Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet hommattu
Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet hommattu
Jostaki tullu kova into saaha leviät vanteet ja pyörät auton alle.
Tällä hetkellä on alla vanteena 18"x8" et25
Renkaat edes 225/40/18
Renkaat takana 235/40/18
Näillä pysyy rengas kaarien sisäpuolle.
Vanne koon oon aatellu tiputtaa 17"(ehkä jos sen saa paremmin sinne mahtumaan)
Eteen ois tarkotus jättä 8"vanne
Taake pitäs saada mahollisimman leviät pyörät/vanteet jokka ei raapisi. 255 rengas ja 10" vanne?.
ET luku kiinnostaas lähinnä että missä kohilla liikutaan että pysyttäis kaarien sisäpuolella.
kaaret on mankeloitu sen mitä ulos tulevat.
Autoo on jonki verran madallettu. tuossa kuva.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2792_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällä hetkellä on alla vanteena 18"x8" et25
Renkaat edes 225/40/18
Renkaat takana 235/40/18
Näillä pysyy rengas kaarien sisäpuolle.
Vanne koon oon aatellu tiputtaa 17"(ehkä jos sen saa paremmin sinne mahtumaan)
Eteen ois tarkotus jättä 8"vanne
Taake pitäs saada mahollisimman leviät pyörät/vanteet jokka ei raapisi. 255 rengas ja 10" vanne?.
ET luku kiinnostaas lähinnä että missä kohilla liikutaan että pysyttäis kaarien sisäpuolella.
kaaret on mankeloitu sen mitä ulos tulevat.
Autoo on jonki verran madallettu. tuossa kuva.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2792_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Tompa124, To 07.02.2013 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
Nosta ET jonnekin 35 - 40 niin menee vähän sisemmälle... 

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
Ottaa varmaan aika moni 40ET vanne iskariin jne...kiinni edessä eli 35ET - 38ET Max?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
nuotten nykysten pyörien et on 45. ja iskariin jää edes pieni rako. oon levittäny ne sitte adaptereilla.Messerschmitt kirjoitti:Ottaa varmaan aika moni 40ET vanne iskariin jne...kiinni edessä eli 35ET - 38ET Max?
Taitaa olla paras vaihtoehto mennä vanneliikkeeseen ja kokeella eri et:llä olevia vantehia. eteen vanteen mitat on tiedos mut taakse tarttis saaha levee kummi/vanne.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
Omassa muistaakseen on edessä 18" olikohan 9" leveet 215/40 18 ja takana 10" vai 9,5" 225/35 18 kaaresta napaan tais olla jotain 320mm. Hyvin mahtuu alla olemaan.
Niin ja molemmat tais olla ET30.
Paitsi hieman on "rullattu" kaaria.
Ei levennetty vaan ylimääräset leikattu pois.
Niin ja molemmat tais olla ET30.
Paitsi hieman on "rullattu" kaaria.
Ei levennetty vaan ylimääräset leikattu pois.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: To 08.03.2012 09:08
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
Messerschmitt kirjoitti:Ottaa varmaan aika moni 40ET vanne iskariin jne...kiinni edessä eli 35ET - 38ET Max?
Mulla pyörii edessä 8X18 vanne et43 kumina 225/40-18 ja takan sama vanne mutta 245/40-18 kumi. Edessä jää iskarin tolppaan matkaa 3mm ja takana jääkin sitten jo monta senttiä. Vanteissa on viellä sellainen uloke lyöntipainolle siellä sisä kehällä!
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
mulla oli 124 farmissa 265/35/18 et 32 9,5"levee takana ja edessä 235/40/18 8,5" leveellä vanteella... kaaret oli mankeloitu ja autoa radikaalisti madallettu.. täydellä kuormalla vähän rapsu kiinni..
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
omassa sportline coupessa on takana 255/35/18
vanne 18*8 et 35
ei oo rullattu eikä laikattu kaaria
ja vartoo hetki niin sergey kertoo miten leveet sinne mahtuu
vanne 18*8 et 35
ei oo rullattu eikä laikattu kaaria
ja vartoo hetki niin sergey kertoo miten leveet sinne mahtuu

W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
eiköhä ne oo jo saatu keväällä alle kun lumet suli
mutta 9x18et35 mahtui aikahyvin, eli pysyttiin ikäänkuin kaaren sisäpuolella ja tuo taitaa olla maksimi koko jonka voi laittaa ilman modausta, kuvassa tosin 255 rengas, se ei kauhean matalassa autossa sovi olemaan vaan tarvis sitte olla vaikka 235



Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
kiitos vinkeistä. Mutta täs kävi nii jotta auto ei oo liikkunu kokokesänä ja takakaariin teen 4cm lisää tilaa
nyt sinne ois tarkotus pistää 265-> rengasta.
mitäny löyttyyki sitte.
Vanteet on viäki hakuses. 17" oon ettiny

nyt sinne ois tarkotus pistää 265-> rengasta.
mitäny löyttyyki sitte.
Vanteet on viäki hakuses. 17" oon ettiny
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
Tompa124 kirjoitti:Jostaki tullu kova into saaha leviät vanteet ja pyörät auton alle.
Tällä hetkellä on alla vanteena 18"x8" et25
Renkaat edes 225/40/18
Renkaat takana 235/40/18
Näillä pysyy rengas kaarien sisäpuolle.
Vanne koon oon aatellu tiputtaa 17"(ehkä jos sen saa paremmin sinne mahtumaan)
Eteen ois tarkotus jättä 8"vanne
Taake pitäs saada mahollisimman leviät pyörät/vanteet jokka ei raapisi. 255 rengas ja 10" vanne?.
ET luku kiinnostaas lähinnä että missä kohilla liikutaan että pysyttäis kaarien sisäpuolella.
kaaret on mankeloitu sen mitä ulos tulevat.
Autoo on jonki verran madallettu. tuossa kuva.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2792_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassa alla 8x17ET28 Edessä 215/45 ja takana 235/40. alustana HR -40mm JA kaaret on rullaamattomat

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
Mun s124 on 8,5" x 18" ET35 vanteet ja renkaat 235/40-18 ni edessä vähä ottaa renkaat kaariin kiinni ku alkaa olee nii matala ku vakio iskareilla + jousilla(1kierros lyhennetty) vaa voi olla
310mm on kaaresta vanteen keskiöön. Seuraaviks renkais jos ostais 225/40-18 ni mahtuu varmaa jo pyörimää ilman raapimista. Kaarista on jo pokkaukset käännetty ylös ja hieman levitetty. Takan mahtuu renkaat pyörimää ilman raapimista ku siel on kaaresta vanteen keskiöön 350mm. Tasonsäädöstä on jousipallot rikki ni ne tarvii joskus jaksaa vaihtaa.

Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
itse olen nyt vahvasti sitä mieltä, että lankkuun pitää saada taakse 325/50 15 renkaat... ne on vain aavistuksen suuremmat halkaisijaltaan, mitä ne mun joskus kokeilemat 255/45 18" joten pitäis onnistua... leveyden takia joutuukin nyt sitten laittaa hieman vintturaan ne 1 koppaisen golfin kaaretTompa124 kirjoitti:kiitos vinkeistä. Mutta täs kävi nii jotta auto ei oo liikkunu kokokesänä ja takakaariin teen 4cm lisää tilaa![]()
nyt sinne ois tarkotus pistää 265-> rengasta.
mitäny löyttyyki sitte.
Vanteet on viäki hakuses. 17" oon ettiny

no, nuo 325/50 15" ei kyllä olisi kiinni kuin vartilla, mutta sitä mukaa yritetään kaaria muotoilla, että ne sinne mahtuu... (katulailliset renkaat toki, että voihan niillä joskus lenkin kylillä heittää, mutta ei nuo katusliksit oikein ajorenkaina mene, sulavat pirut alle niin nopeasti, jos niillä jotain matkaa alkaa ajamaan...)
edit: nuo 325/50 15" renkaat on siis tätä kokoluokkaa


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
ei tule kyllä mitään noiden 325/50 15" renkaiden asentamisesta w124 alle
liian suureksi jää halkaisija, kun tänään mittailin pajalla... joutuis leikkaamaan melkein jo takaovesta palan pois, että saa varmasti niin paljon tilaa, että ei jää naftiksi... pitää tyytyä "vain" 275/50 15" katuslikseihin, ne on vielä järjellisissä rajoissa halkaisijan suhteen...
eli 325/50 15" olis ollut 28" halkaisijaltaan, 255/45 18", mikä sopii juuri ja juuri on 27" ja tuo 275/50 15" on 25.8" (195/65 15" on 25") ja nykyiset 265/35 18" on 25.3"... oma ihanne rengas näyttävyyden/ajettavuuden puolesta (kadulla) eli 335/35 17" olis 26.2" halkaisijaltaan, mutta se ei taas ole paras mahdollinen vartille... ja on aika hintava

eli 325/50 15" olis ollut 28" halkaisijaltaan, 255/45 18", mikä sopii juuri ja juuri on 27" ja tuo 275/50 15" on 25.8" (195/65 15" on 25") ja nykyiset 265/35 18" on 25.3"... oma ihanne rengas näyttävyyden/ajettavuuden puolesta (kadulla) eli 335/35 17" olis 26.2" halkaisijaltaan, mutta se ei taas ole paras mahdollinen vartille... ja on aika hintava

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
napa on hyvinki samoolla linjoilla mitä oon ittekki hakenu. eli tuo 335/35/17 taakse ja eteen joku 235/45/17. Mut on tällä hetkellä unelmis ku ei saanu nuota nykysiä 20" myytyä.napa kirjoitti:oma ihanne rengas näyttävyyden/ajettavuuden puolesta (kadulla) eli 335/35 17" olis 26.2" halkaisijaltaan, mutta se ei taas ole paras mahdollinen vartille... ja on aika hintava
täytyy tyytyä vain 265 taakse ja eteen jokku pienemmät
Vartille mennä sliksiillä sitte. tuskin sinne katurenkailla on järkee mennä.
Kaarilevikkeet on viäki tekemättä. entiä sitte mistä kannattas tehdä. noilla etulokarien kaarilla se ei mahottomia leviä.
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
Täl hetkel ois mietteis laitaa seuraavat renkaat saada alle. vanteet on viä hakuses
Taakse 315/30/18"
Eteen 225/40/18"
Paljo helpompi on löytää 18" leveitä renkaita jos vertaa vaikka 17". hintaki on halveet.
Kai nuolla pitääs voiman jo välittyä sutimatta tiehen

Taakse 315/30/18"
Eteen 225/40/18"
Paljo helpompi on löytää 18" leveitä renkaita jos vertaa vaikka 17". hintaki on halveet.
Kai nuolla pitääs voiman jo välittyä sutimatta tiehen

Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
Onko leveydestä enää tietyn pisteen jälkeen hyötyä? Tosi levee rengas=pieni pintapaine, vai oonko iha vääräs? Vai levee rengas ja rengaspaineen puoleen kiloon niin on niinku tela sen jälkeen 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Kuinka leviät pyörät/vanteet saa W124 alle pyöriin?
entiä sitte. luulis sinne pitoa tulevan kiihyttäes ku paino siirtyy takapyörille. Sitteppä sen näkee.S202 kirjoitti:Onko leveydestä enää tietyn pisteen jälkeen hyötyä? Tosi levee rengas=pieni pintapaine, vai oonko iha vääräs? Vai levee rengas ja rengaspaineen puoleen kiloon niin on niinku tela sen jälkeen
jossei sitte muuta nii tuloopa leviämpää lakua tiehen

Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
Nyt löyty sopivat vanteet. Melkee parivuotta niitä pitiki ettiä
.

mallista ei tarkkaa tietoa ole mutta OZ merkit keski osasta löytyy. 3-osasiset ovat. Oisko nää hamann PG-1?
Tarkotus ois heittää takakehät etuvanteisiin ja hommata taakse tuuman leviämmät.
Tällä hetkellä 8"x18" ja 10"x18"
Ajatuksis ois 9.5" eteen ja 11" taakse.
eturenkaan et mietyttää että saako nuota kuinkaa sopimaan. ET25 ois laskennallisesti sellanen että se ei aivan ottasi vielä iskariin?
Sama juttu ois takanaki että mahollisimman sisälle pitäs saaha.
Renkaiksi tuloo eteen 235/40/18
taakse 315/30/18


mallista ei tarkkaa tietoa ole mutta OZ merkit keski osasta löytyy. 3-osasiset ovat. Oisko nää hamann PG-1?
Tarkotus ois heittää takakehät etuvanteisiin ja hommata taakse tuuman leviämmät.
Tällä hetkellä 8"x18" ja 10"x18"
Ajatuksis ois 9.5" eteen ja 11" taakse.
eturenkaan et mietyttää että saako nuota kuinkaa sopimaan. ET25 ois laskennallisesti sellanen että se ei aivan ottasi vielä iskariin?
Sama juttu ois takanaki että mahollisimman sisälle pitäs saaha.
Renkaiksi tuloo eteen 235/40/18
taakse 315/30/18
Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
Ei oo kyllä pg-1, niis lukee yhdes puolas "hamann motorsport"
Taitavat olla Oz Hamann Opera, melko harvinaiset vanteet. Mitenkä ajattelit vain saada nuo renkaat ikinä sopimaan?
Taitavat olla Oz Hamann Opera, melko harvinaiset vanteet. Mitenkä ajattelit vain saada nuo renkaat ikinä sopimaan?
Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
Taakse tehään tilaa niin paljonku on tarves.. Etupää vähä mietityttää.Petterii kirjoitti:Mitenkä ajattelit vain saada nuo renkaat ikinä sopimaan?
Pitääsköhä hommata suoraa E500 levikkeet eteen ja taakse ku niitä tua Ruottin puolella ois myytävänä..
Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
Aika helvetisti saat kyllä tilaa rupee tekemään, mallia 500 lokarit vähintään ja minkäännäköistä madallusta ei ees tarvii miettii varmaan 

Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
Mitkä et niissä nyt on?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
eikös tuolla jossain lukenut että koria levitetään rankalla kädellä ja voiman paskoo löytyy joten ei varmaan mitään väliä miltä se näyttää tai että mahtuuko ne (mahdutetaan) 

Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
Rullamitalla mitattuna voi pieniä heittoja ollaSergey kirjoitti:Mitkä et niissä nyt on?
Tällä hetkellä
8x18" ET 40-42
10"x18 ET30-32
teoreettise ET olis sitte
9,5x18 ET 20-22?
11x18 ET 16-20
sanokaa ihmees jos laskin väärin. Tämä ohjelma mulla oli apuna http://www.rimsntires.com/specs.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
ET laskin samasta kohtaa mistä toi ohjelmaki näyttää eli vanteen takareunan ja napakeskiön välinen mitta joka oli näis edes 15.5cm ja takana 17cm
Levitetään joo mutta kyllä täytys ees jollaki tapaa siisti toteutus saaha tehtyä.. Voimasta en tiä viä mitää mut näyttäs tollaset ainaki omaansilmään komialtaepk kirjoitti:eikös tuolla jossain lukenut että koria levitetään rankalla kädellä ja voiman paskoo löytyy joten ei varmaan mitään väliä miltä se näyttää tai että mahtuuko ne (mahdutetaan)

Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
Selitäppä miten tää sitte on mahollista ?EeKi kirjoitti:Aika helvetisti saat kyllä tilaa rupee tekemään, mallia 500 lokarit vähintään ja minkäännäköistä madallusta ei ees tarvii miettii varmaan


eturenkaista ei varmaa tietoo mut takana on juuriki sama mitä ittekki meinaan eli 315/30/18.
Ittellä samamoine toteutus mielessä mut renkaat pitää saada suoraan. kuitenki W124:seen mut eikö tua oo kaaris viä vähemmän tilaa?
Sitte mikähän tämän kehän malli on?. näkyy olla suorillaki lipoolla ja sitte sellasia mitkä on yhellä pykälällä.

Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
Tä, sä vertaat nyt ässän kaaria eemelin kaariin?
Kuten itekki sanoit, tuossa 126kopassa on miinuskämpperiäkin ja näyttäis kaariinkin koskettu.
Sitä vaan kun itellä oli kokeilussa 17x10,5 ja oli kylläkin pienellä eeteellä. Mutta kuitenkin ei mitään mahdollisuuksia saada fiksun näköiseksi ilman että olis levittäny kaaria 3-4cm, tai jopa viis senttiä.
Mä en nyt jaksa laskea mutta voisin väittää että aikamoiset erot on 225/35-17 verrattuna 315/30-18.
Nopeella googletuksella vakio 124 viissatkuissa jotkut laittanu 275/35-R18 taakse että pyörii ainakin varmuudella nätisti.
Mielenkiinnolla mä vaan tätä seuraan, joko oot päässy mittailemaan ja kehiä tilaamaan?
Mietin vaan sitä ettei ny ihan pikku levityksellä noilla spekseillä olevat rengastukset tuu varmaa pyörimään.
Kuten itekki sanoit, tuossa 126kopassa on miinuskämpperiäkin ja näyttäis kaariinkin koskettu.
Sitä vaan kun itellä oli kokeilussa 17x10,5 ja oli kylläkin pienellä eeteellä. Mutta kuitenkin ei mitään mahdollisuuksia saada fiksun näköiseksi ilman että olis levittäny kaaria 3-4cm, tai jopa viis senttiä.
Mä en nyt jaksa laskea mutta voisin väittää että aikamoiset erot on 225/35-17 verrattuna 315/30-18.
Nopeella googletuksella vakio 124 viissatkuissa jotkut laittanu 275/35-R18 taakse että pyörii ainakin varmuudella nätisti.
Mielenkiinnolla mä vaan tätä seuraan, joko oot päässy mittailemaan ja kehiä tilaamaan?
Mietin vaan sitä ettei ny ihan pikku levityksellä noilla spekseillä olevat rengastukset tuu varmaa pyörimään.

Re: Kuinka leviät pyörät saa W124 alle pyöriin? Vanteet homm
Joo näin tein sen myöki huomasin että kaaret on muokattu. Mutta ei mitenkää radikaalia muutoksia oo tehty. Pyöräkoteloosta en sitte tiä.EeKi kirjoitti:Tä, sä vertaat nyt ässän kaaria eemelin kaariin?
Kuten itekki sanoit, tuossa 126kopassa on miinuskämpperiäkin ja näyttäis kaariinkin koskettu.
kyllä niis eroa on korkeudes melkee 6cm tai oikeestaa viäki enemmän jos ne 10.5" vanteelle laittaa. Mikä ET sulla oli nuos 10,5"?EeKi kirjoitti: Sitä vaan kun itellä oli kokeilussa 17x10,5 ja oli kylläkin pienellä eeteellä. Mutta kuitenkin ei mitään mahdollisuuksia saada fiksun näköiseksi ilman että olis levittäny kaaria 3-4cm, tai jopa viis senttiä.
Mä en nyt jaksa laskea mutta voisin väittää että aikamoiset erot on 225/35-17 verrattuna 315/30-18.
315/30/18 on nuotten renkaitten kans saman korkuiset.. leveyttä toki on enemmänEeKi kirjoitti: Nopeella googletuksella vakio 124 viissatkuissa jotkut laittanu 275/35-R18 taakse että pyörii ainakin varmuudella nätisti.

Teorias nuotten pitääs sitte pyöriä alla jos tekee etukaaren mukaisen levityksen. tai vähä leviämmän

Ku ei tuo takakaari ny nii mahottoman pullea ole vakiona nuos viissatkuis.
Hyvä että herättää keskustelua. Vanne asioos tarttis kyl apua että mistä sais Kerralla oikeen malliset kehät?. vai onko nuota montaaki eri mallia?. Tuommoset pitä löytää mitä tua ylempänä on.EeKi kirjoitti:Mielenkiinnolla mä vaan tätä seuraan, joko oot päässy mittailemaan ja kehiä tilaamaan?
Mietin vaan sitä ettei ny ihan pikku levityksellä noilla spekseillä olevat rengastukset tuu varmaa pyörimään.
Tai voin ostaa myös käytetyt jos löytyy 3,5"-4" 40 reiällä
Etuset kuitenki tuloo 9,5" ET20-21 renkaista en oo viä varma. viissatkun lokasuojat tuloo etehen nii ne antaa vähä lisää tilaa. Oli nuo vanhat sen verta läpimädät..
Periaattes tuon 315 renkaan pitäs mennä 10,5"vanteelle ja meneeki. jos nuosta tekee 10.5" nii ET ois 25
edelliset 8,5x20" vanteilla oli 265/30/20. niille rengas näytti istuvan hyvin päälle.
rengas/vanne erotus näis on molemmis sama.