Morjensta kamraatit no veli hopealla on kuulemma seuraava ongelma väyrysessä cdi 220 vm 2000.
Eli eli: vakionopeuden säädin ei pysy päällä jos ajetaan yli 80km/h, menee niiku päälle ku ajetaan 80-90km/h mutta
nopeus alkaa heti laskemaan 80km/h. Ja jos ajetaan yli 90km/h ni vakkari ei mee ees päälle, minkäälaisia vikavaloja
ei herjaa mittaristooon.
Mistäköhän lähtis vikaa ettimään tai missä vika ylipäätään vois olla
Tuo nopeudenrajoitin (limit) toimii ihan normaalisti..
Omassa ceessä just sama vika, limittiä mulla ei tosin oo. Ja renkaat on varmasti yhtä sakot joka nurkassa!
Samalla (tai samoihin aikoihin ainakin) alko tuo viallisen polttimon vikavalo palaa, oli valot päällä tai ei. Vielä tuli samaan rysään joku kolmaskin oire, ei vaan muista että mikä kun noiden alkamisesta on toista kuukautta aikaa ja lisää kaikenmoista on tullu, millekkään asialle ei toki mitään oo tehty Tuskin nää jälkimmäiset liittyy mitenkään tuohon vakkariin tokikaan
EDIT: Eehhehee, itse itselleni vastaten taitaaki olla tuo jarruvalokytkin mulla hajalla! Eipä taida siihenki viittiä vaan koskea
JTee kirjoitti:Omassa ceessä just sama vika, limittiä mulla ei tosin oo. Ja renkaat on varmasti yhtä sakot joka nurkassa!
Samalla (tai samoihin aikoihin ainakin) alko tuo viallisen polttimon vikavalo palaa, oli valot päällä tai ei. Vielä tuli samaan rysään joku kolmaskin oire, ei vaan muista että mikä kun noiden alkamisesta on toista kuukautta aikaa ja lisää kaikenmoista on tullu, millekkään asialle ei toki mitään oo tehty Tuskin nää jälkimmäiset liittyy mitenkään tuohon vakkariin tokikaan
EDIT: Eehhehee, itse itselleni vastaten taitaaki olla tuo jarruvalokytkin mulla hajalla! Eipä taida siihenki viittiä vaan koskea
Oireiliko auto nimenomaan niin että vakkari toimi pienissä nopeuksissa moitteetta mutta isommassa vauhdissa kytkeytyi pois päältä? Vaikea uskoa että jarruvalokytkin tietää auton nopeuden noin tarkkaan.
Jos yleisesti puhutaan vakkariongelmista niin ABS-anturit ym. voi olla syyllisiä mutta oireet erilaiset.
No niin äijät veli hopea soitteli että oli käyny ostaan eteen uudet renkaat ja takana vanhat nyt myös takana uudet ja vola vika katos kyllä taas meikä kiittää omasta ja hopean puolesta.. Ootta korvaamaton apu ku johtotähdellä ajellaan iso kiitos ja kumarrus ootta äijiä koko sakki.
JTee kirjoitti:Omassa ceessä just sama vika, limittiä mulla ei tosin oo. Ja renkaat on varmasti yhtä sakot joka nurkassa!
Oireiliko auto nimenomaan niin että vakkari toimi pienissä nopeuksissa moitteetta mutta isommassa vauhdissa kytkeytyi pois päältä? Vaikea uskoa että jarruvalokytkin tietää auton nopeuden noin tarkkaan.
Jos yleisesti puhutaan vakkariongelmista niin ABS-anturit ym. voi olla syyllisiä mutta oireet erilaiset.
Alle ~80 km/h vakkari pelaa normaalisti. Viiksellä pystyy myös kiihdyttään alle 80km/h vauhdista niin paljon ku autossa vaan potkua piisaa, vakkari ei vaan tällöin jää päälle. Myöskään kiihdytys viiksellä ei onnistu jos yli tuon 80km/h lähtee nopeutta nostamaan. Missäs tuo jarruvalokytkin muuten sijaitsee?
Polttimon vikavalo tuli yhdistettyä toiseen jarruvaloon joka ei pala, auto kun on automaatti niin ei oo ennemmin kiinnittäny huomiota siihen kun sitä jarrua tulee painettua jo käynnistäessä tai hyvin pian sen jälkeen jolloin valo syttyy. Ei oo tullu kyllä tarkistettua onko polttimo ehjä... Edestä toinen ajovalo pimeä, siellä oli polttimo ja sulake ehjä. Liittyyköhän asiaan kuinkaan... Samaan aikaan nää kolme vikaa kuitenkin ilmesty.
Valot pelaa nyt, vaihtelin valokatkaisijan ku sattu semmonen olemaan hyllyssä, etuvalojen vika tais olla siinä. Taakse ku viihti polttimon vaihtaa niin rupes sekin pelaamaan
Vakkarivika toki on edelleen... Voiko muka olla niin helekutin tarkka että kun etupyörät on ihan sliksit ja takana urasyvyyttä on nippanappa pari milliä niin siitä herjaa? Samankokoiset renkaat on, eri kuvio toki edessä ja takana. Melkein kyllä väittäisin että tuo vakkari pelas vielä sen jälkeen jonkin aikaa kun nuo takapyörät vaihdoin.
Toki tuota vakkarivikaa ei kiinnosta edes alkaa korjaamaan jos sieltä voi jotain kalliimpaa olla hajalla mitä ei omasta hyllystä löydy... Paaliin tää lintta kuitenki menee heti ku löytyy sopiva 250D tilalle
Voi se hyvinkin olla, jos renkaat eri merkkiset niin voi 'tehollinen' vierintäkehä olla riittävän erilainen, kun vielä oikeesti on toiset vähän kuluneemmat. Varmaan riippuu vähän automalista mutta muutamaa prosenttia saa olla ero.
JTee kirjoitti: Voiko muka olla niin helekutin tarkka että kun etupyörät on ihan sliksit ja takana urasyvyyttä on nippanappa pari milliä niin siitä herjaa? Samankokoiset renkaat on, eri kuvio toki edessä ja takana. Melkein kyllä väittäisin että tuo vakkari pelas vielä sen jälkeen jonkin aikaa kun nuo takapyörät vaihdoin.:
Voi se olla....ja onkin. Vaihdapa nyt ne renkaat niin alkaa vakkari pelaamaan.
Juurikin eriparikokoinenrengastus aiheuttaa vakkariin tuon että alle 80 pelaa ja yli 100 ei.....