mikä näistä eteen?

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

mikä näistä eteen?

Viesti Kirjoittaja narg »

palstalla on ollut esillä ainakin kolmen kaiutinvalmistajan vaihtoehtoa 124:een etukajareiksi: (MacAudio 12.2, Caliberin w124-sopiva malli sekä Dsl:n (enmuistanytmikämalli)

onko laatueroja minkään hyväksi? Aion laittaa jonkun Pioneerin perus CD-vehkeen ja heittää kuppasen radiokasette-vehkeen mäkeen. En hae takaa mitään huippuäänentoistoa ja varsinkin kun olen ihan käsi noissa asennushommissa :D

Itseasiassa voiko tuo mesen oma fader-systeemi aiheuttaa sähkö-ongelmia nuissa poppihommissa/kojetaulun valaistuksissa. (täytyy sekin kiertää kun laittaa uudet) ???
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

no noista 3:sta osaan sanoa varmaksi ainakin dls-basic sarjan koksit, omassa joka nurkassa 5.25":set. Omaan korvaan kuulostaa tarpeeksi hyvältä, ja ero "laatu" merkkeihin on iso plussa (esim. kalliit sonyt olivat todella ruokottoman huonot noihin verrattuna).

jokko ja perttu mitä mieltä muuten olitte soinnista vkl ??

ja mesen oma fader kannattaa tosiaan kytkeä välistä pois sotkemasta.
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Yksi ääni lisää DLS:lle. Kaverilla on eskortissa basic-erillissarja edessä ja 5x7-tuumaiset takana. Voi sanoa, että hintaansa (alle 100€ molemmat) nähden todella hyvät kaiuttimet. Jopa nuo soikeat versiot soi hienosti.

DLS:iä saa vaikkapa tuolta.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, itse yllätyin myös että basic sarja oli noinkin hyvä sointinen.

itse maksoin 4kpl 5.25" kokseista vanhaa rahaa 800mk.
Boss
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Boss »

DLS,ehdottomasti.
Itsellä ei noitten nuoruuden sonyaikojen jälkeen juurikaan muuta merkkiä ole ollutkaan ja vaihtokokeilut ovat useimmiten olleet pettymyksiä.
Tai ainakin hinta vastaa laatua, vähintäänkin.
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

onko tuo caliber-kajarit luokattomat verrattuna dls:n vastaaviin? Varmaan kuitenkin paremmat kuin mesen omat alkuperäiset....kuhan mietiskelen vielä :D
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

narg kirjoitti:onko tuo caliber-kajarit luokattomat verrattuna dls:n vastaaviin? Varmaan kuitenkin paremmat kuin mesen omat alkuperäiset....kuhan mietiskelen vielä :D
Calibereista ei ole henk.koht. kokemusta, mutta siltikin niitä kuulematta annan ääneni DLS:lle :D Jo vähän siitäkin syystä että ostin itse 3-tie -sarjan, jossa on DLS:n midit ja en ainakaan vielä tunnusta että olisin pskaa ostanut 8)
E290 '98 (S210)
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin

Viesti Kirjoittaja Saul »

Mitään näistä kajareista kuulematta lähtee täältäkin ääni DLS:lle, joka tulee luultavasti olemaan seuraava hankinta. Ainakin vertailussa halvat DLS:t vs. halvat Velocityt DLS vie voiton kirkkaasti (samassa autossa samalla vahvistimella).
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition

http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

DLS basic oli muuten hiljattain hintaluokkansa testivoittaja (en vain muista missä se testi oli :oops: ).

Minulla on ollut Caliberin erillissarja, ei se ihan paska ollut, mutta DLS on parempi.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

eli nuo DLS 4-tuumaiset ja jollakin kauluksella menee kivuttomasti vakkaripaikoille? Mistäs muuten saa halvimmalla, Autostudiossa olivat aika kalliita (177eur setti) Mites tuon jakosuotimen kanssa, kun en aatellu laittaa vahvaria? (tyhmiä kysymyksiä) :oops:
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

narg kirjoitti:eli nuo DLS 4-tuumaiset ja jollakin kauluksella menee kivuttomasti vakkaripaikoille? Mistäs muuten saa halvimmalla, Autostudiossa olivat aika kalliita (177eur setti) Mites tuon jakosuotimen kanssa, kun en aatellu laittaa vahvaria? (tyhmiä kysymyksiä) :oops:
Kannattaa katsoa ja kysyä täältä http://www.powerset.fi. Itse olen ainakin saanut loistavaa palvelua, ja hinnatkin on kohdillaan. Jonkinlaiset jakosuotimet tulee yleensä noiden sarjojen mukana.
E290 '98 (S210)
MiQu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MiQu »

Itse asensin w124:ään DLS Pro Slimline sarjan 4" erillisarjan. Maksoivat 125e powersetiltä.
Kajarit tuli laitettua vakiopaikoille 3mm alumiinista sorvatuilla kiekoilla.
Melko kivasti soiva sarja, niinkui PK sanoikin...
Vastaa Viestiin