emäntä lähti kauppaan,bensavalo paloi ja auto kerran nykäisi eteen ja taakse monta kertaa hain kannulla 10l bensaa ja nyt auto ei lähde käyntiin
starttaa mutta ei edes lupaa mitään katoin bensapumpun sulakkeet ja on ehjät
pari kertaa lupas mut siihen jäi eli osaako joku sanoa et mikä tota koslaa vaivaa???
kyseessä w201 190e mese 2.0 automaatti mekaanisella ruiskulla
Lupaako edes? Haiseeko bensa voimakkaasti?
Ylijännitereleen tarkastus. Löytyy konehuoneesta apukuskinpuolelta tulipellin läheltä. Harmaan hopeinen rele jossa on yksi sulake päällä.
Tuottaako bensapumppu tarpeeksi painetta. Voi vaikka testata että ottaa suuttimen irti ja vähän kääntää yhtä putkea niin että näkee tuleeko bensaa suuttimesta. Älä taivuta itse putkea vaan löysää kiristysmutteria ja käännät vaan eri suuntaan suutinputkea.
Vaihdekeppi on D tai N-asennossa.
Tapahtuuko mitään muutosta jos ottaa ilmanputsarin pois ja sitten starttaa ja hiukan avittaa ilmamäärälautasta sormella alaspäin.
Tuleeko kipinä tulpille?
Juttuja löytyy paljon KE-jeteistä forumilta.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Ota ilmanputsarinkansi pois ja lirauta vajaa sinolipullonkorkillinen bensaa sinne imuaukkoon ja kokeilu hörähtääkö. Toista muutaman kerran ja jos ei jää käyntiin niin jossain on vika ja jos ei hörähdäkkään niin kipinä on kateissa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
kipinä löytyy... putsasin tulpat ni meinas lähteä nyt startti lyö yli ja oon uutta vaihtamassa mut aika paskamainen homma on... mut yritystä ainakin löytyy
tulpat oli mustat ja märät eli bensaa saa (?) ja kipinä on katottu eli se tulee... kaikkea yritetty mut ei ni ei... startti on vielä työn alla koska on aika paskamainen vaihtaa
joo vika ei oo edelleenkään selvinnyt... eli kipinää tulee ja tulpat oli mustat / märät
starttia kammetessa huomasin et ilmamäärälautasen alla olevat tiivisteet on aika märät eli vuotoa on
voiko tämä olla syy että saa ilmaa ja jotenkin sekoittaa asiaa?
Voiskos olla niinkin yksinkertainen vika kuin virranjakajankansi jos on märkä ja viallinen niin kipinä voi siitähuolimatta tulla tulpalle asti mutta tulee vääräänaikaan kun kulkee märässä kannessa miten sattuu ja minne milloinkin haluaa mennä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Mulla oli kerran ruiskusaabissa samanlainen vika, siinä vika oli puolassa. Kipinää tuli ja bensaa sai vaan ei lähtenyt käyntiin. Uuden puolan laittoi niin johan hyrskähti käyntiin Vaan minkähänlainen puolasysteemi mersussa on...
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Jos jostain saa ehjän puolan lainaan niin kannattaa kokeilla silläkin. Oli kaikkien aikojen vaikein vika löytää tuo oma puolavika mitä omalle kohdalle on sattunut
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Voi olla muuten kampiakselin asento tunnistin finaalissa ja sen kaiketi voi mitata.
Vai onko niin että kipinä lakkaa kokonaan vai se mättääkö se sitä milloin sattuu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
konetta on pyöritetty ja silloin on ainakin kipinää tullu... jokseenkin alkaa olemaan tuo motivaatio loppu mutta mutta missäs tuo tunnistin on?
ja onko tuohon startin vaihtoon jotain neuvoa kun on aika paskamainen purkaa auton alta oon yhden pultin saanu auki mutta pitääkö toisen takia purkaa koko imusarja ym hilppeet?
Puttis82 kirjoitti:
ja onko tuohon startin vaihtoon jotain neuvoa kun on aika paskamainen purkaa auton alta oon yhden pultin saanu auki mutta pitääkö toisen takia purkaa koko imusarja ym hilppeet?
kokemuksia?
Startin vaihtoon? Eikö se pyöritä kunnolla , lataappa akku että antaa kunnon kierrkset myllylle.
Alussa mainitsemasi "auto kerran nykäisi eteen ja taakse monta kertaa" vaivaa.
Onko jakopää siinä remmillä, olis hypänny pari hammasta pieleen?
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Alakauttahan se startti on helppo vaihtaa. Pultit auki, startti alas johtojen varaan, johdot irti ja uutta tilalle. Johtosarja taisi olla jossain kiinni..tulee sitten helposti alas kun sen irroittaa.