190E öljynpaineet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja Roobert »

bensamersun öljynpaineet pyörii melko alhaisina lämpimällä moottorilla. tyhjäkäynnillä noin 0,5 baaria mutta kylläkin sitten 3000rpm kohdalla 3 kilossa koko ajan mutta ei nouse sähäkästi kaasua napauttamalla sinne tappiin vaan tasaisesti kierrosten mukaan. kylmänä paineet pelaa niinkuin pitääkin. moottoriin tehty äskettäin täydellinen kansiremontti ja ei ole öljyilläkään ajeltu kovin montaa tonnia vielä. kun ei oikein perinteiseltä laakerivialta tunnu kun pelaa muuten niinkuin unelma eikä mitään ylimääräsiä ääniä koneesta kuulu ja vedot on tallella. mistä tätä lähtis setvimään?
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja wolf »

Olisiko aiheellista ensiksi tarkastaa mekaanisella mittarilla tilanne, ihan vaan mittarivian eliminoimiseksi. Vikana voisi olla öljynpaineen ylipaineventtiilin jumitteleminen/läpivuoto. Yleensä ampuvat mittarin tappiin heti kun vähänkin tarjoaa kierroksia. Onko muuten paljonkin ajettu pirssi?
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja skye »

minimi öljynpaine lämpimänä=
0.3bar joutokäynnillä
3.0bar 3000rpm
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

sul on samanlaiset paineet kun mullakin oli, sitten joku kaunis kerta katosi paineet kokonaan nollaa näyttää :D mersuporista sain sellasen neuvon että öljypumppu tai pumpun käyttörattaat rikki. (itsellä vanhanmallin m102 motti )
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja Roobert »

vanha m102 tässäkin on. Öljypumpun kuluneisuutta pelkäsinkin mutta kokeeksi kuitenkin vaihdoin vielä uudet öljyt ja orkkisöljynsuotimen niin nyt on paineet kylmänä aina 3 kilossa ja lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä 2.2 bar ja kun hipaiseekin kaasua niin ampuu paineet välittömästi kolmeen kiloon eli eikö noi ole aivan huippupaineet? motilla ajettu kuitenkin alakertaan kajoamatta pyöreästi 420 tonnia. taitaa vanha öljypumppu vaatia notkeat öljyt jotta jaksaa paineet nostella :)
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja wolf »

Roobert kirjoitti:vanha m102 tässäkin on. Öljypumpun kuluneisuutta pelkäsinkin mutta kokeeksi kuitenkin vaihdoin vielä uudet öljyt ja orkkisöljynsuotimen niin nyt on paineet kylmänä aina 3 kilossa ja lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä 2.2 bar ja kun hipaiseekin kaasua niin ampuu paineet välittömästi kolmeen kiloon eli eikö noi ole aivan huippupaineet? motilla ajettu kuitenkin alakertaan kajoamatta pyöreästi 420 tonnia. taitaa vanha öljypumppu vaatia notkeat öljyt jotta jaksaa paineet nostella :)
Samat paineet meikäläiselläkin M102:ssa. Öljynä Diamond.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

itellä nappas mese juuri ennen öljynpaineiden hävitystä 500tkm tauluun :D mut ite koitan ny jostain hommata uuden pumpun ja käyttörattaat ni uus yritys sit :D itte kans vaihdoin öljyt ja suodattimen mut ei auttanut mun tapauksessa enään.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja Roobert »

hyvin on sullakin kilometrejä tullut taitettua :D tarkotus on itelläkin uusia öljypumppu rattaineen ettei pääsis vahinkoa syntymään mutta pääsis nyt jonkun satatonnia vielä tuolla niin uusailis jakoketjun kans samassa yhteydessä sitten ja väliakselin. kehtais jatkuvasti olla mottia purkamassa :D
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

joo on siinä bensamersussa ihan mukavasti noita kilometrejä ;D sitä en tiiä montako kertaa kansi on vaihdettu tai muuta :D itte ajattelin et koitan hommata uudemman mallin koneen jossa on jo 2rivinen nokkaketju ja huoltaa sen hyvin ni jos sillä sit pääsis sen mittarin ympäri asti :P
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
arkon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 28.01.2011 19:41
Paikkakunta: kyrönmaa/pohjanmaa

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja arkon »

Tyhjäkäynnillä öljynpaine käytetyssä mersussa lämpimänä minimi 0,3 valmistajan tiedon mukaan jos menee alle niin pumpun tai laakereiden vaihto.
  • C 220 esprit
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: 190E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja Roobert »

itellä myös tarkoitus ajella tuolla mersulla niin pitkään kun vaan mahollista. eepä se laakerointikaan niin mahdottomia maksa kun itse pystyy homman tekemään. kivijalkaliikkeeseen ei kyllä kannata viedä :D
Vastaa Viestiin