Asiantuntevaa M-B huoltoa Tanissa LPR:n kulmilla

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Asiantuntevaa M-B huoltoa Tanissa LPR:n kulmilla

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Elikäs olen kesälomareissuillani laittanut Muhku Junior:ini kuntoon Autohuolto T:mi Hannu Teitto:lla, joka sijaitsee Tanissa, osoitteessa Tanintie 87. Muhku Jr. on ainakin ollut tyytyväinen :D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Puhelinnumero Hannu Teitolle on 040-708 15 32. Vaikutti pätevältä kaverilta (veho-tausta) sekä hinnatkin on ilmeisen kohillaan. Vien sinne pirssin lohkolämmittimen asennukseen kohta puoliin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

karra kirjoitti:Puhelinnumero Hannu Teitolle on 040-708 15 32. Vaikutti pätevältä kaverilta (veho-tausta) sekä hinnatkin on ilmeisen kohillaan. Vien sinne pirssin lohkolämmittimen asennukseen kohta puoliin.
Way to go, Karra!

Kerropas Hanskille terveisiä :D
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Onko tuolla minkälaiset testauslaitteet, ku pitäis toi 230E säädättää? On joutokäynti pikkasen korkeella.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

jackie kirjoitti:Onko tuolla minkälaiset testauslaitteet, ku pitäis toi 230E säädättää? On joutokäynti pikkasen korkeella.
Tiedä häntä, mitä kaikkea löytyy nykyään, kun olen viimeksi käyttänyt Hanskin palveluita yli 1/2 vuotta sitten, mutta soitapa hänelle 040-708 15 32. Eiköhä se siit selvii :P
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Soitin. Ei sillä sen erikoisempia mittalaitteita oo, mut sytkät se nyt vois ainaski kattoo. 26:n Veho- vuoden kokemuksella tuo osannee korvakuulollakin kertoa jotain koneen tilasta. Viikolla kuusi ajattelin autoa siellä käyttää, joten kuulostellaan tilannetta sittemmin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tänää tul sit vietyy se mersu sinne Tanii. Saakii jäähä sinne kaheks viikoks ku miekii lähe työmatkalle, ja se uus omistajakaa ei viel kiireest sitä autoo tarvia.

Hannu myy kans renkaita. Pitäs vissii ostaa iha oikeet talvirenkaat ku noi saksan kitkat onkii aika liukkaat.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tapio R. kirjoitti:Kerropas Hanskille terveisiä :D
Terveiset meni.

Joo tänään hain pirssin, saikin olla siellä rauhassa kaksi ja puoli viikkoa. Kaikki öljyt vaihdettiin, yksi moottorin kumityyny sekä pa-suodatin. Lohkolämppärin ja sisäpistokkeen laiton yhteydessä vaihdettiin pakkasnesteet.

Hanski paikallisti vilkahtelevan polttimon merkkivalon syyksi yhden liian alhaisen tehon omaavan polttimon.

Ajoin kärryn katsastukseen, jossa se rekisteröitiin suoraan työkaverille - siis hänet ensimmäiseksi suomalaiseksi omistajaksi. Sieltä LPR:n Rengaspalveluun jossa odotti jo Bridgestone Noranzat, jotka pyyhkäistiin alle. Saatiin se ainainen ABSin rutinakin hieman hiljenemään :wink:

Vielä pitäisi asentaa soittopeli kärryyn, ja sittenhän ajopeli on valmis suomen rientoihin.

PS missäs päin maakuntaa Tapsa mökkeilet?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

karra kirjoitti:
Tapio R. kirjoitti:Kerropas Hanskille terveisiä :D
Terveiset meni.

Kiitos Karra ja käsitttääkseni sait rahoillesi palvelua :roll:

PS. missäs päin maakuntaa Tapsa mökkeilet?
Noh, jos vanhat merkit paikkaansa pittää, nii Hanhijärvel; siin Rantatien varrel taas ens kesän ollaan... tai kylil Snellmanikaul.. torin kulmil

Meinaan ens kesän viiä ainaskii Hanskil Ässän massaukseen, jos ei kukkaan osta Muhku Jr. pois ja päästäs 500 SEL/560 SEL:n makkuun ja ilman kattii...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tapio R. kirjoitti:
karra kirjoitti:
Tapio R. kirjoitti:Kerropas Hanskille terveisiä :D
Terveiset meni.

Kiitos Karra ja käsitttääkseni sait rahoillesi palvelua :roll:
Aivan, palvelua kyllä tuli, sekä tarpeellisia neuvoja. Hinta työlle oli sopiva :D .

OT:nä työkaverillani kun on Honda Accord NYT kakkosautona niin Hanskin seinällä komeili diplomi, joka siis veho-taustalla kertoo herran olevan myös valtuutettu Honda-ekspertti. Eli taisi Hanskista tulla työkaverini hovimonttööri siis :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kävin tänää heittämässä saksalaiskaunottaren Teitolle. Fortet koneeseen, ruiskun säätö (joutokäynti) sekä vaihteisto- ja peräöljyt. Torjantaina pitäis taas olla pirssi rivissä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti:Kävin tänää heittämässä saksalaiskaunottaren Teitolle. Fortet koneeseen, ruiskun säätö (joutokäynti) sekä vaihteisto- ja peräöljyt. Torjantaina pitäis taas olla pirssi rivissä.
Sain auton tänään takas kuten oli sovittu. Töille tuli hintaa 60 egee, joten eipä tuo paha ollu ja homma tosiaan hoitu sovitussa ajassa. Saas nähä mite tuo Forte- käsittely vaikuttaa koneen luonteeseen, ku en oo vielä käyny valtatiellä autoa koittamassa. Tuohan vienee hetken aikaa eli ajoa, ennen ku se aine kerkiää ruiskusuuttimet puhistaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
sheme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 11.03.2004 07:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja sheme »

jackie kirjoitti:
jackie kirjoitti:Kävin tänää heittämässä saksalaiskaunottaren Teitolle. Fortet koneeseen, ruiskun säätö (joutokäynti) sekä vaihteisto- ja peräöljyt. Torjantaina pitäis taas olla pirssi rivissä.
Sain auton tänään takas kuten oli sovittu. Töille tuli hintaa 60 egee, joten eipä tuo paha ollu ja homma tosiaan hoitu sovitussa ajassa. Saas nähä mite tuo Forte- käsittely vaikuttaa koneen luonteeseen, ku en oo vielä käyny valtatiellä autoa koittamassa. Tuohan vienee hetken aikaa eli ajoa, ennen ku se aine kerkiää ruiskusuuttimet puhistaa.
Hetkinen, miten sitä Fortea oikein käytät? Tai mitä Fortea käytät?

Jos öljynvaihdon yhteydessä olevaa litkua, niin sehän pitää valuttaa pois koneesta. Eli lisätään öljyn sekaan ja annetaan koneen käydä, oliko se nyt 45 min? Sitten pois ja uudet öljyt sisään.

Kyse kait eri aineesta, kun kerran ajelet litkut koneessa?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

sheme kirjoitti:
jackie kirjoitti:
jackie kirjoitti: Fortet koneeseen, ruiskun säätö (joutokäynti) sekä vaihteisto- ja peräöljyt.

Saas nähä mite tuo Forte- käsittely vaikuttaa koneen luonteeseen, ku en oo vielä käyny valtatiellä autoa koittamassa. Tuohan vienee hetken aikaa eli ajoa, ennen ku se aine kerkiää ruiskusuuttimet puhistaa.
Sheme: Hetkinen, miten sitä Fortea oikein käytät? Tai mitä Fortea käytät?
Hanski mainosti mullekin polttoaineen sekaan laitettava Fortea, on kuulemma auttanut muutamissa tapauksissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti:Hanski mainosti mullekin polttoaineen sekaan laitettava Fortea, on kuulemma auttanut muutamissa tapauksissa.
Just tuota. Puhistaa mujut suuttimista.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Olin tuossa pyhien alla Teittoon yhteydessä. Kertoili että on ollut hieman hiljaisempaa viime aikoina :shock: . Onkohan nämä kaakonkulman mersut nyt niin hyvin huollettu ja korjattu että pelaavat kuin enkelit...

Eli sinne päin yhteyksiä jos on huollolle/laitolle tarvis :D .

Välipäivinä taasen ainakin AD-korjaamolla oli kiirettä; kun oli ihmisillä vapaata niin jouti autotkin silloin remonttiin paremmin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti:Kävin tänää heittämässä saksalaiskaunottaren Teitolle. Fortet koneeseen, ruiskun säätö (joutokäynti) sekä vaihteisto- ja peräöljyt. Torjantaina pitäis taas olla pirssi rivissä.
Tulipa tässä mieleen kun peräremonttia teen (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 036#316036), ettei tämäkään mersumekaanikko osannut varoittaa perän väljyydestä. Tuommoinen iso remontti olisi kenties ollut ehkäistävissä, jos olisi ajoissa ymmärtänyt avata ja korjata perän.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin