190E alusta hakusessa

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Olen tässä ettinyt 190E 2.0 koneella olevaan madaltavaa alustasarjaa (jouset+iskarit). Olen katsellut kohtuullisesti madaltavia (n.40-50mm). Mitä suosittelette? Myös jousenkumit arveluttavat, että mitkä kannattaa laittaa minkäkin kanssa. Kaikki informaatio on tervetullutta myös kuvien kera!
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Bilstein. Kumit niin että on hyvä. Alkuun kannattanee laittaa kakkosen tai kolmosen kumit ni ompaha sit säätövaraa molempiin suuntiin vähän.

Tuolla ainaki samaa aihetta käsitelty jo ihan hyvin... yllättäen.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 26&t=68833" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Joo on kyllä tullut selattua noita alustaa käsitteleviä keskusteluja. Tarkoitatko, että sekä iskarit että jouset bilsteiniltä? Alusta on sen verran vieras osa-alue autosta, että pitää vähän kysellä. Onnistuuko alustan vaihto yksi nurkka kerrallaan ylös menetelmällä vai onnistuuko helpommin jos sais koko auton ylös nosturille? Piisaako yks päivä asennukseen? Entäs nuo jousen puristimet jos ja kun tarvii niin mistä sais laadukkaat?
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

itse vaihdoin ainakin yksi pää kerrallaan ensin takapää kun ei vaadi puristimia, ja sitten etupää siellä tarttee jo puristimet, porin motormarket ainakin vuokraa puristinta 24€ hintaan mutta en tiedä vuokrataanko yksityisille itse hain kaverin korjaamon nimiin.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja Sergey »

koko työhön iskareineen menee 2 tuntia, tai kolme jos polttelee tupakkia. Bilteman puristimet on hyvät ja laadukkaat. mese.fi foorumilla on ilmaiset puristimet lainaan. eli matkahuollon hinnalla, kysy sieltä "klasu" nimiseltä henkilöltä.

juu tarkoitin bilsteinin iskareita ja jousia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Oorait. Bilstein on kohtuu arvokas, mutta varmasti myös hyvä. Mitäs mieltä olette tuosta h&r cupkit sarjasta? Olen myös miettinyt tuota h&r sekä bilstein sprint yhdistelmää ku se on ilmeisesti aika suosittu. Minkälainen ero noilla on?
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12614
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja epk »

w201 h&r cup kit sarjan takaiskarit on aivan liian tiukat, en suosittele.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hr jousista ollaan montaa mieltä. W201 ei oo nii onnettomat kuin w124:n ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Tässä nyt noita hintoja kattellu. Weitec ja h&r cup kit painii siinä 500e tuntumassa eli vajaa puolta halvempia kuin bilstein ja sen h&r yhdistelmä. Tässä nyt on vähä niin ja näin ku ei oikeen mahdottomia viitti laittaa alustaankaan kiinni. Törmäsin tuohon weiteciin ihan sattumoisin netissä. Minkä laatuinen sarja tuo on?
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

weitecistä tierän sen verran, ku kaveri osti omaan 124 mersuun niin -45/-45 sarjan ja ykkösen kumit, niin keula laski hurjat 20mm ja takaa sen mitä pitiki. Edessä renkaasta kaareen noin 7cm ja takaa joku muutama sentti ja vanteina mittaus hetkelleä 17" ja 45 vai 40 tais olla profiili

Weitec on jousimerkiltään aika pinta kova ja muutenki jäykät. ite tykkään ainaki wogtlandin jousista. ja olikohan 150~ modificarssilla. w201:seen siis
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
maarkuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 21.10.2010 21:07

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja maarkuus »

Mulla on bilsteinin iskarit ja -40mm jouset joka nurkassa. Tarkoitus olis laskea keulaa alaspäin niin mistäköhän saisi edullisesti esim -60mm etujouset, kun ei viitsisi koko jousikierrosta ostaa. Kuinka paljon tuota voi madaltaa laillisuuden puitteissa? Onko tuo 60mm vielä ok? Entä jos laikkaan jouset poikki edestä, niin onko se katsurille ok?
C220A Elegance
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12614
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja epk »

laikkaa niistä vanhoista vaa pois , on laillista. Katso nyt ensin mitkä jousikumit siel on jos niillä sais tarpeeks alemmas.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Sen verran tuosta h&r että itelle laitoin tuohon w124 tämmösen h&r cupkit 60/40 ja en tykänny yhtään, perä aivan liian jämäkkä. viimenen kerta kun autooni laitan jotain h&r merkkistä. mutta en tiedä sitten miten toimii w201 :roll:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12614
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja epk »

epk kirjoitti:w201 h&r cup kit sarjan takaiskarit on aivan liian tiukat, en suosittele.

oisko sama homma 124 sarjassa, millaiset ne taka iskarit oli ? vaihda ne niin tulee parempi.
Avatar
NoGo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 10.01.2010 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja NoGo »

H&R Cup Kit 60/40 on omassa w201 2.3 Sportlinessa alla ja en oo kyllä huomannu mitään vikaa kyseisessä satsissa. Paitsi talvikeleillä saisi olla etupäässä enemmän maavaraa mut onhan tuollakin pärjätty.
Joo, jäykkähän tuo on mutta ei mun mielestä mitenkään häiritsevästi. Taitaa olla makuasioita nämä...
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Niinhän nämä on. Olishan se hyvä päästä vähä etukäteen vertailemaan noita eri alustasarjoja, mutta eipä ole mahdollista. Tuo bilstein menee kyllä budjetin yli joten taitaa cup kitiin kallistua. Olisko sulla vielä kuvaa tuosta 60/40 sarjasta autosi alla?
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
Avatar
NoGo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 10.01.2010 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja NoGo »

Tuossa sivun puolivälissä on kuvaa viime kesältä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=540
Auto on tipahtanu tuosta viime kesästä, kun alustan muutoskatsastin, 1cm alaspäin tai näin ainakin kastastusinsinööri mainitsi viime viikolla.
Renkaat on 205/55r15.
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Mistäs hommasit tuon cup kitin? Tai tiedätkö mistä sen sai halvimmalla? :D
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja Petterii »

http://www.orange-tuning.de/shop/w201-s ... 5_342.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta saa 428€
Avatar
Ammendment
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 20.12.2009 11:51

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja Ammendment »

2 ja 2.3 litraisiin saisi 40/30mm madaltavaa GTS Performance Kit -alustasarjaa 400 euroon. Kellään käytännön kokemusta GTS sarjoista?
W201 2.6
W201 2.0
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Kaverilla on tommonen GTS sarja tenvassa ja se pudotti huomattavasti enemmän mitä luvattiin. Ihan mukavat kyydit sillä tosin sai, mutta vakiopyörät ottivat lokareihin kiinni montuissa. Kyse oli muistaakseni 60/40 sarjasta. En tiedä sitten, että onko laadussa eroa esim h&r cup kitiin.. Samoissa hinnoissahan nuo pyörii. Tai GTS ehkä hieman halvempi..
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
Avatar
NoGo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 10.01.2010 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja NoGo »

Tuolta Orange Tuning:sta tilasin viime keväänä ja ainakin silloin se oli halvin paikka.
Avatar
SoFro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Pe 12.09.2003 17:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja SoFro »

Petterii kirjoitti:http://www.orange-tuning.de/shop/w201-s ... 5_342.html
Tuolta saa 428€
Tuolta myös tilattu, suosittelen.
60/40 H&R en suosittele 6-sylinteriseen, pudottaa enemmän kuin tarpeeksi. Eihän kysyjällä ole 6-sylinteristä, mutta jos joku muu miettii.
Vaatii etulokasuojien mankelointia, jotta saa 15" renkaat pyörimään. Tuosta voi päätellä paljonko keulassa on maavaraa, voi unohtaa monet ajoreitit. :roll:
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Netistä olen yrittäny mettästää kuvia, että miltäköhän tuo 45 sarja näyttäisi alla vrt. 60/40, mutten ole löytänyt. Eli jos täällä jollakin on tuo 45 sarja alla niin olisin kuvasta kiitollinen. :D
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Olen tilaamassa tuota cup kittiä, mutta kumpiko noista kuuluu autooni joka siis on 2.0 bensa automaatti?
Kun hieman jämerästi ilmoitettu tuossa nuo tiedot. Ensimmäisessä puhutaan automaatista, mutta koneen tiedot täsmää alempaan...


H&R MB 190 W201 Cup-Kit Comfort Suspension-Kit 40mm
from year 12/'82 - '93, E2.3, 190 up to 190 D 2.0, with automatic and/or AC, except self-levelling

H&R MB 190 W201 Cup-Kit Comfort Suspension-Kit 45mm
from year 12/'82 - '93, 190, E, E1.8, E2.0, D2.0, except self-levelling

E: Tiedustelin asiasta modificarsilta, eivätkä hekään aluksi tienneet, mutta ottivat selvää ja sanoivat, että automaattivaihteisiin on tarkoitettu juurikin tuo ensimmäinen riippumatta moottorista. Automaattivaihteistosta tulee sen verran lisäpainoa, että jouset ovat eri. Tämä siis myös niille jotka mahdollisesti ovat tilaamassa Cup Kitiä.
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
konna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:16

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja konna »

Tarviikos tuossa iskarien ja jousien vaihdossa mitä työkaluja (jousipuristimet löytyy jo)? Ei pysty kotona asentamaan niin tietäis ottaa oikeita työkaluja mukaan. Missäs järjestyksessä vaihtotyö kannattaa tehdä? Ilmeisesti kannattaa myös ottaa pohjaanlyöntikumeista pykälän verran pois?
Tällä hetkellä 190E 2.0 -92
Entinen: 300E -89 USA
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 190E alusta hakusessa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

ei siihen kummosempia työkaluja tartte. pohjaanlyöntikumeista ei tartte huolehtia, koska nuo iskarit ja jouset on sarja ja sen pitäisi sopia yhteen ilman mitään muutoksia.

Edestä renkaat pois, jousi, iskarin yläpää ja sittenalapää.
Takaa renkaat pois, iskarin yläpää irti ja sitten ei kai oo väliä ottaaki iskarin vai jousen ensiksi.

Madallusjouset menny takana käsin laittamalla paikoilleen omas w201 ja kaverin w124. Laittaa jousen ensiksi kiinni ja sitten vasta iskarin yläpään.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Vastaa Viestiin