W201 M111 Kompressor + Turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1783
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja joop79 »

:lol: Miksi laitat rasvaprässi toimisen siitä asd perästä? Laitat sen tandemi tehostajan pumpun niin saat sen toimimaan silloin ko haluat. Mulla on joutilaana kohta semmonen pumppu ja muutkin helistimet siihen asd lukkoon liittyen... Tullee kemppi lukko :lol:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

joop79 kirjoitti::lol: Miksi laitat rasvaprässi toimisen siitä asd perästä? Laitat sen tandemi tehostajan pumpun niin saat sen toimimaan silloin ko haluat. Mulla on joutilaana kohta semmonen pumppu ja muutkin helistimet siihen asd lukkoon liittyen... Tullee kemppi lukko :lol:
Millainen se tandemi tehostajan pumppu on ja sopiiko se M111-koneeseen? Onko sinulla sen varaosanumeroa?

Tuo rasvaprässilukko tuntuu yksinkertaiselta ja varmalta ja kuulemma toimii hyvin. Kemppilukko on aina päällä, mutta tuon prässilukon saa myös pois päältä. Olen joskus suunnitellut lukitusta pienen kahvavetoisen jarrusylinterin ja solenoidin avulla, mutta täytyy ensin kokeilla tuota yksinkertaisinta ja kevyintä mallia.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tomant kirjoitti:
joop79 kirjoitti::lol: Miksi laitat rasvaprässi toimisen siitä asd perästä? Laitat sen tandemi tehostajan pumpun niin saat sen toimimaan silloin ko haluat. Mulla on joutilaana kohta semmonen pumppu ja muutkin helistimet siihen asd lukkoon liittyen... Tullee kemppi lukko :lol:
Millainen se tandemi tehostajan pumppu on ja sopiiko se M111-koneeseen? Onko sinulla sen varaosanumeroa?

Tuo rasvaprässilukko tuntuu yksinkertaiselta ja varmalta ja kuulemma toimii hyvin. Kemppilukko on aina päällä, mutta tuon prässilukon saa myös pois päältä. Olen joskus suunnitellut lukitusta pienen kahvavetoisen jarrusylinterin ja solenoidin avulla, mutta täytyy ensin kokeilla tuota yksinkertaisinta ja kevyintä mallia.

tomant
Eikös tätä m111 konetta ole ollut w124:sissa niin niin luulis asd:lle sopeva pumppukin löytyvän...
Kokemuksesta voin kertoa että toi rasvaprässi setti ei ole kovin hyvä idea, joo se tomii jne. Mutta käytännössä ei sitte niinkään hyvä idea.
Sillä kun sinne laittaa tällä tavoin sen paineen, perä kuluu normaalissa ajossa aika nopeasti ja tämä painekkin karkaa hiljalleen. Tämä perähän kestää aika paljon kun on 100% paine mutta ei niinkään vajaalla paineella. Jotta se kestäisi, sitä pitäisi olla joka välissä ryömimässä auton alla ja ei sitä kukaan jaksa. Vaikka tois kabiiniin rasvanipan päänkin niin sekin ois aika epäkäytännöllistä,....
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1783
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ei ole numeroa tandem pumpule. Mutta se on ihan normaalin näköinen ja vakio korvakoihin menevä ohjaustehostajan pumppu jossa on samalla akselilla toinen pumppu.

Voin ottaa kuvia siitä jos laitat vaikka yv:llä yhteystietoja. Ja samalla katson sen numeronkin. Niin, mie siis meinasin purkaa kaikki vermeet liittyen asd:hen, joten ne on jouten jossakin vaiheessa. Eivät ole kalliita tässä tapauksessa. Ja sitten voit ohjata lukkoa kabiinista katkaisijalla :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

sepulaakeri kirjoitti:..Eikös tätä m111 konetta ole ollut w124:sissa niin niin luulis asd:lle sopeva pumppukin löytyvän...
Kokemuksesta voin kertoa että toi rasvaprässi setti ei ole kovin hyvä idea, joo se tomii jne. Mutta käytännössä ei sitte niinkään hyvä idea.
Sillä kun sinne laittaa tällä tavoin sen paineen, perä kuluu normaalissa ajossa aika nopeasti ja tämä painekkin karkaa hiljalleen. Tämä perähän kestää aika paljon kun on 100% paine mutta ei niinkään vajaalla paineella. Jotta se kestäisi, sitä pitäisi olla joka välissä ryömimässä auton alla ja ei sitä kukaan jaksa. Vaikka tois kabiiniin rasvanipan päänkin niin sekin ois aika epäkäytännöllistä,....
Juu, M111-konetta on ollut W124:n malleissa 200E ja 220E 1992 alkaen. Ajattelin alustavasti ajaa normaalisti ilman lukkoa ja käyttää lukkoa vain satunnaisesti vartin vedoissa. Voi olla, että joku pumppu- tai käsijarrusysteemi olisi käytössä järkevämpi, vaikka se vaatii lisää laitteita ja putkia autoon. Siinä on varmaan perää, että kuluminen on pienintä 100% ja 0% lukituksella ja kuluminen pahinta, kun perä luistaa vähän koko ajan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

joop79 kirjoitti:Ei ole numeroa tandem pumpule. Mutta se on ihan normaalin näköinen ja vakio korvakoihin menevä ohjaustehostajan pumppu jossa on samalla akselilla toinen pumppu.

Voin ottaa kuvia siitä jos laitat vaikka yv:llä yhteystietoja. Ja samalla katson sen numeronkin. Niin, mie siis meinasin purkaa kaikki vermeet liittyen asd:hen, joten ne on jouten jossakin vaiheessa. Eivät ole kalliita tässä tapauksessa. Ja sitten voit ohjata lukkoa kabiinista katkaisijalla :D
Laita yv:llä auton VIN-numero, niin voin katsoa varaosanumerot.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tomant kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:..Eikös tätä m111 konetta ole ollut w124:sissa niin niin luulis asd:lle sopeva pumppukin löytyvän...
Kokemuksesta voin kertoa että toi rasvaprässi setti ei ole kovin hyvä idea, joo se tomii jne. Mutta käytännössä ei sitte niinkään hyvä idea.
Sillä kun sinne laittaa tällä tavoin sen paineen, perä kuluu normaalissa ajossa aika nopeasti ja tämä painekkin karkaa hiljalleen. Tämä perähän kestää aika paljon kun on 100% paine mutta ei niinkään vajaalla paineella. Jotta se kestäisi, sitä pitäisi olla joka välissä ryömimässä auton alla ja ei sitä kukaan jaksa. Vaikka tois kabiiniin rasvanipan päänkin niin sekin ois aika epäkäytännöllistä,....
Juu, M111-konetta on ollut W124:n malleissa 200E ja 220E 1992 alkaen. Ajattelin alustavasti ajaa normaalisti ilman lukkoa ja käyttää lukkoa vain satunnaisesti vartin vedoissa. Voi olla, että joku pumppu- tai käsijarrusysteemi olisi käytössä järkevämpi, vaikka se vaatii lisää laitteita ja putkia autoon. Siinä on varmaan perää, että kuluminen on pienintä 100% ja 0% lukituksella ja kuluminen pahinta, kun perä luistaa vähän koko ajan.

tomant
Juu niin minäkin ajattelin ekaks, sitte se lukko jää päälle josain vaihees :D

Ja sehän tälläselle perälle on melkein pahinta että ajaa lukko päällä nätisti. Ns. Normaalia ajoa pidemmän aikaa. Samasta syystä kemppi perätkin hajoaa, ei ne aina hajoa tehon takia vaan kun tasaus pyörästö on hitsattuna jumissa. Tai se että antaa autolle runtua kun perässä on vajaa paine...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

3,92 ASD-perä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Iso 3,92 ASD-perä saapui Ruotsista ja se on ollut W124 250D-mallissa, jolla on ajettu 320000 km. Yllätykseksi perä on "Original Mercedes Benz Tauschaggregat" eli kunnostettu vaihto-osa. Näin olen sillä on luultavasti ajettu paljon vähemmän kuin tuo 320000 km. Kilpeen lyöty vasosanumero vahvistaa 3,92-välityksen, mutta laitenumero ei tuonut lisäinfoa vaihto-osasta.

Voikohan muuten nopeusmittarin vaihtaa erikseen ilman koko mittaritaulun vaihtamista? Perävälitys kasvaa noin 21%, joten nopeusmittari tulee ilman vaihtoa aika optimistiseksi ,-) Viitosen välitys on 0,80, joten isoimman vaihteen välitys on likimain sama kuin alkuperäisellä automaatilla. Yksi vaihtoehto on laittaa uusi numerokehä mittariin.

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

tai purat perän ja vaihdat tiivisteet sekä rymppi renkaan ja siinä samalla oikean hammaskehän siihen pinioni akselille niin ei tarvitse kajota muualle. ei ole niin iso homma loppujen lopuksi.
w201 om605
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

jekku90 kirjoitti:tai purat perän ja vaihdat tiivisteet sekä rymppi renkaan ja siinä samalla oikean hammaskehän siihen pinioni akselille niin ei tarvitse kajota muualle. ei ole niin iso homma loppujen lopuksi.
En usko, että tuo ABS tuottaa ongelmia. Nyt on kyse vaijerivetoisesta nopeusmittarista, jonka alkupeäinen välityssuhde on erilainen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

katoppas :oops: ajatus saisi olla mukana kun höpisee. ainahan olen sanonut että mistään mitään tiedä :mrgreen:
w201 om605
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

W201 ison perän päätylevy

Viesti Kirjoittaja tomant »

Lopulta sain hankittua ison perän W201-mallisen päätylevyn Ruotsista, Suomesta ei sellaista näköjään saanut irrallisena ostettua. Seuraavaksi pitää laittaa voimansiirto kuntoon.

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Vetoakselin mutterin irrotus

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mistä löytyy 32-millinen 12-kulmainen hylsyn vetoakselin mutteria varten? Tarvikeliikkeistä löytyi vain sellainen, jossa oli 12 pyöreää pykälää ja sillä ei tehnyt mitään. Mutteria on vaikeaa nakertaa taltallakin palasiksi, kun se on syvennyksessä. Paineilmaa ja hitsivehkeitä ei ole käytettävissä, korkeintaan kuumailmapuhallin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

w201 om605
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja T-D »

motonetistä, biltemasta ym löytyy. kyllä pitäis löytyä pikku liikkeistäkin :shock: Tarviit MELKO varmasti sitten sähköpyssyn siihen että saat auki sen mutterin ellei oo lähiaikoina ollut irti, räikkällä ei saa muuta kun kannat pyöreiks.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kiitos vinkistä, jekku, täytyy tuota Kamasaa metsästää, kunhan löytää niitä myyvän työkalukauppiaan. Motonetista ja Biltemasta ei löytynyt 12-kulmaista hylsyä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

muisteleisin että kamasa oli silloinkin kun itte purku lankusta otin vetarit pois ja olihan ne sen verran reiluun 20v tarttunu kiinni että 1/2 tuumasta tuumaan MUSTALLA muuntokappaleella "pienellä jatkolla" (2m :mrgreen: ) meni tuo muunin poikki mutta hylsy ei nyplänny mutteria :wtf:
w201 om605
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja T-D »

Voihan se olla vääntäjästäkin kiinni m :roll: Kuitenkin hyvällä pyssyllä huomattavasti helpompaa
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

oli iso kompura ja wyrtin 1/2 tuuman pultti mopo ja ei auennu. tuumasta ei ollu käytössä :mrgreen:
w201 om605
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kamasan hylsyä ei löytynyt mistään, mutta Stahlwillellä oli vastaava 12-kulmainen pitkä hylsy. Toivottavasti sillä aukeaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

tomant kirjoitti:Kamasan hylsyä ei löytynyt mistään, mutta Stahlwillellä oli vastaava 12-kulmainen pitkä hylsy. Toivottavasti sillä aukeaa.

tomant
ite tein ja säästin 32 millin lenkistä pää laikalla irti ja hitsillä kiinni johonkin isoon hylsyyn :D kestänyt jo 20 vetarin irroituksen :D
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Vetoakselien irrotus

Viesti Kirjoittaja tomant »

Noilla 32-millisillä hylsyillä ei sitten lopulta tehnytkään mitään. Tällaisella avaajalla homma sitten onnistui.

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Ison ja pienen perän mittaeroja

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mittasin myös ison ja pienen perän pituuden kardaanin muutostöitä varten, kun asiasta on niin monenlaista huhua liikenteessä. Etäisyys kardaanin laipasta perän takakannen kiinnityspintaan on isossa perässä noin 310 mm ja pikkuperässä noin 275 mm eli kardaania pitää lyhentää 35 mm. Vetoakselin laipat ovat isossa perässä noin sentin edempänä kuin pikkuperässä.

Hakusanat: ASD iso pieni perä ison pienen perän mitat mitaerot kardaani kardaanin pituus vetoakseli vetoakselin sijainti

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Vetoakselien irrotus

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

tomant kirjoitti:Noilla 32-millisillä hylsyillä ei sitten lopulta tehnytkään mitään. Tällaisella avaajalla homma sitten onnistui.

tomant
Johtuisko siitä että se mutteri on 30mm...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Tullut avattua jokunen sata vetarin mutteria eikä kertaakaan mitään ongelmaa. Kunnon pyssy, SOPIVA hylsy. Täts it.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Vahingosta viisastuu, kunhan ei niin paljon, että rupeaa jälkiviisastelemaan ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Open Differential

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kansi kiinni, omaiset ovat nähneet. W201:sen kansi sopi hyvin w124:sen perään. Tiivisteenä on Hylomar ja kannen pulttien momentti on 50 Nm.

tomant

Kuva

Kuva
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Perä paikallaan, kardaania sovitellaan

Viesti Kirjoittaja tomant »

Perä istuu hyvin paikalleen uuden päätylevyn kanssa. Kardaania lyhennettiin Ko-Met Oy:ssä 35 mm ja samalla vaihdettiin järeämpi liitos keskelle ja isompi laippa perään. Isompi tukilaakerin kannake ei mahdu paikalleen. Auttaakohan tähän muu kuin leka tai rälläkkä? Tuota kannaketta ei vissiin uskalla litistää, koska se voi rikkoa tukikumin?

tomant

Kuva

Kuva

Kuva
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Vetoakselien vaihto

Viesti Kirjoittaja tomant »

Oletteko vaihtaneet käytettyyn vetoakseliin uudet suojakumit ja rasvat vetoakselin vaihdon yteydessä, vaikka vanhat kumit ovat ehjät? Kumit tuli jo hätäpäissä hankittua. Vai pitäisikö vain laittaa kiinni ja ajoon ja vaihtaa kumit vasta, jos ne hajoavat? Jos nivelet huoltaa, millä vanhat rasvat saa parhaiten pestyä pois?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ei kait niitä vaihtaa kannata jos ne on jo pari kymmentä vuotta ollut siellä nii tuskin sinne ainakaan parempia tilalle saa :mrgreen:
w201 om605
Vastaa Viestiin