190:sen ominaisuuksista
- JohtajanTähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 272
- Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
- Paikkakunta: Helsinki
190:sen ominaisuuksista
Olen vähän katsellut 190:siä Mersuja. Mitenkä on, ovatko ne hyviä ajettavia, hiljaisia tms.? Onko tyyppivikoja? Katselen sitten muita malleja (tietysti Mersuja), jos se vaikuttaa huonolta. Kiitos.
Mersulla mennään eikä meinata!
MB 190
Otteita Tekniikan Maailmasta, vuodelta 1983: "Ajettavuus on parasta, mitä vakioautojen rintamalla on nähty." "Loistavat ajo-ominaisuudet". "Taka-akseliston rakenteen ansiosta auton nyökkäily kiihdytyksissä ja jarrutuksissa on lähes olematonta". "Auto on erittäin hiljainen." Tällaisia kommentteja vuonna 1983.
Itse en lähde sen kummemmin spekuloimaan 201:n ominaisuuksia, koska en omaa ajokokemusta muista mersuista.
Itse en lähde sen kummemmin spekuloimaan 201:n ominaisuuksia, koska en omaa ajokokemusta muista mersuista.
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Re: 190:sen ominaisuuksista
Jos mahdollista niin -89-> eli muovihelmaisia kannattaa metsästää.JohtajanTähti kirjoitti:Olen vähän katsellut 190:siä Mersuja.
Näin w202:een verraten. Hiljaisempi, parempi ajettava, halpa ylläpitää...JohtajanTähti kirjoitti:Mitenkä on, ovatko ne hyviä ajettavia, hiljaisia tms.?
Haku toiminnolla löytyy paljon lisää aiheesta. Noissa uudemmissa(muovihelmat) ei enää "lastentauteja" esiinny.JohtajanTähti kirjoitti:Onko tyyppivikoja?
Jos etsii näppärää, mutta laadukasta "edullista" Mersua niin W201 on varma valinta.JohtajanTähti kirjoitti:Katselen sitten muita malleja (tietysti Mersuja), jos se vaikuttaa huonolta. Kiitos.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
- mad as a hatter
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: To 02.06.2005 17:13
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
eri autojen tyyppivikoja
http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/ ... asarja.jsp
http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/ ... asarja.jsp
No tuossa on sitten jo mielestäni liiankin kattavasti asiaa.sambuka kirjoitti:eri autojen tyyppivikoja
http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/ ... asarja.jsp
Hakutoimintoa suosittelen käyttämään, tietoa voi etsiä hyvin myös w124-sarjalaisista; autot ovat varsin samanlaisia, osin jopa i denttisiä ja tyyppiviatkin siis.
Itselläni oli vajaat 100 tkm 190 kaasutinmalli. Kiusallisin homma oli muttuvakurkkuisen kaasarin toiminta kylmillä ilmoilla. Aina se lähti käyntiin, mutta ensimmäisillä sadoilla metreillä nykiminen oli melkoista. Kaasarin huoltosarjan asenaminen ja säätäminen hiukan ohjearvoja rikkammalle auttoivat lopulta aika paljon.
Jos tuota vaihdettujen osien listaa muuten miettii, se on varsin lyhyt. Takapään jarrut laitettiin, pakoputki vaihdettiin ja olisiko joukossa ollut myös kardaanin kumikiekko ja etualapallot. Kuluvaa osaa, periaatteessa kaikki. Kokonaisuutena ehkä paras auto, minkä kanssa olen ollut pidempään tekemisissä. Erikoisuutena pitää mainita, että -89 mallin auto (eli ekoja muovikylkisiä) oli edelleen vuonna 2003 siitä luovuttaessa aivan ruosteeton, pl. kiveniskusta lähtenyttä pikku kuplaa ovessa. .
Ei se juuri W124:aa meluisampi ole. Takatilat ovat ne, missä tasoitusta tulee. Etupenkkiläisille on hitosti tilaa, takalootassa kohtuullisesti. Maantiellä auto on vakaa ja mutkatiellä makea. Talvella eteneminen on kohtuullisen varmaa, mutta perä kevyt. Suht pienenä auto on kuitenkin helppo käsitellä vaikka vähän luistossakin.
Kaasarimallin kulutus oli kympin pintaan keskimäärin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vuonna 1983 MB W201 oli hieno peli, siitä on 22 vuotta aikaa.
Vanhaa autoa ei toki tarvitse verratakaan uusiin, mutta ylistystä koeajoraporteista löytyy vaikka ottaa TM vuodelta 1960, jonka ajan autot nyt ovat täysiä kinnereitä verrattuna vastaaviin nykyautoihin.
Lastentauteja ei ole yhtään sen enemmän oli malli sitten muovihelma eli ei.
Mikäli ei tarvitse tilaa enempää eikä pelkää huonompia talviajo-ominaisuuksia, W201 on varteenotettava vaihtoehto W124:lle.
Tämä
"Taka-akseliston rakenteen ansiosta auton nyökkäily kiihdytyksissä ja jarrutuksissa on lähes olematonta"
pitää painaa mieleen, toivottavasti noin ei ole sanottu W124:stä.
Paremminkin pitäisi kirjoittaa että
"Taka-akseliston rakenteen ansiosta auton nyökkälily kiihdytyksissä on vanhemmiten niin hirveää, että sitä ei usko ennenkuin kokeilee..."

Vanhaa autoa ei toki tarvitse verratakaan uusiin, mutta ylistystä koeajoraporteista löytyy vaikka ottaa TM vuodelta 1960, jonka ajan autot nyt ovat täysiä kinnereitä verrattuna vastaaviin nykyautoihin.
Lastentauteja ei ole yhtään sen enemmän oli malli sitten muovihelma eli ei.
Mikäli ei tarvitse tilaa enempää eikä pelkää huonompia talviajo-ominaisuuksia, W201 on varteenotettava vaihtoehto W124:lle.
Tämä
"Taka-akseliston rakenteen ansiosta auton nyökkäily kiihdytyksissä ja jarrutuksissa on lähes olematonta"
pitää painaa mieleen, toivottavasti noin ei ole sanottu W124:stä.

Paremminkin pitäisi kirjoittaa että
"Taka-akseliston rakenteen ansiosta auton nyökkälily kiihdytyksissä on vanhemmiten niin hirveää, että sitä ei usko ennenkuin kokeilee..."

wiimax.fi
Re: MB 190
rolle kirjoitti:"Taka-akseliston rakenteen ansiosta auton nyökkäily... ja jarrutuksissa on lähes olematonta".


Omassa w201 tämä nyökkäly ongelma oli täysin tuntematon asia, vaikka alusta oli välillä todella huonossa kunnossakin, mutta tämän nykyisen w124 aikana on mersujen nyökkäilyt alkanut valkenemaan vaikka tämä on alustaltaan, kytkimeltään, ja muilta osin varmasti paremmassa kunnossa, mistä lie johtuu.
Mutta w201 on oiva peli, ja itse pääsin kaasari koneisella n, 8l kulutukseen maantiellä , mutta vasta madalluksen jälkeen. ja omasta mielestä ei ruostukkaan niin helposti kuin w124.
Mutta w201 on oiva peli, ja itse pääsin kaasari koneisella n, 8l kulutukseen maantiellä , mutta vasta madalluksen jälkeen. ja omasta mielestä ei ruostukkaan niin helposti kuin w124.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
IMHO se jarrutusnyökkäys nyt ei missään ko. aikakauden mersussa ole ongelma. Tuntuu, että joku W123 muuttaa jarrutuksessa kaikkein vähiten asentoaan, mutta ovat ne varsin stabiileja muutkin. Verrokkina meikäläisen osalta mm. Skoda Octavia ja VW Vento.Juho R kirjoitti:Omassa w201 tämä nyökkäly ongelma oli täysin tuntematon asia, vaikka alusta oli välillä todella huonossa kunnossakin, mutta tämän nykyisen w124 aikana on mersujen nyökkäilyt alkanut valkenemaan
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
moro
Tsau!
Minulla on 190E 2.6 autom. sportline Ja olen ollut ihan tyytyväinen vaikka yli 2000 onkin mennyt korjauksiin
mut nyt olen tyytyväisenä ajellut jo n 4kk ilman vikoja. Koputtaa puuta. Minusta ei pidä mennä vertaamaan autoja jotka on suunniteltu eri vuosi kymmeninä koska tekniikka kehittyy ,mut kyllä minun mielestä alustan ominaisuuksiltaan w201 on hyvä auto ajaa kunhan kaikki on kunnossa.
Mutkiin saa 205 renkailla ja madalletulla alustalla ajaa niin kovaa ettei taho 108 kg kuski pysyä penkissään
Ja auto menee suoraan ei tarvi olla koko ajan "ohjaamassa" niin kuin eräillä muilla merkeillä. tuulen suhinat vois olla pienempiäkin mut johtunee etupäässä kattoluukusta ja vauhdista
Leveät renkaat kans koventaa helposti rengas melua.
Iso kone ja automaatti... meno on lepposaa jopa ruuhkassa. Kaikissa käytetyissä on omat ajan tuomat murheensa mut on niitä murheita uusissa ja kalliissakin autoissa...esim. ruotsin katsastus viranomaiset ovat alle kolmi vuotiaita BMW 300 sarjan autoja sekä 6 että 4 koneisia hylännyt 13-16 % ja 7 vuotiaita Audi A4 tdi avanteja on hylätty 47% siis melkein joka toinen...HUH .. HU.
Minulla on 190E 2.6 autom. sportline Ja olen ollut ihan tyytyväinen vaikka yli 2000 onkin mennyt korjauksiin

Mutkiin saa 205 renkailla ja madalletulla alustalla ajaa niin kovaa ettei taho 108 kg kuski pysyä penkissään


Iso kone ja automaatti... meno on lepposaa jopa ruuhkassa. Kaikissa käytetyissä on omat ajan tuomat murheensa mut on niitä murheita uusissa ja kalliissakin autoissa...esim. ruotsin katsastus viranomaiset ovat alle kolmi vuotiaita BMW 300 sarjan autoja sekä 6 että 4 koneisia hylännyt 13-16 % ja 7 vuotiaita Audi A4 tdi avanteja on hylätty 47% siis melkein joka toinen...HUH .. HU.
Autoni on W201 M103 2.6 kat autom. vm.-90
Eniten häiritsee tässä mersussa erikoistyökalujen tarve remonteissa. Tänäänkin meni tunti turatessa yhden etujousen kanssa kun ei ole sitä virallista puristinta. Takapyöränlaakerienkin kanssa muistaakseni hermo hetkeksi kiristyi. Kysessä on kuitenkin vanha auto johon vikoja alkaa väistämättä tulla ja jos niitä ei itse pysty laittamaan, on tällaisen auton pitäminen järjen vastaista. Vaikka jonkun kohteen laittaminen onnistuisi ihan normaalein välinein, on homma työläs. Esim. lämppärin kennon vaihto voisi olla helpompikin. Kunnossa ollessaan 201 on ihan mukava ajella, bensankulutus tosin tuntuu hiukan reilulta, tietysti automaatti voi vaikuttaa tuohon. Niin ja jousikupit näkyy näissäkin irtoilevan........