W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
more
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 08.03.2011 13:14

W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja more »

Automaattivaihteiston öljynvaihdon yhteydessä havaittu metallilastua (messingin väristä) öljypohjassa. Auto W203 220 CDI -04, 150tkm. Ajaessa ei huomaa mitään poikkeavaa. Millainen remontti tiedossa ja mitä maksaa? Kiitos kommenteista!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

more kirjoitti:Automaattivaihteiston öljynvaihdon yhteydessä havaittu metallilastua (messingin väristä) öljypohjassa. Auto W203 220 CDI -04, 150tkm. Ajaessa ei huomaa mitään poikkeavaa. Millainen remontti tiedossa ja mitä maksaa? Kiitos kommenteista!
Lastun määrästä/koosta riippu,
olihan kunnolla tehty öljynvaihto huuhtelemalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
more
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 08.03.2011 13:14

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja more »

Voisin lähettää sähköpostilla kuvia, joista näkyy lastujen määrä/koko. (Lähetä piiloviestillä sähköpostiosoite).
Öljynvaihtoa ei tehty huuhtelemalla eli merkkiliikkeen perus öljyn/suodattimen/tiivisteen vahto. En tiennyt, että vaihdon voi tehdä perusteellisemminkin eli hyvä tietää jatkossa.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja hanta »

Kun vaihdoin omaani ensimmäistä kertaa tomaatin öljyt (n 160 tkm sitten, mittarissa silloin 80 tkm) löytyi suodattimen sisältä metallimuruja ja jopa 2-3 mm pituisia metallilastuja (sorvinlastuja?) Myöhemmissä öljynvaihdoissa myös hieman hienoa metallimurua. Laatikko on kuitenkin koko ajan toiminut hyvin, eli ei siellä välttämättä kovin pian ole remonttia tulossa. Varsinkin ensimmäisessä vaihdossa voi tehtaan viimeistelyn jälkiä löytyä.
W203CDI
more
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 08.03.2011 13:14

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja more »

Kiitos vastauksista. Lastuissa huolestuttaa eniten tuo väri eli messingin värisiä, joka voisi viitata esim. planeettapyörästön messinkisiin päittäislevyihin? Kannattaako siis olla huolissaan? Tässäpä olisi vielä kuva. Ensimmäinen yritys linkittää kuva.

Kuva
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

more kirjoitti:Kiitos vastauksista. Lastuissa huolestuttaa eniten tuo väri eli messingin värisiä, joka voisi viitata esim. planeettapyörästön messinkisiin päittäislevyihin? Kannattaako siis olla huolissaan? Tässäpä olisi vielä kuva. Ensimmäinen yritys linkittää kuva.

[ http://i54.tinypic.com/fkwojp.jpg ]
Melko iso hippua on...
samanlaista on nähty laatikoissa millä on vielä ajettu pitkään
öljyt kannatta vaihtaa huuhtelemalla että saa mahdolisimman hyvin sen sieltä pois
(sitten toivoa että kuuluu niihin mitkä toimii vielä pitkään)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja woke »

Oliko ensimmäinen öljynvaihto, ku näyttää tuo öljy melko entiseltä?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
more
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 08.03.2011 13:14

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja more »

Todennäköisesti oli ensimmäinen öljynvaihto :(
more
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 08.03.2011 13:14

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja more »

Mitäs muuten maksaa tehdaskunnostettu laatikko? Onko luokkaa 5000 Eur? Olen saanut yhden korjausarvion ~2000 Eur. Merkkiliike suositteli laatikon vaihtoa.
mebsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 10.01.2011 11:04

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja mebsu »

more kirjoitti:Todennäköisesti oli ensimmäinen öljynvaihto :(
Hieman aihetta liipaten, automaattivaihteiston suodattimen mukana tuli irtolappu (suodatinmateriaalia?), kooltaan n. 10 x 10 cm.

Onko se myös tarkoitus asentaa johonkin? Kyseessä on Mannin suodatin -00 W210 270cdi:n automaattilaatikkoon.
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

more kirjoitti:Mitäs muuten maksaa tehdaskunnostettu laatikko? Onko luokkaa 5000 Eur? Olen saanut yhden korjausarvion ~2000 Eur. Merkkiliike suositteli laatikon vaihtoa.
Saksassa takuu kunnostetut laatikot 24kk/100000 takuulla ~1600€ 5v ja 7v ~2000€
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mebsu kirjoitti:
more kirjoitti:Todennäköisesti oli ensimmäinen öljynvaihto :(
Hieman aihetta liipaten, automaattivaihteiston suodattimen mukana tuli irtolappu (suodatinmateriaalia?), kooltaan n. 10 x 10 cm.

Onko se myös tarkoitus asentaa johonkin? Kyseessä on Mannin suodatin -00 W210 270cdi:n automaattilaatikkoon.
suodatin huopaa? ei kuulu mihinkään
sen pitäisi olla kyllä siellä suodatimessa jo valmiina sisällä pellin ja muovin välissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja ES »

Jos se laatikko toimii, minkä takia se pitäisi vaihtaa. Eikun öljynvaihto ja nippuun ja kovaa ajoa. Tulevaa tautia on melko turha sairastaa.

Sen verran vielä, että en olisi tuosta kovin huolissani (siis jos jotain toimintahäiriötä ei muuten ilmene). Lastun koko ja määrä viittaa siihen, että osissa olisi ollut kokoonpanovaiheessa jotain koneistuksen jäysteitä, tai sitten pari osaa on ratkaissut keskinäisen yhteensopivuusongelmansa aikoja sitten ja ovat nyt sulassa sovussa. Paljon enemmän olisin huolissani, jos koko öljy olisi mikroskooppisten messinkihippujen kyllästämää, siis kimaltelisi. Siltä ei kuvasta päätellen näytä. [nipotusta]Se messingiksi nimitetty on oikeasti pronssia.[/nipotusta]
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joissakin tuota on ja harvoin on aiheuttanut toimenpiteitä. Irtiaa semmosesta 50€:n vapaakytkimestä tuo lastu. Just tänään niputin tommosen laatikon ja muuta tuon väristä siellä ei ole.
Joku mersupurkaamo??
more
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 08.03.2011 13:14

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja more »

Juu, laatikkoon vaihdettiin öljyt uudelleen (ajettiin kuvien jälkeen alle 20 tkm). Ei ollut lastuja ja kaikki toimi kuten pitääkin eli ei mitään huomauttamista. Mutta... tänään kaupassa vartija etsi ko. auton omistajaa. Auto oli valunut "itsestään" toisen auton päälle. Todistajien läsnäollessa (poliisi) todettu, että vaihdevalitsin oli "P" asennossa, mutta ovet olivat auki (siis nupit ylhäällä). Kauppaan mennessä ovet lukittiin 100% varmuudella ja vaihdevalitsin "P" asennossa. Auto ei startannut enään missään vaihdevalitsimen asennossa (yritetty muissakin kuin "P"). Onko kellään ollut vastaavaa ja mikä neuvoksi? Ilmeisesti sähkövika? MB lähti hinurilla marmoritiskille :(. Jatkossa ei passaa jättää autoa mihinkään ilman käsijarrua, jos sattuu esim. lapsia leikkimään pihalla ja auto pääsee "itsestään" valumaan päälle...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

more kirjoitti:Juu, laatikkoon vaihdettiin öljyt uudelleen (ajettiin kuvien jälkeen alle 20 tkm). Ei ollut lastuja ja kaikki toimi kuten pitääkin eli ei mitään huomauttamista. Mutta... tänään kaupassa vartija etsi ko. auton omistajaa. Auto oli valunut "itsestään" toisen auton päälle. Todistajien läsnäollessa (poliisi) todettu, että vaihdevalitsin oli "P" asennossa, mutta ovet olivat auki (siis nupit ylhäällä). Kauppaan mennessä ovet lukittiin 100% varmuudella ja vaihdevalitsin "P" asennossa. Auto ei startannut enään missään vaihdevalitsimen asennossa (yritetty muissakin kuin "P"). Onko kellään ollut vastaavaa ja mikä neuvoksi? Ilmeisesti sähkövika? MB lähti hinurilla marmoritiskille :(. Jatkossa ei passaa jättää autoa mihinkään ilman käsijarrua, jos sattuu esim. lapsia leikkimään pihalla ja auto pääsee "itsestään" valumaan päälle...
Oliskohan se kepin ja laatikon väline yhdystanko irronut ja sen jälkeen kara vapautanut p lukon(mikä sekin on melko onneton matalin pala...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

more kirjoitti:Juu, laatikkoon vaihdettiin öljyt uudelleen (ajettiin kuvien jälkeen alle 20 tkm). Ei ollut lastuja ja kaikki toimi kuten pitääkin eli ei mitään huomauttamista. Mutta... tänään kaupassa vartija etsi ko. auton omistajaa. Auto oli valunut "itsestään" toisen auton päälle. Todistajien läsnäollessa (poliisi) todettu, että vaihdevalitsin oli "P" asennossa, mutta ovet olivat auki (siis nupit ylhäällä). Kauppaan mennessä ovet lukittiin 100% varmuudella ja vaihdevalitsin "P" asennossa. Auto ei startannut enään missään vaihdevalitsimen asennossa (yritetty muissakin kuin "P"). Onko kellään ollut vastaavaa ja mikä neuvoksi? Ilmeisesti sähkövika? MB lähti hinurilla marmoritiskille :(. Jatkossa ei passaa jättää autoa mihinkään ilman käsijarrua, jos sattuu esim. lapsia leikkimään pihalla ja auto pääsee "itsestään" valumaan päälle...

Tuli mieleen et onko näissä uusissa autoissa sellainenn toiminto että jos auton elektroniikka päättelee et tuli törmäys niin se avaa keskuslukon automaattisesti? Ovethan voi olla lukossa ajaessakin ja se ei ole etu jos törmäystilanteessa ovet jää lukkoon. Ulkopuoliset ei pääse autoon muuta kuin lasit rikkomalla :shock:

Sama käynnistyksen suhteen Jos törmää ei käynnisty?

Joissain autoissa on ainakin ollut sellaisia tunnistimia että ei käynnisty jos auton elekroniikka kuvittelee et auto kävi katollaan vaikkei se todellisuudesa käynytkään Tiedän yhden renkaanvaihto-operaation jossa kävi näin :wtf:
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jari Ke kirjoitti: Tuli mieleen et onko näissä uusissa autoissa sellainenn toiminto että jos auton elektroniikka päättelee et tuli törmäys niin se avaa keskuslukon automaattisesti?
Kohta ollaan vuodessa 2012 joten voisi sanoa että tuo lukkojen avaaminen kolaritilanteessa on kyllä vanhojenkin autojen ominaisuus. Mutta jos auto on parkissa niin ei kai se avaa lukkoja jos joku siihen törmää.

Kommentti otsikon aiheen vierestä mutta en malttanut olla kommentoimatta edellistä viestiä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti: Tuli mieleen et onko näissä uusissa autoissa sellainenn toiminto että jos auton elektroniikka päättelee et tuli törmäys niin se avaa keskuslukon automaattisesti?
Kohta ollaan vuodessa 2012 joten voisi sanoa että tuo lukkojen avaaminen kolaritilanteessa on kyllä vanhojenkin autojen ominaisuus. Mutta jos auto on parkissa niin ei kai se avaa lukkoja jos joku siihen törmää.

Kommentti otsikon aiheen vierestä mutta en malttanut olla kommentoimatta edellistä viestiä.
ovien hätä avaus sopisi sillä tähän että autohan oli liikkunut(jos tuolta oikeen luin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: ovien hätä avaus sopisi sillä tähän että autohan oli liikkunut(jos tuolta oikeen luin)
Enpä usko tuota, jos auto on virta-avaimesta sammutettu kauppareissulle lähtiessä ja ovet lukittu niin ei se enää huomaa että se on lähtenyt liikkeelle (varashälytin antureineen voisi huomata mutta selostuksesta päättelin että autossa ei sellaista ollut, pois hinaus suojineen).
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: ovien hätä avaus sopisi sillä tähän että autohan oli liikkunut(jos tuolta oikeen luin)
Enpä usko tuota, jos auto on virta-avaimesta sammutettu kauppareissulle lähtiessä ja ovet lukittu niin ei se enää huomaa että se on lähtenyt liikkeelle (varashälytin antureineen voisi huomata mutta selostuksesta päättelin että autossa ei sellaista ollut, pois hinaus suojineen).

Jep Ei pitäis huomat kun likkuu jos kaikki systeemit on kunnossa tosin ei tainnut olla kaikki kunnossa kun likkui,
mutta ehkä tähän joku selvyys tulee kun/jos joskus tutkivat miksi näin on käynnyt,
kepin ja laatikon välinen tanko kävis siinä mielessä että startauksen esto kärjet laatikossa asenossa missä d/r päällä
ei salli käynistystä(ehkä saam kautta ovien hätä aukisu systeemille tieto että auto liikkui ja törmäsi, jollain tollan romutettavaksi niin kokeilee mitä eri violla tapahtuu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
more
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 08.03.2011 13:14

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja more »

Kiitoksia vastauksista! Soittivat marmoritiskiltä. Kepin ja tangon sokka oli kuulemma pettänyt (näitä kuulemma sattuu silloin tällöin?!? => aika heppoista tavaraa ilmeisesti -> suosittelen käsijarrun käyttöä aina parkissa). Tietokone oli luullut kepin olevan jossakin "N" ja "D" asennon välissä?!? Jokatapauksessa MB toimii taas. Huomenna käyn hakemassa ja saan tarkemmat tiedot. Ovien avautuminen on mysteeri. Keppi oli kuitenkin P asennossa eli onkohan siellä jokin toinen tunnistin, joka vapauttaa avaimen... No pääasia, että toimii taas. Sokka + työ + alla mainitseman vian etsiminen 142 Kreikan Eeroo (kohtahan meillä on Saksan markka tai jotain...)

Lisäksi siis pyysin tutkimaan vänkärinpuoleisen ksenonin, kun tässä pimeiden tullessa huomasin 0-pisteen olevan hukassa (ei säädä, kun käynnistää auton). Olivat tutkineet ja huomanneet, että säädin toimii ok, mutta mekaniikka umpiossa rikki. Uusi umpio 330 eur + työt. Onko tietoa saako noita pelkästään muualta?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Justiinsa nimimerkki temec kirjitti tuosta aiheesta tässä linkki
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=112018" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
more
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 08.03.2011 13:14

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja more »

Marmoritiskillä oli eri työnjohtaja eli ei sieltä tarkempaa tietoa enää saanut. Sen sokan hinta oli 1,80 Eur... Mutta se vänkärin puoleinen ksenon. Puhelimessa eilen marmoritiskiltä ilmoitettiin umpion hinnaksi 330 eur (ihmittelin jo puhelimessa, että voiko ksenonumpio olla 330 eur ja vastaus oli kyllä). Tänään pääsin sitten paikanpäälle ja ihmettelin edelleen hintaa ja nyt vastaus oli , että tietokoneen "excelin" ruutu oli liian kapealla ja hinta pomppasi tonnilla eli 1330 eur + työt eli pyöreesti 1500 Eur... Löytyykö suoraan Saksasta halvemmalla uusia? Käytettynä pyörii ebayssa 300 - 500 euron kappalehintaan, mutta niiden kunnosta ei osaa varmuudella sanoa mitään. Jos uskailtais alkaa purkamaan tuon nykyisen umpion, kuten joku foorumilla oli tehnyt, niin saattaishan tuosta nykyisestäkin saada toimivan... Katsastukseen on vielä pari kuukautta.
Temec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:41

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja Temec »

more kirjoitti:Marmoritiskillä oli eri työnjohtaja eli ei sieltä tarkempaa tietoa enää saanut. Sen sokan hinta oli 1,80 Eur... Mutta se vänkärin puoleinen ksenon. Puhelimessa eilen marmoritiskiltä ilmoitettiin umpion hinnaksi 330 eur (ihmittelin jo puhelimessa, että voiko ksenonumpio olla 330 eur ja vastaus oli kyllä). Tänään pääsin sitten paikanpäälle ja ihmettelin edelleen hintaa ja nyt vastaus oli , että tietokoneen "excelin" ruutu oli liian kapealla ja hinta pomppasi tonnilla eli 1330 eur + työt eli pyöreesti 1500 Eur... Löytyykö suoraan Saksasta halvemmalla uusia? Käytettynä pyörii ebayssa 300 - 500 euron kappalehintaan, mutta niiden kunnosta ei osaa varmuudella sanoa mitään. Jos uskailtais alkaa purkamaan tuon nykyisen umpion, kuten joku foorumilla oli tehnyt, niin saattaishan tuosta nykyisestäkin saada toimivan... Katsastukseen on vielä pari kuukautta.
Oliskohan samaa vikaa et akseli jumittaa. Koita laittaa joku autoon istumaan ja laittamaan ensin valot päälle ja sitten virrat 2-asentoo. Jos lamppu jurnuttaa niin moottori on varmaankin ehjä. Sen akselin tosiaan näkee ja tuntee sieltä pienemmästä reiästä kun laittaa käden sinne sisälle. On vähän "käsikopelo hommia" paikallaan tehden mutta onnistuu kun tajuaa rakenteen. Purkaminen on oikeastaan turhaa, mutta irti ottaminen kannattaa koska se on paikallaan tehden vähän vaikea homma. Itse en alkanut irroittamaan heijastinpakettia, koska olisi ollut turhaa työtä. Kysy jos haluat jotain muuta infoo...

Niin ja sen verran tuli tutkittua tuota mekaniikkaa että aika vähä siellä on osia jotka voi rikki mennä. Koitappa sinäkin heilutella ylös alas xenonin kannasta. Jos heiluu valtoimenaan niin ei ole kun päässyt akseli irti sen "vasteesta". Senkin näkee että onko kiinni siitä reiästä peilillä.
On muuten myynnissä tuo umpio mutta se kuskin puoleinen.

-Temec
more
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 08.03.2011 13:14

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja more »

Kiitos Temec! Joo marmoritiskin mukaan se ksenonin moottori toimii ok. Itse aloin epäilemään tuota mainitsemaasi "manuaalisäädön akseli päässyt irti kierteestään" ja säätö ei toimi. Miten tuo korjataan ja ottaako paljon aikaa. En ole vielä päässyt rassaamaan, kun olen viikot reissunpäällä töissä ja viikonloput on buukattu lasten/vaimon kanssa ja auto ei tahdo pysyä parkissa (joululomalla viimeistään on aikaa rauhassa tsekata tuo).
Temec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:41

Re: W203: Metallilastua automaatin öljypohjassa

Viesti Kirjoittaja Temec »

more kirjoitti:Kiitos Temec! Joo marmoritiskin mukaan se ksenonin moottori toimii ok. Itse aloin epäilemään tuota mainitsemaasi "manuaalisäädön akseli päässyt irti kierteestään" ja säätö ei toimi. Miten tuo korjataan ja ottaako paljon aikaa. En ole vielä päässyt rassaamaan, kun olen viikot reissunpäällä töissä ja viikonloput on buukattu lasten/vaimon kanssa ja auto ei tahdo pysyä parkissa (joululomalla viimeistään on aikaa rauhassa tsekata tuo).
Moro!

Akselin tuntee kun laittaa käden sinne pienemmästä reijästä akselissa on 2 väkästä (samanlainen päästä katsottuna kuin nissanin logo) jotka pitää saada osumaan niille tarkoitettuihin hahloihinsa. Sitten kun akselin on saanut kohdalleen ruuvataan samalla manuaalisäätöruuvista ja pidetään akseli paikallaan kunnes tuntee että heijastin ei enää heilu. Mutta jos se akseli on irti ei säädy valot kyllä ollenkaan vaan heijastin heiluu valtoimenaan. Mutta kokeile ensin heiluttaa heijastinta ksenonin päästä sillä jos se ei heilu ei välttämättä ole vika irtoaminen. Voi olla että akselissa on jotain likaakin ja se jumiutuu keskiasentoon. Sen akselin näkeminen paikallaan on vähän vaikea homma kun ei pää mahdu väliin, mutta jollain peilillä voisi nähdä sen, katsoppa tuosta toisesta viestiketjusta se kuva niin siinä on osviittaa minkälainen se on.

-Temec
Vastaa Viestiin