W210 Om606 Jakopää apua!!??
W210 Om606 Jakopää apua!!??
Jooo elikkäs rupesin tutkimaan konetta kun "vihelsi ahtaessa" pahasti ja hehkut oli tarjoitus vaihtaa. Näissä kävi kuitenkin niin että ahdin oli ehjä ja vihellys johtuin 1pytylle vuotaneesta pakosarjan tiivisteestä, hehkut taas 3lähti irti ja 3katkesi kanteen kiinni tästä johdosta nyt koko kone purettu kannesta ylöspäin kaikki. Nyt on sitte ostettu kaikki tiivisteet uusiksi ja putsattu kaikki, ONGELMA on nyt vain tässä että mitenkä saa vaihdettua KETJUN LAAHAIMET?? eli nekin tulevat uutta ja ketju kanssa.
Eli mitenkä vaihdetaan laahaimet? katsoin niin alimman laahaimen tappi on hankalassa paikassa ja on itse laahainkin kun ei nää sitä ollenkaan vain tapin avulla paikantanut kohdan.
Eli mitenkä vaihdetaan laahaimet? katsoin niin alimman laahaimen tappi on hankalassa paikassa ja on itse laahainkin kun ei nää sitä ollenkaan vain tapin avulla paikantanut kohdan.
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Purat tarpeeksi jos on pakko vaihtaa laaharit. Öljypohjaa ja koneen etulevyä irti. Hehkutulpan katkeamisen vuoksi ei tarvitse kantta irrottaa, mutta mitäpä tämä enää auttaa edes kertoa.
wiimax.fi
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
selvä täytyy koittaa irroittaa kyseiset osat ja oli pakko ottaa ku sai helpommin porattua irti vanhat ja tuleepa ny tehtyä vähä kattavampi "öljynvaihto" 

Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Noita ketjuja on kyllä vaihdettu, mutta harvemmin laahaimia. Dealer tietää varmaan paremmin kuinka paljon on laahaimia mennyt.dealer kirjoitti:Purat tarpeeksi jos on pakko vaihtaa laaharit. Öljypohjaa ja koneen etulevyä irti. Hehkutulpan katkeamisen vuoksi ei tarvitse kantta irrottaa, mutta mitäpä tämä enää auttaa edes kertoa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
En ole koskaan vaihtanut noihin laaharia, ketjuja joitain. Ei ole jakopäälleen heikko moottori kyllä tämä. Tietysti kilometrejä kertynyt kaikkiin lisää siitä kun olivat korjaamon "asiakkaita", että kuluu kai laaharitkin joskus.

Niin siis nimenomaan EI tarvitse ottaa, jos on oikeat vehkeet poraamiseenoli pakko ottaa ku sai helpommin porattua irti vanhat

wiimax.fi
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Joojoo
ja noh tuleepa ny vaihettua sit kaikki ja vähä opiskeltua samalla
Ja dealer nojoo oot oikeassa mutta nyt puuttu tarvittavat työkalut joten tämä tapa helpompi
Kiitos vastauksista huomenna jatkuu purku ja täytyy kattoa mitä saa aikaan.


Ja dealer nojoo oot oikeassa mutta nyt puuttu tarvittavat työkalut joten tämä tapa helpompi

Kiitos vastauksista huomenna jatkuu purku ja täytyy kattoa mitä saa aikaan.
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Plaanautatko kannen? Entä lohko? Metallinen kanentiiviste kait tuossa moottorissa kuuluu olla? Kuinka lie kranttu pitämään paineet oikeallapuolen jos jompikumpi pinta jää plaanaamatta?
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
itse asia en suoristanu ku pakosarjan koska vuoti. putsattu pinnat vain ja katsotaan kuinka käy, tänään tuli vain takapakkia koska pakopuolen nokka-akseli katkesi ja KL-varaosalla maksaa uusi 650€
(

Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Ei sitä kantta pidä turhaan oikoa jos ei ole tarvetta..itse aina mittaan tai mittautan ja sen mukaan oikaistaan.
Käytettyjä 0m606 koneita on varmasti purettu paljon...eiku osto ilmoa.
Käytettyjä 0m606 koneita on varmasti purettu paljon...eiku osto ilmoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Mmm totta, noh nyt kuitenkin kone kasassa ja käynnistyy jopa
Ainut on mikä nyt vielä takkuilee niin jostain syystä ei käy tyhjäkäynnillä ollenkaan vaan sammuu meilkein heti kun on pari kertaa eka röhässy aaltoilevasti kierroksia.
tähänkin sitten kysymys olisiko neuvoja tähän? ja sitten että vaikuttaako mitenkään kun poistin sen putken mikä kierrättää ilmaa pakosarjalta - imusarjaan koneen ns takaosasta!? kierroksilla auto toimi moitteetta ainut tosiaan tuo tyhjäkäynti ja nyt kun tuli mieleen niin lähtee heikosti myös käyntiin.


Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Jos kierrokset aaltoilee saa se jostain ilmaa polttoaineen sekaan...vaikuttaa käynnistykseenkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Voisiko niin käydä vaikka missään ei näy ilmakuplia ollenkaan? Täytyy vielä koittaa kaivaa ku vaihtelin jo paljon o-renkaita mutta ei auttanut, tai sitten vain katsoa paljoko maksaa ne kovamuovi putket missä liitin päässä ja menee pumpulle.
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Voi olla että tankki sihtikin on tukossa ...ja linjaston putket ruostuneet ..tai metalli putkien ja kumiletku liitosten klemmarien välistä vuotaa...yhdessä oli konehuoneen metalli/kumiputki liitos löystynyt prässäys josta vuosi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
tuskin siellä nyt koneen seisoessa remontin ajan ole mikään suodatin tukkeentunut. liitokset voi alkaa vuotamaan, jos niitä on pidelty. itte alkaisin tutkiin jostain siltä suunnalta vikaa, että se liittyy jotenkin tuohon remonttiin. olisko pumpulla jako pielessä? siis ruiskutusennakko väärä. onko nokat varmasti merkeissään?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Noniin joo tänään tuli vaihettua kaikki polttoaine letkut/putket ja meinasin käydä ajamassa vähän autolla vaikka tyhjäkäynti oli vielä ongelma.... mutta tuli huomattua että kaikki hevoset puuttuvat koneesta joten taitaa olla jako yhdella hampaalla pielessä ja huomenna olis se tarkotus tarkistaa/korjata ja katsoa toimiiko sitten!
ja sillä huomasin kun auto ei edes jaksanut nosturin pientä nousua nousta että olisin edes saanu ajettua vähän 


Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
noniin auto on ny täysin kasassa ja ajelinkin tänään kotiin! huomasin tuossa loppumatkalla että auto tuntuu nyt vähän tehottomalla kun esim laittaa kickdown niin vaihtaa pienemmälle ja yrittää lähteä mutta todella epätoivoisesti :O mistä voisi johtua? :O ja edellinen ongelma oli kun kävi huonosti niin NOKKA-AKSELIT oli puoli kierrosta väärin 

Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Ajatus heräsi nyt että olisiko mahdollista että laatikon pitää oppia uudestaan ns koska auto ollut todella vähillä virroilla ja loppunutkin ja vielä seissyt noin 3viikkoa. Tossahan on laatikko yhteydessä pomppuun! Täytyykö vain ajella ja opettaa laatikko ns?
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Hei auto toimii nyt oli nokka-akselit puolikierrosta pielessä eli kierroksen edellä kampurasta katsottuna. Ja tehotkin oli kateissa hetken eilen kun ajelin mutta se johtui ahtopaine vuodosta kun löi NS vikatilan päälle.
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Helpompi lukijoiden ajatella tilannetta kun sanotaan että pumppu oli kampiakselin kierroksen verran pielessäJrJuk kirjoitti:Hei auto toimii nyt oli nokka-akselit puolikierrosta pielessä eli kierroksen edellä kampurasta katsottuna. Ja tehotkin oli kateissa hetken eilen kun ajelin mutta se johtui ahtopaine vuodosta kun löi NS vikatilan päälle.


wiimax.fi
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
eli tuo siis ruiskutti samaan aikaan polttoainetta, kun oli poistotahti meneillään? eli ruiskutus oli pielessä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Sitä käyntiin lähtemistä ihmeteltiinkin mutta joka kerta kun starttasi jätti löpöä tiehensä ja kun hetken veivas lähti sillä käyntiin.
Helpompi lukijoiden ajatella tilannetta kun sanotaan että pumppu oli kampiakselin kierroksen verran pielessä
ei vilise vääntyneet venttiilit silmissä kun miettivät 
Ja kyllä juuri näin eli kun kampi pyörähtää pumpun kanssa kerran! Nokka-akselit pyörii sen puolikierrosta!
Helpompi lukijoiden ajatella tilannetta kun sanotaan että pumppu oli kampiakselin kierroksen verran pielessä


Ja kyllä juuri näin eli kun kampi pyörähtää pumpun kanssa kerran! Nokka-akselit pyörii sen puolikierrosta!

Re: W210 Om606 Jakopää apua!!??
Nokka-akseli ja pumppu pyörähtää yhtä nopeasti....kamapi vähemmän eli kampi kaksi kertaa ja nokat ja pumppu kerran.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-