garret gt 20525 sarjalaisen purkamin

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

garret gt 20525 sarjalaisen purkamin

Viesti Kirjoittaja kautto »

Niin onko aivan täysin mahdotonta purkaa kysinen turbo? Niin ja saada mielellään ehjänä vielä kasaankin.Närkkäs kiini tuossa 200d:n turbotus projektin kokeilussa ja pitäisi saada ehjättyä.

Onko kellään tuosta ahtimesta mitään tarkempia tietoja? Itse tiedän ainoastaan että käytetään saabin 2.0 ja 2.3 litrasissa bensoissa alkuperäis turbona.

Minkälaiset mitta laitteet turbopajoilla on tasapainotukseen? Turbothan ottaa aikas reilusti kierroksia eli kai se jotenkin on tasapainotettava.

Saako laakereita ostettua mistä? Onko kellään kokemusta minkä hintaisia?
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: garret gt 20525 sarjalaisen purkamin

Viesti Kirjoittaja AK47 »

kautto kirjoitti:Niin onko aivan täysin mahdotonta purkaa kysinen turbo? Niin ja saada mielellään ehjänä vielä kasaankin.Närkkäs kiini tuossa 200d:n turbotus projektin kokeilussa ja pitäisi saada ehjättyä.

Onko kellään tuosta ahtimesta mitään tarkempia tietoja? Itse tiedän ainoastaan että käytetään saabin 2.0 ja 2.3 litrasissa bensoissa alkuperäis turbona.

Minkälaiset mitta laitteet turbopajoilla on tasapainotukseen? Turbothan ottaa aikas reilusti kierroksia eli kai se jotenkin on tasapainotettava.

Saako laakereita ostettua mistä? Onko kellään kokemusta minkä hintaisia?
Jos irroittaa kompurasiiven, niin pitäisi tarkistuttaa tasapaino. Tosin eräässä ihan tunnetussa turbopajassa oli sanottu että, "garretin voi purkaa ja vaihtaa kompurahyrrän, ei se siitä huonommaksi pysty muuttumaan" :) Onkos tuossa keramiset kuulalaakerit vai perinteiset pronssi tjsp liukulaakerit?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: garret gt 20525 sarjalaisen purkamin

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

kautto kirjoitti:Niin onko aivan täysin mahdotonta purkaa kysinen turbo? Niin ja saada mielellään ehjänä vielä kasaankin.Närkkäs kiini tuossa 200d:n turbotus projektin kokeilussa ja pitäisi saada ehjättyä.

Onko kellään tuosta ahtimesta mitään tarkempia tietoja? Itse tiedän ainoastaan että käytetään saabin 2.0 ja 2.3 litrasissa bensoissa alkuperäis turbona.

Minkälaiset mitta laitteet turbopajoilla on tasapainotukseen? Turbothan ottaa aikas reilusti kierroksia eli kai se jotenkin on tasapainotettava.

Saako laakereita ostettua mistä? Onko kellään kokemusta minkä hintaisia?
Valitettavasti vahva epäilys ettei taida saada laakereiden vaidolla kuntoon :!: Ja kyllä turbokorjaamoilla on tasapainotuslaitteet. Tuohon malliin saa kyllä laakereita
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

Soitin proturbolle niin ehdottivat koko keskiosan vaihtamista (siipineen kaikkineen) uuteen. Hintaa ois muuten vaivaset 600-700€. Mä en maksanu tosta ahtomestakaan ku 50€. Eli varmaankin avaan ja katon mitä se on syöny.

Kiitos kaikille neuoja antaneille.
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

siitä tulee vielä hyvä moukari johonkin viikon lopun para olymppilaisiin.........
:D
Viimeksi muokannut Jussi k, To 27.10.2005 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.thaiklupi.fi
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

:(
www.thaiklupi.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kuva
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Korjaussarjoja saat tuolta http://koti.mbnet.fi/hi-po

Tammerdieselissä Tampereen Lakalaivassa tasapainottavat akselin 30e. Toki muitakin puljuja on...
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

Oli aikas omituinen syy miksi jumitti, pakosiiven alla paksu karstakerros. Syy öljyn vuotoon oli päätylevyn kiinnitys pulteissa kolme neljästä ei ollut kiini vaan ihan käsin aukaistavissa. Laakerit oli ehjät, eikä niissä ollut välyksiä juuri nimeksikään.
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

kautto kirjoitti:Soitin proturbolle niin ehdottivat koko keskiosan vaihtamista (siipineen kaikkineen) uuteen. Hintaa ois muuten vaivaset 600-700€. Mä en maksanu tosta ahtomestakaan ku 50€. Eli varmaankin avaan ja katon mitä se on syöny.

Kiitos kaikille neuoja antaneille.
No kaikki maksaa ja halvalla ei tunnetusti saa hyvää.

Nuo pikkuahtimet maksavat suhteessa todella paljon enemmän kuin isot möhkylät. Esim. ostin itse uutena tuollaisen ahtimen Civiciini ja se maksoi 1300e.

PS. jos kiinnostaa niin minulla olisi hyllyllä Garretin T25 ja 200sx:n vakiocooleri...
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

Kuuleri voisi kiinnostaa. Laita mitat ja kuvia.
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
jamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ke 17.03.2004 21:58
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja jamo »

mulla löytys sisärivoitettua alumiinikennoa mitat 550x310x57 kenno on uutta. päädytkin voin tarvittaessa hitsata jos vain aikataulu antaa periks. h.120e

kuva kennosta

http://img443.imageshack.us/img443/5096 ... 0047bk.jpg
Vastaa Viestiin