Moi,
450SL 1973 kierroslukumittari näyttää noin kaksinkertaisesti, tyhjäkäynnillä melkein 2000rpm.
En tiedä historiaa onko mittari vaihdettu mutta minun aikana se on aina ollut noin.
Toimii kuin siinä olisi 4-sylinterisen mittari!
Löysin samasta aiheesta täältä vanhan topikin mutta siinä ei ollut ratkaisua.
Osaako kukaan nyt antaa vinkkejä mistä mahtaa johtua?
Esko
450SL 1973kierroslukumittari näyttää tuplasti liikaa
Re: 450SL 1973kierroslukumittari näyttää tuplasti liikaa
Oletko katsonut paljon laturi antaa? Ei varmaan tuplaa näyttämää tai edes asiaan liity. Omassa W123: ssa kierroslukumittari näytti ~500rpm liikaa ja syyksi paljastui viallinen jännitteensäädin joka puski päälle 16- volttia. Uusi säädin niin rauhoittui kierroslukumittari. Kumma kyllä kun kaikki valot ja auto muutenkin toimi ihan normaalisti.
W123 280CE
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc
Re: 450SL 1973kierroslukumittari näyttää tuplasti liikaa
Latausjännite on normaali.
Ajattelin testata mittaria etuvastuksella jos löydän kytkentäkaavion.
Jostain ECU:n nastasta kierroslukumittari ottaa ehkä tiedon???
Ajattelin testata mittaria etuvastuksella jos löydän kytkentäkaavion.
Jostain ECU:n nastasta kierroslukumittari ottaa ehkä tiedon???
Re: 450SL 1973kierroslukumittari näyttää tuplasti liikaa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 450SL 1973kierroslukumittari näyttää tuplasti liikaa
Voiskohan olla joku maadoitusongelma (tai jotain kytketty väärin) että saa häiriötä signaaliin ja lukee sen tuplana?
Tässä linkki tapaukseen jossa kierroslukumittari ei toimi, mutta siinä on selitetty kytkentä ja johtojen värit jakajan päässä mistä signaali tulee.
https://www.benzworld.org/threads/1973- ... g.1518969/
Ja jos et vielä ole putsannut sulakerasian kontakteja niin se kannatta tehdä, esim. messinkiharjalla harjata ja käyttää kontaktisprayta, samoinkuin uusia kaikki vähänkään hapettuneen näköiset sulakkeet. Ei maksa paljon.
Tässä linkki tapaukseen jossa kierroslukumittari ei toimi, mutta siinä on selitetty kytkentä ja johtojen värit jakajan päässä mistä signaali tulee.
https://www.benzworld.org/threads/1973- ... g.1518969/
Ja jos et vielä ole putsannut sulakerasian kontakteja niin se kannatta tehdä, esim. messinkiharjalla harjata ja käyttää kontaktisprayta, samoinkuin uusia kaikki vähänkään hapettuneen näköiset sulakkeet. Ei maksa paljon.