matruusi1 kirjoitti:asian vierestä hieman kysyisin ADHD.lta,et kuinka secci on muuten pelannu? eli lähinnä tyhjäkäynti onko korkea,ja kulkeeko tasaisesti? on itellä vaan ollu 500:sen kanssa ongelmia tällä saralla. et ookko joutunu painiin näiden asioiden kanssa ja jos oot niin millä on alkanu secci pelittään?? alkaa itellä omassa järki lopuun!
Sekki on pelannut hyvin ja paranee näköjään vanhetessaan ajamalla.
Oli tässäkin viime suvena ongelmia, korkea tyhjäkäynti. Kylmänä varsin maltilliset kierrokset nousi koneen lämmettyä n.1100-1250 kierrokseen ja vaihteiden päälle laitto raastoi kyllä kuskin hermoja. Kolahti melko mukavasti.
Forumin neuvoilla tk-moottorin (vai mikä lienee oikea nimitys venttiilille) puhdistusta, ilmavuotojen etsimistä, uusi yj-rele,
tk-moottorin liitosten klemmaus, uusi käytetty tk-moottori, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyöriä uusittiin... ei auttanut nämä toimet mitään viime suvena ja järki loppui.

. Orkkis tk-mootori pantiin takaisin ja uusi yj-rele jäi vanhan tilalle.
Tänä keväänä, mitä ihmettä... tyhjäkäynti oli parempi ja toimii melko mukavasti. N=800 pientä humppaa ja D=750 kierrosta ja käynti tasainen. Tämä kyllä hämmästyttää. Tänä kesänä tullut enemmän kilometrejä ja paranee koko ajan.
2 viikon päästä vien auton Tre autosähköön, saavat tarkastaa säädöt. Minun aikana ei ole säätöjä tehty eli neljä vuotta menty samoilla

. K-inssi on kelpuuttanut päästöt.
Kaivoin katsastuslapuista päästöarvot. Ovatko tontilla, en osaa tulkita?
V.2013 Joutokäynti CO%=0,01.HCppm=19. CO2%=15. O2%=0,23
>2000r/min CO%=0,11.HCppm=21. CO2%=18,2. O2%=0,26 Lambda 1,00
v.2011 Joutokäynti CO%=0,00.HCppm=14. CO2%=15,5. O2%=0,00
>2000r/min CO%=0,02.HCppm=31. CO2%=15,5. O2%=0,0 Lambda 1,00
...ja sitten listojen ja kahvan kimppuun, kiitokset neuvoista...