. Kattoluukku olis jo irti, mikäli vielä käyttöä.
Jarrusatulat on nyt maalattu ja uudet tiivisteet ja muut tarvikkeet tilattu http://www.brakeparts.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; -sivustolta.

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Ok. Pidetään tallessa.Ilmaister kirjoitti:Kyllä on kattoluukulle vielä käyttöä, kesällä pitäisi hierasta se w126 SEL 500 museokuntoiseksi.tango kirjoitti:Siistii toimintaa.
Ps. Kattoluukku olis jo irti, mikäli vielä käyttöä.![]()




