pitää olla joku AMG malli.....nämä muut kun ei sudi....
ja ettei anoppi istuisi just siellä rutinan suunnalla
no asiaan, itsellä muuten kuuluu samanlainen rutina tai korskahtelu kun laittaa kuivalla asfaltilla kaasun rivakasti pohjaan....syy ei ole koskaan selvinnyt mutta eipä ole onneksi mitään hajonnutkaan.
itse olen epäillyt myös ASR:ää.....?
tuo sutiminen tosiaan on vähän erikoinen juttu, meinaan 420 ei sudi yhtään (ASR poissa päältä) kuivalla asfaltilla ja renkaina kuuluisat kiinarenkaat....
S202 kirjoitti:Kyllä autot yleensä talvella saa sutimaan, jopa 200d:n Vois olettaa että esp sielä jarruttelee sutivaa pyörää, kuuluu aikamoista rutinaa
riippunee mallista?
ainakaan väyryseessä ei talvella kuulu kuin konehuoneesta ennenn voiman leikkausta sellainen suhinan ja surinan sekoitus....ja sitten leikkaa kaasun pois ja jarruttaa....
miten lie noissa missä on ajonvakautus?
Päivitystä tuohon ääneen, rutisee myös kun kiihdyttää asvaltilta kaasupohjassa ja suoraan ajettaessa. Voiko se olla se luistonesto vai mikä siellä rutisee?? muuten ei pidä ääntä kuin kiihdyttäessä lujaa, eli kaasupohjassa. kovas vauhdis ei mitään ääniä??
yari67 kirjoitti:Jos kolmio vilkkuu kiihdyttäessä niin se pitää sellasta rutinaa liukkaalla.
Ainaki sillo kolmio vilkku ku lumella/jäällä suti
En älynny kattoo ku sulalla kiihdytin, aika ilkee ääni kuitenki, vois kuvailla viel et ku abs rumputtaa niin se kertaa kaks
Eli jos kolmio vilkkuu kaikki varmaan ok??
Aika vaimeaa rutinaa pitää, ei sellasta kuin abs. Onko rattiakselin juuressa kumi ehjä? Jos se on rikki niin kaikki äänet kuuluu konehuoneesta kabiiniin selvästi.
yari67 kirjoitti:Aika vaimeaa rutinaa pitää, ei sellasta kuin abs. Onko rattiakselin juuressa kumi ehjä? Jos se on rikki niin kaikki äänet kuuluu konehuoneesta kabiiniin selvästi.
Ei ole rikki ja se ääni kuuluu selvästi kuskinpuolentakaa?? Ei kai perässä jotain vikaa? miten muuten sitä vois testata??
yari67 kirjoitti:Aika vaimeaa rutinaa pitää, ei sellasta kuin abs. Onko rattiakselin juuressa kumi ehjä? Jos se on rikki niin kaikki äänet kuuluu konehuoneesta kabiiniin selvästi.
Ei ole rikki ja se ääni kuuluu selvästi kuskinpuolentakaa?? Ei kai perässä jotain vikaa? miten muuten sitä vois testata??
Tietääkö kukaan mikä on vikana??? jos jollain edes jotain hajua niin kirjoittele ihmees tietos...
Mun w203 rutisee takaa vain silloin,kun ajonvakautusjärjestelmä yrittää korjata perän sivuluisua.Ääni on mielestäni normaali.
Pyörien anturit ja niiden johdot vois tietysti tarkistaa jos vikaa epäillään.
Niin olihan renkaat edessä ja takana samaa kokoa ja sellaset mitä autoon suositellaan?
ari y kirjoitti:Mun w203 rutisee takaa vain silloin,kun ajonvakautusjärjestelmä yrittää korjata perän sivuluisua.Ääni on mielestäni normaali.
Pyörien anturit ja niiden johdot vois tietysti tarkistaa jos vikaa epäillään.
Niin olihan renkaat edessä ja takana samaa kokoa ja sellaset mitä autoon suositellaan?
Samaa kokoa on renkaat. mul ei tietääkseni ole kuin luistonesto??? mistä sais tietää mitä toimintoja löytyy, ku ei ole nappei ainakaan kojetaulus??? Mut rutina kuuluu tosi kovaa ku lujasti kiihdyttää ei muute. normaali ajossa ei haittaa kyl, mut jos kiire tulee johki tiukkaan väliin niin sit kyl ääntä lähtee...
Ettei olis peräöljyt vähissä tai vääränlaista öljyä.Asd perään on oma öljynsä.Vääränlainen öljy aiheuttaa ongelmia.
Vetoakseli voi myös rutista jos nivel on päästäny rasvat pihalle tai on viallinen.
Taka-akseliston nivelet ja puslat syyniin etenkin takatukivarren uloin hela.
Takapyörän laakeri?
Jos rutina on huomattavasti vaimeampaa ja jaksotukseltaan nopeampaa kuin ABS:n rutina, on kysessä luultavasti ASR, eli luistonesto (oikeastaan EDS eli elektroninen tasauspyörästön lukko). Kolmio vilkkuu vasta kun ohjausboksi leikkaa tehoa (~molemmat pyörät sutivat). Rutinan pitäisi kyllä kuulua edestä ei takaa...
Niin ja kyllä renkaatkin vaikuttavat tuohon luistoneston aktivoitumiseen. 220 CDI:llä kun polkaisee kuivalla tiellä nastarenkailla tallan pohjaan, niin kolmio vaan vilkkuu, vaikka ei varmana sudi. Renkaat joustavat sen verran, että auto luulee takapyörien sutivan.
S.S.S kirjoitti:Jos rutina on huomattavasti vaimeampaa ja jaksotukseltaan nopeampaa kuin ABS:n rutina, on kysessä luultavasti ASR, eli luistonesto (oikeastaan EDS eli elektroninen tasauspyörästön lukko). Kolmio vilkkuu vasta kun ohjausboksi leikkaa tehoa (~molemmat pyörät sutivat). Rutinan pitäisi kyllä kuulua edestä ei takaa...
Niin ja kyllä renkaatkin vaikuttavat tuohon luistoneston aktivoitumiseen. 220 CDI:llä kun polkaisee kuivalla tiellä nastarenkailla tallan pohjaan, niin kolmio vaan vilkkuu, vaikka ei varmana sudi. Renkaat joustavat sen verran, että auto luulee takapyörien sutivan.
mutta se rutina on todella paljon kovemman kuulosta kuin abs ääni.
Eli siis lukuisten testien jälkeen uutta tietoa. rutina tulee myös kun kiihdyttää kovaa eikä kolmiovalo pala silloin eikä pyörät sudi.
Voisko kuulua kardaanista. eli kun vetoa tulee paljon paikaltaan lähdettäessä niin silloin kuuluu. Taitaa olla viisain viedä korjaamolle
Luistonestohan se rutisee aika kovastikkin jos on liukasta,talvella vaihdoin omaan väryseen kardaanin kannatin laakerin kun piti korinaa ja kolinaa,mut se on helppo todeta kun rumputtaa kardaania ylös alas ja kahtoo lampulla et onko kumi ehjä:)
Kertokaas poijat miten on. vaihdoin perään uudet öljyt (vanhat oli kuraa) nyt vaimokkeen mukaan ei enää rutise kiihdyttäessä lujaa pitävällä alustalla niin kuin ennen teki
(itse en ole vielä edes kokeillu, vaimoke on koulus iltamyöhille) pitää kyl kokeilla het ku auto tulee kotia.
huomiseks on aika varattu huoltoon, mut tarvitsenko sitä.
Voiko se rutina tulla huonoista peräöljyistä? kun öljyt vaihdettiin niin ei sieltä tullut ainakaan metallijauhoa eikä muutakaan merkkiä suuresta kulumisesta... et voiko se todella johtua niistä öljyistä kertokaa viisaat
esko101 kirjoitti:Kertokaas poijat miten on. vaihdoin perään uudet öljyt (vanhat oli kuraa) nyt vaimokkeen mukaan ei enää rutise kiihdyttäessä lujaa pitävällä alustalla niin kuin ennen teki
(itse en ole vielä edes kokeillu, vaimoke on koulus iltamyöhille) pitää kyl kokeilla het ku auto tulee kotia.
huomiseks on aika varattu huoltoon, mut tarvitsenko sitä.
Voiko se rutina tulla huonoista peräöljyistä? kun öljyt vaihdettiin niin ei sieltä tullut ainakaan metallijauhoa eikä muutakaan merkkiä suuresta kulumisesta... et voiko se todella johtua niistä öljyistä kertokaa viisaat
Oli vähän aikaa rutisematta kyllä, mut nyt taas rutisee. HERMOT MENEE p..kele Pitää tilata se aika pajalle
esko101 kirjoitti:Kertokaas poijat miten on. vaihdoin perään uudet öljyt (vanhat oli kuraa) nyt vaimokkeen mukaan ei enää rutise kiihdyttäessä lujaa pitävällä alustalla niin kuin ennen teki
(itse en ole vielä edes kokeillu, vaimoke on koulus iltamyöhille) pitää kyl kokeilla het ku auto tulee kotia.
huomiseks on aika varattu huoltoon, mut tarvitsenko sitä.
Voiko se rutina tulla huonoista peräöljyistä? kun öljyt vaihdettiin niin ei sieltä tullut ainakaan metallijauhoa eikä muutakaan merkkiä suuresta kulumisesta... et voiko se todella johtua niistä öljyistä kertokaa viisaat
Oli vähän aikaa rutisematta kyllä, mut nyt taas rutisee. HERMOT MENEE p..kele Pitää tilata se aika pajalle