W123 -81 230 CE vakionopeuden säädin jälkiasennuksena?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhapackalen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 09.08.2016 07:51
Paikkakunta: Helsinki

W123 -81 230 CE vakionopeuden säädin jälkiasennuksena?

Viesti Kirjoittaja juhapackalen »

Ostin juuri 1981 230 CE:n ja siinä on yksinkertaisesti niin jäykkä jousi kaasupolkimessa, että jo sadan kilometrin ajon jälkeen rupeaa kaasu-jalka väsymään siihen malliin, että pakko pysähtyä sitä lepuuttamaan. Mitähän osia pitäisi jostain purkuautosta (jossa moinen lisävaruste on) saada ostettua, että saisi siitä siirrettyä minun autoon vakionopeuden säätelijän? Jousenkin varmaan voisi pelkästään varmaan vaihtaa mutta toi kaasupolkimen jatkuva painaminen pitkillä reissuilla ei ole muutenkaan parasta mahdollista hyötyliikuntaa;). Jos jollain olisi moista pakettiratkaisua tarjolla, niin voisi ottaa minuun yhteyttä. Sähköpostitse tai puhelimitse 0 4 0 ja sitten 700 kahdeksan yksi ja 97.
juhapackalen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 09.08.2016 07:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: W123 -81 230 CE vakionopeuden säädin jälkiasennuksena?

Viesti Kirjoittaja juhapackalen »

Eikö kenelläkään ole oikeasti tietoa moisesta projektista? :problem:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5500
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 -81 230 CE vakionopeuden säädin jälkiasennuksena?

Viesti Kirjoittaja S202 »

No itse katsoisin sen polkimen vivuston kuntoon, ja sen jousen onko joku vaihtanut. Miten lie bensamoottorissa, onko sielä samanlainen servomoottori moottorin päällä joka kääntää kaasuvipua, dieseleissä on sellainen ja lisäksi boksi kojelaudan alla rattiakselin vieressä ja viiksi. Nopeusmittarilta nopeussignaali.
S124 300TE
W124 300D
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 445
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: W123 -81 230 CE vakionopeuden säädin jälkiasennuksena?

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että ensiksi pitää selvittää syy kaasun jäykkyyteen. Vakkarin moottorikaan ei mahdottomia jaksa vääntää pidemmän päälle, joten se ei ole ratkaisu jos/kun kaasupoljin ei liiku. Vivuston korjaaminen on varmasti helpompi työ kuin vakkarin asennus.

Tempomatin jälkiasennuksesta puhutaan myös tässä ketjussa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=176915
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W123 -81 230 CE vakionopeuden säädin jälkiasennuksena?

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Helpoin tietty jos jollakulla myynnissä 123 peräisin oleva vakkari paketti täydellisenä, niin silloin olisi blug in play. Tosin en nyt muista kuin tuon nopeusmittarin kanssa oli, tarvitseeko oman mittarinsa, vaiko riittäisi pelkästän hall anturin lisäyksen, jolla nopeustieto saadaan boxille.

Tuossa omassa 123 230e on vakkari tehdas asennettuna ja onhan sa makia peli matka ajossa.
Mutta kuten jo edellä mainittiinkin tutkisin ensin tuon polkimen jäykkyyden syyn, tuossa m102 230 moottorissa kun tuo vipuhässäkkä on aikamoinen, alkaen akselista joka on nivelellä tulipellissä, tuossa jos on ylös alas väljää paljonkin ei lainkaan ihme jos jäykkä liikkeinen vivusto..
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Vastaa Viestiin