cdi ahtovuoto

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Onko näissä cdi:n vakio ahtoputkissa/liitoksissa jotain tiettyjä paikkoja mistä alkaa vuotamaan? Cuuleri vaihdettu ja uudet klemmarit ja silikooni putket on niin rajuja ettei niistä kyllä suhise ilmoja pihalle.

Tänään avasin kaikki putket/letku turbolta imusarjaan, enkä mitään löytänyt. Luulis nyt hiukan huohotusöljyä tulevan ilman mukana... :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko varmasti ahto(putkisto)vuoto ? Jos se onkin EGR venttiili joka vuotaa ? Öljyä kyllä pitäisi näkyä vuotokohdassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Juu pitää tarkistaa. Sen verran jos vielä kerron että uusi cuuleri on vaan laitettu vanhan tilalle ja liitokset omaan ahtoletkuun mutkien jälkeen. Ajaessa selvästi tulee suhinaa, mut kun paikallaan yrittää käkkäriä/jarrua vasten vedettää niin loppuu pito ennen kun suhina alkaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja veskola »

Entäs suhina pakopuolella ? tjms.

Tuliko suhina coolerin vaihdon jälkeen vai suhisiko jo ennen sitä ?

Pakopuolella on jopa enemmän painetta mitä ahtopuolella...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

ei alkanut cuulerin vaihdon yhteydessä... katoin myös pakosarjan ja pakoputken liitokset. Mututuntumalla se egr vois olla nyt syypää tähän... ruuvvataan huomenna lisää...
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

ei näkynyt egr:än ympärillä muuta ihmeellista kuin irtonainen alipaineletku... ehkä ääni hieman pieneni, vaikka en ymmärrä mihin se vaikuttaa... Kaikki muut paikat kuivia paitsi imusarjanläppien tangot, ovat märkiä öljystä. Olisiko nyt sitten niin että sieltä vuotaa...
Antti L
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 03.12.2011 14:41

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja Antti L »

Löytyikös vikaa suhinalle?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Irralinen ali paineletku jos oli avoin niin vuotta säätö piirin alipaineet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

CDI203 kirjoitti:Irralinen ali paineletku jos oli avoin niin vuotta säätö piirin alipaineet
voisitko hieman tarkentaa.

Sammumis ongelmat myös saapuivat tännepäin. Ohitustilanteessa ensiksi painoin kaasun puoleen väliin---> vaihto 5-4:selle, sitten tasaisesti kaasua lisää, viimehetkellä vaihtoi 4-3:selle ja sammu. Eikä *itullakaan käyntiin. puolen tunnin sahaamisen ja palaneen startin jälkeen tulille. Aamulla normaalisti käyntiin, 20km ajoa. Kiekko reenien jälkeen sahasin startin vaihto kuntoon ja soitin hinurin. Vikakoodi railpaineen ylityksestä. Tästä täällä jo on kirjoiteltukkin.

Vaihdoin startin, o-renkaita 4kpl (pumpun alapuolelle en kerinny kun on niin ahdasta), polttoainesuodattimen, yhden suuttimen (ohivuoto tuplat verrattuna muihin ja korjausarvo +4.9.

Lähti hienosti käyntiin. Sammumaan sain heti ekalla täyskaasu koitoksella edellämainitulla tavalla, mutta lähti viidennellä startilla käyntiin.

Nyt viis päivää ajettu normaalia ajoa eikä mitään ongelmia. Kylmä käynnistys eriomainen, täyskaasu kiihdytyksiä en ole tehnyt kun niin kaukana kotoa olen ollut.

Joku kirjoitti niistä rail tukkiin tulevista "paine iskuista" johtuen ilmasta?? Entä railpaineen säätöventtiili?

Positiivista on ,että ilmeisesti syötöt toteutuu... :lol: :lol:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Polttoaineen riittävyydestä on kyse.
Kaasupohjassa kulutus on niin suurta, ettei polttoaineen siirtokapasiteetti nyt riitä.
Joko jompikumpi pumppu on riittävästi käytössä kulunut, tai edelleen tulee jostain liitoksesta ilmaa tilalle, tai jokin/jotkut suuttimet vuotaa vieläkin liikaa paluupuolelle.
Jos polttoaineen paine/määrä ei pysy ohjelmoidussa haarukassa, edc-15 järjestelmä sammuttaa moottorin, kun siellä on vielä niin kuitenkin niin vähän antureita, ettei järjestelmä voi päätellä, mikä liian pienen paineen aiheuttaa.
Sen, paluupuolen virtauksenkin pitää pumppujen "toisella puolen" järjestelmää pystyä tuottamaan, mutta sinun autossasi on se max syöttömäärä jo niin lähellä sitä pumppujen teoreettista max tuottoa, ettei tarvita kummoista vaivaa, jotta kamelin selkä katkiaa.
Lohdutukseksi voisin sanoa, että kaikki "vakavasti" asiaan suhtautuneet on kyllä saaneet sen korjaantumaan.
Yllättävän kauanhan sulla on mennytkin, ennenkuin mitään ongelmaa on tullut, paaaaljon yleisempää on se, että vaiva tulee heti.
Sekin kuuluu "normisettiin" , että vaivat tulee sitten, kun ilmat alkaa kylmenemään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Unohtu vielä mainita että korkeapainepumppu vuotaa yhdestä päädystä ulospäin, pumpun alapuolimärkänä. Tiivistesarjan jo hommasin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

wallu82 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Irralinen ali paineletku jos oli avoin niin vuotta säätö piirin alipaineet
voisitko hieman tarkentaa.

Sammumis ongelmat myös saapuivat tännepäin. Ohitustilanteessa ensiksi painoin kaasun puoleen väliin---> vaihto 5-4:selle, sitten tasaisesti kaasua lisää, viimehetkellä vaihtoi 4-3:selle ja sammu. Eikä *itullakaan käyntiin. puolen tunnin sahaamisen ja palaneen startin jälkeen tulille. Aamulla normaalisti käyntiin, 20km ajoa. Kiekko reenien jälkeen sahasin startin vaihto kuntoon ja soitin hinurin. Vikakoodi railpaineen ylityksestä. Tästä täällä jo on kirjoiteltukkin.

Vaihdoin startin, o-renkaita 4kpl (pumpun alapuolelle en kerinny kun on niin ahdasta), polttoainesuodattimen, yhden suuttimen (ohivuoto tuplat verrattuna muihin ja korjausarvo +4.9.

Lähti hienosti käyntiin. Sammumaan sain heti ekalla täyskaasu koitoksella edellämainitulla tavalla, mutta lähti viidennellä startilla käyntiin.

Nyt viis päivää ajettu normaalia ajoa eikä mitään ongelmia. Kylmä käynnistys eriomainen, täyskaasu kiihdytyksiä en ole tehnyt kun niin kaukana kotoa olen ollut.

Joku kirjoitti niistä rail tukkiin tulevista "paine iskuista" johtuen ilmasta?? Entä railpaineen säätöventtiili?

Positiivista on ,että ilmeisesti syötöt toteutuu... :lol: :lol:
niin jos ali paine piirissä on vuoto "avoin letkunpää" sieltä karkka säätöön käytetty alipaine

4.9 korjausarvo rittää syyksi(on vedoss jo ihan ihan muuta)

jep joku ilmoitautuu ;)
ilma polttoaineen jokuossa näkyy usein paine iskuna

niin kauan kun on polttoaine/ilma vuotoja toiminta on mitä sattuu ja samuilee (herkiä näille ovat varsinkin jos on syöttöjä nosteltu )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Nyt viikonlopun aikana olen tota rotteloa polkenut, enkä ole sammumaan saanut. En tiedä onko vetoja niinkuin pitäisi, mutta toimii. Olisko järjestelmässä ollut vielä hiukan ilmaa suutin,suodatin,putki jumpasta...? Ajoa ei tullut kuin 10km remontin jälkeen kun se silloin sammu. No pumppuun kun vielä sen tiiviste sarjan vaihdan, niin luulis sitten jo mahdolliset ongelma kohdat olevan eliminoitu
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

wallu82 kirjoitti:Nyt viikonlopun aikana olen tota rotteloa polkenut, enkä ole sammumaan saanut. En tiedä onko vetoja niinkuin pitäisi, mutta toimii. Olisko järjestelmässä ollut vielä hiukan ilmaa suutin,suodatin,putki jumpasta...? Ajoa ei tullut kuin 10km remontin jälkeen kun se silloin sammu. No pumppuun kun vielä sen tiiviste sarjan vaihdan, niin luulis sitten jo mahdolliset ongelma kohdat olevan eliminoitu
Onkos sää ollut sama kuin onkelman ilammantuessa (jos on lämöisempää ilmaa sisään menossa rajoitta syöttöjä "sopivasti" sen verran) vaikutta myös ilma vuotoihin muuhun tiiviyteen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

cuulerin on vaihdettu eikä pitäisi tähän vuodenaikaan rajoittaa syöttöjä. Aika tässä nyt kertoo miten olen onnistunut.
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Nostetaan aihetta uudestaan kun nyt taas alkaa olemaan pitoa. Luulin jo päässeeni sammumisongelmista kun muutaman kuukauden on moitteettomasti toiminut, kunnes tänään taas sammui.
Vaihdoin kaikki muut o-renkaat sillon joulukuussa paitsi sen pumpun alapuolella olevan kun oli niin pahassa paikassa silloiseen aikatauluun. Vikakoodi tulee juurikin siitä rail-paineen ylityksestä. Onko mahdollista, että pumpun päädyistä voisi imeä ilmaa vai onko se nyt se ainoa o-rengas mikä falskaa...? Entä loppun ajettu pumppu...?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se railpaineen ylittymisvika viittaisi juuri ilmavaivoihin.
Ilma polttoaineen seassa aiheuttaa sen, ettei paineen säätö pysy kohdillansa, vaan alkaa vaeltelemaan.
Vikatilan raja on siellä yläpaineen puolella huomattavasti lähempänä, kuin liian pienelle paineelle, siksi aina tulee ensin vikatila liian suuresta paineesta - niin kummalliselta kun se äkkiä kuulostaakin.
Staari mielstäni vihjaileekin siihen suuntaa tämän vaivan yhteydessä.

Vaivan aiheuttaja voi olla pumppukin
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: cdi ahtovuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ilmakuplat/polttoaineen loppumine näkyy usein ylityneenä
Railipaineena(on mainittu myös tarkistus ohjeissa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin