päässä on liian pitkällä eikä mene sisäänpäin, siis kompuraan päin.
voiko sen korjata, vai onko edessä koko kompuran vaihto?
voiko hihnapyörä lähteä irti ajossa kun se magn. pää on viallinen.
myykö joku halvalla kompuran

Täällä taitaa olla kanssa samassa kohti vikaa, tänään juuri mitattiin paine ja painetta ja ainetta on mutta kompuran magneettikytkin ei pelaa. Pitää vielä kahdesti tarkistaa kaikki sulakkeet ja ruveta sitten seuraamaan kompuralta lähteviä johtoja.....pastori paholainen kirjoitti:ilmastointilaite sanoi sopimuksen irti, elikkä se magneettisysteemi siinä kompuran
päässä on liian pitkällä eikä mene sisäänpäin, siis kompuraan päin.
voiko sen korjata, vai onko edessä koko kompuran vaihto?
voiko hihnapyörä lähteä irti ajossa kun se magn. pää on viallinen.
myykö joku halvalla kompuran
Moikka!MarkoK kirjoitti:Minkä hintaisia nuo kompurat muuten ovat jos joutuu vaihtamaan? Omassa jotain vikaa kun ei toimi ilmastointi, päälle laitettaessa kuuluu vaan naksahdus hanskalokeron alta mutta ilma ei viilene. Vaikuttaako nesteen määrä kompuran toimintaan?
Moikka !Kimmo S. kirjoitti:Mikäs auto kyseessä?
Löytyisi kompura Nipponi 10P15C ollut 124-300E mallissa.
(Kompura on alustavasti varattu, mutta saattaa tulla uudelleen myyntiin)
Paineista puhuttaessa matalapaine arvot liikkuu 2-3bar ja korkeapaine arvot 10-14bar riippuen käykö kompressoriAK47 kirjoitti:Mulla ei lähde kompura päälle jostain syystä.
Paineanturilta tulee johto kompuralle ja kun sen irroittaa paineanturista (siinä on toinenkin johto joka menee vissiin säätöpaneliin) ja tökkää suoraan akun plussasta niin magneettikytkin nappaa ja kompura rupeaa pyörimään. Samalla rupeaa sisällä kuulumaan sitä ilmastoinnin ominaista ääntä kun pitäis jäähdyttää. Ei kuitenkaan jäähdy. Johtuuko siitä kun siinä irroittamassani liittimessä on se toinen piuha nyt irrallaan.
Paineanturissa on kolme painelukemaa 7, 5 ja 2 cm² kyljessä. Järjestelmästä mitattiin tänään 3 ja 5 bar paineet. Joten asia lienee kylmäaineen määrän suhteen oikein? Magneettikytkin toimii nyt kanssa varmasti. Miten testaan paineanturin että onko se rikki? Siitä lähtee yhteensä 4 piuhaa, kaksi sinistä ja kaksi vihreämustaa. Yksi vihermusta menee kompuralle (tästä kompuran saa pyörimään) ja toinen jonnekkin ilmastoinnin puhaltimen suuntaan. Siniset menee toisen liittimen kautta vasemman iskarin kiinnityksen kupeeseen ruuvattuihin kahteen releen. Toisesta relestä menee johto moottorin lämpöanturiin??? Sekavia nämä autosähköjutut mulle....
Vehon mukaan on orkkisi lmastointi. Merkki on Diavia tai jotain sinnepäin, samanmerkkisiä jälkiasennuksiakin on kyllä olemassa.JyggeMB kirjoitti: Paineista puhuttaessa matalapaine arvot liikkuu 2-3bar ja korkeapaine arvot 10-14bar riippuen käykö kompressori
sillä hetkellä ja mikä on ulkopuolinen lämpötila/ lauhdutus(puhallus) teho.
Johdoista en osaa sanoa kun tiedä onko sulla originaali vai
jälkiasennus ilmastointi?
Mutta epäilisin paineiden perusteella nestevajausta, vuotoa tai kompressori vikaa???
En usko olevan sinun ongelman sähköpuolella, koska
kompressorin mangneetti kytkin toimii.
Taitaa olla vuoto jossain, ja litkut vähissä..booser kirjoitti:Kuinka usein kompuran pitäisi lyödä päälle / pois esim. näissä +25 lämpötiloissa?? Ihmetyttää vaan, kun puoli minuuttia kompura päällä, sitten alle minuutin pois ja taas takaisin!?
Onko normaalia, vai onko "aineet" vähissä?
Minulla pelasi päinvastoin. Vähillä aineilla kompura pyöri kokoajan, eikä silti saanut kennoa (mikä se nyt on joka jäähdyttää) kylmäksi, mutta järjestelmän täytön jälkeen katkoo kokoajan.JTG kirjoitti:Taitaa olla vuoto jossain, ja litkut vähissä..booser kirjoitti:Kuinka usein kompuran pitäisi lyödä päälle / pois esim. näissä +25 lämpötiloissa?? Ihmetyttää vaan, kun puoli minuuttia kompura päällä, sitten alle minuutin pois ja taas takaisin!?
Onko normaalia, vai onko "aineet" vähissä?
Ihan oikein meni, kennon oikea nimi "höyrystin" menisi juurivilippus kirjoitti:Minulla pelasi päinvastoin. Vähillä aineilla kompura pyöri kokoajan, eikä silti saanut kennoa (mikä se nyt on joka jäähdyttää) kylmäksi, mutta järjestelmän täytön jälkeen katkoo kokoajan.JTG kirjoitti:Taitaa olla vuoto jossain, ja litkut vähissä..booser kirjoitti:Kuinka usein kompuran pitäisi lyödä päälle / pois esim. näissä +25 lämpötiloissa?? Ihmetyttää vaan, kun puoli minuuttia kompura päällä, sitten alle minuutin pois ja taas takaisin!?
Onko normaalia, vai onko "aineet" vähissä?
Jäähdyttävää kennoahan ei ilmeisesti päästetä pakkasen puolelle, umpeen jäätymisen estämiseksi.
Tai sitten olen täysin väärässä, mikä ei kylläkään olisi mitään uutta.