W 124 200 E kylmäkäynnistysongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mikkall
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 03.05.2004 15:46
Paikkakunta: kanta-häme

W 124 200 E kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja mikkall »

Joo,ontossa tullut tapeltua muutama aamu ja työpäivän jälkeen käynnistyksen kanssa.Auto on -89 200 E eli k-jetronic ruisku ja kylmänä tosi vaikea saada käymään .Yskii rykii yms. ei kärsi kaasua ollenkaan ,ja kun se lopulta käynnistyy niin täytyy pitää kierrokset 3-4000rpm pari minuuttia,sen jälkeen yleensä alkaa käydä normaalisti.Lämpimänä kone starttaa hienosti ,ei ongelmia. M-B 200 E :roll: osaisko kukaan sanoa mistä vika lähtis etsimään :?:
Avatar
Ziba K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 24.03.2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Katsopas

Viesti Kirjoittaja Ziba K »

tuo "M110 käynnistysongelma" -keskustelu, voipi osviittaa löytyä. Omassa oli pääsyynä väärä seos, mutta PA-suodatin ja tankin ilmaputki ovat otollisia tarkastuskohteita normaalien tulppien ja alipaineletkujen jälkeen.
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Re: W 124 200 E kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja enska »

mikkall kirjoitti:Joo,ontossa tullut tapeltua muutama aamu ja työpäivän jälkeen käynnistyksen kanssa.Auto on -89 200 E eli k-jetronic ruisku ja kylmänä tosi vaikea saada käymään .Yskii rykii yms. ei kärsi kaasua ollenkaan ,ja kun se lopulta käynnistyy niin täytyy pitää kierrokset 3-4000rpm pari minuuttia,sen jälkeen yleensä alkaa käydä normaalisti.Lämpimänä kone starttaa hienosti ,ei ongelmia. M-B 200 E :roll: osaisko kukaan sanoa mistä vika lähtis etsimään :?:
Autossa taitaa olla KE-jetronic. Tarkistus vakio kohteista tulpat, johdot, pyörijä ja hiilet jakajasta.

Mites on jääkö ABS valo palamaan?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
mikkall
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 03.05.2004 15:46
Paikkakunta: kanta-häme

Re: W 124 200 E kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja mikkall »

Autossa taitaa olla KE-jetronic. Tarkistus vakio kohteista tulpat, johdot, pyörijä ja hiilet jakajasta.

Mit es on jääkö ABS valo palamaan?[/quote]
Tulpat on vaihdettu ,johdot tarkastettu,pa suodatin vaihdettu,pyörijä ja jakajan kansi vaihdettu.Se ABS valo jää tosiaan joskus palamaan ,mutta ylijännitereleen sulake ainakin on ehjä.Lisäksi laturin hiilet+säädin on uusittu :(
Mercedes-Benz E200 CDI A Classic 1999
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Re: W 124 200 E kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja enska »

Tulpat on vaihdettu ,johdot tarkastettu,pa suodatin vaihdettu,pyörijä ja jakajan kansi vaihdettu.Se ABS valo jää tosiaan joskus palamaan ,mutta ylijännitereleen sulake ainakin on ehjä.Lisäksi laturin hiilet+säädin on uusittu
Onko tuo valon palaminen yhteydessä alhaisiin kierroksiin, eli ei lataa kunnolla tyhjäkäynnillä?? oletko mitannut mitä lataa?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Väärä sytytysennakko.
Olettaen, että em. hommat on tosiaan kunnossa.

Edit:
Alipainesäätimen kalvokin voi olla risa, jos siinä sellainen on.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Artte
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 28.05.2004 08:32

Sama ongelma

Viesti Kirjoittaja Artte »

Mulla oli sama ongelma,kaikki tsekattiin ja lopuksi ilmeni että KE-jetrinic boxi oli rikki.Siinä toimi vaan mekaaninen puoli joten se ei antanut käskyä kylmäkäynnistys suuttimille eikä myöskään kiihdyttäessä antanut terpeeksi evästä.On kuulemme harvinaista mutta sekin voi mennä rikki.Olisiko ylijännitesuoja mennyt ja sen jälkeen boxi.Jos jollain on samanlainen auto niin ois helppo kokeilla vaihtamalla se.Uusi maksaa n.1300€ mutta purkaamoilta voi löytyä.
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Mulla olis tuohon käytetty ECU-boxi, mutta kokeile nyt vielä ensiksi vaihtaa varmasti ehjä ylijännitesuoja.
Vastaa Viestiin