Hullu idea: W110 coupé

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Hullu idea: W110 coupé

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Olenkohan vähän tärähtänyt, mutta tuli tällainen vanha hotrod-idea taas mieleen, nimittäin W110 coupé. Siihen tulisi C111:n kori ja W110:n keula. 8) Ns. laikkakupeitahan aiheesta on jo nähty ihan tarpeeksi, eivätkä ne ole kovin hienoja.

W111:han on periaatteessa sama auto kuin W110, mutta keula on pidempi. C111 on myös tavallaan sama auto kuin W111. Joten ei muuta kuin C111:stä etuaisat katki ja W110-osaa tilalle. Tulisi muuten komea, jos sen tekisi niin, ettei kukaan asiaa tuntematon muutosta huomaisi.

Heti huomenna ryhdyn hommiin, jos joku vastustaa niin heti käsi ylös! :wink: Idea tuli Raulin Mersu-bongauksista, siellä oli komea W110 hangessa. Missä muuten kuvattu?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

C111

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Nuita C111-raatojahan onneksi on joka kuusen alla mätänemässä. Eikös niitä tehty noin 3 kappaletta?
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

minkälainen mahtaisi nappisilmästä(w110) tulla jos saisi saman käsittelyn kuin makken "Pikku vihtori, eli takaovien heppaus, etuovien jatko, katon choppaus ja madallus ym... Nyt joku fotoshopperi asialle ja piirtää mallin :lol: .
Kauhavalla on muuten sopattu 111, mutta se on 4 ovinen. Siinä on takalasina suunnilleen 20cm*100cm plexi, joten arvaatte että C-pilaria on jouduttu käsittelemään jonkiverra.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: C111

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Melitos kirjoitti:Nuita C111-raatojahan onneksi on joka kuusen alla mätänemässä. Eikös niitä tehty noin 3 kappaletta?
Heh, tässä tapauksessa kyseessä on W111:n coupeversio. Tehtaan sisäinen koodikirjaimisto menee siis

A=4-paikkainen avoauto
C=coupe
S=farmari
W=neliovinen sedan
V=jatkettu neliovinen sedan (Lang-mallit).

Huom! Ylläoleva ei siis tarkoita mallisarjoja, vaan tyyppikoodeja. Käytössä ainakin W124:stä lähtien... tosin käytetään usein aina 60-luvun lopun malleissa asti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: C111

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Timo L. kirjoitti: Heh, tässä tapauksessa kyseessä on W111:n coupeversio.
Hö, menit paljastamaan. Joku oisi voinut vaikka mennä lankaan. :wink:
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

No ei ainakaan auringon pistosta voi epäillä.....

Vähän vastaavia projektejahan on tehty esim. kun 190 SL autoihin on
ympätty 300 SL lyhdyt. Nokkaahan ei ole aisoista katkaistu, vaan keulan pintapeltejä on taivuteltu ja katkottu paikoilleen.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Heikki H. kirjoitti:minkälainen mahtaisi nappisilmästä(w110) tulla jos saisi saman käsittelyn kuin makken "Pikku vihtori, eli takaovien heppaus, etuovien jatko, katon choppaus ja madallus ym... Nyt joku fotoshopperi asialle ja piirtää mallin :lol: .
Iiiiiggghhh... :? Onhan noista varoittavia esimerkkejä tuollaisista chopatuista ja sheivatuista ja sektioiduista Mersuistakin. Niin kuin se kullanvärinen madallettu ruotsalainen W111-sedan Edselin maskilla. Aivan kamala.

Ajatus tässä olikin tehdä auto juuri niinkuin se olisi tehtaalta tullut, jos se olisi siis tullut W110:n keulalla ja C111 (eli tosiaan W111 coupén, kuten tehtaan tuolloinen virallinen termi oli) korilla. :D Siis kaikki palikat juuri kuin pitääkin ilman mitään torinlaita-fiftarivirityksiä. Niin ja tosiaan ilman mitään ..tanan choppauksia ja turhia madalluksia.

Miltähän muuten näyttäisi W110 keula siinä oikeassa C111:ssa, eli siis tässä? :twisted:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Sanoikos joku että noita oli tehty 3, jos niin hyvä. Onni onnettomuudessa ettei oo tehty enempää. Meinaatko muka oikeesti tehdä tuommoisen projektin... eihän noita vääriäkään c111:sia ole liikaa, vai onko sulla.
Daaz kirjoitti:Iiiiiggghhh... Onhan noista varoittavia esimerkkejä tuollaisista chopatuista ja sheivatuista ja sektioiduista Mersuistakin. Niin kuin se kullanvärinen madallettu ruotsalainen W111-sedan Edselin maskilla. Aivan kamala.
Onko sulla linkkejä tai kuvia noista(ton edselin oon kyllä nähnykki ja oli v!"#n ruma) autoista? Aattelin että jos tulee vastaan joku ilmaisraato josta vois vaha laikkakonetta hyväksikäyttäen muotoilla sopivan :lol: .
Viimeksi muokannut Heikki H., Ti 24.08.2004 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So long and thanks for all the fish
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Kommentoidaan sitä Edsel-Mersua, sehän on ehkä hieman mauton, mutta todella näyttävästi toteuttu ja pidän sitä paitsi loistavana hotroddingina, niin myös mainiona customina!

Ja tuo sininen W110 on bongattu kaverin etupihalta. Hommattiin sille tuommoinen varaosiksi (entisöintiprojekti W110 200 viimeistelyä vaille), mutta eikai siitä vielä ensimmäistäkään osaa ole irrotettu. Niin paitsi vilkkuviikseä piti kokeilla C 112:een, muttei ollutkaan käypänen.

Lopuksi, olisin tälläistä projektihaavetta odottanut joltain toiselta henkilöltä, mutta mikäs siinä, auringonpistosta voisin kyllä epäillä. 8) Henk. koht. en vain pidä tuon W110:n keulasta verrattuna isompaan sisarukseensa. Hommiin vaan.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mulla on taas kävässy mielessä yhdistää w210:n keula 123 farmariin :shock: Ei ehkä olisi kovinkaan hullun näköinen, kun laittaisi siihen keulaan kaikenmaailman kromihimmelit mitä KL:stä saa, eli valojen ympärille ne kromirinkulat. Lokasuojan kaaret "jättäisi" kuitenkin 123:n omat, niin ei näyttäs sivusta päin hölmöltä...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Väkisinkin tulee mieleen, että onko siitä Pitskun "tee se itse" -mallin 111:sta tehty kaupat? :wink:

Ja parempi kun en ala näitä kustomeita edes suunnittelemaan. Jossain vaiheessa oli ajatusleikki Leyland Princessin nokan ja -59 Cadillacin perän yhdistämisestä. Siihen verrattuna nämä mersukustomit on kevyttä keikkaa. ;) Ja onneksi jo löytyy auto vaihdetulla nokalla, niin eipähän tarvitse sitä suunnitella. :twisted:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Heikki H. kirjoitti:Sanoikos joku että noita oli tehty 3, jos niin hyvä. Onni onnettomuudessa ettei oo tehty enempää. Meinaatko muka oikeesti tehdä tuommoisen projektin... eihän noita vääriäkään c111:sia ole liikaa, vai
No jos aloittaisi vaikka tästä? Vai tuleeko joku pussihousu sanomaan, että taas ovat perkeleet menneet pilaamaan alkuperäisessä asussaan olleen auton? :lol:
raul kirjoitti:Kommentoidaan sitä Edsel-Mersua, sehän on ehkä hieman mauton, mutta todella näyttävästi toteuttu ja pidän sitä paitsi loistavana hotroddingina, niin myös mainiona customina!
Mutta oliko pakko ottaa aihioksi W111? :wink: En muuten löytänyt kuvaa muuten kuin auton perästä, ja sekin osana isoa yleiskuvaa. Onko kenelläkään siis kuvia vuoden 2002 Pirkkahallista?
Lopuksi, olisin tälläistä projektihaavetta odottanut joltain toiselta henkilöltä, mutta mikäs siinä, auringonpistosta voisin kyllä epäillä. 8) Henk. koht. en vain pidä tuon W110:n keulasta verrattuna isompaan sisarukseensa. Hommiin vaan.
Ai että et olisi minusta uskonut? Kyllähän kuulun esimerkiksi FHRA Treen seutuun. :) Mitä W111 ja W110 -malleihin tulee, niin vanhana epikurolaisena olen aina pitänyt pyörälamppuista perusmallia ns. reteempänä.
jarski kirjoitti:Ei ehkä olisi kovinkaan hullun näköinen, kun laittaisi siihen keulaan kaikenmaailman kromihimmelit mitä KL:stä saa
Auringonpistos? :shock: :wink:
Saul kirjoitti:Väkisinkin tulee mieleen, että onko siitä Pitskun "tee se itse" -mallin 111:sta tehty kaupat?
No ei itse asiassa ole (en ole sitä siis ostanut), mutta auto oli kyllä kadonnut. Ehkä se sitten tosiaan meni kaupaksi hinnasta ja kunnosta huolimatta.
Ja parempi kun en ala näitä kustomeita edes suunnittelemaan. Jossain vaiheessa oli ajatusleikki Leyland Princessin nokan ja -59 Cadillacin perän yhdistämisestä.
No tuossa on jo todellista yrittäjähenkeä! Kaverit muuten yhdistivät Ford Transitin Ford Anglian perään, mutta se projekti on vielä leimaamatta.

Tulipas paljon hymiöitä...

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Joku kaveri muistaakseni Imatran suunnalta tarjosi W110:ä ja mukana olisi tullut kaksi-oviseksi muutettu W110. Ei vaan lähettäny koskaan kuvia niistä. Olis ollu kiinnostava nähdä sekin toteutus.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Daaz kirjoitti:No jos aloittaisi vaikka tästä? Vai tuleeko joku pussihousu sanomaan, että taas ovat perkeleet menneet pilaamaan alkuperäisessä asussaan olleen auton?
Aloita sitte siitä, niin jäämmä innolla odottelemaan millainen siitä sitte tulee. Onhan aina syytä olla hieman extremehenkeä mukana näissä hommissa. Pyöreälamppuiseen tuppinokkaan kyllästyneenä en näe kyllä mitään vikaa tossa alkuperäisessä noukassa.. :)
So long and thanks for all the fish
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Jäljelle jääneistä osistahan vois tehdä vielä 110:n 111:sen nokalla :lol: .
So long and thanks for all the fish
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Heikki H. kirjoitti:Jäljelle jääneistä osistahan vois tehdä vielä 110:n 111:sen nokalla :lol: .
Niin no miksei, mutta C111:n ja W111:n lokasuojathan eivät ole samanlaiset. Tulisi muutenkin aikamoinen Kemppi-spektaakkeli kun runkoaisoja lähdettäisiin siirtelemään autosta toiseen oikein urakalla.

Jos joku tosiaan on kyllästynyt W110-malliinsa, niin lahoituksia otetaan vastaan. :D

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Daaz kirjoitti:No jos aloittaisi vaikka tästä? Vai tuleeko joku pussihousu sanomaan, että taas ovat perkeleet menneet pilaamaan alkuperäisessä asussaan olleen auton? :lol:
No tuohan on jo kaukana alkuperäisestä asustaan :shock: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin