Itsellä myös sellainen kuva että hyvin sisäänajettu (120-180tkm) BMW 3.0D On ihan ok (sisäänajettu meinaa siis sitä että pakosarjan, tai moottorin on joku jo siihen vaihtanut). Bemarin vanhemmat ZF:n automaatit oli aivan susia, uudet menettelee, mutta eipä ole paljon positiivista kommenttia niistäkään keston suhteen tullut, ajomukavuus on 7-lovisessa kyllä todella hyvä. Itsellä oli ennen E320CDI:n päätymistä hakusessa BMW 530d/330d manuaalilootalla, W210 E300CDIA tai W210 E320CDIA. Katselin muitakin saman hintaluokan pirssejä, mutta kyllä tuo 320CDI tuntui eniten antavan tilaa, mukavuutta ja taloudellisuutta noilla tehoilla ja suht edullisella hankintahinnalla.
Epäilen että tuo om606 300 turbodiesel ja pre-facelift kori on hieman halvempi ylläpitää, myöskin tuo vanhempi laatikko on "mutu-tuntumalla" hieman varmempi.
320 CDI suora kutonen on kuitenkin käsittääkseni vain om606:n modernisoitu versio, jossa on hieman heikkoja kohtia, antureita on ja joskus ne hajoaa, ruiskusuuttimien kiinnitys on hieman alimitoitettu ja monesti enemmän ajetuissa on näiden kanssa ongelmia. Tehoa ja herkkyyttä tuosta sitten löytyy aika eri tavalla kuin 300TD:ssä (vaikka ei sekään mikään tuhnu ole) joten ainakin itse kykenen elämään tuon kanssa.
Uusi 5 lovinen sähkölaatikko on kyllä oikein kiva, siinäkin muutamaan kohtaan kannattaa kiinnittää huomiota. Konehuoneessa oleva ohjausboksi kannattaa katsastaa, ettei sinne ole päässyt öljyä. Vaihteenvalitsimen toimintaa kannattaa testailla koska monesti se on ensimmäisiä osia mitä hajoaa ja se on 700-1000eur ellei 'purku-putsaus-kasaus + testeri' auta > laatikon öljyt, suodattimet ja kyljessä oleva kaapeliliitin vaihtoon tiivisteineen niin pitäisi mennä iloisesti 100-200tkm (öljyt ja suodattimet kannattaa toki vaihtaa mielummin usein kuin liian harvoin)
Etuiskarien jousikuppien kuntoa kannattaa tarkistella niin tarkkaan kuin päivänvalossa taskulampulla 10cm päästä mikroskoopilla vaan voi

saattavat irrota ajossa (kaikissa W210:ssa)
Ikävä sähkövika noissa 2000> facelifteissä ainakin on se että pikkunäytöt mittaristossa sekoilee ihan miten sattuu "kaapelit" eli muoviliuskat joissa on joku kuparipinnoite, ovat irronneet liimauksista ja hapettuneet. Korjaantuu 150-200eur panoksella ammattilaisella. + Mersun sumuvalot näissäkin on, omassa ainakin pätkii miten sattuu, milloin toimii oikea tai vasen, milloin ei kumpikaan. Eipähän ainakaan ulkonäön vuoksi tule käytettyä vaan vasta kun on pakko

(Tosin nuo Xenon lähivalot on niin hyvät että en ole sumuvaloja käytelly, harvemmin edes pitkiä tarvitaan)
W210 korin perus ruosteet löytyy harvinaista kyllä, ovien yläreunoista. Takalokarista taaksepäin on pahimmat kohdat takaluukun saranat/iskarit, ikkunan ympärys ja tietty kaikki kohdat joita on kolhittu/naarmutettu. Vararengaskotelon ja CD-vaihtajan lokeron alta löytyvät vedenpoistotulpat on 99.9999% varmuudella tukossa ja nyrkin mentävät reijät niistä tulee vähintään, joten ne kannattaa tarkistaa, putsata, hitsata ja laittaa uudet tulpat, ja pitää ne puhtaana. Oma mielipiteeni on se että kannattaa käyttää ennen suolakelejä ruosteensuojauksen ammattilaisella ja pulittaa se euromäärä mitä putsaus, paikkaus, hitsaus ja suojaus maksaa. Jos siis aikoo autolla enemmän kuin 1-2v ajella.
Viisaammat saa jatkaa viisaammilla neuvoilla

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.