-86 200D 4-vaiht: 2 / 4-vaihde ei mene aina päälle!
-86 200D 4-vaiht: 2 / 4-vaihde ei mene aina päälle!
Noniin... nyt sitten uuden mersukuskin hermoja koetellaan oikein kunnolla... vaihdelaatikon vaihto tässä jo käy mielessä ja taitaa olla hintavaa hommaa?
No siis kerrotaanpa ensin tuo vika. Viime viikolla teetin erinäisen määrän remppaa paikallisella pajalla ja yksi niistä oli peruutusvaihteen valon kytkimen vaihto.
En harmiksen muista, että havaitsinko heti lähdettäessä vai vasta vuorokauden päästä vaihdekepin selkeästi lyhentyneen liikeradan kakkoselle, mutta joka tapauksessa tämä on fakta.
Lisää hermojeni kiristystä ilmeni kun huomasin, ettei kakkonen mene silmään ihan joka kerta. Myöhemmin huomasin myös nelosen tekevän samaa hommaa, eli silloin tällöin jättää menemättä päälle.
Laatikko ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä, eikä hajuja tai muita havaittavia merkkejä. Vain sen, että jättää silloin tällöin menemättä päälle.
Lueskelin haun kautta asiasta ja jotain tietoja löysin laatikon asennon säädöistä, neljästä tukikepistä (?), sekä vähäisestä öljyn määrästä.
Kuitenkin halusin kysyä suoria mielipiteitä asiasta.
Tosiasia on, että 2. ja 4. vaihde ei aina mene päälle, kepin liikerata on selkeästi lyhentynyt ja aivan yhtäkkiä.
Korjaamon kanssa juttelin äskettäin ja kokeillaan alkuun anturin pois ottamista, josko se vaikuttais asiaan.
No siis kerrotaanpa ensin tuo vika. Viime viikolla teetin erinäisen määrän remppaa paikallisella pajalla ja yksi niistä oli peruutusvaihteen valon kytkimen vaihto.
En harmiksen muista, että havaitsinko heti lähdettäessä vai vasta vuorokauden päästä vaihdekepin selkeästi lyhentyneen liikeradan kakkoselle, mutta joka tapauksessa tämä on fakta.
Lisää hermojeni kiristystä ilmeni kun huomasin, ettei kakkonen mene silmään ihan joka kerta. Myöhemmin huomasin myös nelosen tekevän samaa hommaa, eli silloin tällöin jättää menemättä päälle.
Laatikko ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä, eikä hajuja tai muita havaittavia merkkejä. Vain sen, että jättää silloin tällöin menemättä päälle.
Lueskelin haun kautta asiasta ja jotain tietoja löysin laatikon asennon säädöistä, neljästä tukikepistä (?), sekä vähäisestä öljyn määrästä.
Kuitenkin halusin kysyä suoria mielipiteitä asiasta.
Tosiasia on, että 2. ja 4. vaihde ei aina mene päälle, kepin liikerata on selkeästi lyhentynyt ja aivan yhtäkkiä.
Korjaamon kanssa juttelin äskettäin ja kokeillaan alkuun anturin pois ottamista, josko se vaikuttais asiaan.
Toisina päivinä harmittaa, kun ei ole mitään tarvetta lähteä tien päälle:)
Re: -86 200D 4-vaiht: 2 / 4-vaihde ei mene aina päälle!
[quote="Ora"]Noniin... nyt sitten uuden mersukuskin hermoja koetellaan oikein kunnolla... vaihdelaatikon vaihto tässä jo käy mielessä ja taitaa olla hintavaa hommaa?
No siis kerrotaanpa ensin tuo vika. Viime viikolla teetin erinäisen määrän remppaa paikallisella pajalla ja yksi niistä oli peruutusvaihteen valon kytkimen vaihto.
En harmiksen muista, että havaitsinko heti lähdettäessä vai vasta vuorokauden päästä vaihdekepin selkeästi lyhentyneen liikeradan kakkoselle, mutta joka tapauksessa tämä on fakta.
Lisää hermojeni kiristystä ilmeni kun huomasin, ettei kakkonen mene silmään ihan joka kerta. Myöhemmin huomasin myös nelosen tekevän samaa hommaa, eli silloin tällöin jättää menemättä päälle.
Laatikko ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä, eikä hajuja tai muita havaittavia merkkejä. Vain sen, että jättää silloin tällöin menemättä päälle.
Lueskelin haun kautta asiasta ja jotain tietoja löysin laatikon asennon säädöistä, neljästä tukikepistä (?), sekä vähäisestä öljyn määrästä.
Kuitenkin halusin kysyä suoria mielipiteitä asiasta.
Tosiasia on, että 2. ja 4. vaihde ei aina mene päälle, kepin liikerata on selkeästi lyhentynyt ja aivan yhtäkkiä.
Korjaamon kanssa juttelin äskettäin ja kokeillaan alkuun anturin pois ottamista, josko se vaikuttais asiaan.[/quote]
Moi !
Jos ei se ihan nyrkkipaja ole niin nillähän on korjaustakuu! Jos se kerran uuden valokytkimen vaihdossa tuli niin laittakoon paja pelin kuntoon. Olihan siinä vanha valokytkin paikallaan kun veit korjuulle ?
Eihän siitä nyt mitään tule jos yhden vian korjaamalla saa yhden uuden aikaiseksi.
t jone
No siis kerrotaanpa ensin tuo vika. Viime viikolla teetin erinäisen määrän remppaa paikallisella pajalla ja yksi niistä oli peruutusvaihteen valon kytkimen vaihto.
En harmiksen muista, että havaitsinko heti lähdettäessä vai vasta vuorokauden päästä vaihdekepin selkeästi lyhentyneen liikeradan kakkoselle, mutta joka tapauksessa tämä on fakta.
Lisää hermojeni kiristystä ilmeni kun huomasin, ettei kakkonen mene silmään ihan joka kerta. Myöhemmin huomasin myös nelosen tekevän samaa hommaa, eli silloin tällöin jättää menemättä päälle.
Laatikko ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä, eikä hajuja tai muita havaittavia merkkejä. Vain sen, että jättää silloin tällöin menemättä päälle.
Lueskelin haun kautta asiasta ja jotain tietoja löysin laatikon asennon säädöistä, neljästä tukikepistä (?), sekä vähäisestä öljyn määrästä.
Kuitenkin halusin kysyä suoria mielipiteitä asiasta.
Tosiasia on, että 2. ja 4. vaihde ei aina mene päälle, kepin liikerata on selkeästi lyhentynyt ja aivan yhtäkkiä.
Korjaamon kanssa juttelin äskettäin ja kokeillaan alkuun anturin pois ottamista, josko se vaikuttais asiaan.[/quote]
Moi !
Jos ei se ihan nyrkkipaja ole niin nillähän on korjaustakuu! Jos se kerran uuden valokytkimen vaihdossa tuli niin laittakoon paja pelin kuntoon. Olihan siinä vanha valokytkin paikallaan kun veit korjuulle ?
Eihän siitä nyt mitään tule jos yhden vian korjaamalla saa yhden uuden aikaiseksi.
t jone
ykskaksnelosessa
vaihteet 2 ja 4 välittyy eri vipujen kautta
joten jos tosiaan vika tuli vasta kytkimen vaihdon jälkeen, jolloin ei ilmeisesti vivustosta tarvitse irroittaa mitään, voi olla että vivusto takertelee jostain muusta syystä...tai on kulunut tuskin sinne mitään on tippunut...
ykskakskolmosessa tuttu joskus kertoi että oli vain öljynnyt vaihekepin mekanismia sieltä kabiinista päin ja vähän samantyyliset ongelmat oli loppunut...
tai sitten tosiaan, jos vika on ollut jo aikaisemminkin niin voihan lootassa olla synkronointi kulunut, tai liian vähän öljyä tai kytkin ei muuten vaan irrota tarpeeksi...
nojoo, en ole mikään asiantuntija ja luulis siellä pajalla joku takuu olevan jos vika on rempan jälkeen ilmennyt
-risto
vaihteet 2 ja 4 välittyy eri vipujen kautta
joten jos tosiaan vika tuli vasta kytkimen vaihdon jälkeen, jolloin ei ilmeisesti vivustosta tarvitse irroittaa mitään, voi olla että vivusto takertelee jostain muusta syystä...tai on kulunut tuskin sinne mitään on tippunut...
ykskakskolmosessa tuttu joskus kertoi että oli vain öljynnyt vaihekepin mekanismia sieltä kabiinista päin ja vähän samantyyliset ongelmat oli loppunut...
tai sitten tosiaan, jos vika on ollut jo aikaisemminkin niin voihan lootassa olla synkronointi kulunut, tai liian vähän öljyä tai kytkin ei muuten vaan irrota tarpeeksi...
nojoo, en ole mikään asiantuntija ja luulis siellä pajalla joku takuu olevan jos vika on rempan jälkeen ilmennyt
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Re: ..
Tämän viestin ehdin lukea päivällä, ennenkuin piti takaisin töihin lähteä. Tämän perusteella mä katselin vähän tuota vaihdekeppiä ilman mitään pussin irroittelemisia ja vika selvisi...!jarski kirjoitti:Taitaapi olla jotain ylimääräistä keppisysteemin välissä. Ota kepin juuresta pussi poisja katso näkyykö välissä mitään.
Asia korjaantui näin omin käsin ja siten ei tarvinnut lähteä pajalle irrottelemaan mitään kytkimiä.
Joku nimittäin oli laittanut vanhan peruutusvalo-kytkimen vaihdekepin pussin päälle, muka säilöön. Ja kun yhden ihmisen taloudessa majailen eikä autossani ole päiväkausiin ollut muita ihmisiä niin vaikea arvata kukahan tämä syyllinen mahtoi olla...
Kovin usein vika löytyy selkänojan ja ratin välistä




Toisina päivinä harmittaa, kun ei ole mitään tarvetta lähteä tien päälle:)
Mjoo, on sitä itsekin tullut joskus keksittyä loistava paikka kännykälle. Siinähän se makaa hyvin nahkapussukassa. Kunnes yrittänyt vaihtaa vaihdetta



ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Menee OT:ksi, mutta toi on oikeesti jopa vaarallista. Emäntä tuppaa laittamaan usein keskikyynärnojan eteen ja osittain siihen alle käsilaukun tai jotain muuta rompetta, kuten kauppaostoksia ym. Siinä sitten liikkeelle lähdettäessä ja risteyksestä kiihdytettäessä saattaa muutama ruma sana päästä, kun ei mahdu keppi menemään kakkoselle. Jää just joku mehutölkki litistyksiin kepin ja kyynärnojan väliin ja kiihdytyksestä tulee hiljaista rullausta... 

Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün