C124 päivittelyä ja kunnostelua.
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Korjailut tuppaa suurentua, kun niille jää ja antaa aikaa. Oli tuon ceen kannentiivisteen vuoto 2pyttyyn jo melko suurta ja venttiileistä kantautui melko ikävää kalkatusta, niinpä rohkaisuista innostuneena irroiteltiin vanha ja väsynyt M104 tarkastelua varten. Kilometrejä on matkamittariin kertynyt 340tkm, kannen irroitus ei suuremmin paljastanut tiiviste vikaa ja muutenkin näytti Ok paitsi kovin karstaiselta omaan ajotapaan nähden.
No olihan se mersunkin moottori kulunut, oireileva jetronic, varmaan vuotaneet suuttimet huuhdellut öljyt kuluttaneet sylinteri putkia ja niin piti lohko hioa yli kokoon.
Seuraavaksi kansi mitan alle ja pakoventtiilien ohjurit silmin jo havaittavasti kuluneet, eikä varmasti olleet enää tiivistyneet kunnolla, koska päästöissä oli vaikeuksia saada hyväksyttyjä arvoja. Tämä yksilö ilmeisesti on alkupään M104, koska pako venttiilin varret 9mm vahvoja, mikä aiheutti omanlaisia haasteita ohjureiden korjaukseen, tai ne piti vaihtaa koska tuo k-liner ei sovellu enää ja vanha ohjurikin menee niin ohueksi.
Näistä on nyt jo selvitty ja vaihteiston kunnostus oireineen tuli eteen.. Hetken selvittelyn jälkeen ei vanhan 722.501 kunnostus millään, paitsi alkuperäisyyden säilyttämisen perusteella olisi vaihtoehto. Siitä hintatasosta mikä vanhan laatikon korjaaminen nopean kyselyn perusteella syntyi..722.6 ja ofgear.
Tämän auton muokkauksessa ei alkuperäisiä osia hävitetä, tai koria häpäistä, ne tulevat kulkemaan auton mukana mitä muutetaan.
			
			
						No olihan se mersunkin moottori kulunut, oireileva jetronic, varmaan vuotaneet suuttimet huuhdellut öljyt kuluttaneet sylinteri putkia ja niin piti lohko hioa yli kokoon.
Seuraavaksi kansi mitan alle ja pakoventtiilien ohjurit silmin jo havaittavasti kuluneet, eikä varmasti olleet enää tiivistyneet kunnolla, koska päästöissä oli vaikeuksia saada hyväksyttyjä arvoja. Tämä yksilö ilmeisesti on alkupään M104, koska pako venttiilin varret 9mm vahvoja, mikä aiheutti omanlaisia haasteita ohjureiden korjaukseen, tai ne piti vaihtaa koska tuo k-liner ei sovellu enää ja vanha ohjurikin menee niin ohueksi.
Näistä on nyt jo selvitty ja vaihteiston kunnostus oireineen tuli eteen.. Hetken selvittelyn jälkeen ei vanhan 722.501 kunnostus millään, paitsi alkuperäisyyden säilyttämisen perusteella olisi vaihtoehto. Siitä hintatasosta mikä vanhan laatikon korjaaminen nopean kyselyn perusteella syntyi..722.6 ja ofgear.
Tämän auton muokkauksessa ei alkuperäisiä osia hävitetä, tai koria häpäistä, ne tulevat kulkemaan auton mukana mitä muutetaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Aikaisemman omistajan aikaisten kolarikorjausten korjailua ja purkuautosta uusi lukkopelti, sille pitäisi vielä löytää oikea kohta.
			
			
						Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Sinnepä nuo sujahti ilman isompia irvistelyjä 
Vaihteisto on kotoisin r230 500sl 722.633, siihen otettiin w202 2.3m111 kompuran perästä tulleesta laatikosta turbiini, kotelo ja vetoristikko. Laatikon takakannake on auton oma, siihen piti porata uudet reiät. Korkeudesta en vielä tiedä, kun sopivan kardaanin löytyminen näyttää tuottavan tuskaa. Sen tekisi sedanin tai farmarin akselista, jos joku sellaisesta luopuisi, kun tuo suoraan oikeanlainen coupen akseli m104 ja 722.3 yhdistelmästä saattaa olla hitusen vaikea löytää
			
			
						
Vaihteisto on kotoisin r230 500sl 722.633, siihen otettiin w202 2.3m111 kompuran perästä tulleesta laatikosta turbiini, kotelo ja vetoristikko. Laatikon takakannake on auton oma, siihen piti porata uudet reiät. Korkeudesta en vielä tiedä, kun sopivan kardaanin löytyminen näyttää tuottavan tuskaa. Sen tekisi sedanin tai farmarin akselista, jos joku sellaisesta luopuisi, kun tuo suoraan oikeanlainen coupen akseli m104 ja 722.3 yhdistelmästä saattaa olla hitusen vaikea löytää

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Tuossa rinnakkain vas oma c124 keppi ja w202. Tuo 202 akseli n.100mm pidempi, joten sen pätkäisy edessä. Noissa uudemmissa akseleissa ei enää ole kiristys mutteria boorilla, vaan on tehtaalla opeteltu tekemään oikea välys suoraan.
Olis vielä muutama mahdollisuus löytää oikea mitta clk:sta, sport coupesta ehkä slk on jo liian lyhyt ja noi mitä nyt oon haalinut on etu pätkä samaa mittaa väyrysenkin on saman pituinen kun toi mun coupen. Booritkin on samoja ton oman kans vaikka se kiristys mutteri uupuu, tiedä siten käytännössä kilahtaako noi uudet jos laittaa tohon C124 etu pätkään.
Olisin kovin kiitollinen jos jollain olisi mahdollisuus mitata clk tai sport coupen kardaanin taka pätkän pituus boorin päästä laipan kumi nivelen kiinnitys pintaan.
			
			
						Olis vielä muutama mahdollisuus löytää oikea mitta clk:sta, sport coupesta ehkä slk on jo liian lyhyt ja noi mitä nyt oon haalinut on etu pätkä samaa mittaa väyrysenkin on saman pituinen kun toi mun coupen. Booritkin on samoja ton oman kans vaikka se kiristys mutteri uupuu, tiedä siten käytännössä kilahtaako noi uudet jos laittaa tohon C124 etu pätkään.
Olisin kovin kiitollinen jos jollain olisi mahdollisuus mitata clk tai sport coupen kardaanin taka pätkän pituus boorin päästä laipan kumi nivelen kiinnitys pintaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				pinpinkarva
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Sopiisko automaattikoupen kartaani suoraa ja ku laitat ofgearin nii miksei samalla moottorillekki ohjausta. Ja sillä sais lykättyä tieron ofgearillekki
			
			
									
						
							tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
			
						- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Kyllä, juurikin tuollainen on kärkipaikalla etsinnässä, tosin sellaiset 100mm rättinivelellä (tämä siis pulttijako)olevat eivät enää kuulu purkaamoiden hyllytavaroihin  niitä sirompia en tähän sovita, näissä boori vaan 23 tai 24 mm? Joka omassa alkujaan 30mm.W208 kardaanin takaosa saman pituinen, kuin tuo w202, eli siitä ei apua.
 niitä sirompia en tähän sovita, näissä boori vaan 23 tai 24 mm? Joka omassa alkujaan 30mm.W208 kardaanin takaosa saman pituinen, kuin tuo w202, eli siitä ei apua.
Punakat "tulpanhatut" saattaa jotain kertoa, mutta siihen enemmän jos ajankohtaista.
			
			
									
						
							 niitä sirompia en tähän sovita, näissä boori vaan 23 tai 24 mm? Joka omassa alkujaan 30mm.W208 kardaanin takaosa saman pituinen, kuin tuo w202, eli siitä ei apua.
 niitä sirompia en tähän sovita, näissä boori vaan 23 tai 24 mm? Joka omassa alkujaan 30mm.W208 kardaanin takaosa saman pituinen, kuin tuo w202, eli siitä ei apua.Punakat "tulpanhatut" saattaa jotain kertoa, mutta siihen enemmän jos ajankohtaista.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Nyt ois kardaani lyhennetty pitkien arvailujen ja konkreettisten mittailujen jälkeen 60mm lyhyemmäks  (w202 akselista) mittaamalla ja vertaamalla olis oikea tukilaakerin kohta täsmännyt paremmin 65-70mm lyhentämällä, mut boori olis ollu vähemmän kohdallaan ja ajattelin tässä kun vanhoja osia yhdistelee olis hyvä kun boori kohtais koko mahdolliselta matkalta.
 (w202 akselista) mittaamalla ja vertaamalla olis oikea tukilaakerin kohta täsmännyt paremmin 65-70mm lyhentämällä, mut boori olis ollu vähemmän kohdallaan ja ajattelin tässä kun vanhoja osia yhdistelee olis hyvä kun boori kohtais koko mahdolliselta matkalta. 
Edelleen tuon lukkopellin oikean kohdan mittaaminen kiinnostaisi, jos tässä lähistöllä ois 124 mallin mb ilman puskuria..
			
			
									
						
							 (w202 akselista) mittaamalla ja vertaamalla olis oikea tukilaakerin kohta täsmännyt paremmin 65-70mm lyhentämällä, mut boori olis ollu vähemmän kohdallaan ja ajattelin tässä kun vanhoja osia yhdistelee olis hyvä kun boori kohtais koko mahdolliselta matkalta.
 (w202 akselista) mittaamalla ja vertaamalla olis oikea tukilaakerin kohta täsmännyt paremmin 65-70mm lyhentämällä, mut boori olis ollu vähemmän kohdallaan ja ajattelin tässä kun vanhoja osia yhdistelee olis hyvä kun boori kohtais koko mahdolliselta matkalta. Edelleen tuon lukkopellin oikean kohdan mittaaminen kiinnostaisi, jos tässä lähistöllä ois 124 mallin mb ilman puskuria..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Tässä projektissa ei edetä helpoimman reitin kautta. Kyllä vanhan automaattilaatikon saa peruskunnostettua itsekin, kun vaan ostaa korjausoppaan ja korjaussarjan.
			
			
									
						
							C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233 
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
			
						W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Totta, tämäkin laatikko avattiin, tarkastettiin ja vaihdettiin kaikki tiivisteet kaverin toimesta. Turbiini kävi ammattilaisen korjattavana. Tähän vaihteistoon päädyttiin sen kestävyyden takia kun en halunnut ruveta bmw:n manuaaliaskia sovittamaan.
			
			
									
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Pari keulasta purettua kolaroimatonta kakkosnelosta  löytyy Häijäästä jos vielä tarvitsee.
			
			
									
						
										
						- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Kyllä kiinnostaa, miten sopis poiketa mittaamassa? Laitatko vaikka yv:llä osoitetta.
			
			
									
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Kiitokset hezekielille, nyt saan pellin kohdalleen 
Jäänyt hieman huomiotta tuo öljyntäyttöputki laatikkoon, kun oletin tuosta m111.xxx tekniikkaisesta tulleesta varaosalaatikosta sellaisen pienellä modauksella tekeväni, mutta tuo onkin lyhyen sorttinen ja huonoon paikkaan suunnattu. Kyllähän sen tuostakin tekee, vaan oikeanlaisen kun tietää olevan tehtaalta tullut niin sellaisen löytymistä jäänyt ihmettelemään. Oli jopa varaosa nrolla tulossa uusi, mutta kuinka ollakaan kyseinen putki oli vaihtunut toiselle numerolle ja hinta hitusen pompsahti..
Kyseisen mittatikun/täyttöputken käytettynä etsimisen haastetta lisää, ettei siitä löydy itsessään osanumeroa. Voi hyvin olla että moinen on ollut joka toisessa rivi diisseli w202, w210 tai muissa aikakauden 722.6xx laatikkoisissa, mutta varmuuden saa vissiin vaa vertaamalla
			
			
									
						
							
Jäänyt hieman huomiotta tuo öljyntäyttöputki laatikkoon, kun oletin tuosta m111.xxx tekniikkaisesta tulleesta varaosalaatikosta sellaisen pienellä modauksella tekeväni, mutta tuo onkin lyhyen sorttinen ja huonoon paikkaan suunnattu. Kyllähän sen tuostakin tekee, vaan oikeanlaisen kun tietää olevan tehtaalta tullut niin sellaisen löytymistä jäänyt ihmettelemään. Oli jopa varaosa nrolla tulossa uusi, mutta kuinka ollakaan kyseinen putki oli vaihtunut toiselle numerolle ja hinta hitusen pompsahti..
Kyseisen mittatikun/täyttöputken käytettynä etsimisen haastetta lisää, ettei siitä löydy itsessään osanumeroa. Voi hyvin olla että moinen on ollut joka toisessa rivi diisseli w202, w210 tai muissa aikakauden 722.6xx laatikkoisissa, mutta varmuuden saa vissiin vaa vertaamalla

-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Öljyntäyttöputken osalta pitää muistaa että putken pituudella ei ole öljytason mittaamisen kannalta väliä koska tikku työnnetään vasteeseen saakka 722.6:ssa. Varmaan tiesitkin, mutta kuitenkin...sopivan jatkoputkenhan siihen kyllä löytää täyttöä varten sitten, jos tarvetta on.
			
			
									
						
							wiimax.fi
			
						- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Kuten arvelitkin on tuota mitta tikkua jo tullut selviteltyä. Tuo M111 kompressori w202 varaosa lootan mukana tullut putki on kummallisen mallinen, kun jää kannen ja tuli pellin väliin, niin suoraan tuo on mahdoton käyttää ja täyttää. Tiedä onko oikeesti semmosesta autosta, mut semmosilla spekseillä se mulle myytiin. Mielellään tietysti laittais jonku rivimoottorillisen putken, joka kääntyy tuonne hantin puolelle. Tuosta ohut seinämäisestä putkesta ei kovin nätti tullut kun sitä suoristelin ja vääntelin 
Jos tosiaan tässä lähistöllä olis joku missä pääsis vähän vertaamaan vanhaa ja malttaisi sopivasta luopua ois hienoa
			
			
									
						
							
Jos tosiaan tässä lähistöllä olis joku missä pääsis vähän vertaamaan vanhaa ja malttaisi sopivasta luopua ois hienoa

-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
W210 200cdi:n putki on jo käyttökelpoinen, tuokaan ei muokkaamatta taida sopia, mut koitan ennen ku alan vääntelee.
..sopii ilman vääntelyä, tuosta kiinnikkeestä turbiinikopan pulttiin luovuin, saattaa helpommin siirtää sivuun kun syl.kannen irrottaa.
			
			
						..sopii ilman vääntelyä, tuosta kiinnikkeestä turbiinikopan pulttiin luovuin, saattaa helpommin siirtää sivuun kun syl.kannen irrottaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Upean näköinen auto. Tosin, eikös Mersun logiikalla tässäkin pitäisi olla tähti maskissa? Kun on coupe? Joka tapauksessa hieno on ja vanteet sopivat hienosti kokonaisuuteen.
			
			
									
						
										
						Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Ei luojan kiitos tartte.
Annettaan se tähti olla Secissä, muista sen voi jättää pois nyt ja tulevaisuudessa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
			
						MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Onhan noi ceet omaankin silmään aikaa kestäneet. Tuo oma on kyllä joutunut suomeen päädyttyään vähemmälle huollolle ja joutunut kolarinkin kestämään. Kyllähän siihen on laiteltu monenmoisia "kiinalaisia" osia ja ne tietysti jakaa mielipiteitä 
..nuo vanteetkin on niin painavat että harmittaa, mutta parempia saa joten tilipäivää odotellessa
..Tuo merkkimaski on kans aika..hmm..erikoinen..rekkoihin ja muihin työkoneisiin sopivampi laittaa isoja logoja.
Ja on tuo vaihteisto "swappikin" edennyt, on tuo ofgearin laite hommattu ja tuumattu virtaa ja muita askelmerkkejä ymmärtäväksi. Isompi työ todennäköisesti on kadottaa laitteen olemassaolo alkuperäisen sisustan ilme säilyttäen.
			
			
									
						
							
..nuo vanteetkin on niin painavat että harmittaa, mutta parempia saa joten tilipäivää odotellessa

..Tuo merkkimaski on kans aika..hmm..erikoinen..rekkoihin ja muihin työkoneisiin sopivampi laittaa isoja logoja.
Ja on tuo vaihteisto "swappikin" edennyt, on tuo ofgearin laite hommattu ja tuumattu virtaa ja muita askelmerkkejä ymmärtäväksi. Isompi työ todennäköisesti on kadottaa laitteen olemassaolo alkuperäisen sisustan ilme säilyttäen.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Kaikkea pientä nypittävää, niin ei suuresti etene, mutta kumminkin. Öljyn jäähdyttimen letkut, ohjaustehostimen letkut ja putket, sähkö kaasu, vaikka se kävikin suoraa w210 osista. Lukkoperän paluu linjat tarvii viellä siistiä. Laatikon jäähdytin sovittaa ja putkittaa.. Kaikenmoista tulee viellä eteen kun saan lisää osia.
Sähköihin en sotke, paitsi liittimiä laitan toisiinsa, siihen on pätevämpiä tekijöitä.
			
			
						Sähköihin en sotke, paitsi liittimiä laitan toisiinsa, siihen on pätevämpiä tekijöitä.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Onkohan kenelläkään kokemusta, miten paljon noi ilmastoinnin lauhduttimen alu putket sietää vääntelyä? Tarvis tuosta oem kennosta saada nuo putket menemään alempaa konehuoneen puolelle ja teettäisi niille uudet oikean mittaiset letkut. 
Ajatuksena että ostaisi uuden kennon ja vääntelis sen putket parempaan tilaan, niin jäisi ehkä tila ahtoputkille. Tuosta vanhasta kun kokeilin tuntui mukavasti taipuvan, vaan ohuita ovat, niin mahtaako alkaa herkästi vuotaa?
			
			
									
						
							
Ajatuksena että ostaisi uuden kennon ja vääntelis sen putket parempaan tilaan, niin jäisi ehkä tila ahtoputkille. Tuosta vanhasta kun kokeilin tuntui mukavasti taipuvan, vaan ohuita ovat, niin mahtaako alkaa herkästi vuotaa?
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Ahdasta  Hommasin halvan kylmästöinnin lauhduttimen, siitä porailin kaikki kannakkeet yms. pois ja taivutin aluputket alas, omaan tarkoitukseen paremmin soveltuvaan kohtaa. Aika sen sitten kertoo voiko/kannattaako niitä väännellä
 
Hommasin halvan kylmästöinnin lauhduttimen, siitä porailin kaikki kannakkeet yms. pois ja taivutin aluputket alas, omaan tarkoitukseen paremmin soveltuvaan kohtaa. Aika sen sitten kertoo voiko/kannattaako niitä väännellä 
Omasta mielestä ahtoputkien ainoat reitit on tehdä noin, jos ei halua koria silpoa ja ilmastoinnin haluaa säilyttää..aika näyttää miten toimii ja tietysti jos joku tietää jo nyt ettei tää mun kötöstys pelaa, nii mielelläni otan neuvoja vastaan
			
			
						 Hommasin halvan kylmästöinnin lauhduttimen, siitä porailin kaikki kannakkeet yms. pois ja taivutin aluputket alas, omaan tarkoitukseen paremmin soveltuvaan kohtaa. Aika sen sitten kertoo voiko/kannattaako niitä väännellä
 
Hommasin halvan kylmästöinnin lauhduttimen, siitä porailin kaikki kannakkeet yms. pois ja taivutin aluputket alas, omaan tarkoitukseen paremmin soveltuvaan kohtaa. Aika sen sitten kertoo voiko/kannattaako niitä väännellä 
Omasta mielestä ahtoputkien ainoat reitit on tehdä noin, jos ei halua koria silpoa ja ilmastoinnin haluaa säilyttää..aika näyttää miten toimii ja tietysti jos joku tietää jo nyt ettei tää mun kötöstys pelaa, nii mielelläni otan neuvoja vastaan

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
On nuo isommat, selkeämmät puuhat jäänyt vähemmälle, mikä motivaation asioihin tarttumiseen konkretisoi  
 
Sitkeästi jotain aina yrittänyt kyhätä, niin toisinaan on syntynyt kehityskelpoinen Huohotus juttuja yrittänyt selvitellä, näiden ahdettujen moottorien osalta. Tehdas ratkaisut ilmeisesti toteutettu venttiilillä plenumiin/painepuolelle alipaineen aikana, kierrosten ja ahdon kasvaessa ilmansuodatin koteloon, silloin tietysti ohivuoto suurinta ja imupuoli ajan saatossa moottoriöljyn sotkema..mikä huono ahtoilman jäähdytyksen kannalta.
Huohotus juttuja yrittänyt selvitellä, näiden ahdettujen moottorien osalta. Tehdas ratkaisut ilmeisesti toteutettu venttiilillä plenumiin/painepuolelle alipaineen aikana, kierrosten ja ahdon kasvaessa ilmansuodatin koteloon, silloin tietysti ohivuoto suurinta ja imupuoli ajan saatossa moottoriöljyn sotkema..mikä huono ahtoilman jäähdytyksen kannalta.
Tuossa viimeinenkin ahtoputki sovitettuna ja kaikki aluosat hitsattuna..
			
			
						 
 Sitkeästi jotain aina yrittänyt kyhätä, niin toisinaan on syntynyt kehityskelpoinen
 Huohotus juttuja yrittänyt selvitellä, näiden ahdettujen moottorien osalta. Tehdas ratkaisut ilmeisesti toteutettu venttiilillä plenumiin/painepuolelle alipaineen aikana, kierrosten ja ahdon kasvaessa ilmansuodatin koteloon, silloin tietysti ohivuoto suurinta ja imupuoli ajan saatossa moottoriöljyn sotkema..mikä huono ahtoilman jäähdytyksen kannalta.
Huohotus juttuja yrittänyt selvitellä, näiden ahdettujen moottorien osalta. Tehdas ratkaisut ilmeisesti toteutettu venttiilillä plenumiin/painepuolelle alipaineen aikana, kierrosten ja ahdon kasvaessa ilmansuodatin koteloon, silloin tietysti ohivuoto suurinta ja imupuoli ajan saatossa moottoriöljyn sotkema..mikä huono ahtoilman jäähdytyksen kannalta.Tuossa viimeinenkin ahtoputki sovitettuna ja kaikki aluosat hitsattuna..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Pakoputki sovittelua.
Hitsarin jäljiltä tuli tommonen..toiset osaa.
Sopi kyllä vähän yliodotusten paikalleen, eikä hitsari tuominnut täysin mun sovituksia.. vähän taisin saada mainintaa, noista omista heftailuista
Laatikon öljynjäähdyttimelle tuli versio 2.0.. koitin saada sen mahtuun samalla tavalla oikealle, miten tuo moottoriöljynjäähdytin on tehtaalta pyöränkotelon edessä vasemmalla. Noita edullisia jäähdyttimiä oli tarjolla suunnilleen yhtä leveyttä, eikä se toiminut tuon ahtoputken viedessä tilaa oikeasta etunurkasta. Tuo edukas jäähdytin oli jo löytänyt seuraavan paikan välijäähyn alta, mut sinne olis tarvinnu saada jotenkin rakennettua ilmanohjain, ku suurelta osin ton puskuripalkin takana. No setrabilla on on sopivia tuohon oem syylarin/ilmastoinnin lauhduttimen kannatin rautojen väliin.. On tietysti eri hintane ja pienempikin, jos tämä on riittämätön, nii sinne etunurkkaa sopii toinen tätä kokoluokkaa..
On kyllä hankala löytää siroja ja jouheita lähtöjä näihin yleismallisiin jäähdyttimiin, tuo oli oman tuskailun jälkeen matalin järjestely.. kornia tuupata juur kämmenen kokoseen jäähdyttimeen m22 kierre..
			
			
						Sopi kyllä vähän yliodotusten paikalleen, eikä hitsari tuominnut täysin mun sovituksia.. vähän taisin saada mainintaa, noista omista heftailuista

Laatikon öljynjäähdyttimelle tuli versio 2.0.. koitin saada sen mahtuun samalla tavalla oikealle, miten tuo moottoriöljynjäähdytin on tehtaalta pyöränkotelon edessä vasemmalla. Noita edullisia jäähdyttimiä oli tarjolla suunnilleen yhtä leveyttä, eikä se toiminut tuon ahtoputken viedessä tilaa oikeasta etunurkasta. Tuo edukas jäähdytin oli jo löytänyt seuraavan paikan välijäähyn alta, mut sinne olis tarvinnu saada jotenkin rakennettua ilmanohjain, ku suurelta osin ton puskuripalkin takana. No setrabilla on on sopivia tuohon oem syylarin/ilmastoinnin lauhduttimen kannatin rautojen väliin.. On tietysti eri hintane ja pienempikin, jos tämä on riittämätön, nii sinne etunurkkaa sopii toinen tätä kokoluokkaa..
On kyllä hankala löytää siroja ja jouheita lähtöjä näihin yleismallisiin jäähdyttimiin, tuo oli oman tuskailun jälkeen matalin järjestely.. kornia tuupata juur kämmenen kokoseen jäähdyttimeen m22 kierre..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e
- 
				juha.liuksiala
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 280
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.
Pakoputki loppusuoralla.
Melkoinen puuhastelu tuommoisesta rinnakkain kulkevasta tuplaputkesta
			
			
						Melkoinen puuhastelu tuommoisesta rinnakkain kulkevasta tuplaputkesta

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
			
						-97 w210 230e







