Jos kannattaa mennä katsomaan niin onko näissä autoissa jotain tyypillisiä vikoja vaihteiston tai konehuoneen puolella joita pitäisi osata katsoa jos menee tutkimaan tuollaista 300+tkm ajettua dieseli autoa paikanpäälle

Sanoisin ja mitä olen purku kuntoon menneitä autoja nähnyt niissä on orkkis laatikot niissä on ollut...muutenkin mersun aski pesee kaikki muut merkit mennen tullen..toi 722.6 on muutenkin virittäjien keskuudessa kova sana ja cdi moottoreita sanotaan kestävämmiksi kuin om 601-606 moottoreita ja nekin on pommin varmoja.Anzzu kirjoitti:Osta rohkeesti vaan 300:kin ajettu. Itse ostin keväällä 287ajetun c-mallin, 220cdi+manuaaliloota.
Oon ajellu sillä nyt kesäkuun alusta 10tkm, alustan palikoita joutunut uusimaan, mutta koneessa ei vielä kyllä ollut mitään. Paitsi että kun auton ostin, heti seuraavana päivänä alkoi hehkun valo palamaan, kun lähti kylmänä liikenteeseen. Kysyin myyjältä(yksityinen), että onko kauan tehnyt moista, sain vastaukseksi jotain ympäripyöreää selittelyä.
Vein auton sitten hyvämaineiseen mersukorjaamoon, asentaja tsekkas jollain virtakynällä tai jollain, että ykkösen hehku pimeä, otti piuhan irti ja räikän käteen, ja hehku lähti ihan nätisti irti.
Kun hehkuvalo alkoi palamaan, kerkesin jo maalaamaan mielessäni kaikki mahdolliset kauhuskenaariot katkeevasta hehkusta, mutta ihan turhaan, hyviä vermeitä nää tuntuis olevan.
Ainoa asia mikä ketuttaa, on just toi manuaaliloota, kyllä tomaatti sopis tohon kuin nenä hanuriin, nekin kun kestää säännöllisellä öljynvaihdolla aika pitkään.