potentiometri olisi paras irroittaa ja putsata ja laittaa takas ja säätää ohje arvoon.Itsellä se helpoitti just tyhjäynnin alueella jossa paskaisuus teki pätkimistä ja hyytyilyä.
Kuitenkin monella ollut tämän sammumis ongelman takana imuvuoto..huohotusletkuissa,suuttimien tyvessä tai kumikaukalossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Säätö kuuman tyhjäkäynnillä keskimmäinen ja reunimmaisen jännite oltav 0.70 v.Vedä pistole vähän ulos niin voi yleismittarilla mitata sen.
Tarkka säätää kun ruuveja kiritäessä muuttuu arvo.
Itse laitoin aika napakasti kiinni ja koputtelin vasaralla sitten arvon ja loppukiristys joka kyllä muutti lukemaa mutta ottaa sen jo ennakkoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Käytetyt on kyllä kaikki kuluneita ja katsopa ebay.de jossa 70e joku kiinan valmiste ja oikea bosch jotain 250e.
Vaikka pinta on puhki niin voi se toimia silti ihan hyvin...pää asia että pinta on puhdas liasta ja kieli kanssa.
Säätöhän tapahtuu runkoa liikuttelemalla eli mihinkään ruuviin älä koske..siinä kyllä on pikkanen ruuvi mutta mielestäni se vaikuttaa muualle kuin säätöön.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Eli liikuttelet sitä runkoa tavallaan sivusuunnassa? Mulla ei mikään arvo muuttunut sillain, 0.1V oli kokoajan keskimmäisen ja sen yläpuolella olevan. 4,75V oli sitte se reunimmaisten välinen. Tosin lämmöt oli laskenu johki 50 ku laitoin kalikan kiinni.
Nettivaraosissa oli tollanen myynnissä 260-300e koneelle mutta jos ne käy kaikkiin niin oli halvempi kuin toi ja uusi samasta paikasta.
Voithan soittaa ja kysyä sen potikan numerosarjaa täsmääkö.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Moi!
Eli kun otit liittimen jostain jetin osasta irti niin ruisku menee mekaaniselle puolelle ja silloin se käy paremmin mutta kulutus ja muutkin osa alueet on suurinpiirtein että auto käy.
Se potikan säätö on tarkkaa ja se kiertyy akselin ympärillä eli ei sivu suunnassa vaan miten ne ruuvien reiät antaa periksi.
se että isolle säädettynä voltti arvo olisi kohdallaan kielisi seoksen olevan huono mutta vaikuttaako siihen ehan väärä säätö jos kammiopaine ero ei ole kohdallaan tai kun potikan arvo on ok on seos tällöin tyhjikssellä sekaisin tai ilmavuotoa jossakin.
Kiinnostaa kyllä millainen potikka siellä nyt on?
Oikeastaan sinun pitäisi saada nyt se potikka kohdilleen ja sitten säätää eha oikealle säätöalueella kosketuskulmamittarilla niin eiköhän ala pelaamaan kun kaikki alipaine sydeemit on kunnossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Eli se kalikka on sieltä nettivaraosasta juurikin se. Sille oli annettu 3 sarjanumeroa joista 1 täsmäsi omaani. Auto kävi vast ikään "säädettävänä" siten että sain päästötodistuksen. Kai pitää niitä imuvuotoja vielä ettiä sitten.. Kumikaukaloon kesällä paikkasin jollain liimamassalla pieniä halkeamia, muutrn se oli ok. Mites tää ehan säätö tapahtuu sillä mittarilla sitten? Pitää jostain hommata vielä kyseinen mittari. Ajattelin kokeilla vielä vanhalla osalla jos sen jännite ei sitte pomppis niin paljoa..
No kyllä nyt menee kummalliseksii. Päätin huvikseen laittaa vanhan kuluneen osan kiinni, niin eiköhän alkanut mittauksistakin tulemaan jotain!
Sain säädettyä 0,709 Volttiin sen ja siihen jätin. Nyt käynti on tasaista ja ei ainakaan koeajolla sammunut ollenkaan!
Uudessa osassa saatto olla hieman rasvanen se pinta koska olin putsannut sitä jollain cliinerillä. Saattokohan se aiheuttaa ton jännitteen epätasaisuuden?
Noh näillä mennään toistaseksi
Pst. mistähän saa uusia ruuveja ton kiinnitykseen? Ei ainakaa K-raudasta yms. löytynyt tuon paksusia ruuveja.