Arvon Foorumilaiset, Kysymys on että onko kaikki manuaali 124 mercedekset semmoisia vouvaajia (jos tiedätte mitä tarkoitan)
Eli kun vaihtaa niin auto pompottaa tai paremminkin vouvaa.
Onko sille mitään tehtävissä vai oliko ne uutenakin sellaisia
Väljyydet pois voimansiirtolinjasta. Elikkä kradaanin ristikko, rätit ja kannatinlaakeri. Väljä perä sekä takakelkan kiinnikkeet aiheuttavat myös nykimisen lisääntymistä. Kaasuvivuston iskarikin vois auttaa pahimpaan hätään. Äkkiä siihen oppii niin ettei nyi juuri ollenkaan
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
Älä nosta kytkintä nii äkkinäisesti Ainakin ite jouduin opettelemaan uudelleen ajamista ton 200D kanssa ja vieläkin välillä vähän nytkyttelee jos vaihtaa nopeasti. Jos vaihtamisen jälkeen kiihdyttäessä niin rättinivelet ym.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Pompotin kirjoitti:Arvon Foorumilaiset, Kysymys on että onko kaikki manuaali 124 mercedekset semmoisia vouvaajia (jos tiedätte mitä tarkoitan)
Eli kun vaihtaa niin auto pompottaa tai paremminkin vouvaa.
Onko sille mitään tehtävissä vai oliko ne uutenakin sellaisia
on, toiset vielä pahempia kuin toiset, mutta aina tulee sellainen olo, että on ensimäistä kertaa auton ratissa, kun ajaa manuaali w124:lla...
oire häviää, kun vaihtaa automaattiin kukaan sitä ei ole käsittääkseni manuaalista saanut täysin kitkettyä pois...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kiitoksia vastauksista. Tarvinnee katsella noi kumit ja rätit lävitse.
Joo toi automaatti olisi ollut huippu, mutta ei tässä oikein voinut valita kun tämä tohon pihaan tuli.
Minkäslainen homma tuo kannatinlaakerin vaihto on, onko siinä joku kumi mikä kannattaa vaihtaa samalla? ainakin itse laakeri näyttää maksavan vain alle 10e
Onko tuo vaihtamiseen liittyvä "Bonanza"-efekti yleistä myös ns. muovikylki (9/89 ->) 124-sarjalaisissa? Muistaakseni malliuudistuksen myötä vuonna 1989 muutettiin myös manuaalivaihteistossa jotakin ehkäisemään ongelmaa?
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96