W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
osterii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 24.03.2012 21:04

W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja osterii »

Tuli tehtyä kaverin kanssa kaupat tuommoisesta alkuperäisestä 250TurboDiesel Manuaali väykystä. Auto uitettu Italiasta joskus 2005-2008 joten melko vähällä ruosteellakin varusteltu :) Mutta virheitäkin löytyy.. Tuli kaverin omistuksen aikana W124 kolomion takkaa kylykeen ja siinä rytäkässä meni vänkärin takaovi, helman pätkä sekä pikkuinen pätkä takakaarta vähän ruttuun.. (W124:sta meni pelkkä kilpi kieroon :D) Noh mutta ajattelin silti kaverilta tämän ostaa jotta saatais kunkkukoneella varusteltu väykky vielä pelastettua, nämä huolet nyt ei mitään isoja edes ole, peltiähän se vain on.

Mutta nyt ois myös toinen harmi koneen kannalta, sillä meinaa syörä öljyä niin perhanasti. Vaihtelin tuossa jo viikonloppuna imusarjantiivisteet ja samalla putsailin konetta jotta näkis mistä vuoto tullee, mutta ei meinaa löytyä.. Onko kenelläkään kokemuksia mistä nämä yleensä ekana alkaa vuotamaan? Autossa kilometrejä vain 340tkm.. Syyläri pitää myös vaihtaa, halennut ylävesiletkun kiinnityskohdasta, ja vuotaa melko reippaasti..

Ajattelin tässä joku viikonloppu tehdä kunnon remontin autoon, jolloin menis vaihtoon syyläri, vesipumppu, venttiilikopantiiviste, kaikki dieselin paluuletkut sekä ne muoviset diesel letkut, joten ajattelin että tehdäkö samalla kansipahvin vaihto sekä vaihtaa tiivisteet samantien jokapaikkaan. Kokemusta näistä on jonnin verran, mutta pikkutippejä tarvittaisiin. Eli mitä erikoistyökaluja tarvitsen jos alan tekemään kansipahvin vaihdon? Vaihtaako samalla vielä jakoketju? Jne.. Ja mikäli jollakin kiinnostusta, voisin jonkun Oulun seudulta palkata kaveriksi tekemään remonttia, etenkin mikäli lämmin tila löytyisi remontin ajaksi käyttöön !

Kiitoksia jo vastanneille!
Käyttöpeli W210 250 alkuperäinen TurboDiesel Manuaali, Avantgarde, 1998


Ex W124 200D -88
Ex W210 290TD -97
Ex W202 200D -93
Ex W123 200D -81
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14033
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Auto on harvinainen näillä seuduin. Viety vain Italiaan 1997-1999, valm. 11262 kpl.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
osterii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 24.03.2012 21:04

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja osterii »

Tuota lukua en tiennytkään.. Ei niitä paljoa ole tehty.. Pakkohan tuo on iskuun saada ;)
Käyttöpeli W210 250 alkuperäinen TurboDiesel Manuaali, Avantgarde, 1998


Ex W124 200D -88
Ex W210 290TD -97
Ex W202 200D -93
Ex W123 200D -81
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Ei siihen kannata alkaa kannentiivistettä vaihtamaan ihan huvin vuoksi...siinä on terästiiviste joka kestää melkeen mitä vaan. Öljyä nämä hukkaa venttiilikopan tiivisteestä. Samaten jos turbo väljä se lykkää imusarjaan öljyä...normaalistkin imuputket on hiukan öljystä märkiä. Jollei jakoketju rallata, niin en sitäkään alkais vaihtamaan, kaksirivinen sentään. Sen kuntoa voi tutkia venttiilikopan tiivistettä vaihtaessa. Toi sama kone on w202:sen keulalla, eli koneena ei mitenkään harvinainen tietysti...
osterii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 24.03.2012 21:04

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja osterii »

Joo ei se kone niinkään harvinainen ole, mutta väykyn keulilla niitä ei hirveästi näe.. Ja turbon tuossa tutkiskelinkin ja kokeilin välykset niin hyvältä vaikutti. Taisin turhan hätäisesti miettiä tuota kansiremonttia, ei se nyt sentään niin paljoa vuoda.. Mutta joka tapauksessa pitäis syyläri+vesipumppu vaihella niin ajattelin siinä samalla vaihella muita koneen tiivisteitä, sekä hehkut ja kaikki letkut. Ei kenelläkään olisi tietoa mistä löytäisi ko. koneelle syylärin? Manuaali + ilmastointi, ei tahdo löytyä kuin automaatille.. Ja jos jollakin löytyy nurkista niin laita yv!
Käyttöpeli W210 250 alkuperäinen TurboDiesel Manuaali, Avantgarde, 1998


Ex W124 200D -88
Ex W210 290TD -97
Ex W202 200D -93
Ex W123 200D -81
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja mazza »

Tuntuu kaikki tarvikejäähdyttimet olevan sillä laatikkoöljyn lämmönvaihtimella. Vastikään vaihtelin yhteen kolari-Ceehen syylärin, ja uudesta tulppasin lämmönvaihtimen lähdöt. Eipä se siellä mitään haitta.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
osterii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 24.03.2012 21:04

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja osterii »

Sinähän sen sanoit ennenkuin kerkesin edes kysyä :D Eli millälailla tulppasit ne? Löysin eilen yhden _ilmeisesti_ manuaalille tarkoitetun jäähyttimen, mutta hinta pompsahti 279e, ja nuita automaatin/ilmastoidun jäähdyttimiä olen löytänyt 100-150e.
Käyttöpeli W210 250 alkuperäinen TurboDiesel Manuaali, Avantgarde, 1998


Ex W124 200D -88
Ex W210 290TD -97
Ex W202 200D -93
Ex W123 200D -81
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Ei kaikissa syyläreissä ole laatikkon öljyille kiertoa, automaateille tarkoitetuissa on. Varaosanumeron kun ottaa vanhasta ylös ja tilaa vastaavan niin pitäis olla oikeanlainen
Öljy menee yleensä läpi turbosta tai stten kone vaan huohottaa vähän reippaasti. Aina nuo 350 tkm ajetut tuontipelit kuluttaa öljyä :lol:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
osterii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 24.03.2012 21:04

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja osterii »

Tuossa aiemmin mainittiinkin siitä että ei tahdo löytyä muutakuin nuita automaattilaatikolle tarkoitettuja jäähdyttimiä.. Ja huohota se ei todellakaan pahasti, verrattuna edellisiin mersuihin, ja se turbon välyksetkin tuntui olevan kunnossa. Imusarjan puoleinen kylki vähän tihkuttaa jostakin, veikkaisin kyllä nyt sitä venttiilikopantiivistetta kun ylhäältä asti tummunut lohko.
Käyttöpeli W210 250 alkuperäinen TurboDiesel Manuaali, Avantgarde, 1998


Ex W124 200D -88
Ex W210 290TD -97
Ex W202 200D -93
Ex W123 200D -81
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voit jättää vaikka automaatin putkien päät tyhjiksi...ei sieltä mitään tule ulos.
Mitoillahan noita kannattaa etsiä.
Katsopa alvadi.ee...ja osamies
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
yrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Su 22.05.2011 16:31
Paikkakunta: oulu

Re: W210 250 TD Sedan, harvinaisempi Suomessa

Viesti Kirjoittaja yrtsi »

Minä voisin tehä remonttia pientä korvausta vastaan tilat ja kokemusta löytyy :-)
Vastaa Viestiin