Siivekkäitä taksitolpalla

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Siivekkäitä taksitolpalla

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kuva Uuno Laukan kuva-arkistosta

http://www.oulu.ouka.fi/ppm/laukka/

Oulu. Rautatienkatu, taksiasema rautatieaseman edessä 18.8.1966
Kuva
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Oi niitä aikoja..
Ei tarvinnut pelätä, että olisi joutunut tunkemaan itsensä johonkin gorilla versoon vai mikä hitto tojotan pikkupaku olikaan.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Arppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 06.01.2004 17:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arppa »

Esa H. kirjoitti:Oi niitä aikoja..
Ei tarvinnut pelätä, että olisi joutunut tunkemaan itsensä johonkin gorilla versoon vai mikä hitto tojotan pikkupaku olikaan.
Tai kuten nykyisin, Toyota Corolla sedaniin. Voi tulla ahdasta.
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

mistä johtuu että keskimmäisessä on vilkut? ajovalojen alla? muissa ei ole
dodge dart 1967
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Onhan vuosi jo näköjään -66, oisko ensimmäiset hoksannu jo silloin vähän tuunata autoa. Siinä ei näytä kuitenkaan olevan c-pilariis niitä ilman pois pääsy juttuja.
So long and thanks for all the fish
Avatar
ameriikanteijo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 04.09.2004 10:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ameriikanteijo »

200:ssa vilkut on lamppujen alla ja 190:ssä lokasuojassa.
Herrasmiessääntojen mukaisesti sikari ja nainen riisutaan aina ennen käyttöä.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Pöh. Ne ovat kaikki mallia 190 Dc. Keskimmäisessä vaan sattuu olemaan sumuvalot tuossa ajovalojen alla (200 D:n vilkkujen kohdalla), lisävaruste nääs.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Niipäs näkyy olevan. Omas vaan oli sellaiset sumu/vilkku kompinaatiot, joita epäilin että on hankittu aikansa completosesta/design meklinistä. Eikös siinä 65-> ole juuri sellainen yhdistelmä? Tuolla ilmasuulake jutulla tarloitin nimen omaan että 190:jä ovat, 200:han on c-pilariis reijjät. Lieneekö muuten vielä <63, joka iikka? eikös sinä vuonna tullu joitan muutoksia esim. etujarrut?
So long and thanks for all the fish
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Heikki H. kirjoitti:Niipäs näkyy olevan. Omas vaan oli sellaiset sumu/vilkku kompinaatiot, joita epäilin että on hankittu aikansa completosesta/design meklinistä. Eikös siinä 65-> ole juuri sellainen yhdistelmä? Tuolla ilmasuulake jutulla tarloitin nimen omaan että 190:jä ovat, 200:han on c-pilariis reijjät. Lieneekö muuten vielä <63, joka iikka? eikös sinä vuonna tullu joitan muutoksia esim. etujarrut?

Kyllä näin juuri. Nyt en muten muista, onko niissä 200:n etuvilkuissa automaattisesti myös sumarit. Niin ja 200:n ja sumarillisen 190c:n erottaa nopasti juuri noista takailmanpoistoaukoista, kuten sanoit.

Vuonna 1963 tuli elokuun kesälomien yhteydessä tosiaan etujarrut levyiksi, mutta ei sitä ulkonäöstä pysty helposti sanomaan, onko levyt vai rummut. Joten eiköhän nuokin kolme autoa ole noin mallia 1964, sillä taksissa ei kai tuolloinkaan ollut kamalan vanhoja autoja. Vai oliko, en ole selvittänyt? Takanahan on pitkä jono W110-pirssejä, mutta niistäkin ainoa, jonka nokka näkyy, on 190c.

Sitten vielä noista mallimerkinnöistä. Tuo "190c" ja "190 Dc" kirjoitetaan tosiaan juuri noin, ei esimerkiksi "190 C", niinkuin jotkut joskus kirjoittelevat virheellisesti. Tai "220 B" ja "220 SEB", jotka ovat oikeasti "220b" ja "220 SEb". Tuollainen "C" erikseen kirjoitettuna olisi sitten kupee, vrt. "250 C". Noita erikoisia mallimerkinöjä näkee paljon netissä, etenkin amerikkalaisten sivuilla.

Täällä foorumillahan on lisäksi tapana hieman erikoisesti kiroittaa "W110", vaikka periaatteessa mallin tyyppi olisi "W 110". Mutta onneksi kovin moni ei kirjoita tyyliin "240D" tarkoittaessaan 240 D:tä. Pysyiköhän yksikään lukija kärryillä?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Muistaisin joskus lukeneeni sellaista aiheeseen liityvää sivustoa, jossa oli muistaakseni sellainen peessin/l.valk taustaväri. Sielä oli selitetty noista kaiken maailman yksityiskohdista jotain. Mihin autoihin muuten kuuluu noi kävyt puskureihin?
So long and thanks for all the fish
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Heikki H. kirjoitti:Muistaisin joskus lukeneeni sellaista aiheeseen liityvää sivustoa, jossa oli muistaakseni sellainen peessin/l.valk taustaväri.
Oliko tämä?

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Roisto kirjoitti:
Oliko tämä?
Se oli juuri tuo sivu, mielestäni sisäältää aivan tarpeeksi nippeli tietoa.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Heikki H. kirjoitti:Mihin autoihin muuten kuuluu noi kävyt puskureihin?
Suomalaisiin. Ja ne ovat ihan haitarista. Pitäisi käydä Saksasta hakemassa kävyttömät puskurit jos alkaisi W110:ä rakentamaan.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Mullon tietysti toi käpymallin puskuri, ei taida toi takapuskurikaan olla alkuperäisen kaltainen(eli siis mini puskurit sen varsinaisen päällä)? Onkohan kukaan tehny ikänä ruostumattomasta noita puskureita?
So long and thanks for all the fish
autofan85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 26.01.2005 18:41
Paikkakunta: helsinki

nättejä mersuja

Viesti Kirjoittaja autofan85 »

oi niitä aikoja tosiaan
mersu nr1
Vastaa Viestiin