

Millainen se tandemi tehostajan pumppu on ja sopiiko se M111-koneeseen? Onko sinulla sen varaosanumeroa?joop79 kirjoitti:Miksi laitat rasvaprässi toimisen siitä asd perästä? Laitat sen tandemi tehostajan pumpun niin saat sen toimimaan silloin ko haluat. Mulla on joutilaana kohta semmonen pumppu ja muutkin helistimet siihen asd lukkoon liittyen... Tullee kemppi lukko
Eikös tätä m111 konetta ole ollut w124:sissa niin niin luulis asd:lle sopeva pumppukin löytyvän...tomant kirjoitti:Millainen se tandemi tehostajan pumppu on ja sopiiko se M111-koneeseen? Onko sinulla sen varaosanumeroa?joop79 kirjoitti:Miksi laitat rasvaprässi toimisen siitä asd perästä? Laitat sen tandemi tehostajan pumpun niin saat sen toimimaan silloin ko haluat. Mulla on joutilaana kohta semmonen pumppu ja muutkin helistimet siihen asd lukkoon liittyen... Tullee kemppi lukko
Tuo rasvaprässilukko tuntuu yksinkertaiselta ja varmalta ja kuulemma toimii hyvin. Kemppilukko on aina päällä, mutta tuon prässilukon saa myös pois päältä. Olen joskus suunnitellut lukitusta pienen kahvavetoisen jarrusylinterin ja solenoidin avulla, mutta täytyy ensin kokeilla tuota yksinkertaisinta ja kevyintä mallia.
tomant
Juu, M111-konetta on ollut W124:n malleissa 200E ja 220E 1992 alkaen. Ajattelin alustavasti ajaa normaalisti ilman lukkoa ja käyttää lukkoa vain satunnaisesti vartin vedoissa. Voi olla, että joku pumppu- tai käsijarrusysteemi olisi käytössä järkevämpi, vaikka se vaatii lisää laitteita ja putkia autoon. Siinä on varmaan perää, että kuluminen on pienintä 100% ja 0% lukituksella ja kuluminen pahinta, kun perä luistaa vähän koko ajan.sepulaakeri kirjoitti:..Eikös tätä m111 konetta ole ollut w124:sissa niin niin luulis asd:lle sopeva pumppukin löytyvän...
Kokemuksesta voin kertoa että toi rasvaprässi setti ei ole kovin hyvä idea, joo se tomii jne. Mutta käytännössä ei sitte niinkään hyvä idea.
Sillä kun sinne laittaa tällä tavoin sen paineen, perä kuluu normaalissa ajossa aika nopeasti ja tämä painekkin karkaa hiljalleen. Tämä perähän kestää aika paljon kun on 100% paine mutta ei niinkään vajaalla paineella. Jotta se kestäisi, sitä pitäisi olla joka välissä ryömimässä auton alla ja ei sitä kukaan jaksa. Vaikka tois kabiiniin rasvanipan päänkin niin sekin ois aika epäkäytännöllistä,....
Laita yv:llä auton VIN-numero, niin voin katsoa varaosanumerot.joop79 kirjoitti:Ei ole numeroa tandem pumpule. Mutta se on ihan normaalin näköinen ja vakio korvakoihin menevä ohjaustehostajan pumppu jossa on samalla akselilla toinen pumppu.
Voin ottaa kuvia siitä jos laitat vaikka yv:llä yhteystietoja. Ja samalla katson sen numeronkin. Niin, mie siis meinasin purkaa kaikki vermeet liittyen asd:hen, joten ne on jouten jossakin vaiheessa. Eivät ole kalliita tässä tapauksessa. Ja sitten voit ohjata lukkoa kabiinista katkaisijalla
Juu niin minäkin ajattelin ekaks, sitte se lukko jää päälle josain vaiheestomant kirjoitti:Juu, M111-konetta on ollut W124:n malleissa 200E ja 220E 1992 alkaen. Ajattelin alustavasti ajaa normaalisti ilman lukkoa ja käyttää lukkoa vain satunnaisesti vartin vedoissa. Voi olla, että joku pumppu- tai käsijarrusysteemi olisi käytössä järkevämpi, vaikka se vaatii lisää laitteita ja putkia autoon. Siinä on varmaan perää, että kuluminen on pienintä 100% ja 0% lukituksella ja kuluminen pahinta, kun perä luistaa vähän koko ajan.sepulaakeri kirjoitti:..Eikös tätä m111 konetta ole ollut w124:sissa niin niin luulis asd:lle sopeva pumppukin löytyvän...
Kokemuksesta voin kertoa että toi rasvaprässi setti ei ole kovin hyvä idea, joo se tomii jne. Mutta käytännössä ei sitte niinkään hyvä idea.
Sillä kun sinne laittaa tällä tavoin sen paineen, perä kuluu normaalissa ajossa aika nopeasti ja tämä painekkin karkaa hiljalleen. Tämä perähän kestää aika paljon kun on 100% paine mutta ei niinkään vajaalla paineella. Jotta se kestäisi, sitä pitäisi olla joka välissä ryömimässä auton alla ja ei sitä kukaan jaksa. Vaikka tois kabiiniin rasvanipan päänkin niin sekin ois aika epäkäytännöllistä,....
tomant
En usko, että tuo ABS tuottaa ongelmia. Nyt on kyse vaijerivetoisesta nopeusmittarista, jonka alkupeäinen välityssuhde on erilainen.jekku90 kirjoitti:tai purat perän ja vaihdat tiivisteet sekä rymppi renkaan ja siinä samalla oikean hammaskehän siihen pinioni akselille niin ei tarvitse kajota muualle. ei ole niin iso homma loppujen lopuksi.
ite tein ja säästin 32 millin lenkistä pää laikalla irti ja hitsillä kiinni johonkin isoon hylsyyntomant kirjoitti:Kamasan hylsyä ei löytynyt mistään, mutta Stahlwillellä oli vastaava 12-kulmainen pitkä hylsy. Toivottavasti sillä aukeaa.
tomant
Johtuisko siitä että se mutteri on 30mm...tomant kirjoitti:Noilla 32-millisillä hylsyillä ei sitten lopulta tehnytkään mitään. Tällaisella avaajalla homma sitten onnistui.
tomant