w124 käyntiongelma
w124 käyntiongelma
Mistä etsiä vikaa kun joka kerta kun mersu on hetken seissyt niin käynnistyksen jälkeen täristää kaasua antaessa, nykii liikkeelle lähtiessä ja saattaa sammua. Ei tosiaan kestää kuin sen 5-10 sekuntia käynnistyksen jälkeen mutta olisi silti kiva moinen ongelma korjata. Autona tosiaan toimii 2.3 bensa w124 mese sillä uudemmalla koneella (132hp)
Re: w124 käyntiongelma
Kone on kaiketi vanhempi eli m102 ..ei m111 16venttiilinen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 käyntiongelma
joo näinpä siis... 8 venttiilinen on. '92 230Eatlas kirjoitti:Kone on kaiketi vanhempi eli m102 ..ei m111 16venttiilinen?
Re: w124 käyntiongelma
Ajattelin ekakasi että virranjakaja ja tulpanjohto linjalla.
Kuitenkin varmaan osaat olettaa onko se ilma,bensa vai sytty häiriötä..siis miten se käyttäytyy??
Kuitenkin varmaan osaat olettaa onko se ilma,bensa vai sytty häiriötä..siis miten se käyttäytyy??
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 käyntiongelma
No sen verran osaan sanoa että sytyksessä ongelma tuskin ainakaan on. Ilmansuodatin saattaa tosin olla vaihtokunnossa, tulpanjohdoista en tiedä kun ei ainakaan näyttäisi siltä.
E: Koneen käyntihän on siis epätasaista sen hetken kun jaksaa temppuilla käynnistyksien jälkeen. Saattaa sammuilla, nykii liikkeelle lähtiessä eikä välillä vastaa kaasuun. Saattaa lähteä kierrokset laskemaan tasakaasulla ja kun kaasua hieman lisää jotta pysyisi käynnissä niin suditaankin jo hiekat helvettiin pihatieltä kun yhtäkkiä se vastaakin siiheen kaasuun.
Tekee tätä siis jonkin aikaa seistyään ja kone kylmänä.
E: Koneen käyntihän on siis epätasaista sen hetken kun jaksaa temppuilla käynnistyksien jälkeen. Saattaa sammuilla, nykii liikkeelle lähtiessä eikä välillä vastaa kaasuun. Saattaa lähteä kierrokset laskemaan tasakaasulla ja kun kaasua hieman lisää jotta pysyisi käynnissä niin suditaankin jo hiekat helvettiin pihatieltä kun yhtäkkiä se vastaakin siiheen kaasuun.

Re: w124 käyntiongelma
Luulen että nyt on yj-releessä tinaus vikaa eli ryyppyä ei tule ja luulen myös että lämpimänä ei ole ongelmaa???
eli kylmänä käyntiin lähtö ongelmaa??
eli kylmänä käyntiin lähtö ongelmaa??
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 käyntiongelma
Kolmea eriä relettä olen autossa kokeillut, yksi aivan uusi. Mikään ei käyntiä muuttanut. Joo ja lämpimällä koneella ei tosiaan ongelmaa ole.atlas kirjoitti:Luulen että nyt on yj-releessä tinaus vikaa eli ryyppyä ei tule ja luulen myös että lämpimänä ei ole ongelmaa???
eli kylmänä käyntiin lähtö ongelmaa??
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: w124 käyntiongelma
Aivan kuin tyhjäkäynti motti temppuilisi,takertelisi ja tai syttypuolen osat ehtoollansa,vai liekkö koska vaihdettu??
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: w124 käyntiongelma
Auto on n. 1½ vuotta ollut omistuksessani, sytytyspuolan olen autosta joutunut vaihtamaan koska se hajosi kokonaan n. puoli vuotta sitten. Ei tähän nyt kauheasti ole rahaa palanut, sen verran että katsastuksista ollaan menty läpi. Joten pellin alta ei kauheasti ole osaa minun omistusaikanani vaihtunut. Huoltokirja tosin tuntuisi olevan aika aukoton, pitäisi sieltä varmaan katsella milloin on mitäkin vaihdeltu...jaakko.putkisaari kirjoitti:Aivan kuin tyhjäkäynti motti temppuilisi,takertelisi ja tai syttypuolen osat ehtoollansa,vai liekkö koska vaihdettu??
Re: w124 käyntiongelma
Jos releiden vaihto ei auta ja lämpimänä ei ole ongelmaa niin veikkaan että ryyppy systeemi on pois pelistä eli tällöin antureita jotka käskyttävät ecua.
Toi vihreä anturi vaan on kallis suoraan ostettavaksi joten se pitäisi testata ensin tai lainata joltain.
Voit ottaa kaksi pyöreää liititä irti joku aamu kun käynnistät autoa ja onko muutosta?..jos ei on todennäköisesti anturi rikki tai sitten voihan koko ecu olla lomalla eli mekaaninen ruisku pelaa eli otapa yj-releen päältä tyhjäkäynnillä sulake irti ja muuttuuko käynti..tällöin tiedetään pelaako sähkösäätöinen ruisku?
Toi vihreä anturi vaan on kallis suoraan ostettavaksi joten se pitäisi testata ensin tai lainata joltain.
Voit ottaa kaksi pyöreää liititä irti joku aamu kun käynnistät autoa ja onko muutosta?..jos ei on todennäköisesti anturi rikki tai sitten voihan koko ecu olla lomalla eli mekaaninen ruisku pelaa eli otapa yj-releen päältä tyhjäkäynnillä sulake irti ja muuttuuko käynti..tällöin tiedetään pelaako sähkösäätöinen ruisku?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-