Jerppaaz kirjoitti: ↑Ke 24.02.2021 17:40
Alipaineletkut on ehjiä ja hukkaportin tanko liikkuu käynnistäessä ja sammuttaessa. Liikkuu nätisti myös kun imee letkusta ja kalvokin tuntus ehjältä. Ahtopaineen säädin jää ruksuttamaan hetkeks sammuttamisen jälkeen mikä ilmeisesti normaalia ja imu tuntuu kun ottaa hukkaportille menevän letkun irti käynnissä? Miten muuten sen kunnon voi todeta? Ohjelmaa ei tietääkseni oo ja imusarjan läppien säätötanko mikälie näkyy ainakii imusarjan alla.
Liekkö starilla pääsee kunnolla sisään näihin ni ei tarviis arvailla?
Jos ahtoa on 1.5bar on joko ohjelmoitu tai säätöjumittaa, vialinen alipainen murkula, alipaineenpoistolinja tukossa,
anturivika, pakopainen kiertää vuotavan egr kautta ahtopainen anturille ahtopainen anturin johdoissa vikaa,
alipainen puolen toimintaa voi tarkastta alipainen mittarilla ja murkulan/säädön *:rila
E: jos epäilyttää onko hukkaportilinen vai vnt niin tunistukseen on helppo konsti
hukaportilisessa alipainen kelota lähtevä tanko näytää taakse päin(turbon akselin kanssa sunileen samaan suuntaan)
ja jos vnt niin kellolta lähtevä tanko on pakopesän ja kopuranvälissä (suunillen poikittain turbon akseliin nähden)
nämä tuntuvat menvän joskus sekasin että saa lukea kuinka vaikka 2002 maliin 210 320cdi konessa on hukkaportti rikki
vaikeisiellä semmoista ole tehtaan jäljiltä