W123 mittaristo/kiekkamittari
W123 mittaristo/kiekkamittari
Otsikon mukainen kampe. Kiekkamittarille tarvetta, mutta tarvittaessa ostan koko mittariston. Mielellään facelifti mallista ja kiekkamittarin johtosarjalle olisi myös tarvetta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W123 mittaristo/kiekkamittari
Oliko se tuohon diesel-farmariin?
Ei mulla sellaista kyllä ole, mutta ihan vaan sillä, että W123 kierroslukumittareita on niin monenlaisia. Ainakin nelos- ja kutosbensakoneille omansa ja dieselin mittaria on ainakin kahta eri lajia, joista toisessa oli jonkin sortin pulssivahvistinlaatikko (tai joku sen tapainen) konehuoneessa lokasuojan päällä jne. Siinä dieselin mittarissa se mittarin tyyppi vaihtui ymmärtääkseni jonain tiettynä ajanhetkenä, eli jos haluaa oikeanlaisen, niin pitäisi tietää, milloin ko. auto on tehty. Tai en kyllä tiedä, saako sen vanhemman systeemin silti asennettua uudempaan ja päinvastoin, jos samalla laittaa johtosarjan kokonaisuudessaan. Voi olla, ettei siellä moottorin päässä mitään eroa ole.
Ei mulla sellaista kyllä ole, mutta ihan vaan sillä, että W123 kierroslukumittareita on niin monenlaisia. Ainakin nelos- ja kutosbensakoneille omansa ja dieselin mittaria on ainakin kahta eri lajia, joista toisessa oli jonkin sortin pulssivahvistinlaatikko (tai joku sen tapainen) konehuoneessa lokasuojan päällä jne. Siinä dieselin mittarissa se mittarin tyyppi vaihtui ymmärtääkseni jonain tiettynä ajanhetkenä, eli jos haluaa oikeanlaisen, niin pitäisi tietää, milloin ko. auto on tehty. Tai en kyllä tiedä, saako sen vanhemman systeemin silti asennettua uudempaan ja päinvastoin, jos samalla laittaa johtosarjan kokonaisuudessaan. Voi olla, ettei siellä moottorin päässä mitään eroa ole.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W123 mittaristo/kiekkamittari
Joo, turpoon aattelin. Kierrosten tiedosta voisi olla enempi iloa, kuin tuosta isosta kellotaulusta.Nozki kirjoitti:Oliko se tuohon diesel-farmariin?
Ei mulla sellaista kyllä ole, mutta ihan vaan sillä, että W123 kierroslukumittareita on niin monenlaisia. Ainakin nelos- ja kutosbensakoneille omansa ja dieselin mittaria on ainakin kahta eri lajia, joista toisessa oli jonkin sortin pulssivahvistinlaatikko (tai joku sen tapainen) konehuoneessa lokasuojan päällä jne. Siinä dieselin mittarissa se mittarin tyyppi vaihtui ymmärtääkseni jonain tiettynä ajanhetkenä, eli jos haluaa oikeanlaisen, niin pitäisi tietää, milloin ko. auto on tehty. Tai en kyllä tiedä, saako sen vanhemman systeemin silti asennettua uudempaan ja päinvastoin, jos samalla laittaa johtosarjan kokonaisuudessaan. Voi olla, ettei siellä moottorin päässä mitään eroa ole.
Kattelin juuri EPC:stä ja siellä vuoden -83 ja -84 annetaan pelkälle kiekkamittarille eri varaosanumerot. Ja vuoteen -82 asti ei ilmoiteta kiekkamittarissa olevan kellotaulua ollenkaan ja se on myös omalla numerolla.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W123 mittaristo/kiekkamittari
Hei
Multa löytyys dieselin viimeisimmän mallin kello/kiekkamittari yhdistelmä. Ja kuten Notzki mainitsikin, niin näitä on periaatteeltaan 2 eri versiota. Vanhempi, ennen 84 jotain, ottaa signaalin kammen etupäästä ja siinä on se signaalivahvistin konehuoneessa. Sitte tuo uudempi käyttää anturia joka ottaa signaalin vautipyörän puoleisesta päästä. Silloin pulssien määrä/kierros on huomattavan paljon suurempi. Eivät toimi ristiin. Jos autossa on EGR ja sen "tietokone", joku boxi apparin jalkatilassa koelaudan sisällä, saa tarvittavan pulssitiedon sieltäkin. Oli jossakin jenkkifoorumilla ohjeet. En muista kummallekko mittarityypille se oli...
TJ
Multa löytyys dieselin viimeisimmän mallin kello/kiekkamittari yhdistelmä. Ja kuten Notzki mainitsikin, niin näitä on periaatteeltaan 2 eri versiota. Vanhempi, ennen 84 jotain, ottaa signaalin kammen etupäästä ja siinä on se signaalivahvistin konehuoneessa. Sitte tuo uudempi käyttää anturia joka ottaa signaalin vautipyörän puoleisesta päästä. Silloin pulssien määrä/kierros on huomattavan paljon suurempi. Eivät toimi ristiin. Jos autossa on EGR ja sen "tietokone", joku boxi apparin jalkatilassa koelaudan sisällä, saa tarvittavan pulssitiedon sieltäkin. Oli jossakin jenkkifoorumilla ohjeet. En muista kummallekko mittarityypille se oli...
TJ
**********
Y Juniper LR
Niva 1.9TD 4x4
W123 300CD
Tesla Y LR -ex
X164 V8 -ex
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Y Juniper LR
Niva 1.9TD 4x4
W123 300CD
Tesla Y LR -ex
X164 V8 -ex
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex