W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Onko kellään tullut vastaan samanlaista tilannetta. Mikähän voisi olla ongelmana? W211 320 cdi heittää vikatilaan ja laskee tehot alas. Vikakoodiksi tulee:
P2511 ECM/PCM Power Relay Sensor Circuit Intermittent
P2403 Evaporative Emission System Leak Detect Pump Sensor Circuit/Open

veskola: Auton ja moottorin tyyppi lisätty otsikkoon
E320 CDI V6 4MATIC
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja oilhand »

onkohan noi koodien selitykset oikein ;) ettei vaan ois abs/voimansiirto ongelma!
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Mersun testerit viittasivat egr venttiiliin ja toinen oli vasemman etupyörän nopeustiedon puuttuminen. Tiedäppä sitten mitän siitä eteenpäin tekis ?
E320 CDI V6 4MATIC
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1241
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Tarkista ja putsaa tarvittaessa vaikka se EGR?
Tarkista sen alipaineletku myös.

Ja vaihda viallinen abs-anturi, jos johdot on kunnossa.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Heksa88 kirjoitti:Mersun testerit viittasivat egr venttiiliin ja toinen oli vasemman etupyörän nopeustiedon puuttuminen. Tiedäppä sitten mitän siitä eteenpäin tekis ?

Mersun testeri Star kyllä kertoo täsmällisesti mainitut viat ja ovat myös testattavissa.
+358 18B8FE99
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Tarkennusta vielä. Nuo aikaisemmat koodit mitkä listasin, ovat Torgue ohjelmalla ja sinihammas OBD2 lukijalla. Merkkiliikkeen kommentit mersun testerillä oli "Moottorissa vikakoodi 2355-002 Ilmamassa liian suuri ja 2511-001 Takaisinkierrätyksensäädin ilmoittaa viasta tallentuneena. Tarkastukset menee läpi, mutta vikakoodin perusteella epäilen takaisinkierrätyksen säädintä. Vaihteistolla can vikana vas. Etupyörän pyörimistieto, mutta esiintyy vain kerran ja paljon pienemmillä kilometreillä".
E320 CDI V6 4MATIC
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Aika kallis on tuo egr venttiili (reilu 600e) kl varaosista. Oiskohan kannattavampaa ohjelmoittaa samaan hintaan kone uudellen ja jättää se venttiili auki asentoon kokonaan mikäli sitä ei saa korjattua puhdistamalla ?
E320 CDI V6 4MATIC
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Tosin kyll tuon mersun testerin mukaan venttiilissä ei pitäs olla vikaa. Mistähän tuo "liian suuri ilmamassa" voisi johtua ?
E320 CDI V6 4MATIC
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Putsailin tuon EGR venttiilin. Venttiili lähti todella vaivattomasti irti näppi voimilla eikä ollu tukossa/jumissa. Pintakarsta lähti paperilla pyyhkäisemällä. Hmm. Mitähän seuraavaksi testais?
E320 CDI V6 4MATIC
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Atro »

Mulla sama liian suuri ilmamäärä, tuikku otti egrrän pois ja viat hävis pois poikkeen :)
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Heksa88 kirjoitti:Putsailin tuon EGR venttiilin. Venttiili lähti todella vaivattomasti irti näppi voimilla eikä ollu tukossa/jumissa. Pintakarsta lähti paperilla pyyhkäisemällä. Hmm. Mitähän seuraavaksi testais?
Jonnekin *:rin piuhan päähän vikakoodien luku ja nollaus,
Sitten ajolenkki minkä jälkeen uusi luku ja niiden mukainen testaus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Heksa88 kirjoitti:vasemman etupyörän nopeustiedon puuttuminen.
Yksistään jo tämä riittää tehojen häviämiseen, jos kerta asia starilla todettu. 5min homma irroittaa rengas + anturi ja tarkistaa ettei ole esim. likaantunut.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Atro kirjoitti:Mulla sama liian suuri ilmamäärä, tuikku otti egrrän pois ja viat hävis pois poikkeen :)
Muistatko millä tavalla auto oireili, kun ilmoitti tuota liian suurta ilmamassaa ?
E320 CDI V6 4MATIC
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

sonikki kirjoitti:
Heksa88 kirjoitti:vasemman etupyörän nopeustiedon puuttuminen.
Yksistään jo tämä riittää tehojen häviämiseen, jos kerta asia starilla todettu. 5min homma irroittaa rengas + anturi ja tarkistaa ettei ole esim. likaantunut.
Nopeustiedon puute ei tullut nollauksen jälkeen takaisin. Se oli vain muistissa ja autoon on vasta tehty jarruremppa, jospa sitä ei tulisikaan.
E320 CDI V6 4MATIC
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Atro kirjoitti:Mulla sama liian suuri ilmamäärä, tuikku otti egrrän pois ja viat hävis pois poikkeen :)
Sama tehtiin tällekkin. Toimii taas ja paremmin kuin ennen :)
E320 CDI V6 4MATIC
jarppii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 15.10.2013 15:15
Paikkakunta: satakunta

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja jarppii »

Täälläkin sama vika "ilmamassa liian suuri" ja egr venttiili on uusi sekä ilmamassa mittari. Menee silti tohon vikatilaan tehot häviää auto on w211 220 cdi. Onko toi ohjelmointi auttanut vikaan??
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Atro »

on on
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

jarppii kirjoitti:Täälläkin sama vika "ilmamassa liian suuri" ja egr venttiili on uusi sekä ilmamassa mittari. Menee silti tohon vikatilaan tehot häviää auto on w211 220 cdi. Onko toi ohjelmointi auttanut vikaan??
Jos egr venttiili sekä maffi on uusi, niin vika todennäköisesti ei ole kummassakaan näissä. Tuolloin epäilen ettei ohjelmointi auta tai ei ainakaan ratkaise sitä todellista ongelmaa. Suosittelen, että tutki ensin mikä aiheuttaa vian ja kun olet varma aiheuttajasta niin toimi vasta sitten. Kokemuksen syvällä rintaäänellä :D

Itselläni ohjelmointi auttoi ja auto pelasi muutaman viikon, mutta sitten vian etsintä jatkuu. Tässä odottelen staria, että pääsen kunnolla tutkimaan :)
E320 CDI V6 4MATIC
jarppii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 15.10.2013 15:15
Paikkakunta: satakunta

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja jarppii »

Kuka sen sitte osais selvittää et mikä vikana?? Kun korjaamolla alkoivat jo puhua että turbossa vika ehkä... Ei huvittais turhaan osia vaihdella varsinkaa turboa...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olisko tämmösestä kyse: Imusarjan ilmaläpät ei sulkeudu riittävästi jolloin MAF anturilla mitattu ilmamassa on suurempi kuin tietookone laskennallisesti olettaa sen olevan -> vikatila.
Lisää tietoa: www.skg.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13742
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

veskola kirjoitti:Olisko tämmösestä kyse: Imusarjan ilmaläpät ei sulkeudu riittävästi jolloin MAF anturilla mitattu ilmamassa on suurempi kuin tietookone laskennallisesti olettaa sen olevan -> vikatila.
Ei ne läpät mihinkään ilmaa hukkaa vaikka olisivat kiinni silloin kun pitäisi olla auki. Haetko kenties sitä että moottoriin menevä todellinen ilmamäärä (= MAF:in antama mittauslukema, jos MAF kunnossa) ei ole isommilla kierroksilla niin suuri kuin moottorin kierrosluvusta ja ahtopaineesta voisi päätellä (jos toinen imukanava ahdistaa vaikka ei pitäisi)? :?:
jarppii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 15.10.2013 15:15
Paikkakunta: satakunta

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja jarppii »

Niin eli noi imusarjan läpätkin vois aiheuttaa vian? Onko kukaan koittanu niitä puhdistuslitkuja onko mitään hyötyä? :?:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuosta lauseestani selviää kyllä mitä tarkoitan.

Mikäli siellä on oikein karstainen imusarja niin kyllä se varmaan kannattaa irroittaa ja laittaa vaikka koko sarja yöksi likoomaan, vaikka dieseliin ellei parempaa ainetta keksi. Ei niitä sotkuja kannata koneen sisään uittaa ja mikää taikaspray ei varmasti tee yhtään mitään. Puhdistuksen jälkeen voi ihmetellä liikkuvatko läpät ja vivut herkästi, mikäli on alipainekellolla ohjattu niin alipaineen määrääkin voi mittailla onko sitä saatavilla riittävästi. Huono alipaine saa aikaan laiskat läpät ja silloin voisi tapahtua tuollainen laskennallisen ja toteutuneen ilmamäärän ongelma, ihan vaikka vain hetkeksi aikaa. Kellojen kalvojen eheys on helppo tarkistaa imemällä niitä, ihan siis suulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13742
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

veskola kirjoitti:Tuosta lauseestani selviää kyllä mitä tarkoitan.
Minäkin vastaan ystävällisesti: sehän tässä huolestuttaakin.

MAF anturilla mitattu ilmamassa on suurempi kuin tietookone laskennallisesti olettaa sen olevan

Nuhaisen kanavan takia ilmaa meneekin enemmän, kukahan siellä koodia naputtelee...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kun pakokaasujen kierrätys on päällä.
Niin moottorin kierrosten ja moottorin syöttömäärän suhteen on moottoriin menevän "puhtaan" ilman määrälle "tavoitearvo", kartta.
Kun ilmaa menee tuolloin kartassa oleva määrä, niin happi riittää polttamaan aina ko. polttoainemäärän puhtaasti, siis moottoriin otetaan vaan se määrä happea, kun tarvitaan, loppu "ilma" moottorille tulee pakokaasujen kierrätyksen kautta, kokonaistäytös ok.
Tavoitearvolle on tieten tietty haarukka, vikatila-arvoja varten.
Kun egr-venttiili aukeaa liian vähän => pääsee puhdasta ilmaa "liikaa" moottorille => ilmamassa liian suuri.
Kun egr-venttiili on koko ajan liian auki => pääsee puhdasta ilmaa koko kierrätysprosessin ajan liian vähän moottorille => ilmamassa liian pieni.

Sille tilanteella, kun kierrätysvelvoitetta ei ole, se on poistettu, tai pyydetään niin suurta tehoa, että venttiili sulkeutuu.
Niin on olemassa maffille max arvonsa, (myös suhteessa kierroslukuun ja ahtopaineeseen), jonka ylittyessä järjestelmä tulkitsee jossain olevan vuodon => ilmamassa liian suuri.
Valmistaja kyllä tietää vakio-osien maksimaalisen ilmantuotto kyvyn.

Jos osat ovat mekaanisesti varmaan kunnossa ja järjestelmä tiivis, niin anturitietoja seuraamalla pitäisi selvitä, mikä valehtelee, tai onko johdotuksessa jotain...
Äärimmäinen keino on maffin pois sulkeminen ohjelmasta, mersuhan on paineohjattu, että senkin voi tehdä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

tuikku kirjoitti:.
Kun pakokaasujen kierrätys on päällä.
Niin moottorin kierrosten ja moottorin syöttömäärän suhteen on moottoriin menevän "puhtaan" ilman määrälle "tavoitearvo", kartta.
Kun ilmaa menee tuolloin kartassa oleva määrä, niin happi riittää polttamaan aina ko. polttoainemäärän puhtaasti, siis moottoriin otetaan vaan se määrä happea, kun tarvitaan, loppu "ilma" moottorille tulee pakokaasujen kierrätyksen kautta, kokonaistäytös ok.
Tavoitearvolle on tieten tietty haarukka, vikatila-arvoja varten.
Kun egr-venttiili aukeaa liian vähän => pääsee puhdasta ilmaa "liikaa" moottorille => ilmamassa liian suuri.
Kun egr-venttiili on koko ajan liian auki => pääsee puhdasta ilmaa koko kierrätysprosessin ajan liian vähän moottorille => ilmamassa liian pieni.

Sille tilanteella, kun kierrätysvelvoitetta ei ole, se on poistettu, tai pyydetään niin suurta tehoa, että venttiili sulkeutuu.
Niin on olemassa maffille max arvonsa, (myös suhteessa kierroslukuun ja ahtopaineeseen), jonka ylittyessä järjestelmä tulkitsee jossain olevan vuodon => ilmamassa liian suuri.
Valmistaja kyllä tietää vakio-osien maksimaalisen ilmantuotto kyvyn.

Jos osat ovat mekaanisesti varmaan kunnossa ja järjestelmä tiivis, niin anturitietoja seuraamalla pitäisi selvitä, mikä valehtelee, tai onko johdotuksessa jotain...
Äärimmäinen keino on maffin pois sulkeminen ohjelmasta, mersuhan on paineohjattu, että senkin voi tehdä.
Meinaatko, että ohjelma voi ajaa myös oletusarvoilla jos maffin poistaa ohjelmasta ? Onko maffille jotkin oletusarvot jos nappaa piuhat pois antureista. Mietin lähinnä voiko maffin kuntoa päätellä tuolla keinoilla vai onko ainoastaan *:lla tutkiminen ainoa keino todeta maffin toimivuus ?
E320 CDI V6 4MATIC
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Onko kellään tietoa tuosta pakokaasun vastapaineanturin toimivuudesta. Anturista varmaan voi ylesmittarilla mitata resistanssit liittimestä, mutta mitkä ovat oikeat arvot ? Voisko joku vaikka testata nopeasti ehjästä anturista ? :)
E320 CDI V6 4MATIC
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

jarppii kirjoitti:Kuka sen sitte osais selvittää et mikä vikana?? Kun korjaamolla alkoivat jo puhua että turbossa vika ehkä... Ei huvittais turhaan osia vaihdella varsinkaa turboa...
Seuraa turbon säätömoottorin toimintaa. En minäkään näistä tiedä, mutta mitä itse seurailin, niin tyhjäkäynnillä säätömoottori sulkee ventit työntämällä tankoa alaspäin ja kaasuttaessa avaa nostamalla ylöspäin. Uskoisin, että jos säätömoottori liikuttelee niitä siipiä, eikä laakereissa tunnu välystä, niin turbo on ehjä. Vika on jossain anturissa joka antaa väärää tietoa ja ohjelma taas säätelee turboa väärän tiedon mukaan?.

Itse myös selvittelen samaa vikaa. EGR ja läppämoottori ei ole aiheuttajana ainakaan. Maf ja pakokaasun vastapaineanturi seuraavat tutkimuksen kohteet.
E320 CDI V6 4MATIC
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kun auto on paikoillaan virta päällä, niin ettei se käy.
Niin kaikkien paineantureiden pitäisi näyttää samaa painetta, ulkoilman painetta.

Nyrkkisääntö, melkeimpä moottorista riippumatta: tyhjäkäynnillä noin 500mg/isku ilmaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jarppii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 15.10.2013 15:15
Paikkakunta: satakunta

Re: W211 320 cdi: Vikakoodin selvitystä

Viesti Kirjoittaja jarppii »

tuikku kirjoitti:.
Kun pakokaasujen kierrätys on päällä.
Niin moottorin kierrosten ja moottorin syöttömäärän suhteen on moottoriin menevän "puhtaan" ilman määrälle "tavoitearvo", kartta.
Kun ilmaa menee tuolloin kartassa oleva määrä, niin happi riittää polttamaan aina ko. polttoainemäärän puhtaasti, siis moottoriin otetaan vaan se määrä happea, kun tarvitaan, loppu "ilma" moottorille tulee pakokaasujen kierrätyksen kautta, kokonaistäytös ok.
Tavoitearvolle on tieten tietty haarukka, vikatila-arvoja varten.
Kun egr-venttiili aukeaa liian vähän => pääsee puhdasta ilmaa "liikaa" moottorille => ilmamassa liian suuri.
Kun egr-venttiili on koko ajan liian auki => pääsee puhdasta ilmaa koko kierrätysprosessin ajan liian vähän moottorille => ilmamassa liian pieni.

Sille tilanteella, kun kierrätysvelvoitetta ei ole, se on poistettu, tai pyydetään niin suurta tehoa, että venttiili sulkeutuu.
Niin on olemassa maffille max arvonsa, (myös suhteessa kierroslukuun ja ahtopaineeseen), jonka ylittyessä järjestelmä tulkitsee jossain olevan vuodon => ilmamassa liian suuri.
Valmistaja kyllä tietää vakio-osien maksimaalisen ilmantuotto kyvyn.

Jos osat ovat mekaanisesti varmaan kunnossa ja järjestelmä tiivis, niin anturitietoja seuraamalla pitäisi selvitä, mikä valehtelee, tai onko johdotuksessa jotain...
Äärimmäinen keino on maffin pois sulkeminen ohjelmasta, mersuhan on paineohjattu, että senkin voi tehdä.


Eli olisko mahdollista jos toi pakokaasun kierrätys on niin tukossa että ei mee tarpeeks läpi niin saa liikaa puhdasta ilmaa? Ja siitä toi vikakoodi ilmamassa liian suuri. Ohjelmointi poistaisi vian jos tästä johtuisi?
Vastaa Viestiin