
e 290 td -96
e 290 td -96
mitä kaikkee tolle tarttis tehä et sais siihe sellaset n.300hp ja mitähän suurinpiirtein tulee maksaa? 

haulla löytyy juttua lisää E290D piristämisestä. sellainen mielikuva mulla on että 260hv lähtee kun vetää homman ns. tappiin. turbo, pakoputki ja kuuleri uusiksi. pumppu Mynään, ehkä jotain pientä suuttimien vaihtoa. lopuksi säätö Karalalla.
neljä tonnia, sillä pääsee homman makuun. leimaaminen voi olla sitten toinen tarina.
neljä tonnia, sillä pääsee homman makuun. leimaaminen voi olla sitten toinen tarina.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Niin ongelmana tuon jälkeen on jokaisen vuosikatsastuksen yhteydessä sattuuko sillä kerralla inssi, joka noudattaa säädöksiä, eli vähäpäästöiseen ei SAISI vaihtaa ahdinta EIKÄ cooleria EIKÄ softaa EIKÄ pumpun elementtejä, mutta niistä nyt homma ei jää kiinni.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Koska Suomessa on nyt menty kohtuuttomiin polttoaineen hinnoissa, niin katson siihen polttaineen hintaan sisältyvän sen verran ympäristöveroa että saan valuttaa sen vaikka puoliksi polttamattomana pakoputkesta minne haluan. Tai polttaa millaisen myllyn sisällä huvittaa oli turboa tai ei kattia tai ei.veskola kirjoitti:Niin ongelmana tuon jälkeen on jokaisen vuosikatsastuksen yhteydessä sattuuko sillä kerralla inssi, joka noudattaa säädöksiä, eli vähäpäästöiseen ei SAISI vaihtaa ahdinta EIKÄ cooleria EIKÄ softaa EIKÄ pumpun elementtejä, mutta niistä nyt homma ei jää kiinni.
Mikä ei ole kohtuus ei voi olla lakikaan.
Mikäänhän ei esta ruuvaamasta alkuperäistä turboa takaisin katsastukseen. Coolerin voi asentaa sen verran siististi, ettei pistä silmään ja loput muutokset tuskin katsastuksessa paljastuu. Sitä jouttuu siis tekemään hieman ylimääräistä katsastushuoltoa. Kukaanhan ei tietenkään tee niin, enkä minäkään missään nimessä sellaiseen voi yllyttää. 

Ei dieselissä, tai no toimishan se mirrimagneettinaPaHa kirjoitti:Oliskos dumpista mitää iloo laitella... kokemuksia?

Mielestäni se riippuu myös millä syöttömäärällä pelaat, enneminkin kannattaa pohtia millaisen tehon sieltä vakioahtimella uskaltaa ruuvata ulos ja jättää sen ahdon juurikin niin alas kuin kehtaa (savutuksen kannalta). Minulla on tuo 1,4 nyt isommalla ahtimella...noo isommalla ja isommallaPaHa kirjoitti:Ahtoja ei kait kannata nostaa yli 1,4 vakiolla turbolla.

Lisää tietoa: www.skg.fi
lukeekos sulla rekisteriotteessa turbon merkkiä ja mallia. ja onko alkuperäisenä jo cooleri
mulla on vähäpäästöinen diesel bmw, eikä sanonu mitään katalysaattorin puttumisesta koska sitä ei erikseen mainita rekisteriotteessa, turbon merkkiä ja mallia ei lue rekkarissa joten ei tullu S2B:stäkään sanomista, pakosarjaa ei voi tietää joten aivan sama millanen käärmeenpesä siellä on. cooleri on vakiona jo joten saan laittaa just niin ison coolerin kuin itse haluan. äänistä ukko totes että testataampa nuo päästöt täällä ulkona ettei tarvi korvalääkäriin mennä työpäivän jälkeen.
mulla on vähäpäästöinen diesel bmw, eikä sanonu mitään katalysaattorin puttumisesta koska sitä ei erikseen mainita rekisteriotteessa, turbon merkkiä ja mallia ei lue rekkarissa joten ei tullu S2B:stäkään sanomista, pakosarjaa ei voi tietää joten aivan sama millanen käärmeenpesä siellä on. cooleri on vakiona jo joten saan laittaa just niin ison coolerin kuin itse haluan. äänistä ukko totes että testataampa nuo päästöt täällä ulkona ettei tarvi korvalääkäriin mennä työpäivän jälkeen.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Silti niitä ei saisi vaihtaa mutta helpottaahan se, varsinkin jos asenuksen tekee siihen malliin, että näyttää alkuperäiseltä. No raatikaisen kunnon cooleria tai HX40:stä nyt tuskin voi sanoa alkuperäisen näköiseksi eli 'ikävä' katsastusmies voi puuttua semmoiseen. Ahtimessa parasta olisi mikäli löytyy mersun logolla oleva lätkä.sanko kirjoitti:rekisteri otteessa lukee erik ehtojen kohdalla vähäpäästöinen,ei lue turbon merkkiä/mallia ja cooleri on vakiona.eikä katalysaattoristakaan ole mitään merkintää![]()
Katalysaattori kannattaa poistaa, kaikissa vähäpäästöisissä ei ole ollut katalysaattoria edes tehtaalta lähtiessä vielä vuonna 97 (290td kohdalla en tiedä mutta noin muutoin). Mikäli alkaa valittamaan niin ei kun pokkanaamalla väittämään, ettei alkuperäisessä putkessakaan ollut ja tämä auto lienee siten jonkin maan erikoiserä tjms.
En sitten tiedä onko coolerin muuttaminen oikeasti ollut jossakin katsastuspisteessä ongelma, ja toimipaikkaahan pystyy nykyään vaihtamaan mikäli ruikkaamista esiintyy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
eihän se katsastus mies ole ongelma, jos ei huomaa niin ei huomaa, mutta sitten jos tien päällä sattuu jotakin ja vaikka et syypää olisikaan, niin auto voidaan herkästi tulkita vakuutusyhtiön puolelta katsastamattomaksi laitteeksi muutosten vuoksi ja vaarana on, että maksumieheksi voi joutua...
ja koko lystille jos huonosti menee, oma ja vastapuolen auto + muuta mukavaa...
ei taida kannattaa muutella jos ei ole halukkuutta päästötesteihin niin että saa otteeseen mustaa valkoiselle
ja koko lystille jos huonosti menee, oma ja vastapuolen auto + muuta mukavaa...
ei taida kannattaa muutella jos ei ole halukkuutta päästötesteihin niin että saa otteeseen mustaa valkoiselle
