602 TURBO PAINEET
602 TURBO PAINEET
Paljon muut ovat ottaneet paineita tuosta myllystä? onko vakio kansipahvilla? intercooleria?
Re: 602 TURBO PAINEET
itselläni oli 2bar. ja välillä vissiin aika paljon ylikin. huomasin paineen vasta sitten kun ahtomittarista ampui letkun irti
kun ensikerran kasasin 602 motorin isommalla ahtimella niin se tekin jotin 1,5bar ja en siis laittanut hukkista toimimaan....
ajelin aikani ja huomasin tosiaan paineet vasta sitten kun alkoi letkuja irtoilla
sen jälkeen laskin 2bar.
toisilla ei kestä mennä lähelle kahta baaria että pahvi antautuu mutta tuo kansi mikä nyt lojuu moottori rikon vuoksi lattialla jouten on vain viitisen vuotta vanha. ilmeisesti suoruus vaikuttaa aika paljon. eikä oltu liimattu millään konstilla, siksi ihmettelen suuresti sen kestoa
mutta en kylä suosittele kun jotain ihan max 1,7-1,8 tai jos oikaisutat kannen ja lohkon ja liimaat pahvin niin sitten on "turvallinen" raja se 2

kun ensikerran kasasin 602 motorin isommalla ahtimella niin se tekin jotin 1,5bar ja en siis laittanut hukkista toimimaan....
ajelin aikani ja huomasin tosiaan paineet vasta sitten kun alkoi letkuja irtoilla

toisilla ei kestä mennä lähelle kahta baaria että pahvi antautuu mutta tuo kansi mikä nyt lojuu moottori rikon vuoksi lattialla jouten on vain viitisen vuotta vanha. ilmeisesti suoruus vaikuttaa aika paljon. eikä oltu liimattu millään konstilla, siksi ihmettelen suuresti sen kestoa

mutta en kylä suosittele kun jotain ihan max 1,7-1,8 tai jos oikaisutat kannen ja lohkon ja liimaat pahvin niin sitten on "turvallinen" raja se 2
w201 om605
Re: 602 TURBO PAINEET
Turha on ihmetellä sitä suurinta mahdollista painetta moottorille, se kun riippuu millä ahtimella se tehdään ja toimiiko välijäähdytin riittävvän hyvin.
2 Bar originaalilla ahtimella ja pakopaine on 6 Bar
Kestää kestää mutta ei kulje mihinkään.
2 Bar originaalilla ahtimella ja pakopaine on 6 Bar

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 602 TURBO PAINEET
riippuu tosiaan vähän vaikka ja mistä että mikä kestää ja miten kauan ja onko pahvi "tartuksissa" vai äskettäin laitettu jonku liukasteen kans kasaan jne. itellä kesti 2.7bar hetkellistä ja pudotin jonnekkin 2.3-2.4bar tienoille ja kesti niin kauan kuin menin ajoituksiin koskemaan niin sillon kajahti. olen sitä mieltä että 2bar on riskirajoilla mutta st käytössä ajelisin siis 1.99bar ja jumppaisin sitte uuden pahvin kun raja tulee selville 

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: 602 TURBO PAINEET
1.8 kesti mukavasti mutta 2 bariakin kävi joskus kokeilu mieles
no se oli varmaan vanha ja tartuksis oleva pahvi...mutta alle 2 paarin pysyy kasassa varmasti 


Re: 602 TURBO PAINEET
2.4 baaria oon ite syöttäny vakiopahvilla ja suht uudella kannella. Kannet ei muuten aina ole edes tehtaalta lähtiessä suoria. Tuossa omassa kannessa oli hirveä patti siinä ketjukopan lähellä. Tiiviste ei antautunut kokonaan tuolla 2.4 baarilla mutta öljyä se vuoti ulospäin. Sen takia sen sitten lopulta vaihdoin ja laitoin kuparin kanssa kasaan. Laita sen verran iso ahdin ettei tarvii pitää mahottomia paineita. 40 holsetilla ei ainakaan tarvihe välttämättä sitä kahen baarin rajaa rikkoa ja silti on helposti yli 300 hevosta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 602 TURBO PAINEET
No tällä hetkellä on vakio turbo ja tietääkseni vakio kannentiiviste ja ahtoja on 1.5 ja aikeina on nyt asentaa intercooler! eli oisko fiksumpi laittaa isompaa turboa hetimiten
Re: 602 TURBO PAINEET
Vakioahtimella olisi fiksuinta palauttaa ne vakioahdot ja laittaa se cooleri. Suuremman ahtimen (eli tehon) tarvi riippuu sinusta itsestä, mielipidettä minulle ei siihen ole 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 602 TURBO PAINEET
noniin kysytääs täältä. Miten tommonen hx40 superi herää 2.5l dieselissä. Pakopesä näytti olevan koko 12.
Tommonen olis vähä käytettynä tiedos, vai hommaisko suosista hx35.
Ny aluksi tulis tohon 602 kylkeen ja kun räjähdys koittaa niin 605:seen se.
Tommonen olis vähä käytettynä tiedos, vai hommaisko suosista hx35.
Ny aluksi tulis tohon 602 kylkeen ja kun räjähdys koittaa niin 605:seen se.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 602 TURBO PAINEET
en tiedä, eikä ole kokemuksia tosta kyseisestä ahtimsta 12 pakopesällä. mutta kokemusta löytyy (uudesta) hx 40 billetti iimusiivellisestä ja OM602:sta. toimii just niinku olettaiskin ton kokesen ahtimen toimivan noin pienessä koneessa. herää kohtuu myöhään, noin 3000rpm alkaa vetään, mutta veto ei lakkaa alkuunkaan enneku pumppu lakkaa rajottamasta syöttjöjä. automaatin kanssa toimii kohtuullisesti. heräilee siinä 2500rpm, mutta todellinen veto alkaa vasta 3000rpm. ja kun on automaatti, niin vetää niin kauan, kun on kaasu pohjassa. manuaalin kanssa toiminta vähän heikompaa johtuen kohtuu pitkistä turbonviiveistä. kyllä silläkin ajelee, mutta vaihteen vaihdon jälkeen menee aina aikaa, kunnes taas alka vetään kunnolla.TUUTTERO kirjoitti:noniin kysytääs täältä. Miten tommonen hx40 superi herää 2.5l dieselissä. Pakopesä näytti olevan koko 12.
Tommonen olis vähä käytettynä tiedos, vai hommaisko suosista hx35.
Ny aluksi tulis tohon 602 kylkeen ja kun räjähdys koittaa niin 605:seen se.
jos nyt olisin rakentamassa autoa OM602:lla koneella, niin ehkä valitsisisn sen hx35:sen. se nelikymppinen on pikkasen liian iso ahdin tommoseen kaks ja puol litraseen. toisaalta sillä saa ehkä sitä huipputehoo jonkun verran enemmän.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E