Vakionopeussäädin
Vakionopeussäädin
Kävin ostamassa VDO tempostat säätimen orkkis tikulla KL:stä. Muuten näyttää hommeli selvältä, mutta mistä karvasta merssusta (300TD A -95) saapi nopestiedon pulsseina vai pitääkö pulssilähetin lisätä? Huhu kertoo että mittariston takaa kuulemma voisi saada, mutta mistä?
Re: Vakionopeussäädin
Moi, mikä oli KL:n hinta vehkeelle? Minuakin saattaisi kiinnostaa...Antti K kirjoitti:Kävin ostamassa VDO tempostat säätimen orkkis tikulla KL:stä. Muuten näyttää hommeli selvältä, mutta mistä karvasta merssusta (300TD A -95) saapi nopestiedon pulsseina vai pitääkö pulssilähetin lisätä? Huhu kertoo että mittariston takaa kuulemma voisi saada, mutta mistä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Onko sulla siinä ulkolämpömittari?
Mä laitoin keväällä kaverin avustuksella. Käytiin Vehon sähkäriltä kysymässä mistä piuhasta ja vastaus oli, että jos siinä on ulkolämpö niin se on se keltavihreä piuha. Niitä lähtee kaks piuhaa samasta liittimestä. Ei tullu otettua kuvaa, mutta muistaakseni siellä ei ollu muita keltavihreitä.
Mä laitoin keväällä kaverin avustuksella. Käytiin Vehon sähkäriltä kysymässä mistä piuhasta ja vastaus oli, että jos siinä on ulkolämpö niin se on se keltavihreä piuha. Niitä lähtee kaks piuhaa samasta liittimestä. Ei tullu otettua kuvaa, mutta muistaakseni siellä ei ollu muita keltavihreitä.
BMW E93 330dA caprio -08
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Mulla taas on onkelmia vdo:n vakionopeus säätimen kans, ei tahdo pelittää.
Kävin läpi kaikki pulssit, jarru poljin, kytkin poljin sekä viikseltä tulevat käskyt. servo moottorikin toimi, se joka on siellä käyttö yksikössä konehuoneen puolella, samoin mangeetti toimi. ainoastaan nopeusmittarilta tuleva pulssi oli semmoinen mitä en tarkistanut. (siinähän se tietysti on vika
) Nyt pieni kysymys viisaamille, onko joku korjauttanut sitä käyttö yksikköä tai peräti korjannut itse? Olis ihan kiva tietää, että onko siinä oikotietä onneen vai pitääkö peräti kävellä lakki kourassa vehoon ja tahtoa sedän vilkaseen laitetta....... 
Kävin läpi kaikki pulssit, jarru poljin, kytkin poljin sekä viikseltä tulevat käskyt. servo moottorikin toimi, se joka on siellä käyttö yksikössä konehuoneen puolella, samoin mangeetti toimi. ainoastaan nopeusmittarilta tuleva pulssi oli semmoinen mitä en tarkistanut. (siinähän se tietysti on vika


MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Perusteellista tietoa löytyy seuraavasta linkistä.joop79 kirjoitti:Mulla taas on onkelmia vdo:n vakionopeus säätimen kans, ei tahdo pelittää.
Nyt pieni kysymys viisaamille, onko joku korjauttanut sitä käyttö yksikköä tai peräti korjannut itse? Olis ihan kiva tietää, että onko siinä oikotietä onneen vai pitääkö peräti kävellä lakki kourassa vehoon ja tahtoa sedän vilkaseen laitetta.......
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=tempomat
MB 300TDT Sportline -94
Jälkiasennetuissa tarvikevaraosasäätimissä on usein sangen ikävä piirre: ne on toteutettu säätövaijereilla, joihin tuppaa aina jäämään vähän löysää. Kun haluttu nopeus on saavutettu ja nykäistään "tempomaatti" päälle, nopeus laskee kunnes vaijerin välys on kiristynyt ja ottaa vastaan. Siinä sitä vaijeria sitten kiristellään nykyttelemällä kilsa kerrallaan kireämmälle oikeaan haluttuun nopeuteen asti. Säätimelle asetettu tavoitenopeus vaeltelee myös huomattavasti enemmän kuin alkuperäisellä tankovetoisella säätimellä samasta välysongelmasta johtuen jopa +/- 10 km/h.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990