w211automaatti vaihteisto
w211automaatti vaihteisto
Täällä on vähän joka lähtöön laatikko ongelmia mutta ei samaa mitä minulla on. Elikkä auto on 220 cdi vm.05 aj.342th. ja laatikko oireilee siten että vaihtaa venyttäen (välillä) ja kun laittaa kaasun pohjaa niin tuntuis vaihtavan suht normaalisti mutta pinta kaasulla oireilee. Vaihdoin jo johdin levyn sekä turbiinin solennoidiventtiilin sekä venttiilikoneistoon tuli uudet alumiini holkit joku (korjaus sarja) epäiltiin että paineet vuotaisi sieltä ohi mutta ei auttanut ja venytystä on edelleen joka vaihteella. Testeri näyttää että kaikki olisi kunnossa ja luistoa ei ole. Nyt alkaa pikku hiljaa usko meitiltä loppua että löytyiskö täältä viisaampaa kaveria joka noita laatikoita korjailee??
Re: w211automaatti vaihteisto
Pane yv:tä nimimerkki cdi203 hänhän on korjaillut noita 7g laatikkoja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211automaatti vaihteisto
Venyttää vaihtoa millä lailla, ikään kuin tyhjää ennen seuraavan vaihteen kytkeytymistä, kierrokset nousee, vai miten venyttäJARTSA67 kirjoitti:Täällä on vähän joka lähtöön laatikko ongelmia mutta ei samaa mitä minulla on. Elikkä auto on 220 cdi vm.05 aj.342th. ja laatikko oireilee siten että vaihtaa venyttäen (välillä) ja kun laittaa kaasun pohjaa niin tuntuis vaihtavan suht normaalisti mutta pinta kaasulla oireilee. Vaihdoin jo johdin levyn sekä turbiinin solennoidiventtiilin sekä venttiilikoneistoon tuli uudet alumiini holkit joku (korjaus sarja) epäiltiin että paineet vuotaisi sieltä ohi mutta ei auttanut ja venytystä on edelleen joka vaihteella. Testeri näyttää että kaikki olisi kunnossa ja luistoa ei ole. Nyt alkaa pikku hiljaa usko meitiltä loppua että löytyiskö täältä viisaampaa kaveria joka noita laatikoita korjailee??
toden näköinen syy on että paineet sekoilee siellä
Teitkö ventili koneistolle muuta kuin ne holkit(mikä sekin on hyvä alku)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211automaatti vaihteisto
En tehnyt paitsi sen turbiinin solennoidin ja ei nouse kierrokset vaan vaihtaa venyttäen/luistaen ja tuntuu kuin vaihde menisi puoliksi päälle lopuksi tavallaan potkaisee kun pykälä on kunnolla päällä. Öljyä ei värjää että en uskois pakkojen luistavan se ei vaan kytke vaihdetta kerralla päälle ihan kun paineet vuotais jostain ohi.
Re: w211automaatti vaihteisto
Oiskohan pieni kynsi kulunut overlap venttiilien "yläkuolokohtaan"... Pidättelee venttiiliä, kunnes vapautuu?
Auki ja kurkata sisälle sen sisälle paljastaisi, mutta ennen sitä voisi kokeilla lisäaineita, jotka rauhottavat venttiilien jumppamista.
Esim. hyväksi todettu Resurs 70ml, josta on omakohtaisesti hyviä kokemuksia ja vastaavat muut tuotteet: RVS ohjeen mukaan tai X1-R...
Sen jälkeen sekalaista ajoa noin 800km ja arvioit tilanteen uudelleen.
Tietysti *:lla oikein tehty adaptointi saattaa tehdä ihmeitä
Auki ja kurkata sisälle sen sisälle paljastaisi, mutta ennen sitä voisi kokeilla lisäaineita, jotka rauhottavat venttiilien jumppamista.
Esim. hyväksi todettu Resurs 70ml, josta on omakohtaisesti hyviä kokemuksia ja vastaavat muut tuotteet: RVS ohjeen mukaan tai X1-R...
Sen jälkeen sekalaista ajoa noin 800km ja arvioit tilanteen uudelleen.
Tietysti *:lla oikein tehty adaptointi saattaa tehdä ihmeitä

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w211automaatti vaihteisto
overlap ventiileihin tuli juuri ne uudet holkit jotka olivat parannellut versiot ei auttanut.
Re: w211automaatti vaihteisto
Eikös tuossa vuosimallissa pitäisi olla vielä 5-vaihteinen laatikko...?
Ajeletko yleensä W vai S -vaihdekaaviolla? Kummalla valinnalla se venytys tuntuu vai tuntuuko molemmilla. Tietynlainen venytys kevyellä kaasulla on 5-vaihteisessa ihan normaalia.
Ajeletko yleensä W vai S -vaihdekaaviolla? Kummalla valinnalla se venytys tuntuu vai tuntuuko molemmilla. Tietynlainen venytys kevyellä kaasulla on 5-vaihteisessa ihan normaalia.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211automaatti vaihteisto
Jep oletetavasti 722.699 (tosin jutussa misään mainittu mutta ainakin oireista päätelen)Division kirjoitti:Eikös tuossa vuosimallissa pitäisi olla vielä 5-vaihteinen laatikko...?
Ajeletko yleensä W vai S -vaihdekaaviolla? Kummalla valinnalla se venytys tuntuu vai tuntuuko molemmilla. Tietynlainen venytys kevyellä kaasulla on 5-vaihteisessa ihan normaalia.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211automaatti vaihteisto
Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.
Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.
Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä
Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.
Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: w211automaatti vaihteisto
Jep! unohtui toi laatikon tyyppi eli 722699 ja s asennolla ajeltu koko ajan. Pitää kokeilla tuota viimeistä vinkkiä..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211automaatti vaihteisto
Jos ei mitään osia/öljyä vaihtunut samalla niin... ValitetavastiNoname kirjoitti:Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.
Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.
Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä
7/10autosta pallautuu pikkuhiljaa ennallen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211automaatti vaihteisto
Joo se holkki auttaa vaan modulointipaineen ohivuotoon.JARTSA67 kirjoitti:overlap ventiileihin tuli juuri ne uudet holkit jotka olivat parannellut versiot ei auttanut.
Se kynsi muodostuu siihen venttiiliin, joka on sen holkki paketin takana siellä syvemmällä. Ja vielä sen luistin paksummassa päässä (tuntee pikkusormella, jos mahtuu... muuten puhdistettu HY ja katsoa suurennuslasilla).
Se on niitä herkimpiä "jumppauspaikkoja" siinä HY:ssä, koska sen luistin liikkeen tekee todella pieni paine-ero (eli ei suurta voimaa). ja tuloksena on juuri vaihteen vaihdon ylimenon ongelmat. Suurella kaasulla kun painaa menemään. niin Overlapilla on myös suuri kytkentäpaine, jolloin se "muljahtaa" suuremmalla voimalla toiseen asentoon. Pienellä kaasupolkimella paineet on pieniä (ja samalla myös ohivuodot) ja jumppaamine on todennäköisempää.
Monet muut venttiilit toimivat suuremmilla paineilla, jollon niiden jumppaaminen ei ole niin herkkää "kynnen" kokoon verrattuna.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211automaatti vaihteisto
Tähän on ratkisu tulossajvk210cdi kirjoitti:Joo se holkki auttaa vaan modulointipaineen ohivuotoon.JARTSA67 kirjoitti:overlap ventiileihin tuli juuri ne uudet holkit jotka olivat parannellut versiot ei auttanut.
Se kynsi muodostuu siihen venttiiliin, joka on sen holkki paketin takana siellä syvemmällä. Ja vielä sen luistin paksummassa päässä (tuntee pikkusormella, jos mahtuu... muuten puhdistettu HY ja katsoa suurennuslasilla).
Se on niitä herkimpiä "jumppauspaikkoja" siinä HY:ssä, koska sen luistin liikkeen tekee todella pieni paine-ero (eli ei suurta voimaa). ja tuloksena on juuri vaihteen vaihdon ylimenon ongelmat. Suurella kaasulla kun painaa menemään. niin Overlapilla on myös suuri kytkentäpaine, jolloin se "muljahtaa" suuremmalla voimalla toiseen asentoon. Pienellä kaasupolkimella paineet on pieniä (ja samalla myös ohivuodot) ja jumppaamine on todennäköisempää.
Monet muut venttiilit toimivat suuremmilla paineilla, jollon niiden jumppaaminen ei ole niin herkkää "kynnen" kokoon verrattuna.

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211automaatti vaihteisto
tulossa ollaanCDI203 kirjoitti:Tähän on ratkisu tulossajvk210cdi kirjoitti:Joo se holkki auttaa vaan modulointipaineen ohivuotoon.JARTSA67 kirjoitti:overlap ventiileihin tuli juuri ne uudet holkit jotka olivat parannellut versiot ei auttanut.
Se kynsi muodostuu siihen venttiiliin, joka on sen holkki paketin takana siellä syvemmällä. Ja vielä sen luistin paksummassa päässä (tuntee pikkusormella, jos mahtuu... muuten puhdistettu HY ja katsoa suurennuslasilla).
Se on niitä herkimpiä "jumppauspaikkoja" siinä HY:ssä, koska sen luistin liikkeen tekee todella pieni paine-ero (eli ei suurta voimaa). ja tuloksena on juuri vaihteen vaihdon ylimenon ongelmat. Suurella kaasulla kun painaa menemään. niin Overlapilla on myös suuri kytkentäpaine, jolloin se "muljahtaa" suuremmalla voimalla toiseen asentoon. Pienellä kaasupolkimella paineet on pieniä (ja samalla myös ohivuodot) ja jumppaamine on todennäköisempää.
Monet muut venttiilit toimivat suuremmilla paineilla, jollon niiden jumppaaminen ei ole niin herkkää "kynnen" kokoon verrattuna.(ensi viikolla jos ehtii koeilemaan johonkin)

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w211automaatti vaihteisto
Itselläni poistui aikoinaan 722.699 -laatikon hölmöilyt lastuttamalla ja opettamalla sitten laatikko uudelleen. Ei sitä tuntunut vaivaavan mikään muu kuin väännön puute.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: w211automaatti vaihteisto

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211automaatti vaihteisto
Jos laatiko luistaa niin siitä tulee kyllä vikatila/vika koodi jo melko pienestä luistostaJARTSA67 kirjoitti:Ihmetyttää miksi testeri ei huomaa luistoa näyttää et kaikki ok.
(paitsi jos sen pitääkin luistaa ohjauksen mielestä niin silloin ei vika tilaa tule kaikki on systeemin mielestä ok)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211automaatti vaihteisto
CDI203 kirjoitti:Jos ei mitään osia/öljyä vaihtunut samalla niin... ValitetavastiNoname kirjoitti:Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.
Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;
,
Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.
Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä
7/10autosta pallautuu pikkuhiljaa ennallen
moi vaan
mistähän tuo palautuminen suurimmalta osalta johtuu, minulla on samanlaisia kokemuksia , että vaikka on muistit nollattu ja opetukset tehty niin tuntuu noin 1-2 tuhannen jälkeen olevan samat oireet. autolla ajettu noin 117th. nollauksen jälkeen toimii todella nätisti?
tjmj
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211automaatti vaihteisto
Palautuminen johtuu kulumasta(todelisesta "opimsesta" säätymisestätjmj kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Jos ei mitään osia/öljyä vaihtunut samalla niin... ValitetavastiNoname kirjoitti:Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.
Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;
,
Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.
Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä
7/10autosta pallautuu pikkuhiljaa ennallen
moi vaan
mistähän tuo palautuminen suurimmalta osalta johtuu, minulla on samanlaisia kokemuksia , että vaikka on muistit nollattu ja opetukset tehty niin tuntuu noin 1-2 tuhannen jälkeen olevan samat oireet. autolla ajettu noin 117th. nollauksen jälkeen toimii todella nätisti?
tjmj
mikä on niitä kulumisa varten) "toden näköinen syy"
ventiili koneistossa sisäistä vuotoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211automaatti vaihteisto
Oliskohan noita venttiili koneistoja jossakin tarvikkeena myynnissä??
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211automaatti vaihteisto
Ei taida tarvikevalmistajilla ollaJARTSA67 kirjoitti:Oliskohan noita venttiili koneistoja jossakin tarvikkeena myynnissä??
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211automaatti vaihteisto
Moro
Onko tämä vika saatu jo korjattua, mulla samat oireet on kun kumilanka pintakaasulla mutta täysi kiihdytyksessä toimii suht normaalisti.
Ei mene vikatilaan, eikä mitään vikakoodeja tule.
Asiaa piuhan päässä testailtiin CDI203:n kanssa, ei luistoa.
Mutta inhottava ajaa kun 80km/h kun ajaa kierrokset 1800rpm pikkasen kun koskee kaasuun kierrokset nousee nopeus ei suhteessa nouse, on kun kokoajan joutuis vedättämään.
Ja tuntui että 2500rpm ja yli kun on kierroksia niin tarttuu.
Jos kiihdyttää löysästi painattaen niin vaihteen vaihtuessa kierrokset ei laske oikeastaan ollenkaan oliskohan parhaiten huomannut 2-3 vaihtaessa.
Niin ja kylmänä tuntuu hetken paremmalta.
Ei viittis ostaa turhaan osia, mutta jos venttiilikoneistolla korjaantuu niin pitää tilata sellainen.
Löysin pajan jolla on hienot laitteet näiden korjaamiseen, ja palvelukin tuntuis pelaavan ja antavat takuun 2vuoden 100000km.
Niin ja ne öljyt on vaihdettu (huuhtelemalla) ja määrä oikea, ja poxi putsattu.
Tietysti vielä auto w211 270cdi -03
Onko tämä vika saatu jo korjattua, mulla samat oireet on kun kumilanka pintakaasulla mutta täysi kiihdytyksessä toimii suht normaalisti.
Ei mene vikatilaan, eikä mitään vikakoodeja tule.
Asiaa piuhan päässä testailtiin CDI203:n kanssa, ei luistoa.
Mutta inhottava ajaa kun 80km/h kun ajaa kierrokset 1800rpm pikkasen kun koskee kaasuun kierrokset nousee nopeus ei suhteessa nouse, on kun kokoajan joutuis vedättämään.
Ja tuntui että 2500rpm ja yli kun on kierroksia niin tarttuu.
Jos kiihdyttää löysästi painattaen niin vaihteen vaihtuessa kierrokset ei laske oikeastaan ollenkaan oliskohan parhaiten huomannut 2-3 vaihtaessa.
Niin ja kylmänä tuntuu hetken paremmalta.
Ei viittis ostaa turhaan osia, mutta jos venttiilikoneistolla korjaantuu niin pitää tilata sellainen.
Löysin pajan jolla on hienot laitteet näiden korjaamiseen, ja palvelukin tuntuis pelaavan ja antavat takuun 2vuoden 100000km.
Niin ja ne öljyt on vaihdettu (huuhtelemalla) ja määrä oikea, ja poxi putsattu.
Tietysti vielä auto w211 270cdi -03
Re: w211automaatti vaihteisto
SILVER72
Mitä öljyä laitoit/laitettiin vaihteistoon?
Laita tämä oljy ,jos ei jo ole.https://www.google.fi/search?sourceid=c ... 4QSByoGQBw" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä öljyssä pitäisi olla lisäaine joka vähentää vaihteison luistoa.
Ja laita juuri tämä Febi 109-29449 öljy, kauppaavat herkästi samalaisena eri numerolla olevaa öljyä ,joka ei ole samaa tavaraa.
Lisäksi voi kokeilla noita lisäaineita jotka voi auttaa .
Kuitenkin vika ei ole kovin suuri,jos pakat ei ole jo kuluneet loppuun,onko luistatettu kuinka raakasti?
Tietty km vaikuttaa asiaan.
Forte on yksi tuota,minulla oisi yksi tuupi myytävänä 30€ kuluineen
Tässä juttu Fortesta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=106574" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä öljyä laitoit/laitettiin vaihteistoon?
Laita tämä oljy ,jos ei jo ole.https://www.google.fi/search?sourceid=c ... 4QSByoGQBw" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä öljyssä pitäisi olla lisäaine joka vähentää vaihteison luistoa.
Ja laita juuri tämä Febi 109-29449 öljy, kauppaavat herkästi samalaisena eri numerolla olevaa öljyä ,joka ei ole samaa tavaraa.
Lisäksi voi kokeilla noita lisäaineita jotka voi auttaa .
Kuitenkin vika ei ole kovin suuri,jos pakat ei ole jo kuluneet loppuun,onko luistatettu kuinka raakasti?
Tietty km vaikuttaa asiaan.
Forte on yksi tuota,minulla oisi yksi tuupi myytävänä 30€ kuluineen
Tässä juttu Fortesta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=106574" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w211automaatti vaihteisto
Juu noita lisä aineita vois kokeilla, mutta harvoin se vikaa korjaa kokonaan lieventää vain oireita.
Niin laitoin tota öljyä febi 236.10
Lisätään vielä noihin oireisiin että jos ajaa vaikka 80km/t tasasesti ja antaa vähän kaasua ja helppaa edes takas (ns. pumppaa kaasua)kuuluu jostain ujellusta ja mouruamista auton alta.
Oliskohan se turbiin tullu tiensä päähän?
Niin laitoin tota öljyä febi 236.10
Lisätään vielä noihin oireisiin että jos ajaa vaikka 80km/t tasasesti ja antaa vähän kaasua ja helppaa edes takas (ns. pumppaa kaasua)kuuluu jostain ujellusta ja mouruamista auton alta.
Oliskohan se turbiin tullu tiensä päähän?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211automaatti vaihteisto
Äänni jos laatikon suunalta niinsilver72 kirjoitti:Juu noita lisä aineita vois kokeilla, mutta harvoin se vikaa korjaa kokonaan lieventää vain oireita.
Niin laitoin tota öljyä febi 236.10
Lisätään vielä noihin oireisiin että jos ajaa vaikka 80km/t tasasesti ja antaa vähän kaasua ja helppaa edes takas (ns. pumppaa kaasua)kuuluu jostain ujellusta ja mouruamista auton alta.
Oliskohan se turbiin tullu tiensä päähän?
Sattaa tulla myös jos öljy vuotaa ventiili konestossa(sisäinen vuoto)
E: jos turbin rikki niin repcon(turbinista tulee parempi kuin uutena)
jos ventiili koneisto rikki niin yhteys kuusenalle...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211automaatti vaihteisto
Onkohan minun autossa tämä 722.699 vaihteisto , niin voisi tehdä tuon laatikon adaptoinnin?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: w211automaatti vaihteisto
Kun en ole kovin hyvä englannin kielessä, niin voisiko joku kertoa, että olenko laatikon opettamisen ymmärtänyt oikein, eli ensin tuo ecun nollaus ja sitten ilmastointi pois päältä ja ajamaan siten, että kierokset ei ylitä 1600 rpm ja kaasun asento ei ylitä 25% ja vaihto tehdään vivusta ja vain ylöspäin vaihtaen . Vaihtotapahtumia pitää olla väh. 80 kpl. ylöspäin ja auto pitää käydä tai ajaa opetuksen jälkeen 10 min. ,että data tallentuu ecuun. Laatikon öljyt pitää olla lämpimät.Noname kirjoitti:Kylmänä nämä tuntuisi venyttävän vaihtoja tarkoituksena ilmeisesti lämmittää öljyjä. Valitin huollossa vaivasta mutta ei tuntunut paljon kiinnostavan huoltopäällikköä. Vaihteisto teki kaikkensa ettei vaan olisi tullut minkäänlaista nykäisyä ja minä taas haluan että pykälä menee pesään reippaasti ilman hifistelyä.
Vaivaan autoi vähän tämä ajotapamuistin tyhjennys:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1480 ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta vasta tämä temppu paransi käytöksen tosi hyväksi omaan makuun (ensin pitää tehdä tuo em ecu reset)
http://www.europeantransmissions.com/me ... aption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä temput saa tehtyä starilla paljon ammattimaisemmin joten yhteyksiä sellaisen omistaviin tahoihin. Lämpimällä lootalla vaihdot on nyt tiukkoja ilman turhaa luistoa millään vaihteella. Oikein mukava ajaa ja vastaa kaasuun todella hyvin.
Toivottavasti nämä on jo tehty ettei mennyt rahat ihan hukkaan vaihtamalla terveitä osia. Tekniikkahörhöt osannee kommentoida tarkemmin näitä resetointeja mutta itse onnistuin omatoimisesti kerralla muuttamaan vaihteiston luonteen huomattavasti sporttisemmaksi. Toivottavasti muutos on pysyvä
Edit: Saako tuon vaihteiston tyypin selville VIN koodilla saatavasta varustelistasta?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: w211automaatti vaihteisto
Löysin tiedon vin koodilta venäläiseltä sivulta, eli mulla on tuo laatikko ja nyt pitäisi varmaan uskaltaa lähteä kokeilemaan laatikon adaptointia, mutta hieman on jännä kakka housuissa, kun en ole varma osasinko tuon englannin kielisen ohjeen kääntää oikei ja sivusto ei anna sitä kopioida, että voisi sen tekstin liittää google kääntäjään.Metusalem kirjoitti:Onkohan minun autossa tämä 722.699 vaihteisto , niin voisi tehdä tuon laatikon adaptoinnin?

Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: w211automaatti vaihteisto
Tässä google kääntäjän tuotos:Metusalem kirjoitti:Löysin tiedon vin koodilta venäläiseltä sivulta, eli mulla on tuo laatikko ja nyt pitäisi varmaan uskaltaa lähteä kokeilemaan laatikon adaptointia, mutta hieman on jännä kakka housuissa, kun en ole varma osasinko tuon englannin kielisen ohjeen kääntää oikei ja sivusto ei anna sitä kopioida, että voisi sen tekstin liittää google kääntäjään.Metusalem kirjoitti:Onkohan minun autossa tämä 722.699 vaihteisto , niin voisi tehdä tuon laatikon adaptoinnin?
Mercedes-automaattivaihteiston mukautusprosessi
722.6 ... -vaihteistosarjan Mercedes-vaihteiston ohjausyksikkö (TCU) pystyy mukauttamaan uusia arvoja kytkimen vaihtovälille täyttöajan, paineen ja kitkan ominaisuudet optimaalisen toiminnan ylläpitämiseksi.
Milloin siirtosovitusprosessi tulisi suorittaa:
- Jos vaihto-ominaisuudet näyttävät olevan epäsuotuisat ja vaihtamisen laatua pyritään optimoimaan.
- Automaattivaihteiston vaihdon jälkeen
- TCU: n vaihdon jälkeen
- Jokaisella vaihteella ja jokaisella vaihtojäsenellä on ohjausmoduulin mukauttamisvaatimukset (paitsi peruutuskytkin B3)
- Sopeutusarvot määritetään vaihtamisen aikana erittäin kevyillä kuormituksilla. Vaihteisto toimii sitten oikein kaikissa muissa ajo-tilanteissa.
- N. kahdeksan vaihtoa vaihdetta kohti on tapahduttava moottorin sallitun vääntömomentinopeuden ja voimansiirtoöljyn lämpötilan rajoissa mukautusarvojen parantamiseksi.
- Nopeudenvaihto vaihdevivun valitsimella on tehokas tapa saavuttaa muutokset sellaisella kevyellä moottorin vääntömomentilla.
- Älä käytä tai siirrä valintavipua: Vaihtamiseen, tyhjäkäynnillä
- Moottorin on jatkettava käyntinsä vähintään kymmenen minuutin ajan mukauttamismenettelyn jälkeen, jotta ohjausmoduuli voi tallentaa ja tallentaa uudet mukautusarvot muistiin. (auto voi olla joko ajettu tai tyhjäkäynnillä)
- Jos moottori sammutetaan ennen vaadittua kymmenen minuutin aikaväliä, kaikki uudet mukautusarvot menetetään ja TCU käyttää oletusarvoja vanhoihin arvoihin.
- Vaihteistoöljyn lämpötilan on oltava välillä 60 - 105'c
- Ilmastoinnin on oltava POIS
- Ajoneuvoa on ajettava erittäin kevyellä kuormituksella.
- ÄLÄ ylitä 1800 rpm vaihdeprosessin aikana.
- Vaihteistoöljyn lämpötila välillä 80-90'c
- ÄLÄ ylitä 10-15% kaasupolkimen asentoa. Et voi tehdä säätöä suurella kkuormituksella tai suurella moottorin vääntömomentilla.
- Ihanteellinen kierrosluku vaihtohetkellä on noin: 1200-1600
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: w211automaatti vaihteisto
Kiitos avusta!
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)