luvat 300-24v turbo projektille?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

epk kirjoitti:
emppu kirjoitti:Sellanen holsetin hx40 kiehtois, siinä olis integroitu hukkaportti ja näyttäis foorumillakin olevan uusi sellainen ahdin myytävänä. Toimiikos sellanen megasquirt?? Sit pitäs varmaan teettää välijäähdytin? Mitäs vielä puuttuu?

-Ahdin 800eur
-Ruisku 200eur
-Pakosarja xxxeur? keneltä kannattaa hommata?hytöseltä?

täähään rupee kuulostaa halvalta, vielä kun löytyis sellanen kuka asentais osat paikoilleen.
niin se cooleri , ainakin 300€ , letkuihin ja muihin hilppeisiin ainakin 150, pakoputki uusiks , siihen 250 ainakin ... säätöä säätöä säätöä satasten edestä ja katsastukseen 100, kyllä siihen vielä saat rahaa menee
Menee menee mut rupee tuntuu et 5000eur riittää kyllä.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

saki kirjoitti:Entä onko jollain tietoa kun autoni on -88 ja merkitty vähäpäästöiseksi.. saako sitä merkintää pois vai onko tämäkin sellainen kapistus että VTT:n lappu tarvitaan jos haluaisi ahtimen asentaa?

peli on siis 300TE 12v -88
Saksantuonteja? Sielä on monissa tuonkin ikäisissä katalysaattorit, vaikka vastaavissa Suomiautoissa ei olekaan. Siinä tapauksessa vähäpäästöisyyden voi muutoskatsastaa pois.

http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.ph ... 55&#351755 Kannattaa lukea kyseisestä viestiketjusta siltä sivulta muutkin päästöihin liittyvät jutut, varsinkin nimimerkin Jacek-viestit.

Hauskintahan tuossa on että (mikäli koko homma onnistuu autosi kanssa) joudut repimään katin irti, muutoskatsastamaan, turbotuksen jälkeen asentamaan katin (tai ainakin kuoret :twisted: ), ja muutoskatsastamaan taas.
:roll:
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

emppu kirjoitti:Toimiikos sellanen megasquirt??
Toimiihan sellainen, jos sen osaa tehdä. :wink:

Ideana tosiaan on se, että rakennusohjeet ja ohjelmat saa netistä ilmaiseksi, osat pitää ostaa ja kasata itse. Erilaisia modifikaatioita pakettiin on netti puolillaan, ohjelmistoon tulee päivityksiä muutaman päivän välein jne... Jatkuva nokka-akselien asemasäätö tosin ei (vielä ainakaan) onnistu, mutta kyllä sen pitäisi pystyä ohjaamaan turbotettua 300-24V moottoria ihan hyvin. Ohjausyksikön palikat maksavat noin 150e, lisäksi tarvii suuttimet, lämpötila-antureita, kaasuläppäpotentiometrin ja lambdan.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Melitos kirjoitti:
emppu kirjoitti:Toimiikos sellanen megasquirt??
Toimiihan sellainen, jos sen osaa tehdä. :wink:

Ideana tosiaan on se, että rakennusohjeet ja ohjelmat saa netistä ilmaiseksi, osat pitää ostaa ja kasata itse. Erilaisia modifikaatioita pakettiin on netti puolillaan, ohjelmistoon tulee päivityksiä muutaman päivän välein jne... Jatkuva nokka-akselien asemasäätö tosin ei (vielä ainakaan) onnistu, mutta kyllä sen pitäisi pystyä ohjaamaan turbotettua 300-24V moottoria ihan hyvin. Ohjausyksikön palikat maksavat noin 150e, lisäksi tarvii suuttimet, lämpötila-antureita, kaasuläppäpotentiometrin ja lambdan.
Taas tulee niin paljon tietoa kerralla että tukka nousee pystyyn. :lol:
Näinköhän näillä kylillä sen osais joku kasata ja tietäis mitä pitää tilata?
Täytyy mennä käväseen proturbossa tai amworksilla niin homma menee eteenpäin.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

partco:sta saa valmiita rakennussarjoja megaruikkaajasta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ja kokemuksesta tiedän, että sitten ainakin kerrot saamasi summan kahdella niin olet sielläpäin. kustannusten osalta.

HX40:siä saa kyllä 600 €:lläkin kun tietää mistä kyselee :wink:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

emppu kirjoitti:
epk kirjoitti:
emppu kirjoitti:Sellanen holsetin hx40 kiehtois, siinä olis integroitu hukkaportti ja näyttäis foorumillakin olevan uusi sellainen ahdin myytävänä. Toimiikos sellanen megasquirt?? Sit pitäs varmaan teettää välijäähdytin? Mitäs vielä puuttuu?

-Ahdin 800eur
-Ruisku 200eur
-Pakosarja xxxeur? keneltä kannattaa hommata?hytöseltä?

täähään rupee kuulostaa halvalta, vielä kun löytyis sellanen kuka asentais osat paikoilleen.
niin se cooleri , ainakin 300€ , letkuihin ja muihin hilppeisiin ainakin 150, pakoputki uusiks , siihen 250 ainakin ... säätöä säätöä säätöä satasten edestä ja katsastukseen 100, kyllä siihen vielä saat rahaa menee
Menee menee mut rupee tuntuu et 5000eur riittää kyllä.
Euroina onneksi kuullostaa kohtuulliselta 8)

...karvan verran yli 30 000mk.

Vauhti maksaa, kunka kovaa haluat mennä?.

Tämä postaus on tehty kateuden vihertämänä ja kukkarosta lehahtaa korkeintaan koiperhosen pieru joten mitäs tässä jauhamaan :D


Millon alkaa armoton paineistus?


ot: sähän voit myydä mulle 230E:n ilmanputsarin kopan jos meinaat diiselöidä :roll:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

joni p. tyhmäähän se dumppi sinne on laittaa jos käytössä joku fiksu ruisku...mites ne paineet sinne takas päin lyö jos kaasuläppä on koko ajan auki?koska läppä lukitaan jonkin verran auki ja sytkällä hoidetaan tyhjäkäynti,kun nostaa kaasupolkimen ylös jää hyrrä pyöriin ja huuhteleen konetta!ja kun polkasee kaasua on maksimi ahdot heti!mutta jos haluu dumoin ääntä kuunnella ni mikä jottei...mut hieno ääni lähtee kun hyrrä pyörii vapaana ja sit polkasee ni kerran räjähtää ja mersukin vois jopa liikahtaa...näin ne isot pojat ainakin niitä autoja rakentaa eikä ne oo ollu sieltä hitaimmasta päästä...
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

En mä näistä mitään ymmärrä mutta tuli mieleen että näinköhän pelaa vakio männillä :roll:
sais kai niitä puristuksia laittaa vähän alemmas ja turbolle kai muutenki vähän erilaiset männät yleensä :?:
Siis jos oikeesti voimaa haetaan :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

täältä löytyy isoja uusia mäntätoimisia hukkaportteja ja dumppeja halvalla!!

ja varmasti toimivia
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Mauri H. kirjoitti:Ja kokemuksesta tiedän, että sitten ainakin kerrot saamasi summan kahdella niin olet sielläpäin. kustannusten osalta.

HX40:siä saa kyllä 600 €:lläkin kun tietää mistä kyselee :wink:
Tarjosin foorumilla myynnissä olevasta HX40:stä 600eur, mutta ei kuulema aivan sillä lähde. Kunhan tässä ruvetaan osia keräilemään niin on ammattimiesten apu tarpeen. Mauri,stonehead,jorma... teiltähän niitä kaikkia osiakin löytyy. :lol:
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
saki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 08.11.2004 01:38

Viesti Kirjoittaja saki »

Kannattaa sitten välttää näitä diisselien ahtimia.. niissä on usein pakopuoli suhteettoman iso verrattuna kompura puoleen.. eli yleensä kaipaa pientä muutosta että toimii bensa viriahtimena.. muuten herää hitaasti eikä silti oikeen lykkää ilmaa kunnolla.. ei kannata ihan suinpäin ostaa ahdinta pelkästään hinnan perusteella.. koko paketin toiminta riippuu paljolti siitä..

mulla oli tälläinen 3,0i suprassa
http://www.turboservice.se/Hpx500.html

0,9bar paineilla tuli 340hv ja 540nm..
tutun 1,6 gt corollasta tuli samalla ahtimella, tosin n1,5 barin paineilla 417hv!

se oli hienon tuntunen ahdin.. heräs alhaalta ainakin tossa 3,0 koneessa..
on vaan uutena kohtuuttoman hintanen..

noita garretin GT sarjan ahtimia saa kans aika sopivasti välillä.. niitten pitäisi vissiin olla ominaisuuksiltaan suht moderneja..
esim tuolta löytyy
http://kotisivu.dnainternet.net/niemip/ ... timet.html

noi GT28:t olis varmaan suht passeleita
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

saki kirjoitti: noi GT28:t olis varmaan suht passeleita
ennemminkin tuohon koneeseen laittaisin GT37 tai GT40, turhan pieni tuo 28.
Kuva
http://www.proturbo.fi/gallery/mb16V.htm
--> ja siinä se on 2,3l 16V koneessa ja autosta penkitettiin 380hv 0,8bar ahdoilla. Tuo tehtiin samoihin aikoihin kuin omakin auto.
saki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 08.11.2004 01:38

Viesti Kirjoittaja saki »

En tiedä.. voi olla että ilmassa olisi pientä yli lyönnin henkeä jos tehotavoitteet oli jossain 300hp:n paikkeilla.. tollanen pieni(?) herää kuitenkin hienost alhaalta jolloin saa raivo väännön alas(ja kaiken rikki).

mut nämä on toki hiukan makuasioita.. huomannu vaan et porukka laittaa usein aika isoja ahtimia jolloin saatetaan saada 20hv enemmän huipulle mutta menetetään samalla vääntöä 200nm.. ja pelistä tulee ikävän ylä kireä.. mikä on kyllä hauska jossain raaserissa mutta ei mielestäni sovi täysin mersun herrastelu luonteeseen.. siinä toivoisi ehkä juuri sellaisia ominaisuuksia että tehoa tulisi koko alueella lisää, ilman mitään ihan järjetöntä potkua.. mut tosiaan mukasioita.. joita kannattaa miettiä ennenkuin pulttaa hx50:stä pellin alle..

toi vanha megasquirkki ontuu sitten tuola sytkä puolella.. eli kannattaa tutustua tohon AVR malliin jossa on on ominaisuuksia tod paljon enemmän.. ikävä kyllä joutuu jostain tilaamaan noita kamoja koska tosta pihdataan piirilevyn layoutteja.. saa tohon vanhaankin liitettyä megasparkin mutta epäilen että toi AVR piirillä toimiva on muutenkin monipuolisempi.. silti edelleen paljon halvempi mitä noi kaupalliset.

ja jos jättää vakio sytkän ei kuitenkaan voi kovin paljoa ahdoilla retostella.. silloin saattaisi pelkkä lisäbensasuutinkin riittää, olis ainakin budjetti ratkaisu.. ja pääsis koittamaan laitetta turvallisemmin..
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

saki kirjoitti:
ja jos jättää vakio sytkän ei kuitenkaan voi kovin paljoa ahdoilla retostella.. silloin saattaisi pelkkä lisäbensasuutinkin riittää, olis ainakin budjetti ratkaisu.. ja pääsis koittamaan laitetta turvallisemmin..
itsellänikin oli aluksi pelkkä imusarjan paineen ohjaama lisärikastuspiiri kahdella ylimääräisellä suuttimella käytössä ja muuten hommaa hoiti KE-jetronic. Yhdistelmä toimi n.6kk ihan hyvin mutta sitten rupesi kiukuttelemaan.
Kuva

Kuulemma tuollaisella lisärikastuksella pärjää alle 300hv tehoilla vallan mainiosti.
Kuva
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Oisko fiksua etsiä tämmönen valmis bolt-on sarja?
http://www.mobile.de/SIDI8qNZ2O1wc-m0hV ... 1149437273&

myös http://www.mosselmanturbo.com/
tekee tupla-puhaltimella valmiita sarjoja,en tiedä mistä löytyy ja maksaisi :cry:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Vastaa Viestiin