Kysymyksiä W202:sta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 15.07.2004 11:43
Kysymyksiä W202:sta
Olen hankkimassa W202 dieseliä, enkä ole aikaisemmin ko. vehjettä omistanut, ainoastaan koeajanut. Eli kysynkin onko jotain erityisiä heikkoja kohtia joita pitäisi syynätä näissä C-sarjalaisissa. (n.200tkm ajetuissa) Lisäksi onko vanhassa vara parempi eli C200D vaiko C200CDI pitäen mielessä ylläpitokulut ja varmat kilometrit?
Tervehdys!
W202:ssa kannattaa vältellä mallia C 220 Diesel, siis esikammiomoottoria (95 hv). Siinä on Lucaksen polttoainepumppu, jossa tietääkseni 16 kumitiivistettä käy ajanoloon vuotamaan. Tietty jos ongelma on jo fiksattu...
Mutta asiaa on käsitelty täällä useasti. Kokeile hakua, hakusanoina vaikkapa "lucas" ja "C 220".
W202:ssa kannattaa vältellä mallia C 220 Diesel, siis esikammiomoottoria (95 hv). Siinä on Lucaksen polttoainepumppu, jossa tietääkseni 16 kumitiivistettä käy ajanoloon vuotamaan. Tietty jos ongelma on jo fiksattu...
Mutta asiaa on käsitelty täällä useasti. Kokeile hakua, hakusanoina vaikkapa "lucas" ja "C 220".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vanhat C 200 D ovat suunnilleen W 124-201 200 D moottorilla.
Sehän on suht kestävä, ainakaan kovin kalliita osia ei usein tarvitse vaihtaa.
Tuo C 220 D - no, pumppu niissä joka vehkeessä alkaa vuotaa jossain vaiheessa, ja se on sitten jotain 500 ja 1300 euron väliltä kun korjataan.
Tänäänkin irrotin yhdestä pumpun ja postitin Kuopioon....
Sitä jos pelkää niin voipi ostaa CDI:n jossa ongelmia on jos jonniinlaisia; imusarjan läpät irtoilee, ilmamassamittareita särkyy, jakoputken painevahteja särkyy, suuttimen juuret vuotaa, katalysaattorit tukkeutuu ja ties jos mitä.
Ei tietenkään kaikkia vikoja joka autoon eikä varsinkaan yhtaikaa, mutta jos pitempään pitää niin remonttia riittää.
CDIhän on aivan eri peli kulkemaan, mutta siitähän tässä ei ollut kysymys.
Sehän on suht kestävä, ainakaan kovin kalliita osia ei usein tarvitse vaihtaa.
Tuo C 220 D - no, pumppu niissä joka vehkeessä alkaa vuotaa jossain vaiheessa, ja se on sitten jotain 500 ja 1300 euron väliltä kun korjataan.
Tänäänkin irrotin yhdestä pumpun ja postitin Kuopioon....
Sitä jos pelkää niin voipi ostaa CDI:n jossa ongelmia on jos jonniinlaisia; imusarjan läpät irtoilee, ilmamassamittareita särkyy, jakoputken painevahteja särkyy, suuttimen juuret vuotaa, katalysaattorit tukkeutuu ja ties jos mitä.
Ei tietenkään kaikkia vikoja joka autoon eikä varsinkaan yhtaikaa, mutta jos pitempään pitää niin remonttia riittää.
CDIhän on aivan eri peli kulkemaan, mutta siitähän tässä ei ollut kysymys.
wiimax.fi
Kaverin -97 mallisessa C220 diisselissä myyjäliikkeen piikkiin maalattiin takaluukun alareuna joka oli aika pahasti ruostunut. Siisti ei-cdi, ei entinen taksi, classic mallinen mursu, ainakin mitä itse koeajoin. Selittely liikkeessä piti sisällään jotain tyyppivian suuntaista noitten maalien kanssa, tarkemmin en tiiä. Itelläni en ole havainnut mitään maaliongelmia, vaikka on vanhempi auto. Auto ei ajossa ole ollut montaakaan kuukautta mutta kilsoja on tullut tuhansia eikä kaveri ole valitellut. Taivastellut vaan kuinka Oulun reissulla tankkia ei tarvinnut täyttää kuin silloin tällöin
. No, tyyppi siirtyi jostain -82 vuoden coupe mallisesta bensamersusta automaattilootalla tähän 202:een, joten ei kait se ihme ole jos litrojen vähyys panee ihmetyttämään...

............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
C180T (202 farkku) -96 Esprit
Tai sitten C250 turbodiesel, jossa vakiona 150hv + kaupan päälle vitoskoneen nätti käyntiääni, siihen ei cdi pysty! Suosittelen.dealer kirjoitti:CDIhän on aivan eri peli kulkemaan, mutta siitähän tässä ei ollut kysymys.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
CDI ilman muuta!
Itselläni on 99 200 CDI, nuhapumpulta kuulostaa, mutta etopeli. Menee vähällä, kulkee riittävästi ja webastolla pysyy lämmin. Olen ollut erittäin tyytyväinen, tosin E-malli haussa. Tarvii tilaa!!!
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Kylän taksimies vaihtoi C200cdi uuteen W203 dieseliin. Entinen oli 3 vuotta vanha ja ajettu 320000km. Kertoi olleen cdi:ssä paljon remonttia. Piti kuulemma vaihtaa 200000km hujakoilla takaiskarit farmariin. Siinä oli kuulemma ollut isommat remontit. Normaalit huollot oli teetättänyt 30000km välein. Siksi otti uuden C:n farkun uutena nyttenkin. Samalla itsekin uskalsin ottaa cdi farkun ja todellakin olen ollut tyytyväinen. Viikonloppunakin tuli ajettua hujautettua lähes 1000km. Kulutus on siellä jossain 6 l alapuolella. 
