W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1813
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Kävin eilen Veho Airportin näyttelyssä, näin siinä nopeasti pihalla sen paljon puhutun Allterrain mallin. Onneksi siinä on ne pienemmät lokasuojankaaren muovit, eikä mitkään audimaiset lerpakkeet.

Silti eniten säväytti edelleen SLS AMG 8)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

OM656:ta S/W213:n nokalle odotellessa voi tehon puutteessa asentaa OM642:aan Brabuksen virityspaketin, jolla tehon saa nostettua 309 hv:aan:
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id ... %20D6S.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; :roll:
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Legge »

Onkos W213 vakiona oleva rengaspainevalvonta toteutettu sensoreilla renkaissa? Vai ESP:hen perustuva? Vilkuilin tuossa Vehon rengaspaketteja ja niissä on usein mainittu, että sensorit sisältyvät hintaan. Lähinnä pohdin, että vanteita ulkomailta katsellessa täytyy ottaa huomioon sensoreista tuleva lisähinta, jos sellaiset tarvitsee.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Legge kirjoitti:Onkos W213 vakiona oleva rengaspainevalvonta toteutettu sensoreilla renkaissa? Vai ESP:hen perustuva? Vilkuilin tuossa Vehon rengaspaketteja ja niissä on usein mainittu, että sensorit sisältyvät hintaan. Lähinnä pohdin, että vanteita ulkomailta katsellessa täytyy ottaa huomioon sensoreista tuleva lisähinta, jos sellaiset tarvitsee.
On niissä anturit, eikös kaikissa mersuissa (Suomi-autot) ole anturit siitä lähtien kun vaatimukset muuttuivat (vaikka ei vissiin vaatimusten puitteissa antureita tarvittaisikaan). Saksasta jos tilaa valmiin rengassetin niin aika varmasti on anturit mukana. Tietenkin kannattaa silti varmistaa.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

DBFI kirjoitti: On niissä anturit, eikös kaikissa mersuissa (Suomi-autot) ole anturit siitä lähtien kun vaatimukset muuttuivat (vaikka ei vissiin vaatimusten puitteissa antureita tarvittaisikaan). Saksasta jos tilaa valmiin rengassetin niin aika varmasti on anturit mukana. Tietenkin kannattaa silti varmistaa.
Eli renkaisin ei voi suihkuttaa paikkausainetta( :?: ). :| Rengasrikon sattuessa on Mersun tiepalvelu siis ainoa vaihtoehto (jos alla ei ole runflatteja).
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Laaksonen kirjoitti:
DBFI kirjoitti: On niissä anturit, eikös kaikissa mersuissa (Suomi-autot) ole anturit siitä lähtien kun vaatimukset muuttuivat (vaikka ei vissiin vaatimusten puitteissa antureita tarvittaisikaan). Saksasta jos tilaa valmiin rengassetin niin aika varmasti on anturit mukana. Tietenkin kannattaa silti varmistaa.
Eli renkaisin ei voi suihkuttaa paikkausainetta( :?: ). :| Rengasrikon sattuessa on Mersun tiepalvelu siis ainoa vaihtoehto (jos alla ei ole runflatteja).
Mikäs estää vaahtoa ruiskuttamasta? Menee vaan renkaan lisäksi anturi uusiksi (todennäköisesti), vanteen putsauksen lisäksi. Taitaa olla hinuri molemmissa tapauksissa parempi vaihtoehto jos ei vararengasta saa mistään paikalle.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Legge »

Kiitoksia vastauksesta. Näyttää siltä, että pelkkien vanteiden mukana ei yleensä ole paketoitu sensoreita. Jos on renkaat mukana, niin sitten on yleensä myös sensorit.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin kyselin tarjousta Kunzmannilta näistä vanteista (ilman renkaita). Postikuluineen sarja 1116 euroa, joka on 276 e halvempi kuin Veholla. Sensorit maksavat Kunzmanilla 250 euroa setti. Jos tuohon löisi päälle Continentalin nastat 225/50R17 ja laskee 100 euroa rengastöille, niin jää vieläkin 147 euroa edullisemmaksi kuin esim. Driver's Worldissä ollut pakettitarjous (ja tuossa paketissa on halvemmat Avantgarden perusvanteet, joiden hinta on Veholla 160 euroa halvempi kuin noiden esimerkkivanteiden).

https://www.kunzmann.de/shop/en/tires-w ... ne-tps.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Onkos jollakulla kokemusta muista hyvistä saksalaisista nettikaupoista, joista saa alkuperäisiä vanteita?
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Marko M »

https://hirschvogel-autoteile.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämä vaikuttaa asialliselta, vielä en ole tilannut mutta esim GLK roiskeläppiä saa melkein eteen ja taakse sillä hintaa millä täältä yhdet...
230 C 1978
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Alkuperäisvalmistajan anturit maksoi rengasliikkeessä 45 euroa kappale. Koko talvirengaspaketti saksalaisilla brockin vanteilla 1250 euroa. Avantcarden vanteet auton mukana olivat puolalaisia ja yksi kiinalainen.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uusimmassa Suomen autolehdessä väitetään OM654:sta Mersun ensimmäiseksi alumiinilohkoiseksi dieselmoottoriksi:
Kuva
"Esimerkiksi alumiinia on niin korissa kuin diesel-moottorin lohkossakin."
http://www.satl.fi/ajankohtaista/nayta/401" onclick="window.open(this.href);return false;
kuitenkin tämä engl.k.-Wikipedia artikkeli väittää jo OM642:n olleen alumiininen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM642" onclick="window.open(this.href);return false;
-Mihin tässä nyt uskoisi :?: :eh:
W212FL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.03.2017 23:14

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja W212FL »

Tilaus pistetty sisään pari viikkoa sitten,eilen kävin vielä viimeistelemässä tilauksen muutamilla lisäyksillä.

E220d 4-Matic Premium Business sedan
Exlusive ulkopaketti
Iridium hopea
DK3 Premium paketti
DK5 Teknologia paketti
Lisälämmitin
Musta sisäkatto
Thermotronic kolmialue ilmastointi
Aurinkosuojapaketti
Somiste elementit ruskeaa avohuokoista saarnia
Ympäristövalaistus, ulkopeilien alapinnasta projisoitu MB-tähti
Tekstiilimattosarja velour
Roiskeläpät eteen ja taakse

Auto tulee exlusive 17 vanteilla, mutta kesäksi laitetaan alle R96 18 tuumaisena ja Nokia HakkaBlue 245/45R18
Myyjä lupaili vielä että pystyy liikkeessä vaihtamaan nuo Exlusive vanteet samanlaisiin 17 tuumaisiin kun on nuo kesävanteet.

Paljonhan sitä olisi vielä ollut kaikenlaista mitä ihminen haluaa,mutta jossain kohtaa loppuu rahat!
Viimeksi muokannut W212FL, Pe 31.03.2017 09:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Holf1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 28.04.2016 07:41

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Holf1 »

Hieno auto tulossa, onnea! Laita ehdottomasti tuohon vielä ajoavustinpaketti tai jos ei sitä niin ainakin Distronic plus. Se antaa autoon paljon lisää ominaisuuksia ja ajosta tulee paljon mukavampaa.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Onnittelut hankinnasta! Musta sisäkatto tekee vaan jotenkin ahtaan ja pimeän oloiseksi ainakin omasta mielestä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Jokohan voisi tuosta otsikosta tuon Tulossa: sanan poistaa .
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Legge »

monsteri kirjoitti:Alkuperäisvalmistajan anturit maksoi rengasliikkeessä 45 euroa kappale. Koko talvirengaspaketti saksalaisilla brockin vanteilla 1250 euroa. Avantcarden vanteet auton mukana olivat puolalaisia ja yksi kiinalainen.
Mistä ostit, millä renkailla ja mitä kokoa?
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Ostin Lohjalta test tec rengasliikkeestä viime lokakuussa. Vanne samanoloinen, kuin tuolla yläreunan mersussa. Koko 7,5x17 5x112 et 40, 66,6 keskireikä ja mersun keskimerkki sopii keskelle. Talvesta ei ole ollut moksiskaan. Renkaaksi otin hyvin testissä pärjänneen hankook w 419 nastarenkaan 225/55 17. Kertaakaan ei ole vielä luistonestovalo palanut mittaristossa ja vierintävastus näissä myös pieni. Koko setti maksoi antureineen ja töineen 1250 euroa.
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1056
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Paikallinen taksiyrittäjä ostanut tuoreen S213-sarjalaisen.ABC:n pihassa seistessään oli kyllä takaviistosta niin S205:n näköinen,että vaati oikein tarkemman silmäilyn,että 213-sarjan edustajaksi tunnisti.Tämmöiseksi on automuotoilun maailma mennyt... :wink:
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Nykyiseen E:hen ei tunnetusti saa CD-soitinta, mutta onko siinä kovalevyä, minne voisi USB:n kautta tallentaa musiikkia tai karttoja :?: :eh:
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Etwas Anders kirjoitti:Paikallinen taksiyrittäjä ostanut tuoreen S213-sarjalaisen.ABC:n pihassa seistessään oli kyllä takaviistosta niin S205:n näköinen,että vaati oikein tarkemman silmäilyn,että 213-sarjan edustajaksi tunnisti.Tämmöiseksi on automuotoilun maailma mennyt... :wink:
Olen huomannut aivan saman. Jos oletetaan, että W213:n kuitenkin tunnistaa omaksi mallikseen liikenteessä, niin niitä näkyy varsin vähän verrattuna sen kilpailijaan naapurimaastamme nimittäin Volvo S/V90:een. Tuntuu että joka päivä näkyy muutama uusi Volvo, joka saa aina pään kääntymään, mutta uusia E-sarjalaisia ei läheskään joka päivä.

Tuntuu että Mersu meni metsään tämän uuden E:n kanssa liiallisen varovaisuuden suhteen. Tähän asti C:ssä ja S:ssä on ollut samoja piirteitä keskenään, mutta ne on kokonsa puolesta erottuneet toisistaan. E on aina ollut persoonallisemman näköinen siinä keskimmäisenä. Esim. W202, W210, W140 tai W204, W212, W221. Nyt Mersu on siinä pisteessä että "perusmalliston" muodostaa kolme samanmuotoista sämpylää, joista E:lle ei ole mitään käyttöä. Nykyinen C on niin hyvä ja isoksi kasvanut auto, että se vie ostajia E:ltä ja Ässä on aina Ässä.

Aiemmin joku henkilö saattoi viestittää E:llään, että ei tässä millään pikkumersulla ajella ja vastaavasti Ässäkuski että ei tässä millään E:llä ajella. Nyt tarvitaan asiaan perehtyneisyyttä, että mallisarjat erottaa toisistaan liikenteessä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Vai onko noita E-sarjalaisia vaan vähemmän takseina kuin voisi olettaa? Haluaako taksiyrittäjät ensin nähdä uuden moottorin luotettavuuden ettei käy kuten 212-korin alussa? Tai ehkä niitä E-mersuja on tavanomainen määrä liikenteessä mutta en vaan ole tunnistanut E-mersuiksi...
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Juuri eilen katselin samaa että varsinkin takaa 213 sedan näytti 205:ltä kaartaessaan Hämeenlinnan taksitolpalle Kiiojen ja Teslojen sekaan.
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja monsteri »

antti--91 kirjoitti:
Etwas Anders kirjoitti:Paikallinen taksiyrittäjä ostanut tuoreen S213-sarjalaisen.ABC:n pihassa seistessään oli kyllä takaviistosta niin S205:n näköinen,että vaati oikein tarkemman silmäilyn,että 213-sarjan edustajaksi tunnisti.Tämmöiseksi on automuotoilun maailma mennyt... :wink:
Olen huomannut aivan saman. Jos oletetaan, että W213:n kuitenkin tunnistaa omaksi mallikseen liikenteessä, niin niitä näkyy varsin vähän verrattuna sen kilpailijaan naapurimaastamme nimittäin Volvo S/V90:een. Tuntuu että joka päivä näkyy muutama uusi Volvo, joka saa aina pään kääntymään, mutta uusia E-sarjalaisia ei läheskään joka päivä.

Tuntuu että Mersu meni metsään tämän uuden E:n kanssa liiallisen varovaisuuden suhteen. Tähän asti C:ssä ja S:ssä on ollut samoja piirteitä keskenään, mutta ne on kokonsa puolesta erottuneet toisistaan. E on aina ollut persoonallisemman näköinen siinä keskimmäisenä. Esim. W202, W210, W140 tai W204, W212, W221. Nyt Mersu on siinä pisteessä että "perusmalliston" muodostaa kolme samanmuotoista sämpylää, joista E:lle ei ole mitään käyttöä. Nykyinen C on niin hyvä ja isoksi kasvanut auto, että se vie ostajia E:ltä ja Ässä on aina Ässä.

Aiemmin joku henkilö saattoi viestittää E:llään, että ei tässä millään pikkumersulla ajella ja vastaavasti Ässäkuski että ei tässä millään E:llä ajella. Nyt tarvitaan asiaan perehtyneisyyttä, että mallisarjat erottaa toisistaan liikenteessä.
Meillä on valkoiset C ja E pihassa ja ovat veljekset kuin ilvekset, enkä koe tätä itse mitenkään negatiivisena. Suomen myyntitilastoja en ole katsonut, mutta kannattaa katsoa daimlerin 2016 tulosraportti. E myy kuin häkä maailmalla ja nimenomaan S mallin myynti lähes 10 prosentin laskussa. Lisäksi tätä teoriaasi ei tue myös se, että Daimler valmisti kaikkien aikojen kappalemääräisen ennätyksen valmistetuissa autoissa ja teki kaikkien aikojen voiton vuonna 2016. Ei ole tätä päivää, että kukaan ostaa auton näyttääkseen naapurille, että minullapa on E malli pihassa. Teknisiltä ominaisuuksilta uusi E on paras auto, millä olen ajanut.
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

monsteri kirjoitti:
antti--91 kirjoitti:
Etwas Anders kirjoitti:Paikallinen taksiyrittäjä ostanut tuoreen S213-sarjalaisen.ABC:n pihassa seistessään oli kyllä takaviistosta niin S205:n näköinen,että vaati oikein tarkemman silmäilyn,että 213-sarjan edustajaksi tunnisti.Tämmöiseksi on automuotoilun maailma mennyt... :wink:
Olen huomannut aivan saman. Jos oletetaan, että W213:n kuitenkin tunnistaa omaksi mallikseen liikenteessä, niin niitä näkyy varsin vähän verrattuna sen kilpailijaan naapurimaastamme nimittäin Volvo S/V90:een. Tuntuu että joka päivä näkyy muutama uusi Volvo, joka saa aina pään kääntymään, mutta uusia E-sarjalaisia ei läheskään joka päivä.

Tuntuu että Mersu meni metsään tämän uuden E:n kanssa liiallisen varovaisuuden suhteen. Tähän asti C:ssä ja S:ssä on ollut samoja piirteitä keskenään, mutta ne on kokonsa puolesta erottuneet toisistaan. E on aina ollut persoonallisemman näköinen siinä keskimmäisenä. Esim. W202, W210, W140 tai W204, W212, W221. Nyt Mersu on siinä pisteessä että "perusmalliston" muodostaa kolme samanmuotoista sämpylää, joista E:lle ei ole mitään käyttöä. Nykyinen C on niin hyvä ja isoksi kasvanut auto, että se vie ostajia E:ltä ja Ässä on aina Ässä.

Aiemmin joku henkilö saattoi viestittää E:llään, että ei tässä millään pikkumersulla ajella ja vastaavasti Ässäkuski että ei tässä millään E:llä ajella. Nyt tarvitaan asiaan perehtyneisyyttä, että mallisarjat erottaa toisistaan liikenteessä.
Meillä on valkoiset C ja E pihassa ja ovat veljekset kuin ilvekset, enkä koe tätä itse mitenkään negatiivisena. Suomen myyntitilastoja en ole katsonut, mutta kannattaa katsoa daimlerin 2016 tulosraportti. E myy kuin häkä maailmalla ja nimenomaan S mallin myynti lähes 10 prosentin laskussa. Lisäksi tätä teoriaasi ei tue myös se, että Daimler valmisti kaikkien aikojen kappalemääräisen ennätyksen valmistetuissa autoissa ja teki kaikkien aikojen voiton vuonna 2016. Ei ole tätä päivää, että kukaan ostaa auton näyttääkseen naapurille, että minullapa on E malli pihassa. Teknisiltä ominaisuuksilta uusi E on paras auto, millä olen ajanut.
Ok, en ole perehtynyt asiaan noin tarkkaan, ihan mutu-näkökulmasta kirjoitin.

Silti mielestäni nykyinen C-sarja on lähes kasvanut ulos luokastaan ja on ominaisuuksiltaan lähellä E:tä. Volvolla puolestaan on hintaetu ja tietynlainen persoonallisuus puolellaan, jos sellaista hakee. Ei voi erehtyä kun näkee S90:n. Toivotaan Volvon parhaaksi, että tuleva S60 ei ole isomman Volvon pienoismalli vaan omaksi mallikseen tunnistettava.

No, makuasioita sanoi musti kun muniaan nuoli. Ja mikä parasta, koko asia ei ole minun murheeni :D Nimim: W202 C180 1994
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Daimlerilla menee lujaa taloudellisesti ja myynnillisesti. Varsinainen kilpailija BMW ohitettiin ja kovaa viimevuonna. Audista nyt puhumattakaan. Kertonevat siitä että tuotteet ovat kunnossa ja miellyttävät kuluttajaa. Volvo on mennyt täysin metsään muotoilunsa kanssa, V/S 90 on kyllä niin epäonnistunut rumilus. No, antaa kinukkien touhuta mitä touhuavat Volvojensa kanssa. Kuitenkin vain ei preemium merkki.
Viimeksi muokannut ennentauti, Ti 04.04.2017 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1056
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

ennentauti kirjoitti:Daimlerilla menee lujaa taloudellisesti ja myynnillisesti. Varsinainen kilpailija BMW ohitettiin ja kovaa viimevuonna. Audista nyt puhumattakaan. Kertonevat siitä että tuotteet ovat kunnossa ja miellyttävät kuluttajaa. Volvo on mennyt täysin metsään muotoilunsa kanssa, V/S 90 on kyllä niin epäonnistunut rumilus. No, antaa kinukkien touhuta mitä touhuavat Volvojensa kanssa. Kuitenkin vain ei preemiun merkki.
Komppaan kyllä,että Volvo S90 on takaapäin melkonen rumilus...tommonen perä kävis johonkin luxus-Daciaan...V90 taasen ihan jees.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

monsteri kirjoitti:
Meillä on valkoiset C ja E pihassa ja ovat veljekset kuin ilvekset, enkä koe tätä itse mitenkään negatiivisena. Suomen myyntitilastoja en ole katsonut, mutta kannattaa katsoa daimlerin 2016 tulosraportti. E myy kuin häkä maailmalla ja nimenomaan S mallin myynti lähes 10 prosentin laskussa. Lisäksi tätä teoriaasi ei tue myös se, että Daimler valmisti kaikkien aikojen kappalemääräisen ennätyksen valmistetuissa autoissa ja teki kaikkien aikojen voiton vuonna 2016. Ei ole tätä päivää, että kukaan ostaa auton näyttääkseen naapurille, että minullapa on E malli pihassa. Teknisiltä ominaisuuksilta uusi E on paras auto, millä olen ajanut.
Eikö kellään ole Suomen myyntilukuja, eihän ne välttämättä seuraa Daimlerin kokonaismyyntiä. Eikä täällä kukaan tainnut maailmanlaajuista menestystä epäillä tai arvioidakaan. Antti sen paremmin kuin minäkään ei mielestäni otettu kantaa siihen onko yhdennäköisyys hyvä vai huono asia. Puhtaasti vaan sellainen mielikuva että enemmän voisi olettaa uutta E-sarjaa näkevän katukuvassa ja sen voisi oikeilla numeroilla oikaista.

Meinaatko että S-mallin ostajat on suunnanneet nyt E-koriin eikä 10%:n notkahdus liity mitenkään faceliftin odotteluun?

EDIT: lisätään tähän E-sarjan myyntiluvut 212:n alusta 213 alkuun vertailukelpoiset vuodet rinnakkain:
2009 1229 2016 1026
2010 1656 2017 1-3 403
2011 1528
2012 1233
2013 1279
2014 1266
2015 714
Viimeksi muokannut DBFI, Ke 05.04.2017 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Volvo on etuvetoinen ja Audikin pitäisi ostaa nelivetona, jos Audin haluaisi. BMW ja Mercedes sentään luottavat tässä isojen autojen mallistossaan takavetoon, joihin Volvokin vielä 1998 asti nojasi. Sen jälkeen on ollut samaa yhteistyökumppania kuin Mersulla nykyään, Mitsubishiä, kiinalaista ja amerikkalaista omistajaa..
Holf1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 28.04.2016 07:41

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Holf1 »

E-sarjassa on perässä heijastimet auton alaosassa. C:ssä niitä ei ole. Keulahan on jo aika lailla erilainen.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Holf1 kirjoitti:E-sarjassa on perässä heijastimet auton alaosassa. C:ssä niitä ei ole. Keulahan on jo aika lailla erilainen.
Enpä olekaan pannut merkille tuota aiemmin:
Kuva :?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja noroljan »

DBFI kirjoitti:
monsteri kirjoitti:
Meillä on valkoiset C ja E pihassa ja ovat veljekset kuin ilvekset, enkä koe tätä itse mitenkään negatiivisena. Suomen myyntitilastoja en ole katsonut, mutta kannattaa katsoa daimlerin 2016 tulosraportti. E myy kuin häkä maailmalla ja nimenomaan S mallin myynti lähes 10 prosentin laskussa. Lisäksi tätä teoriaasi ei tue myös se, että Daimler valmisti kaikkien aikojen kappalemääräisen ennätyksen valmistetuissa autoissa ja teki kaikkien aikojen voiton vuonna 2016. Ei ole tätä päivää, että kukaan ostaa auton näyttääkseen naapurille, että minullapa on E malli pihassa. Teknisiltä ominaisuuksilta uusi E on paras auto, millä olen ajanut.
Eikö kellään ole Suomen myyntilukuja, eihän ne välttämättä seuraa Daimlerin kokonaismyyntiä. Eikä täällä kukaan tainnut maailmanlaajuista menestystä epäillä tai arvioidakaan. Antti sen paremmin kuin minäkään ei mielestäni otettu kantaa siihen onko yhdennäköisyys hyvä vai huono asia. Puhtaasti vaan sellainen mielikuva että enemmän voisi olettaa uutta E-sarjaa näkevän katukuvassa ja sen voisi oikeilla numeroilla oikaista.

Meinaatko että S-mallin ostajat on suunnanneet nyt E-koriin eikä 10%:n notkahdus liity mitenkään faceliftin odotteluun?
Tänään jotain lukua uutisoitu alkuvuodesta:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama- ... a/rdym5Uqv" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämän vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana on myyty 1719 uutta Mercedes-Benz-henkilöautoa. Viime vuoteen verrattuna nousua on 122 kappaletta.

Eniten myyty malli on E-sarja, jota on ensirekisteröity kolmessa kuukaudessa 403 kappaletta. Mersun A-sarjaa ja GLC:tä ensirekisteröitiin kumpaakin kolmessa kuukaudessa tasan 200 kappaletta.


E: Toinen uutinen:
Yllättäjä nousi alkuvuoden suosituimmaksi taksimalliksi
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/yllat ... i/UwT2dfLA" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut noroljan, Ke 05.04.2017 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin