Onko kellään ideaa missä vika kun auto ravistaa välillä vähän samanlailla jos renkaat olisi pahasti epätasapainossa - ratti ja vähän koko auto tärisee. Ilmiö loppuu kun autolla jarruttaa vähän kovempaa ja pysäyttää auton.
Ilmiö on esiintynyt viimeisen 10 000 tkm aikana kolme neljä kertaa, ei siis kovin usein.
Auto katsastettiin juuri ja jarrut oli OK, samoin jarru sylinterit herkistettiin joten ne pitäisi olla kunnossa.
Vinkeistä kiittäen
C200 CDI RAVISTAA VÄLILLÄ - IDEOITA MISSÄ VIKA
C200 CDI RAVISTAA VÄLILLÄ - IDEOITA MISSÄ VIKA
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 470
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Totean että on mukavan hankala vika ratkottavaksi. Vielä kun sekin esiintyy suht koht harvoin.
Käsittääkseni alustassa jokin tärisyttää eikä esim. moottori tai kardaani.
Laitetaan muutama teoria ehkä kaukaa haettua mutta...
1.Pyöränkulmat on oikeat.
2.Iskarit kunnossa.Huonot iskarit tekevät joskus renkaan kulumispinnan aaltoilevan vähän hain hammastusta muistutava joka voi tärisyttää.
3.Vanteisiin keräytynyt hiekkaa tai muuta likaa joka muuttaa renkaan tasapainoa.Autoa pestäessä vesi vielä huuhtelee pois lian reikien kohdalta ja muuttaa jälleen renkaan tasapaino suhdetta.
4.Jarru levyt "epäsopivasti" kuluneet tai määrätyssä lämmössä tulee esille raudan laajentuminen jolloin tärinä tulee esille ja poistuu kylmetessä.
5.Jokin alustassa hivenen löysällä tai kulunut joka joskus saa sopivan värähdyksen aikaan.
Toistan vielä että nää on kaukaa haettuja ja koska vika esiintyy niin harvoin voi osan näistä poissulkea sillä vian pitäis esiintyä jatkuvasti. 1,2 ovat esim. niitä.
Tuo nelos teoria saattais olla miettimisen arvoinen sun tapauksessa siis lämpö homma.
Itse pidän tuollaiset viat kauneus vikoina.
Jos ne yltyy niin silloinhan tietää että jotain remonttia on tulossa ja silloin alkaa myös varmistua mistä päin kiikastaa.
Siihen asti ei muuta kuin kiertoja koneeseen.
Käsittääkseni alustassa jokin tärisyttää eikä esim. moottori tai kardaani.
Laitetaan muutama teoria ehkä kaukaa haettua mutta...
1.Pyöränkulmat on oikeat.
2.Iskarit kunnossa.Huonot iskarit tekevät joskus renkaan kulumispinnan aaltoilevan vähän hain hammastusta muistutava joka voi tärisyttää.
3.Vanteisiin keräytynyt hiekkaa tai muuta likaa joka muuttaa renkaan tasapainoa.Autoa pestäessä vesi vielä huuhtelee pois lian reikien kohdalta ja muuttaa jälleen renkaan tasapaino suhdetta.
4.Jarru levyt "epäsopivasti" kuluneet tai määrätyssä lämmössä tulee esille raudan laajentuminen jolloin tärinä tulee esille ja poistuu kylmetessä.
5.Jokin alustassa hivenen löysällä tai kulunut joka joskus saa sopivan värähdyksen aikaan.
Toistan vielä että nää on kaukaa haettuja ja koska vika esiintyy niin harvoin voi osan näistä poissulkea sillä vian pitäis esiintyä jatkuvasti. 1,2 ovat esim. niitä.
Tuo nelos teoria saattais olla miettimisen arvoinen sun tapauksessa siis lämpö homma.
Itse pidän tuollaiset viat kauneus vikoina.
Jos ne yltyy niin silloinhan tietää että jotain remonttia on tulossa ja silloin alkaa myös varmistua mistä päin kiikastaa.
Siihen asti ei muuta kuin kiertoja koneeseen.

A170cdi-00 1999-
[quote="Turbocompound"]Totean että on mukavan hankala vika ratkottavaksi. Vielä kun sekin esiintyy suht koht harvoin.
Käsittääkseni alustassa jokin tärisyttää eikä esim. moottori tai kardaani.
Kardaanista ei mainittukan enempää. Itsellä muinoin (ei MB) kardaanin keskinivelen laakerit rupesivat loppumaan (jumiutuivat) ja ajoittain oli outoja ravistuksia. Mutta rattiin se ei juurikaan vaikuttanut.
Käsittääkseni alustassa jokin tärisyttää eikä esim. moottori tai kardaani.
Kardaanista ei mainittukan enempää. Itsellä muinoin (ei MB) kardaanin keskinivelen laakerit rupesivat loppumaan (jumiutuivat) ja ajoittain oli outoja ravistuksia. Mutta rattiin se ei juurikaan vaikuttanut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 470
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Sorri kun ilmaisin niin epäselvästi.pekkavee kirjoitti: Käsittääkseni alustassa jokin tärisyttää eikä esim. moottori tai kardaani.
Kardaanista ei mainittukan enempää.

Meinasin että jos moottori ja kardaani jätetään pois tai toisin sanoen oletin olevan kunnossa.
Tottakai ne kaksi ovat "suuria" tärinän aiheutajia jos sikseen sattuu. Niin kuin vähän siihen malliin vihjaisit.

A170cdi-00 1999-
Kiitos kommenteista tähän asti. Uskon itse, että näistä tähänmennessä esitetyistä vaihtoehdoista todennäköisin on tuo vaihtoehto numero neljä, sillä juuri jarruttaminen ja vauhdin pystäyttäminen, poistaa tuon tärinän.
Kardaani voidaan sulkea varmasti pois.
Odotellaan vielä viestejä onko mulla ollut mitään vastaavaa omissa tähtinokissa
Kardaani voidaan sulkea varmasti pois.
Odotellaan vielä viestejä onko mulla ollut mitään vastaavaa omissa tähtinokissa
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21