Mutta. tais vika löytyä.
14. Closed throttle position contact switch vikakoodi muistissa ja kun pengoin kaasupolkimen kytkimen esille...
Nappula on rikki.




Mistäs tämmönen härpäke löytyy?Mika.T kirjoitti:No ei toimi vaikka tuo oli irtikki.
Onko kellään tietoa kuuluuko tuon olla tyhjäkäyntiasennossa kiinni vai auki tuon kytkimen?
Tota, millä tuo ylivoltti ongelma korjaantui ?Mika.T kirjoitti:No niin... Staarin se vaati että pääsi viasta hajulle.
Nyt pelaa hienosti.![]()
[ http://img.photobucket.com/albums/v625/mikatau/S600/IMG_3296.jpg ]
[ http://img.photobucket.com/albums/v625/mikatau/S600/IMG_3295.jpg ]
Siitä vähän vinkkiä.
niin. mutta toisaalta ihan fiksu systeemi. tää tuntuu jo siltä, että konetta on tosiaankin suunnittelemalla suunniteltu ja kaikki on otettu huomioon. siitähän se johtuukin, että on enemmän vikakohteita.Mesedesi kirjoitti:Mutta hyvä kun löytyi. Ei tuo pelkästään yksin tallissa turatessa olisi varmaankaan löytynyt, ellei star olisi tuota paljastanut. Ihmeellisiä järjestelmiä ne on vaan osanneet ympätä noihin autoihin viimeiset 15 vuotta...
Mesedesi kirjoitti:Tässä välissä tälläinen sivukysymys, että kuinka siitä (ja millaisesta) diginäytöstä saadaan niitä lämpö ja öljynpainearvoja katseltua?
Siis vika tulpanhatuissa ko? Vai vuotavissa johdoissa. Oletko mitannut ja tutkinut?Mika.T kirjoitti:Ooppelin tulpanjohdoilla
Eli tulpanjohdoissa/vastuksellisissa hatuissa on vikaa.
Puolan ensiöpuolen jännite nousee kuvien mukaisesti kun toisiopuolella ei ole normaalia kuormitusta huonoista johdoista johtuen.
Moottorin ollessa kylmä tätä ei ilmeisesti valvota mitenkään ja kone käy kaikilla sylintereillä.
Sehän se tässä juuri on hämännyt kun nokka-anturit irti / kylmänä käy kaikilla.
Lämmetessään yli 70c herää tuo valvonta. Ja huonon kipinän (korkea sytytysjännite ensiöpuolella) takia ruiskupoksien äly katkasee huonon kipinän saavan sylinterin polttoainesuuttimen signaalin säästääkseen katteja/sylintereitä
Samassa vaiheessa herää myös nakutusvalvonta.
Kieltämättä aika nolon yksinkertainen "vika"
Mika.T kirjoitti:Hatuissa todennäköisesti. niissä on 2kohm vastukset.
En ole mittonut. Pistin vaan piuhaa vaihtoon.
Itse johto näky olevan kuparijohtimella joten tuskin niissä on vikaa... En tiä
EDIT mittasin yhden irtohatun.. yli 20Mohmia...
Juu ei toimi.
No just,kyllä taas on hintaa arvottu... Saakohan niitä avattua hallitusti? Tarkottaa siis ilman vasaraa.Mika.T kirjoitti:Mistähän noita hattuja saisi järkevään hintaan.
KL:ssä 90e/kpl
Toki siitä muutaman pinnan saisi alennusta.
Kerro lisää,jätätkö katit katsastuksen väliillä pois vai mitä? Uudetko ja mistä?Mika.T kirjoitti:Tänään lähti katalysaattorit roskapönttöön.
Johan tuli koneeseen eloa
Varottelin tuttua katalysaattoreista viime kesänä kun sillä on samanlainen W12 . Oli seuraavassa huollossa maininnut ,että pitäisikö katit tarkistaa?Ei kuulemma tarvitse kun ei niissä ei ole mitään vikaa ja eivät aiheuta mitään ongelmia.Mika.T kirjoitti:Juu. Katit jää leimavälille pois kokonaan.
Tein pulttilaipoilla liitokset niin on helppo vaihtaa leimalle katit paikoilleen.
Samoin lambdat siirsin etuputkiin ennen noita laippaliitoksia joten lambdat saa olla nyt rauhassa vaikka suoraaputkea/katteja vaihteleekin eestaas.
Toinen katti oli ihan ummessa ja alkupäässä keraami palasina.
Vähän vikonutkin tuota kun ei ole oikein ollu vetoja koneessa ylhäällä. Käytännössä veto on loppunut 4000-4500 jälkeen kokonaan.
Mutta nyt kiekasee punarajalle todella vaivattomasti.
Kulutusmittarikin näyttää 2-3l pienempiä lukemia vakkari päällä satkun vauhdissa
koyama kirjoitti:Onko tuo ummessa ollut katti aiheuttanut mäntävauriot sinun koneeseen ?