190:n käyntiongelmat
190:n käyntiongelmat
Emännän 190 on ollut talviteloilla ja ilmojen nyt lämmetessä meinasin ottaa tuon käyttöön. Lähti kyllä käyntiin mutta eipä käynyt kuin hetken, eikä tahtonut ottaa kierroksia. Ja ei sitten enää käynnistynytkään heti, vasta kun latasin akun ja yritin uudelleen, niin sama juttu. Kuin tukehtuisi, ja sammuu ihan väkisin. Autossa on Strombergin kaasari (eli tavallinen kakssatanen kone). Olisiko niin, että ei vain saa polttoainetta riittävästi, vai mistä voisi johtua.
Käyttömersut: S124 300 TDT, W201 190, W460 300 D
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
Vettä tankissa tulee kyllä ensinnä mieleen. Jos vaikka kanisteripelillä tankkaat ihan täyteen ja tuhdisti masinolia sekaan, niin voisi auttaa.
Näin perustavanlaatuisena toimenpiteenä voisi tietysti käydä läpi jakajan kannet ja tulpat yms. perussähkökohdat.
Yksi mieleeni tuleva asia on myös kaasarin vaimenninöljy; entäpä, jos se on kadonnut seisokin aikana esim. kalvon pienestä repeämästä? Tällöin kone saa ymmärtääkseni yhtäkkiä aika paljon liikaa ilmaa kaasua painettaessa.
Mitä, jos sitä kaasua lisää ihan pari milliä kerrallaan?
Näin perustavanlaatuisena toimenpiteenä voisi tietysti käydä läpi jakajan kannet ja tulpat yms. perussähkökohdat.
Yksi mieleeni tuleva asia on myös kaasarin vaimenninöljy; entäpä, jos se on kadonnut seisokin aikana esim. kalvon pienestä repeämästä? Tällöin kone saa ymmärtääkseni yhtäkkiä aika paljon liikaa ilmaa kaasua painettaessa.
Mitä, jos sitä kaasua lisää ihan pari milliä kerrallaan?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Hmm. Siis et ole saanut jakajan kantta auki? Mitesse nyt on mahdollista? Onko siellä jotain paskaa joka nalkittaa kannen kiinni, vai...?mattijs kirjoitti:Kiitos vinkeistä, kokeillaan heti huomenissa. Virranjakajan kansi kyllä jää tarkistamatta, olen joskus yrittänyt auki, mutta ei ole onnistunut. Siellä voi siis olla ihan mitä vaan.
Ei ainakaan omissa M102:ssa ole ollut mikään "ameriikan temppu" avata kyseistä osaa. Omissa autoissani on ollut jakajat sillä hakasruuvikiinnityksellä, ja sitten oli se toinen tapa, mutta eihän sekään mitään avaruusfysiikkaa ole...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Totta tämäkin. Saas nähdä, miten tuo oma M102 herää talven jäljiltä, samat bensat siinäkin ollut, tosin autolla on joulukuun jälkeen ajettu huimat 7 km ja ostin tammikuun ulkoilutuslenkillä tankin ihan täyteen ja vielä jäänestoa sekaan. Että ei siellä nyt 3 kk vanhempaa tavaraa ole.vesa kirjoitti:Ja sotketaampa soppaa lisää. "Talvitelat"on huono olomuoto pentsiinille, se "väljähtyy" ja vettäkin ilmestyy joukkoon tankin pohjalle kuten jo edellä mainittiin. :
Täyteen tankkaamisellahan tuon veden osuus jää suhteessa pienemmäksi, eli jos kuka aikoo autoa seisottaa niin piripintaan tai sitten ihan kuivaksi tankki -- pohjapropusta vaikka, mutta puolitankoon jättäminen ei hjuva.
Tämä noin yleisenä neuvona.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Täyteen minäkin tankkasin ennen taviteloille laittoa, ja nyt lisäsin masinolit. Ja lisäsin kaasariin aft220:stä, menikin kyllä aika reilusti. Nyt lähtee nipin napin startista käyntiin, tyhjäkäyntiä käy vähän aikaa, mutta kierroksia ei tahdo sietää, ei varovasti eikä reilusti - eli sammuu. Eli aina kun saa käyntiin, käy vähän aikaa ihan hyvin, ja kierroksiakin ottaa, mutta jo minuutin parin päästä sammuu. Vähän on hankala emännän työmatka-autoksi
.
Sähköpuolta en ole katsonut, mutta auto kävi kuitenkin niin lämpöiseksi (liki normaaliin ajolämpötilaan), että automaattirikastimen toimintakin tuntui ihan järkevältä. Kävin nyt kuitenkin katsomassa sitä virranjakajan kannen irrotusta, sehän oli ihan helppo juttu - muistelin varmaan tyttären Kadettia - taisi olla muuten sama systeemi, en vain hoksannut. No joo, olihan siellä kaikenlaista - no ei nyt mitään elollista sentään. Mutta jos minusta huolehdittaisiin noin, oikkuilisin varmaan minäkin. Pyörijän pakeliitit oli palaneet, ja olihan siellä melko likaista. Jos sais huomenna uusia osia, niin pääsis taas kokeileen. Mielestäni kuitenkin melko hyväkuntoinen, ei varmaan koneelle tehty mitään isompaa remppaa ja jo yli 400 tuhatta mittarissakin.

Sähköpuolta en ole katsonut, mutta auto kävi kuitenkin niin lämpöiseksi (liki normaaliin ajolämpötilaan), että automaattirikastimen toimintakin tuntui ihan järkevältä. Kävin nyt kuitenkin katsomassa sitä virranjakajan kannen irrotusta, sehän oli ihan helppo juttu - muistelin varmaan tyttären Kadettia - taisi olla muuten sama systeemi, en vain hoksannut. No joo, olihan siellä kaikenlaista - no ei nyt mitään elollista sentään. Mutta jos minusta huolehdittaisiin noin, oikkuilisin varmaan minäkin. Pyörijän pakeliitit oli palaneet, ja olihan siellä melko likaista. Jos sais huomenna uusia osia, niin pääsis taas kokeileen. Mielestäni kuitenkin melko hyväkuntoinen, ei varmaan koneelle tehty mitään isompaa remppaa ja jo yli 400 tuhatta mittarissakin.
Käyttömersut: S124 300 TDT, W201 190, W460 300 D
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb