W201 M111 Kompressor + Turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Penkitys ja muutoskatsastus OK. Pelkällä turbolla ja 0,6 bar ahtopaineella (0,8 bar jousi) tuli tällainen tulos. Enempää ei kilpien kanssa voi tehoa ottaa ulos (max 180 kW).

Kuva

Testi 1,0 bar jousella antoi ahtopainetta 0,7 bar ja seuraavanlaisen tuloksen. Kohtalainen tulos kaksilitraiselle koneelle, vaikka käyrän loppupää vaatii tarkastelua ja säätämistä. Täytyy vielä testata isompaa ahtopainetta, niin pääsee virallisesti superturboksi, eikö se vaatinut 100 kW / litra ,-) No, tehonumerot eivät vie autoa Veijo Esson baaria pitemmälle, kello näyttää sitten, miten auto kulkee vartilla.

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko se noin kevyt :D
S124 300TE
W124 300D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

S202 kirjoitti:Onko se noin kevyt :D
Tämänhetkinen omamassa 75 kg kuljettajapaino mukaan lukien on ehkä noin 1330 kg. Tuo 1375 on punnittuksen perusteella laskettu muutaman vuoden takaa. Tarkistutin omamassan, jotta se ei rajoittaisi koneen sallittua tehoa (omamassa vähintään teho kilowatteina x 7). 180 kW vaatii 180 x 7 = 1260 kg-

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

VW Openissa paras veto 13,777 / 166,44 pelkällä turbolla. Auton paino noin 1315 kg ja arvioitu takapyöräteho 250 hv. Ahtopaine max 1,05 bar. Ulkoilman lämpötila aika tarkkaan 30 astetta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Alastaron radalla syntyi tulos 13,375 / 169,69 likimain samoilla asetuksilla kuin Kiikalassa.

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

Measured the 0-100, and 100-200?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Not measured with this setup.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

my w124 measurements with RaceLogic at 0.8bar boost:
0-100 - 6.4s repeatable, but first gear no traction.
100-200 - 14.6s, but limit on 3rd and 4rd gears is 5200 rpm, because wastegate is small, above 5200rpm overboost protection triggered (over 1.1bar)
Kuva


I wonder what your results will be.


What is this turbine?

Kuva
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

It's Mitsubishi TD04HL-19T like in Volvo 5-cyl turbo engines.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

tomant kirjoitti:It's Mitsubishi TD04HL-19T like in Volvo 5-cyl turbo engines.
It's a small turbo for this engine.
Supercharger work it?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

The turbo works fine with 2 litre displacement and 200 kW power level. The supercharger works and the turbo blows thru the supercharger. The supercharger is not in use now because the control needs more thinking. Now I can control the supercharger with TPS level and RPM but it needs better control.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

tomant kirjoitti:The turbo works fine with 2 litre displacement and 200 kW power level.
Need more!)))
Show your ignition map please, i want to compare with my map.
tomant kirjoitti:The supercharger works and the turbo blows thru the supercharger. The supercharger is not in use now because the control needs more thinking. Now I can control the supercharger with TPS level and RPM but it needs better control.
tomant
My scheme:
Kuva

"SC bypass" valve is stock electronic throttle. To control the supercharger clutch and SC bypass I use rpm/tps output. Except for some minor nuances works good!
I want big crankshaft pulley, for better responce on low rpm (I already use redused supercharger pulley)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mustela kirjoitti: Show your ignition map please, i want to compare with my map.

"SC bypass" valve is stock electronic throttle. To control the supercharger clutch and SC bypass I use rpm/tps output. Except for some minor nuances works good!
I want big crankshaft pulley, for better responce on low rpm (I already use redused supercharger pulley)
I can't show my Adaptronic ignition map in numerical form. I could take a few screen shots, but the map is not well tuned.

I tried to control the SC bypass, but could not do it. How is the original SC bypass controlled, voltage, PWM, or what (3 wires)?

The crankshaft pulley could be bigger in the M111 engine (now about 220 mm), because I have an electrical water pump. The original water pump must be taken away and the drive belts re-arranged, if you use a really big crankshaft pulley.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

tomant kirjoitti:I can't show my Adaptronic ignition map in numerical form. I could take a few screen shots, but the map is not well tuned.
Be careful with ignition map. Knock destroy stock pistons fast enough! (It was my fault in the software, ignition map shifted from 100kPa to 160kPa).
KuvaKuva

Let's compare this:
On 160kPa, 2700rpm - 15 *** On 180kPa, 2700rpm - 12 *** On 200kPa, 2700rpm - 8
On 160kPa, 3100rpm - 17 *** On 180kPa, 3100rpm - 14 *** On 200kPa, 3100rpm - 10
On 160kPa, 4000rpm - 19 *** On 180kPa, 4000rpm - 16 *** On 200kPa, 4000rpm - 12
On 160kPa, 6000rpm - 20 *** On 180kPa, 6000rpm - 17 *** On 200kPa, 6000rpm - 13
tomant kirjoitti: I tried to control the SC bypass, but could not do it. How is the original SC bypass controlled, voltage, PWM, or what (3 wires)?
I dont know, but not PWM, not voltage. I could not manage it. Besides for my configuration is too small bypass. With the throttle easier it is directly input to the motor, but need "peak and hold" control.
What would flap opens quickly and is not overheated during operation.(Very easy to implement!)
Viimeksi muokannut Mustela, Ti 17.06.2014 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

tomant kirjoitti: The crankshaft pulley could be bigger in the M111 engine (now about 220 mm), because I have an electrical water pump. The original water pump must be taken away and the drive belts re-arranged, if you use a really big crankshaft pulley.
My pulley yet stock (~185mm).
I'll Leave the standard pump. Pulley will do the maximum possible
I think this will be enough for everyday use. For racing same supercharger do not need. Maximum engine speed, which operates supercharger - 2700.
2700+ only turbo.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mustela kirjoitti:My pulley yet stock (~185mm).
I'll Leave the standard pump. Pulley will do the maximum possible
I think this will be enough for everyday use. For racing same supercharger do not need. Maximum engine speed, which operates supercharger - 2700.
2700+ only turbo.
That sounds OK to me. The supercharger max operating rpm could be about right in my setup, too.

tomant
Viimeksi muokannut tomant, To 19.06.2014 01:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mustela kirjoitti: Be careful with ignition map. Knock destroy stock pistons fast enough! (It was my fault in the software, ignition map shifted from 100kPa to 160kPa).

Let's compare this:
On 160kPa, 2700rpm - 15 *** On 180kPa, 2700rpm - 12 *** On 200kPa, 2700rpm - 8
On 160kPa, 3100rpm - 17 *** On 180kPa, 3100rpm - 14 *** On 200kPa, 3100rpm - 10
On 160kPa, 4000rpm - 19 *** On 180kPa, 4000rpm - 16 *** On 200kPa, 4000rpm - 12
On 160kPa, 6000rpm - 20 *** On 180kPa, 6000rpm - 17 *** On 200kPa, 6000rpm - 13
I will check my ignition map and post values later.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tuli hankittua kuljetuskalustoksi tuollainen 309D (602.417), jonka konehuoneessa on luultavasti OM617.913. Eiköhän rispektiä tule nyt bensamiehellekin lisää, kun pääsee nokivasaran haltijaksi ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mustela kirjoitti: Be careful with ignition map. Knock destroy stock pistons fast enough! (It was my fault in the software, ignition map shifted from 100kPa to 160kPa).

Let's compare this:
On 160kPa, 2700rpm - 15 *** On 180kPa, 2700rpm - 12 *** On 200kPa, 2700rpm - 8
On 160kPa, 3100rpm - 17 *** On 180kPa, 3100rpm - 14 *** On 200kPa, 3100rpm - 10
On 160kPa, 4000rpm - 19 *** On 180kPa, 4000rpm - 16 *** On 200kPa, 4000rpm - 12
On 160kPa, 6000rpm - 20 *** On 180kPa, 6000rpm - 17 *** On 200kPa, 6000rpm - 13
I know what you mean with knock, I broke my engine on a standing mile run because too much advance at high revs and hot intake air.
My new map will be:
On 160kPa, 2750rpm - 17 *** On 180kPa, 2750rpm - 14 *** On 200kPa, 2750rpm - 10
On 160kPa, 3250rpm - 18 *** On 180kPa, 3250rpm - 15 *** On 200kPa, 3250rpm - 13
On 160kPa, 4000rpm - 18 *** On 180kPa, 4000rpm - 15 *** On 200kPa, 4000rpm - 13
On 160kPa, 6000rpm - 21,2 *** On 180kPa, 6000rpm - 18,2 *** On 200kPa, 6000rpm - 15,4
I have pulled ignition a little at 4500 rpm = about max torque.
I have made the IAT compensations for ignition and fuel a little more safer, too.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

tomant kirjoitti: I know what you mean with knock, I broke my engine on a standing mile run because too much advance at high revs and hot intake air.
My new map will be:
On 160kPa, 2750rpm - 17 *** On 180kPa, 2750rpm - 14 *** On 200kPa, 2750rpm - 10
On 160kPa, 3250rpm - 18 *** On 180kPa, 3250rpm - 15 *** On 200kPa, 3250rpm - 13
On 160kPa, 4000rpm - 18 *** On 180kPa, 4000rpm - 15 *** On 200kPa, 4000rpm - 13
On 160kPa, 6000rpm - 21,2 *** On 180kPa, 6000rpm - 18,2 *** On 200kPa, 6000rpm - 15,4
I have pulled ignition a little at 4500 rpm = about max torque.
I have made the IAT compensations for ignition and fuel a little more safer, too.

tomant
Your Ignition map looks very similar to mine.
Your angles are slightly higher, but my turbo are slightly bigger.
Ignition map also requires adjustments. I will do after replacing the wastegate (38->44mm, 38mm is not enough ((().
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Kuljetuskalustoa

Viesti Kirjoittaja tomant »

Lappeenrannan maililla kone hajosi ja sen kotiin tuomiseklsi hankin lopultakin kuljetuskalustoa. Mersun 309D on juuri sopivan kokoinen laite. Tukevat ajorampit löytyivät Trailerikeskus Siikala Oy:stä.

Suurkiitokset Lappeenrannan Ilmailuyhdistyksen Rauno Sinersalmelle ja erityisesti Ari Koposelle, jotka auttoivat auton kanssa.

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1784
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Eikös nuo ole samaan ikäluokkaan passaavia pelejä molemmat :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

joop79 kirjoitti:Eikös nuo ole samaan ikäluokkaan passaavia pelejä molemmat :)
Juu, tuollaisia vasta sisäänajettuja molemmat, musta vuodelta 1990 ja valkea vuodelta 1987 ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Mikä koneesta antautui?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kone kehitti painetta kampikammioon ja sylkäisi öljyä öljytikun kautta ulos, mutta vedet pysyivät sisällä. Kolmesta tulpasta paloi keskielektrodi pois. Kansipahvi on varmaankin mennyt, mutta saattaa olla muutakin tuhoutunut mäntä/venttiili-osastolla. Kone pyörii startista ilman tulppia hyvin. En ole vielä saanut kantta pois, mutta männissä ei tuntunut olevan reikiä, kun hitsauslangalla kokeilin tulpanrei'istä. Optimistina otan ensin kannen pois, mutta jätän koneen vielä paikalleen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

M111 konetuho

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ainakin kaksi mäntää puhki, kuvia tuon sivun lopussa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja pera8x »

harmillinen takaisku. ottaa vaan harrastamisena, eikä liikoja ressaa, niin eiköhän se siitä taas kasaan tule. ei muutakun jykevämpiä mäntiä vaan tilalle. ja samalla vaivalla vaikka veivitkin, niin sittenhän sinne saakin alkaa jo laittaan painetta. :twisted:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

pera8x kirjoitti:harmillinen takaisku. ottaa vaan harrastamisena, eikä liikoja ressaa, niin eiköhän se siitä taas kasaan tule. ei muutakun jykevämpiä mäntiä vaan tilalle. ja samalla vaivalla vaikka veivitkin, niin sittenhän sinne saakin alkaa jo laittaan painetta. :twisted:
Kiitos myötätunnosta. Koneen voisi elvyttää vahvemmilla osilla, mikä on melko kallis ja aikaavievä prosessi. Yritän myös löytää jostain kohtuuhintaisen 230 kompressorikoneen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Mikään takomäntä ei kestä vääriä säätöjä tai että koneeseen tulee joku bensansyöttö/sytytyshäiriö, mistä noi kuvat kyllä kertoo, kovasti on nakuttanut kun männänlaet on sulaneet. Joten turha sijoittaa kalliimpiin mäntiin ennen kuin tietää mikä ton on rikkonut, muuten niille käy aivan samat.

60eurolla saa jo nakutuksesta kertovan valon kabiiniin, niin tietää höllätä kaasua ajoissa jos oma korva ei sitä kerro :thumbup:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Pansu kirjoitti:Mikään takomäntä ei kestä vääriä säätöjä tai että koneeseen tulee joku bensansyöttö/sytytyshäiriö, mistä noi kuvat kyllä kertoo, kovasti on nakuttanut kun männänlaet on sulaneet. Joten turha sijoittaa kalliimpiin mäntiin ennen kuin tietää mikä ton on rikkonut, muuten niille käy aivan samat.

60eurolla saa jo nakutuksesta kertovan valon kabiiniin, niin tietää höllätä kaasua ajoissa jos oma korva ei sitä kerro :thumbup:
Olen samaa mieltä, että tuossa ei ollut kyse heikosta materiaalista vaan säätövirheistä ja liian kovasta päästä/jäykästä kaasujalasta ,-) Sytytyksen ja seoksen säätöjä on korjailtu ja mm. imuilman lämpötilakorjausta muutettu turvallisemmaksi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Vastaa Viestiin