Josko vois sanoa ämeriikantyyliin; "Problem Solved"...
Hommattiin latviasta kokonainen hammastanko romuineen "halvalla"...
Sen PITI olla sopiva tohon pikkuMeseen...
Onhan homma purkaa toi hammastanko irti autosta... Puskuri irti, etulyhdyt irti, etukehikko (lukko"pelti") irti, välijäähdytin irti, ylä- ja alavesiletkut, hammastangosta rt-päät, lämpösuojalevyt. Sitten vielä sähköliittimet joiden lukitukset tuppaavat hajoamaan... ja tietty itse ohjausakseli. No ny sen pitäis mahtua tulemaan vielä kun siirtää syylärin ja ilmastoinnin kennon syrjään...varovasti!
Ei prkle! vielä etuvakaajastonga etupalkin kiinnikkeistään... josko nyt lähtis... kyllä on pieneen tilaan tungettu... mut lähti!
Sit hämmästelemään... Näyttää samalta.. ei helskutti! rattiakseli menee eri kulmasta sisään! Siis onko meillä ny väärä osa?
Ja nummeroita ettimään ja kuuklettamaan.. kyl tää pitäis olla oikee osa...
Latvian purkuosasta löytyy viivakooditunnistuslätkä... joo, pitäis sopia. Auton alkuperäisestä ei enää löydykkään tommosta lätkää. On hapettunut poies.
Siis mitä eroja tässä on? kiinnityspisteet on samat, rattiakselin spoorit on samat, sähköliittimet on samat, tosin hyvästä&halvasta purkuosasta on liittimet runnottu pskaksi...
Rakenne on siis sama vaan toteutus hieman eri. Aivolaatikko johon liittimetkin on, vaikuttaa ihan samalta. samoin sähkömoottori on ihan sama Mitsubishi / Koyo-tekele.Purkuosassa on kulmavälitys kappas vaan kiinni kahdella pultilla vaan bilikan omassa se onkin peräti kolmella pultilla! Siis ei voi käyttää... saakutti! Mitäs nyt? Missähän se ite vika on...? Pitäiskö vaihtaa niitä osia joita pystyy...? No kokeillaan, ei oo mitään menetettävää ku aikaa...
Aivoboxi olis ollu kiva kokeilla mut tässä purkuosassa se on rikki liitinkantojen osalta...pysyvästi. Kokeillaas vaihtaa moottoriosa. En tosin usko että siinä on vikaa... Kurkataas hammastangon suojagummien "alle" kyllä tää ite hammastanko on mekaanisesti ihan ookoo.
Ja sit koko komeus takas paikalleen. Nippuun ja kokeilemaan... ei vaikutusta... Tässä vaiheessa sit kokeiltiin kaikkia eri vaihtoehtoja et rt-päät irti, yms. ei vaikutusta, tehostaa oikealle edelleen liikaa...
Mitäs se testeri näyttikään? Ekoja kertoja kun tsekattiin, testerit näytti jotain semmosta että kulma-arvo ei ole todellinen... Testeri ei siis pystynyt lukemaan kun jokun anturi näytti epätodellista tietoa... hmmm...
Tossa rattiakselin sisäänmenossa on erillinen osa josta lähtee liitinkanta neljällä karvalla ja menee aivoboxiin. Voisko siinä olla häikkää...?
Toi on kahdella pultilla kiinni... kokeillaan. rattiakselin nivel irti (taas) ja osa irti. Kappas, tässähän on jotkut anturit jotka lukee akselilta jotain kääntökulmaa...kenties. kaksi erillistä anturikehää peräkkäin. Vaihtoon. Purkuosassa on kuin onkin ihan samanlainen osa! Hyvä!
Eiku kiinni ja liitin paikoilleen. Hitto kun nää liittimien lukutukset ei pidä enää kunnolla. Nippusideviritelmällä saatiin ne paikoilleen ja sit testaamaan. Kottero käyntiin ja testing! Hitto! Tää toimii nyt! Siis onko vika ollut siis tässä näissä anturisysteemeissä...? Kokeilua ja ihan ajamalla... Joo-o nyt tehostaa sopivasti molempiin suuntiin samanlailla.
Vika oli siis tuossa hammastangon ohjausakselin sisäänmenon anturissa/antureissa, ilmeisesti.
